smd led

Voor info en vragen over alle elektronica interieur en exterieur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

smd led

Bericht door miss_laatjuh »

Ik schaam me bijna dat ik dit ga vragen , heb behoorlijk mn best gedaan via Google en de zoekfunctie op het forum maar kan het niet vinden ..weet dat er diverse topics zijn waar alle lampjes en maten enz instaan maar vind het dus echt niet (zal wel aan mij liggen ) wou dus graag weten welke lampjes ik nodig heb voor het interieur ..liefst lekker chique licht , weet het ff niet anders te beschrijven :P en voor de kentekenverlichting ook gewoon een lekker fris kleurtje ipv 97 geel... (hoop hier geen origineel fanaten mee te beledigen ) :hypo:
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: smd led

Bericht door Uray25 »

Nee Hoor, maar ik kan je niet helpen...
MSapporo
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:12
Provincie: Noord Holland & Georgia (V.S)

Re: smd led

Bericht door MSapporo »

tip van de week: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... &hilit=led
Als je een stuk naar beneden scrolt kom je de W5W en C5W van Osram tegen.

Ik heb bij mijn 2003 8G de W5W in m'n nummerplaat zitten (ook al heet die C5W de nummerplaat lamp.)
Dus ik zou zelf eerst even kijken welke lampjes boven je kentekenplaat zitten en dan de juiste bestellen via ebay (op OSRAM W5W led zoeken, er zijn 2 kleuren geloof ik 4000 en 6000)

Als je het schroefje in de lamp losdraait dan kan je de unit naar buiten kantelen en loshalen, dan hangt hij aan de stroom kabel.
Dan lampje vervangen en de unit weer schuin terug clicken (niet-schroefje-kant eerst) en schroefje weer aandraaien.
Herhaal voor de 2de unit.

succes
Laatst gewijzigd door MSapporo op 28 feb 2014, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: smd led

Bericht door m4v3r1ck »

MSapporo schreef:tip van de week: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... &hilit=led
Als je een stuk naar beneden scrolt kom je de W5W en C5W van Osram tegen.

Ik heb volgens mij de W5W in m'n nummerplaat zitten ook al heet die C5W de nummerplaat lamp.
Dus ik zou zelf eerst even kijken welke lampjes boven je kentekenplaat zitten en dan de juiste bestellen via ebay.
Vergeet niet om de prijs te vergelijken met dx.com <-- deal extreme uit china is heel goedkoop, daar haal ik mijn leds vandaan. Kost tijd om aan te komen, maar hey gratis verzending, altijd! Ook bij een spul die maar 40 cent kost.
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: smd led

Bericht door miss_laatjuh »

Dank u heren !!
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Zijn die led lampen als stadsverlichting in Nederland eigenlijk wel toegestaan bij onze auto's?
Verder vraag ik mij ook af of er ondertussen al een led lamp voor het dimlicht te koop is, eentje die je zo probleemloos kan omwisselen met de huidige lampjes...
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: smd led

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Zijn die led lampen als stadsverlichting in Nederland eigenlijk wel toegestaan bij onze auto's?
Ja, zolang ze maar niet blauw, rood, groen of andere gekke kleuren zijn. Ze dienen wit of geel-ig zijn
Verder vraag ik mij ook af of er ondertussen al een led lamp voor het dimlicht te koop is, eentje die je zo probleemloos kan omwisselen met de huidige lampjes...
Ze leveren lang niet de lichtverspreiding als gloeilamp of xenon. En de lichtopbrengst van LED zijn veel te weinig om als dimlicht te gebruiken. De hoogste die ik kan vinden is 800 lumen met balast en zo. Maar de meeste dimlichten zijn 1200 lumen. geloof mij dat had ik al uitgezocht
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Ja,en toch zijn die dagrijverlichtingen behoorlijk fel!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Jammer! Maar wat niet is kan nog komen!!!

Ik had mijn ogen trouwens laten vallen op (en ja, dat deed behoorlijk zeer hahaha :uhu:) deze sets:
"Normale kleuren"
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Blauw:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Dat is wel in een hele nieuwe Galant..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: smd led

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Jammer! Maar wat niet is kan nog komen!!!

Ik had mijn ogen trouwens laten vallen op (en ja, dat deed behoorlijk zeer hahaha :uhu:) deze sets:
"Normale kleuren"
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Blauw:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
die heb ik, maar combinatie ervan. dome wit en voet neon stick blauw
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: smd led

Bericht door marksanne »

Ik ben niet zo'n LEDjes dude, maar ik wilde het regelmatige leeglopen van de accu een beetje indammen (doordat ik interieurlampjes vergeet uit te zetten). Dus een 2 maanden terug kocht op DX twee testversies voor in het hemel-lampje. Volgens de omschrijving zou de kleur 'warm wit' moeten zijn. Nou... als je een ijskonijn bent zou dit misschien 'warm' kunnen zijn, maar ik vond het vooral echt spierwit.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik wilde eigenlijk een iets vriendelijkere, warmere tint, dus ik kwam op ebay een andere variant tegen. Meteen op de gok maar 10 stuks gekocht en na een maand verzendtijd uit China kwam van de week eindelijk dat spul binnen.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag in de VR2 de volgende lampjes hiermee vervangen:

- hemellampjes (2 stuks)
- C-stijl interieurlampjes (achterpassagiers) (2 stuks)
- kofferbaklampje (eentje)

Totaal dus 5 stuks nodig.
Deze gebruiken allemaal zo'n zelfde type, hoewel er eigenlijk een verschil in breedte zit, maar met een beetje duwen passen ze overal in :) De kleur is echt super. Niet zo 'gelig' als een gewoon lampjes, maar ook niet zo ijskoud als zo'n typisch LED lampje, dus wat mij betreft ideaal. En SPOTgoedkoop :)

Ik wil de lampjes in de deuren ook nog vervangen door LED, dan is alles in het interieur voor beide auto's LED (nou ja op de lampjes in de knopjes enzo na dan, dat boeit me niet zo).
Bijlagen
Galant-interior-LED.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: smd led

Bericht door miss_laatjuh »

Thnx !! I like links ! Haha
MSapporo
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:12
Provincie: Noord Holland & Georgia (V.S)

Re: smd led

Bericht door MSapporo »

marksanne schreef: Vandaag in de VR2 de volgende lampjes hiermee vervangen:

- hemellampjes (2 stuks)
- C-stijl interieurlampjes (achterpassagiers) (2 stuks)
- kofferbaklampje (eentje)

Totaal dus 5 stuks nodig.
Deze gebruiken allemaal zo'n zelfde type, hoewel er eigenlijk een verschil in breedte zit, maar met een beetje duwen passen ze overal in :) De kleur is echt super. Niet zo 'gelig' als een gewoon lampjes, maar ook niet zo ijskoud als zo'n typisch LED lampje, dus wat mij betreft ideaal. En SPOTgoedkoop :)
zijn deze leds dim-baar ? als ik m'n auto op slot doe dan knippert de hemel-verlichting en dimmen ze langzaam.
Ik heb een aantal leds hierin geprobeerd maar ze waren allemaal niet dim-baar, dus ik heb nu leds in de C-stijl en gewone lampjes in het hemel-deel.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: smd led

Bericht door marksanne »

Deze leds zijn inderdaad dimbaar, geen geknipper!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Ik heb stiekem mee gelezen en ook maar bij de Chinesen besteld.... dat is een stuk voordeliger!! :yes: :agree:
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Waarom moet je dat stiekum doen?? :?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: smd led

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik heb ze ook besteld en gemonteerd..

Fluitje van een cent!
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Ik heb de led lampjes er al een tijdje in zitten, werken goed...
Totdat het mij een paar weken geleden op viel dat bij de verlichting in het plafond 1 kant dag en nacht zachtjes blijft branden, no matter what! Hebben jullie hier ook last van?
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Misschien komt 1 ledlampje in aanraking met het metaal??Ze worden geschakeld naar de min.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: smd led

Bericht door menno3x8g »

Ja, dat probleem ken ik. Heb auto gelijk verkocht ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Lowlands schreef:Misschien komt 1 ledlampje in aanraking met het metaal??Ze worden geschakeld naar de min.
Ik heb net even gekeken en ze zaten er beide precies hetzelfde in, ik heb dat ene lampje er uit gehaald en zodra ik het in contact breng met de plus en de min gaat het zachtjes branden. Bij de standaardverlichting was dit niet het geval, dus op de één of andere manier komt er nog een hele zwakke stroom doorheen.
Ik meen dat ik nog led lampjes over had, maar ik kan ze ff niet vinden... anders probeer ik het nog wel even met een ander led lampje.... niet dat ik denk dat dat de oplossing is .... maar toch :-)
Ik heb het led lampje er nu iig maar even uitgehouden.
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

