Een Legnum VR4?
Een Legnum VR4?
Zoals in mijn voorstel topic gemeld heeft het korte avontuur met de FTO de liefde voor een Mitsubishi V6 aangewakkerd De ellende met de FTO heeft me in ieder geval 1 ding geleerd, geen auto meer die in de UK is geweest. De zoektocht naar een andere V6 bracht me in ieder geval op Japanse autoveilingen. Het eerste idee was toch weer een FTO maar dan zonder doorgerotte chassisbalken maar ook op de Japanse markt wordt de FTO steeds minder aangeboden. Toen de aandacht verlegd naar een GTO/3000GT twinturbo. Geweldige auto maar wat een gewicht voor een coupé. Ook de aankomende gezinsuitbreiding van 1 naar 2 kinderen maakt een coupé eigenlijk zinloos want ook de kids moeten van de V6 kunnen genieten Toen de aandacht verlegd naar een Legnum VR4 want die heeft genoeg ruimte en ook een V6.
Ik ben inmiddels zover dat er voldoende budget is om een auto te importeren uit Japan maar er blijft iets aan me knagen en dat zijn de kosten van het onderhoud. Ik ben zelf vooral een autoliefhebber en zeker geen monteur. Als ik af en toe lees wat jullie allemaal zelf doen aan jullie Galant dan vraag ik me af of een Legnum wel een verstandige keuze voor me is. Ik heb twee rechterhanden op het gebied van autotechniek en moet dus alles laten doen. Of heb ik nou een te negatief beeld van de bijkomende kosten aan een Galant? Want dat kan behoorlijk in de papieren lopen als ik jullie verhalen lees. Uiteraard begrijp ik dat het oudere auto's zijn die ook nog eens flinke bak pk's aan boord hebben waardoor de boel sneller slijt.
Ik ben inmiddels zover dat er voldoende budget is om een auto te importeren uit Japan maar er blijft iets aan me knagen en dat zijn de kosten van het onderhoud. Ik ben zelf vooral een autoliefhebber en zeker geen monteur. Als ik af en toe lees wat jullie allemaal zelf doen aan jullie Galant dan vraag ik me af of een Legnum wel een verstandige keuze voor me is. Ik heb twee rechterhanden op het gebied van autotechniek en moet dus alles laten doen. Of heb ik nou een te negatief beeld van de bijkomende kosten aan een Galant? Want dat kan behoorlijk in de papieren lopen als ik jullie verhalen lees. Uiteraard begrijp ik dat het oudere auto's zijn die ook nog eens flinke bak pk's aan boord hebben waardoor de boel sneller slijt.
Re: Een Legnum VR4?
Voor de kosten van een 'gewone' V6 ga je een paar topics terug: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=8&t=2218.
De kosten van een Legnum VR4 liggen niet zoveel hoger: wegenbelasting, mogelijk verzekering, brandstofverbruik, bandenslijtage .
Echter, als je er wat aan krijgt, en je bent niet in staat om zelf 2e hands onderdelen te bemachtigen en te wisselen, dan kunnen de kosten oplopen.
Om te sleutelen aan de VR4 hoef je geen monteur te zijn. Het is relatief recht-toe-recht-aan sleutelwerk zolang als het niet de motor of bak betreft.
Begin met eenvoudige klusjes, zorg voor goede voorbereiding en passend gereedschap.
Op het forum, en anders bij ClubVR4, zijn genoeg handleidingen te vinden.
Voor 2e hands onderdelen zal je vaak moeten uitwijken naar de UK, tenzij een GF-lid nog wat heeft liggen ...
Waarom meteen een VR4 en niet eerst een 2.0 of V6?
Daar zijn gemakkelijker onderdelen voor te krijgen.
De kosten van een Legnum VR4 liggen niet zoveel hoger: wegenbelasting, mogelijk verzekering, brandstofverbruik, bandenslijtage .
Echter, als je er wat aan krijgt, en je bent niet in staat om zelf 2e hands onderdelen te bemachtigen en te wisselen, dan kunnen de kosten oplopen.
