Gebrek aan V6'jes

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

Beste forumleden,

Zoals ongetwijfeld iedereen hier mag ik altijd graag alle autosites afstruinen om naar Galants (maar ook zeker andere auto's) te kijken. Nu wil ik ooit nog een keer een nette V6 rijden, het liefst een donkere station met een licht interieur (rij nu een blauwe 2.0 met beige interieur, mooiste combi imo). Ik zie ze alleen nergens meer te koop staan, zelfs in het buitenland is het aanbod beperkt. Hebben jullie ze allemaal op de oprit staan of zijn ze echt uit het straatbeeld verdwenen? :(
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Twain »

vermoedelijk een opeenstapeling van oorzaken

Iemand die 5000 km per jaar rijdt koopt geen luxe v6
stel dat je een auto zoekt uit 2000, dan zoek je dus een auto van 17 jaar oud een galant is een auto die gekocht is door mensen die 20.000 km per jaar rijden stel dat iemand dat vanaf dag 1 zou hebben gedaan dan heb je het dus over 340.000 km een km stand waarbij ook een v6 meer dan eens op de sloop eindigd ivm economisch totallos op zoiets simpels als een apk + groot onderhoud.

Dan het probleem van de kleur:
In het zwart zijn ze in nederland niet of bijna niet geleverd een zwarte moet je hoe dan ook in het buitenland (duitsland) zoeken de andere donkere kleur (groen) is niet of bijna niet als facelift verkocht in nederland

Het probleem van de v6 in de nederlandse markt:

De v6 zoals geleverd in nederland (full option) was een prijzige auto, zo prijzig dat slechts enkele mensen hem kozen de rest kocht liever een bmw3 ofzo het is niet voor niets dat de 9g nooit naar nederland is gekomen, de auto past eigenlijk niet zogoed in onze markt die wordt gedomineerd door opel astra's en kleine vwtjes.

versnellingsbak + draagarmen
kostbaar om te fixen en veel voorkomend probleem

Hoe dan ook.... gewoon geduldig zijn maar ik geef je wel de volgende tip.. mocht je droom auto morgen op marktplaats staan , koop hem dan we komen nu echt wel op een punt dat sommige uitvoeringen niet zomaar meer tekoop komen.
het kan rustig 2 jaar duren voordat hij weer langs komt.
ik heb bv heel lang nagedacht over een bijna nieuwe uit berlijn met nog geen 30.000 km ik had het geld, maar ik wilde eigenlijk ook nog andere dingen doen en dacht toen, weetjewat elke 2 weken staan er weer andere auto's online, er komt er wel weer zo eentje.. ik ben inmiddels 5 jaar veder ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Daar ben ik ook al achter inderdaad, haast onvindbaar een V6
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door foks »

paar weken terug stond die van maarten nog te koop
je moet ook je ogen een beetje open houden :)
tja wat Twain zegt, ... is het verhaal wel een beetje.... helaas.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door SisterOfMercy »

Ja, 't is eigenlijk geen bak meer om hard te rijden, het is ook een oldtimertje aan het worden. Als je een speciale versie hebt is 't helemaal zaak om't ding niet te verkloten.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Hoeveel werk is het eigenlijk om er 1 uit duitsland te importeren? Kost dat veel?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Twain »

valt wel mee hoor, de bpm is verwaarloosbaar of nul inmmidels

het zit hem dus vooral in het vervoer,

ik zou rekening houden met iets rond de 200 euro

in 2011 heb ik de stap gemaakt, het stelt echt niet zoveel voor, je moet alleen even doorbijten zodra de papierwinkel om de hoek komt (en nee het is niet moeilijk of kost veel tijd, maar je moet het wel doen)

http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4531" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Ran-DiZzle »

Ik heb er n aantal gedemonteerd...sorry. