Afstandsbediening inleren

Voor info en vragen over alle elektronica interieur en exterieur
Plaats reactie
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Afstandsbediening inleren

Bericht door kevin1990 »

Kan de afstandbediening van een galant v6 uit 1997 ingeleverd worden zonder MUTE?

Ik ben niet meer werkzaam bij de dealer en zou me voor kunnen stellen dat er met een methode toch in de inkeer functie gekomen kan worden. Hoop ik :agree:
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Yeti »

Ja is een koud kunstje zonder MUT

Kijk even op Pagina 42-56 van het werkplaatshandboek daar staat hoe het moet .Let wel er staat dat het met een MUT moet maar er staat ook dat de MUT alleen maar pin 1 van de diagnose stekker (C20) welke is verbonden met Pin 7 van Connector C80 (Keyless entry receiver) aan Massa legt. Dus je kan Pin 1 met Pin 4 of Pin 5 van de Diagnose stekker (C20)(beide Massa) doorverbinden. Indien dit niet werkt check je massa op pin 4 of 5 want die willen nog wel eens onbetrouwbaar zijn na al die jaren.

Succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door kevin1990 »

Yeti schreef: 11 jan 2021, 14:43 Ja is een koud kunstje zonder MUT

Kijk even op Pagina 42-56 van het werkplaatshandboek daar staat hoe het moet .Let wel er staat dat het met een MUT moet maar er staat ook dat de MUT alleen maar pin 1 van de diagnose stekker (C20) welke is verbonden met Pin 7 van Connector C80 (Keyless entry receiver) aan Massa legt. Dus je kan Pin 1 met Pin 4 of Pin 5 van de Diagnose stekker (C20)(beide Massa) doorverbinden. Indien dit niet werkt check je massa op pin 4 of 5 want die willen nog wel eens onbetrouwbaar zijn na al die jaren.

Succes
Thanks voor de snelle reactie. Ik ben der al ff uit. Is er ook een schema van hoe ik de diagnose pinnen moet zien?
En inderdaad zou niet heel erg moeilijk moeten zijn MAAR met eigen auto's gaat het nooit zo makkelijk :wha:

Als het goed is komen morgen de slotenset met sleutels imobilizer en de afstandbediening binnen.l van randy dus Ik ben benieuwd!

Ik hoor het graag van de pin bezetting in de stekker
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Yeti »

Pin Bezetting is de vinden in het elektrisch schema van het Keyless entry systeem. Bij elk schema staan ook de lay-outs van de connectoren.
Dus op Pagina 314 (97 Galant) van het centrale deurvergrendeling systeem (met Keyless entry, without anti theft) Let op bij deze connector tel je vanaf de voorzijde. Pin 1 van C20 connector is met een GRijs-Rode draad (bij een 97 Galant) Pin 4 en 5 zijn zwarte draden.

Let wel de immobiliser is iets anders dan de Keyless entry ECU. Als je nog geen Keyless entry had, heb je nog een Keyless entry ECU nodig. Let er hierbij op dat er 2 verschillende ECU's zijn. Die aangesloten worden met een 20 pin connector C80 (MR238022 van voor bj`1999) en één die aangesloten wordt met een 6 Pin Connector ook C80, (MR438842 vanaf bj 1999) Je kan controleren op bouwjaar of, als je niet zeker van je bouwjaar bent, kijken welke connector je hebt liggen (achter je brilhouder) in centraal dashboard. Daarnaast heb je een legio aan afstandbedieningen die met verschillende frequencies werken en dus moet je ook de juiste AB voor het systeem weten te bemachtigen.

Indien je hulp nodig hebt met het systeem kan je via PM altijd even je nummer achterlaten voor een Whatsapp bericht zodat ik je sneller kan helpen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door Yeti »

Ik heb zo voor elke connector (voor mijn auto) de connectoren schematisch weergegeven omdat dit iets was dat ik miste in het Wiring diagram boek.

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Afstandsbediening inleren

Bericht door kevin1990 »

Yeti schreef: 11 jan 2021, 17:00 Ik heb zo voor elke connector (voor mijn auto) de connectoren schematisch weergegeven omdat dit iets was dat ik miste in het Wiring diagram boek.

Afbeelding
Je hebt een pm! :roll:
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: elektronica”