Om te sleutelen aan de VR4 hoef je geen monteur te zijn. Het is relatief recht-toe-recht-aan sleutelwerk zolang als het niet de motor of bak betreft.
Begin met eenvoudige klusjes, zorg voor goede voorbereiding en passend gereedschap.
Op het forum, en anders bij ClubVR4, zijn genoeg handleidingen te vinden.
Voor 2e hands onderdelen zal je vaak moeten uitwijken naar de UK, tenzij een GF-lid nog wat heeft liggen ...
Waarom meteen een VR4 en niet eerst een 2.0 of V6?
Daar zijn gemakkelijker onderdelen voor te krijgen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Een Legnum VR4?
Ik heb weinig toe te voegen aan wat Menno al heeft geschreven.
Toen ik een VR2 kocht en later een Legnum VR4 merkte ik dat de meeste dingen allemaal niet zo vreselijk ingewikkeld zijn als je de topics, how-to's en adviezen opvolgt. Het meeste is allemaal al een keer gedaan en 'simpel' beschreven. De keuze voor een VR4 uit Japan is een goede. Mijn Legnum was ook een Japanse import en vrijwel roestvrij, zelfs na een jaar of 5 rondrijden hier! (wel vrij snel toen wat met tectyl-behandeld uit voorzorg).
Als je een goed onderhouden exemplaar hebt waar de onderhoudshistorie bijzit kun je zeer goed berekenen wat er nog aan kan komen. Heb je dat niet, dan is het zaak om de eenmaal geimporteerde auto in een soort '0-status' te krijgen, zodat je weet wat er vanaf dat punt gedaan is en waar je nog rekening mee moet houden. Om op dat '0-punt' te komen, hou je beter een 1500-2500 euro apart...
En voor onderdelen: er worden best veel onderdelen gedeeld met de 'gewone' V6 en Galants, en er liggen intussen best hier en daar wat VR4 specifieke parts! Dus qua onderdelen valt het meestal nog best mee, het is meer arbeidsloon als je naar een 'gewone' garage gaat. Wat ik eigenlijk een beetje afraad. De meesten hebben nog nooit zo'n auto gezien en beginnen opnieuw aan de leerfase, wat dus tijd (en mogelijke fouten) kost. Meer gespecialiseerde bedrijven zoals onze beide sponsors zijn bekend met de auto's, motoren, typische reparaties/onderhoudszaken.
Toen ik een VR2 kocht en later een Legnum VR4 merkte ik dat de meeste dingen allemaal niet zo vreselijk ingewikkeld zijn als je de topics, how-to's en adviezen opvolgt. Het meeste is allemaal al een keer gedaan en 'simpel' beschreven. De keuze voor een VR4 uit Japan is een goede. Mijn Legnum was ook een Japanse import en vrijwel roestvrij, zelfs na een jaar of 5 rondrijden hier! (wel vrij snel toen wat met tectyl-behandeld uit voorzorg).
Als je een goed onderhouden exemplaar hebt waar de onderhoudshistorie bijzit kun je zeer goed berekenen wat er nog aan kan komen. Heb je dat niet, dan is het zaak om de eenmaal geimporteerde auto in een soort '0-status' te krijgen, zodat je weet wat er vanaf dat punt gedaan is en waar je nog rekening mee moet houden. Om op dat '0-punt' te komen, hou je beter een 1500-2500 euro apart...
