Pagina 1 van 1

Boost solenoid vervangen / manual boost controller

Geplaatst: 25 mei 2013, 16:31
door METARIPLEY
Wastegate / boost solenoid vervangen.

Gaat dus om de 1g eclipse.
Hier is een nippel van de solenoid afgebroken.

Nu is mijn vraag, kan ik die vervangen door 1 van mijn vr-4?

vr-4:
[External Link Removed for Guests]

Eclipse:
[External Link Removed for Guests]


Vraag 2:
We gaan er een manual boost controler in zetten.
Is dit de vervanger van de solenoid of komt deze ernaast/er tussen?

Re: Boost solenoid vervangen / manual boost controller

Geplaatst: 25 mei 2013, 17:59
door Daan777
Antwoord 1:

Probeer is hier de leer.
Ik denk dat het wel werkt.

Antwoord 2:

Nu stuurt de ECU de wastegate actuator aan. Als je een boostcontroller gaat monteren gaat dat apparaat die taak overnemen.
De wastegate actuator (boost solenoid) kan gewoon blijven zitten.

Re: Boost solenoid vervangen / manual boost controller

Geplaatst: 25 mei 2013, 19:19
door METARIPLEY
En welke van de 2 moet ik dan gebruiken?
En welke aansluiting is ingaand en welke uitgaan?

Als ik het ooit verander voor een manual moet die oem eruit.
Of moet die blijven zitten zodat de ECU ni flipt? Maar dan alleen de stekker er in en de 2 darmpjes eraf en aansluiten op de MBC?

Re: Boost solenoid vervangen / manual boost controller

Geplaatst: 25 mei 2013, 20:11
door Daan777
Als je een nieuwe boostcontroller koopt zit er wel een installatie handleiding bij ;)
Daar staat ook in wat je met de bedrading moet doen.

Welke slang op welke aansluiting kan ik je helaas niet met zekerheid zeggen, maar als ik even logisch na denk moet dat misschien niks uitmaken. Gezien het een elektronisch geregelde klep is die de ene met de andere slang verbind moet het in principe niet uit maken.

Re: Boost solenoid vervangen / manual boost controller

Geplaatst: 27 mei 2013, 13:10
door marksanne
De MBC aansluiten moet ergens tussen de plek waar de fabrieks solenoid zit lijkt me. Die moet je tenslotte foppen door 'm te laten denken dat de druk X is terwijl het eigenlijk door de MBC is opgeschroefd naar Y, maar de fabrieks solenoid mag natuurlijk niets weten van Y anders gaat ie zich ermee bemoeien en schiet je niets op met je MBC.