Beugeltje van koplamp

Voor info en vragen over alle elektronica interieur en exterieur
Plaats reactie
Sir-OJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2020, 13:21

Beugeltje van koplamp

Bericht door Sir-OJ »

Goedemorgen,

Mijn naam is Joris en ik ben sinds kort eigenaar van een bordeaux rode Galant G8 uit 2002.

Er was een H7 lampje stuk en die wou ik vervangen, maar bij het terug willen plaatsen van het ijzeren beugeltje, had ik deze opeens in mijn hand. Het lijkt niet afgebroken, maar ik weet dat niet zeker.

Is er een manier om het beugeltje terug te zetten? Al dan niet door de koplampunit te verwijderen, of moet ik op zoek naar een nieuwe unit?

Ik hoor het graag, en alvast bedankt.
Groetjes
Joris
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Beugeltje van koplamp

Bericht door Yeti »

Hi Joris

Ik zou de koplamp er even uithalen en kijken of alle schroefjes nog op hun plaats zitten.
Het dan ook makkelijker om het beugeltje weer te plaatsen.

Een nieuwe lamp is een optie maar erg prijzig voor alleen een beugeltje. Er is vast wel iemand die er nog eentje heeft liggen. Ze zijn niet afzonderlijk te koop bij Mitsubishi.

Hier een voorbeeld hoe het zit.

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Beugeltje van koplamp

Bericht door menno3x8g »

Als boven.
Bekend probleem met die beugeltjes.
Ook best lastig om de koplampen heel, zonder gebroken stukken, eruit te halen.
Tip1: duw met je knie de bumper tpv de koplamp wat omlaag.
Tip2: draai de voorste bouten van het spatbord wat losser.
En natuurlijk eerst de 4 stekkerverbindingen lossen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Sir-OJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2020, 13:21

Re: Beugeltje van koplamp

Bericht door Sir-OJ »

Bedankt voor jullie beide reacties. Ik ga er met deze info eens uitgebreid naar kijken.

Ik zal even laten weten of het gelukt is...of niet.

Groetjes
Joris
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Beugeltje van koplamp

Bericht door Yeti »

menno3x8g schreef: 04 jun 2020, 20:06
En natuurlijk eerst de 4 stekkerverbindingen lossen.
Volgens het Handboek eerst de grill verwijderen dan het knipperlicht en dan de koplamp unit.
dus vergeet dat lampje van van het knipperlicht niet los te halen (Bajonet) anders kom je handen te kort.

Let op knipperlicht zit met een schroef en een grote plastic klip vast. Deze klip wil nog wel eens breken bij het loshalen dus misschien beter om het knipperlicht te laten zitten en de procedure te volgen zoals Menno heeft beschreven.

Heb je een handboek? anders even de link van het forum volgen een een handboek downloaden zodat je weet waar alle boutjes en schroefjes zitten.

Als je erg dikke vingers hebt even je zoontje/dochtertje/neefje/nichtje/buurjongen-meisje inhuren. al helemaal als je het beugeltje terug wil zetten zonder het demonteren van de koplamp.

Succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Beugeltje van koplamp

Bericht door Uray25 »

Schroefje van het beugeltje eruit draaien en dan een klein ringetje om het schroefje doen zodat hij iets meer "vlees" heeft om het beugeltje op z'n plaats te houden. Zo zitten zo langzamerhand al onze koplampen in elkaar.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: elektronica”