En voor onderdelen: er worden best veel onderdelen gedeeld met de 'gewone' V6 en Galants, en er liggen intussen best hier en daar wat VR4 specifieke parts! Dus qua onderdelen valt het meestal nog best mee, het is meer arbeidsloon als je naar een 'gewone' garage gaat. Wat ik eigenlijk een beetje afraad. De meesten hebben nog nooit zo'n auto gezien en beginnen opnieuw aan de leerfase, wat dus tijd (en mogelijke fouten) kost. Meer gespecialiseerde bedrijven zoals onze beide sponsors zijn bekend met de auto's, motoren, typische reparaties/onderhoudszaken.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
Bedankt voor jullie reactie. Mijn slechte ervaringen met de FTO hebben me wat voorzichtig gemaakt met de aanschaf van een andere snelle wagen. Daarom mijn vraag over de onderhoudskosten, de FTO was van een liefhebber en leek dus een goede koop maar bleek uiteindelijk duurkoop. Richard en Remco van MD-Performance hebben me toen uit de brand geholpen met een FTO die niet wilde starten en niet stationair wilde lopen. De ernstige roest was helaas veel te duur om te laten repareren. Daarom ook een Legnum uit Japan die toch vaak inderdaad minder roest hebben. Ik had al het idee om 1.000-1.500 euro te reserveren voor (extra) onderhoud dus dat kom redelijk in de buurt van wat Mark voorstelt. Of ik handig genoeg ben om zelf aan de Legnum te sleutelen moet de toekomst dan maar uitwijzen Het wordt geen daily dus eventuele extra kosten kan ik ook uitsmeren over een langere tijd.
Ik heb met twee importeurs (BPO Automotive en SW-Performance) contact gehad over de import van een Legnum waarbij ik nog geen keuze heb gemaakt over wie ik uiteindelijk de import laat uitvoeren. Het contact met beide was erg goed waarbij BPO een kleinere importeur is met misschien meer directe aandacht voor de klant, terwijl SW-Performance echt heel veel auto's importeert en misschien een scherpere prijs kan maken. BPO zit ook dichter bij mij in de buurt dan SW-Performance. Mocht het tot een definitieve import komen dan hoop ik dat iemand van het forum bereid vind om de auto samen te gaan bekijken. Om zo een goed beeld te krijgen van wat ik precies heb geimporteerd Maar voorlopig eerst nog maar eens een hoop lezen en leren over de Legnum VR4
Ik heb met twee importeurs (BPO Automotive en SW-Performance) contact gehad over de import van een Legnum waarbij ik nog geen keuze heb gemaakt over wie ik uiteindelijk de import laat uitvoeren. Het contact met beide was erg goed waarbij BPO een kleinere importeur is met misschien meer directe aandacht voor de klant, terwijl SW-Performance echt heel veel auto's importeert en misschien een scherpere prijs kan maken. BPO zit ook dichter bij mij in de buurt dan SW-Performance. Mocht het tot een definitieve import komen dan hoop ik dat iemand van het forum bereid vind om de auto samen te gaan bekijken. Om zo een goed beeld te krijgen van wat ik precies heb geimporteerd Maar voorlopig eerst nog maar eens een hoop lezen en leren over de Legnum VR4
Re: Een Legnum VR4?
het importeren ken je zelf ook wel joh.
tis wel wat werk, maar zeker te doen.
bespaart je wel wat geld.
desnoods geef ik wel een keer een paar pointer, hoe of wat en waar je ff op moet letten.
tis wel wat werk, maar zeker te doen.
bespaart je wel wat geld.
desnoods geef ik wel een keer een paar pointer, hoe of wat en waar je ff op moet letten.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Ik heb wel overwogen om zelf een auto te importeren maar dit laat ik toch liever over aan een ervaren importeur. Kost helaas wel wat Euro's maar het zou in ieder geval wel een nette Legnum op moeten leveren.
Re: Een Legnum VR4?
De netheid van de auto is en blijft een gok.
Voor hun en voor jouw.
Hun weten net de puntjes waar ze op moeten letten.
En daarom wil je wel helpen.
Heb zelf ook nog maar een auto of 20 naar NL gehaald vanuit japan en UK
Voor hun en voor jouw.
Hun weten net de puntjes waar ze op moeten letten.
En daarom wil je wel helpen.
Heb zelf ook nog maar een auto of 20 naar NL gehaald vanuit japan en UK
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
20 maar?Dat is toch niks..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Een Legnum VR4?
Idd.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Ik ga er eens over nadenken. In ieder geval bedankt voor het aanbod
Re: Een Legnum VR4?
ff een zijstraatje. Hoeveel Legnums rijden er hier in NL rond ?
Re: Een Legnum VR4?