menno3x8g schreef:Ja, dat probleem ken ik. Heb auto gelijk verkocht ...
Zonde! :)
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

johnny83 schreef:
Lowlands schreef:Misschien komt 1 ledlampje in aanraking met het metaal??Ze worden geschakeld naar de min.
Ik heb net even gekeken en ze zaten er beide precies hetzelfde in, ik heb dat ene lampje er uit gehaald en zodra ik het in contact breng met de plus en de min gaat het zachtjes branden. Bij de standaardverlichting was dit niet het geval, dus op de één of andere manier komt er nog een hele zwakke stroom doorheen.
Ik meen dat ik nog led lampjes over had, maar ik kan ze ff niet vinden... anders probeer ik het nog wel even met een ander led lampje.... niet dat ik denk dat dat de oplossing is .... maar toch :-)
Ik heb het led lampje er nu iig maar even uitgehouden.
Misschien troep over de kontakten van het relais..Of de draadjes op het relais maken kontakt.Ja,ik ga van de 7 G uit waar er onder de relais gewoon draadjes naar toe gaan,misschien zitten de relais in de 8 G wel op een printplaat??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Ik heb net het led lampje weer teruggeplaatst in het plafond aan de passagierskant, ik wilde het verder gaan onderzoeken, maar nu werkt het opeens zoals het hoort te werken!
Raar hoor! Kan de temperatuur hier een factor in spelen??
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Een ledlampje is een diode,d.w.z. dat hij normaal alleen maar stroom geleid 1 richting op.Echter kan hij natuurlijk ook kapot gaan,en dan toch ook stroom de andere kant op geleiden.Dan "lekt" hij zo als het heet.Dus misschien heb je hem de vorige keer toch andersom in gezet?Al vind ik het dan wel weer raar dat hij dan wel een beetje licht gaf,maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit,zeker bij electronica..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Haha idd!
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

haha, het heeft 1 dag gewerkt!
Gister reed ik weg en bleven beide lampjes in het plafond heel lichtjes branden.
Ik heb toen het rechterlampje er weer uit gehaald, zodat ik weer de situatie met 1 lampje had die goed werkte.
Maar helaas, ook deze blijft nu branden als de plafondschakelaar op de deursensor staat en alle deuren dicht zijn.
Als ik de "sensor" (deurschakelaar) in druk dan gaat het lampje in mijn deur wel uit, dus de deurschakelaars werken gewoon.

Nog vreemder: ik kan het linker lampje aan- en uitschakelen met de schakelaar van het rechterlampje en ook met de schakelaar van het linker lampje. :idea:

Kortom ik heb beide lampjes er maar uit gelaten! Met de originele lampjes (die ik nu niet meer heb) heb ik nooit ergens last van gehad.
Om die reden zit ik er aan te denken om maar andere led lampjes te kopen en uit te proberen, of originele lampjes te kopen.
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: smd led

Bericht door Lowlands »

Tja,daar sta ik ook even van te kijken!Krijg het idee dat er een ballast voor moet,net als bij Xenon koplampen.Maar dat zou toch wel gek zijn.Er zijn daar een aantal elektronen die de weg niet goed meer weten! :uhu:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
MSapporo
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:12
Provincie: Noord Holland & Georgia (V.S)

Re: smd led

Bericht door MSapporo »

Waar had je deze leds vandaan ?
Als ik het topic doorleest via eBay-engeland maar komen ze uit China ?

Misschien kan je de eBay verkoper nog benaderen
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Ja, ze komen uit China. Het zijn de lampjes uit Marksanne zijn reply: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk heb ik dan net een paar slechte lampjes... of er is in mijn auto iets anders geschakeld dan bij de Galants van de mensen waarbij deze lampjes juist goed werken...
Ik heb een Elegance...
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: smd led

Bericht door galantrijder »

Ik was net aan het opruimen, en wat kwam ik tegen... LED lampjes!!
Ik was al lang al vergeten dat ik er een aantal over had gehouden...
Dus gelijk in de houders voor de binnenverlichting geklikt... En de schakelaars werkten daarna zoals het hoort; rechts voor rechts en links voor links. Dus waarschijnlijk zaten er zoals Lowlands al zei gewoon een paar slechte LEDs tussen... :)
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: elektronica”