Legnum vr4 Fabian1981

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Plaats reactie
Fabian1981
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mar 2012, 10:52
Provincie: Utrecht

Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door Fabian1981 »

Aangezien ik toch langzaam beetje wat dingetjes aan het veranderen ben gegaan open ik toch maar een project topic. Het legnum virus is bij mij begonnen toen een maatje van mij een evo 5 kocht. Al gauw kwam ik uit bij een legnum vr4, na wat speurwerk in de uk ben ik uitgekomen bij een legnum van een club member van clubvr4 in de uk. Toen ik de auto kocht zaten er al wat carbon dingetjes op die peter m gemaakt had. Na wat onderhouds dingetjes gedaan te hebben aan de auto werd er niet echt veel met de auto gereden. Afgelopen maand is er weer een nieuwe apk opgekomen en mijn vrouw vond eigenlijk dat ik meer met de legnum
moest gaan rijden ze vond het zonde om hem zo te zien staan. Ook vond ze dat ik de plannen die ik er mee heb langzaam is in de praktijk te gaan brengen.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb via een ander forum een een universele intercooler gekocht en vorige week toch maar is op de legnum gesleuteld.

Het begon natuurlijk met het demonteren van de grill, koplampen en voorbumper.

Afbeelding

aangezien het een universele intercooler is en geen kitje is moest ik alles zelf bedenken en bekijken. Dus even los de intercooler op een potje
voor de auto neer gezet hoe ik ongeveer uitkom.

Afbeelding

Afbeelding

Nu globaal de intercooler op zijn plek staat kan ik beugels gaan fabriceren om hem op zijn plek te houden. En ook gelijk de originele slangen aanpassen om
ze passend te maken.

Afbeelding

Doordat de intercooler dikker is als veel andere intercoolers ( 10cm) moest ik natuurlijk wel de bumper iets aanpassen om ook die weer een beetje passend te krijgen. Ik wil in de toekomst een facelift front hebben vandaar dat ik het absoluut niet erg vond om de decoupeer zaag in de bumper te zetten :mean:
De intercooler zit netjes onder de balk en steekt er ook niet voor uit.

Afbeelding

Om nog is te laten zien wat de verschillen zijn van de std intercooler en de universele intercooler nog wat fotos voor vergelijking.

Afbeelding

Afbeelding

De stuurbekrachtegings leiding zit nog niet helemaal naar mijn zin maar die lekt ook een heel klein beetje dus die ga ik nog vervangen voor wat anders
en dan ook gelijk netjes weer voor de intercooler maken hij zit er nu achter. Ik ben blij dat ik de originele slangen met wat tlc netjes passend heb kunnen maken, wil ze met de tijd nog wel vervangen voor silicone stukken maar wil dan gelijk de rest van de piping aanpakken en zo veel mogelijk slangen vervangen
voor aluminium buis. Ik heb afgelopen weekend ook gelijk maar mijn radiator vervangen aangezien mijn radiator een temporary fix had op de scheur aan de bovenkant van het plastic deel. Hier heb ik geen fotos van maar goed spreekt voor zich. Heb nog zat plannen met de leggy en hoop nog veel fotos te kunnen plaatsen in dit topic.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door marksanne »

Zo! Wat een mega dikke intercooler zeg! Ben erg benieuwd hoe het staat met een bumper ervoor. Ik heb persoonlijk iets 'tegen' het duidelijk kunnen zien van de IC zij-stukken (vind het niet zo mooi staan). Mijn idee is om de IC's op de VR2 & VR4 te vervangen door vooral brede exemplaren zodat die 'eindtanks' niet zichtbaar zijn van 'buitenaf' door het open deel van de bumper.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door KNOEI 8G »

Sow, dat scheelt nogal!!
Nu zal ie wel een stuk meer Coole lucht in kunnen ademen!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door martijn »

Ziet er goed uit fabian !
Ik heb eventueel nog wel een facelift / motion voorbumper ...
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door MD »

sweet.
dat zal je zeker gaan merken.
je turbo gat wordt nu automatisch groter.

@nico een turbo motor ademt niet in via de intercooler.
dat doet hij ook gewoon via het luchtfilter, en het luchtfilter staat direct op de turbo(s).
de intercooler heeft als hoofd functie om de warme lucht vanuit de turbo(s) te koelen.
net als de radiateur voor je koelvloeistof.
dat herken je makkelijk aan de lamellen tussen de gangen.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door KNOEI 8G »

Haha, weer wat geleerd, ik zat al de buizen te volgen en kwam ook niet echt uit bij de luchtinlaat...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door MD »

De ic staat aangesloten op het spruitstuk.
Luchtfilter op de turbo(s).
Vanaf de turbo gast er edn buis naar de uitlaat en ic en de ic loopt naar het spruitstuk
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Fabian1981
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mar 2012, 10:52
Provincie: Utrecht

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door Fabian1981 »

Ik ben het helemaal met je eens mark maar helaas door het ontwerp van de voorbumper kom ik daar niet onder uit helaas. En als je een nog bredere intercooler neemt dan moet je je piping ook flink aanpassen om het netjes passend te krijgen.

Afbeelding

Tja een iets groter turbogat hoor nou eenmaal bij een grotere intercooler, heb er gelukkig niet echt heel erg veel last van met rijden. Heb de turbodruk
inmiddels ook wat verhoogd staat nu op 0.8 bar had hem graag op 1.0 bar willen zetten maar de turbos hoor je er nu al flink aan trekken en ben bang dat
als ik het spul op 1 bar zet dat het niet lang heel blijft. voorlopig even snel genoeg zo thxx voor het aanbod martijn wat ben je ongeveer kwijt voor zo`n voorbumper? Die er er nu op zit is niet echt mijn ding zeg maar. Heb een tijd geleden van iemand van galantfans 3000gt remmen met brackets over genomen
die wil ik nu als eerst passend hebben op de auto. Heb ze al eens gepast met evo schijven maar dan zit de klauw iets te ver naar buiten toe dus er zou een andere bracket gemaakt moeten worden om het goed passend te krijgen, Word vervolgd.
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door Echo Whiskey »

Dat type bumper heb ik al eens eerder gezien, heel vet ontwerp! :yes:
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door martijn »

Erg vette legnum fabian ! Heb je ook een foto van de achterkant ? Ben erg benieuwd naar de achterbumper!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door KNOEI 8G »

Zeker een strakke wagen, maar ik vind 'm met een normale Legnum (pfl/fl) bumper een stuk mooier!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Legnum vr4 Fabian1981

Bericht door MD »

Mwoa
Dit vind ik eigelijk de enige knappe aftermarket bumper, de rest niet mooi of te over done. En deze hangt er nog tegen aan.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”