Ik ken er een handvol, waarvan een paar niet meer rijden (gecrashed of alleen voor parts) en er zullen er vast een paar zijn die niet bij ons bekend zijn, maar meer dan 10 in NL zou me verbazen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
He Mark bedankt. Me collega zijn nieuwe buurman (friesland) heeft er ook een, een paars blauwe. Binnenkort ff checken, want er schijnt meer mooi spul te staan...marksanne schreef:Ik ken er een handvol, waarvan een paar niet meer rijden (gecrashed of alleen voor parts) en er zullen er vast een paar zijn die niet bij ons bekend zijn, maar meer dan 10 in NL zou me verbazen!
Re: Een Legnum VR4?
Dan weet ik al welke dat is die paarse !!dtdeg schreef:He Mark bedankt. Me collega zijn nieuwe buurman (friesland) heeft er ook een, een paars blauwe. Binnenkort ff checken, want er schijnt meer mooi spul te staan...marksanne schreef:Ik ken er een handvol, waarvan een paar niet meer rijden (gecrashed of alleen voor parts) en er zullen er vast een paar zijn die niet bij ons bekend zijn, maar meer dan 10 in NL zou me verbazen!
Haha
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Toch niet toevallig in Hallum he?!
Maar... het gaat zo-ie-zo goed met de Legnum-polulatie in het noorden.
Maar... het gaat zo-ie-zo goed met de Legnum-polulatie in het noorden.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
ja komen daar uit de buurt , zijn aan het verhuizen. bekende dus?marksanne schreef:Toch niet toevallig in Hallum he?!
Maar... het gaat zo-ie-zo goed met de Legnum-polulatie in het noorden.
Re: Een Legnum VR4?
Is het een FL of een PFL?
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
de what lol?MD schreef:Is het een FL of een PFL?
Re: Een Legnum VR4?
FL = FaceLift model (nieuwe/latere model)
PFL = Pre FaceLift (oude/eerste model 8g)
PFL = Pre FaceLift (oude/eerste model 8g)
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Als het om Menaldum gaat, dan is het de mijne, een PFL...
En ja, daar is sinds kort ook het Galant Museum gevestigt...
Hoeveel Trigger Mauve's zullen er zijn in Legnum uitvoering in Nederland ?
En ja, daar is sinds kort ook het Galant Museum gevestigt...
Hoeveel Trigger Mauve's zullen er zijn in Legnum uitvoering in Nederland ?
Re: Een Legnum VR4?
ja correct in menaldum , dan heb jij wellicht met me collega gesproken. hij vond die galant al verdacht zwaar klinken . galant museum ? is daar ook een website van?Uray25 schreef:Als het om Menaldum gaat, dan is het de mijne, een PFL...
En ja, daar is sinds koverdachtk het Galant Museum gevestigt...
Hoeveel Trigger Mauve's zullen er zijn in Legnum uitvoering in Nederland ?
Re: Een Legnum VR4?
Zover ik weet zijn er 2 pfl en 1 fl trigger mauve in nederland.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
@MD, ja, maar Legnum of Sedan ? Ik weet dat er nog een FL Legnum is...
Zal m'n Neef geweest zijn, die rijdt er momenteel in...
Zal m'n Neef geweest zijn, die rijdt er momenteel in...
Re: Een Legnum VR4?
Legnums
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Dat is er dan 1 meer dan ik dacht...
Re: Een Legnum VR4?
Zo kijk je een tijdje niet op het forum en dan wordt je topic ff gevuld De zoektocht naar een Legnum heeft even stil gelegen ivm de uitbreiding van ons gezin met een dochter maar we gaan weer verder. Ik heb wat veilingsites bekeken de laatste tijd en dan kom nog wel eens een Legnum met zo'n achterkant tegen.
Vind ik persoonlijk erg mooi. Is dit een facelift geweest van de Legnum?
Vind ik persoonlijk erg mooi. Is dit een facelift geweest van de Legnum?
Re: Een Legnum VR4?
Yep.
Vanaf 2000 geleverd.
Vanaf 2000 geleverd.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Een Legnum VR4?
Ok, is er ergens info te vinden over de punten die zijn veranderd met deze facelift?
Re: Een Legnum VR4?
Verschillen zijn vooral cosmetisch: voor-en achterbumpers, side skirts, achterzijde+spoiler en de optionele fender flares (wielkastverbreders).
Verder is de handbak en automaatbak nu beide 280PK (bij de pre-facelift is de automaatversie electronisch gelimiteerd tot 260PK).
Ook kun je versies in de facelift editie vinden zonder AYC. En versies zonder High Contrast tellerunit. Ook is Traction Control als standaardoptie geschrapt, dus daar kun je ook variaties in aantreffen bij de Facelift versies. En heel veel meer is er niet over te vertellen
Verder is de handbak en automaatbak nu beide 280PK (bij de pre-facelift is de automaatversie electronisch gelimiteerd tot 260PK).
Ook kun je versies in de facelift editie vinden zonder AYC. En versies zonder High Contrast tellerunit. Ook is Traction Control als standaardoptie geschrapt, dus daar kun je ook variaties in aantreffen bij de Facelift versies. En heel veel meer is er niet over te vertellen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
Ok, dat wordt goed opletten dus. Het is de bedoeling om een VR4-S te gaan zoeken. AYC en High Contrast tellerunit is wel iets wat ik er graag op wil hebben De VR4-S is toch standaard altijd met een automaat?
Re: Een Legnum VR4?
Klopt in geval van facelifts ja.
Daarnaast kom je uberhaupt nauwelijks handgeschakelde Galant/Legnum VR4's tegen. Plus dat het natuurlijk iets is dat direct duidelijk is in een advertentie, zelfs in het japans of zelfs met alleen plaatjes (van het interieur)
Daarnaast kom je uberhaupt nauwelijks handgeschakelde Galant/Legnum VR4's tegen. Plus dat het natuurlijk iets is dat direct duidelijk is in een advertentie, zelfs in het japans of zelfs met alleen plaatjes (van het interieur)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
Mocht je toch een Galant VR4 willen, kijk dan op:
[External Link Removed for Guests]
Ik heb contact met de verkoper gezocht, maar geen reactie gehad.
Punt is dat in België, waar deze te koop staat, VR4's niet geregistreerd kunnen worden. Dus de eigenaar, vermoedelijk een Ier van CVR4 wil hem graag verkopen. Dat lukt dus niet in België. Moet dus nog wel geïmporteerd worden in NL.
[External Link Removed for Guests]
Ik heb contact met de verkoper gezocht, maar geen reactie gehad.
Punt is dat in België, waar deze te koop staat, VR4's niet geregistreerd kunnen worden. Dus de eigenaar, vermoedelijk een Ier van CVR4 wil hem graag verkopen. Dat lukt dus niet in België. Moet dus nog wel geïmporteerd worden in NL.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Een Legnum VR4?
Ik wil graag een Legnum anders was ik waarschijnlijk gaan kijken naar de Galant VR4-S die op MP staat. Een hele nette Galant maar helaas geen Legnum Het idee is om een Legnum uit Japan te halen, het liefst 1 van de periode 2000-2003. Het vervelende daaraan is dat je dan ook te maken krijgt met de dure IKS keuring. De reden om een Legnum uit die periode te zoeken is vooral de leeftijd van de auto en bijkomend voordeel is de facelift. Maar de extra kosten voor de IKS keuring maken me aan het twijfelen.
Wat denken jullie? Een jongere Legnum en dan de extra kosten voor IKS keuring of een oudere Legnum (voor '98) en dan geen extra keuringskosten?
Wat denken jullie? Een jongere Legnum en dan de extra kosten voor IKS keuring of een oudere Legnum (voor '98) en dan geen extra keuringskosten?
Re: Een Legnum VR4?
Wat zijn dan de kosten van een IKS keuring?
Ik schat zo in dat dat op de totale prijs van aankoop/transport/importeren/modificeren maar een fractie is.
Ik schat zo in dat dat op de totale prijs van aankoop/transport/importeren/modificeren maar een fractie is.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Een Legnum VR4?
Destijds bij de iks keuring van de omze Legnum was het 1200 euro.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Een Legnum VR4?
... uche ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`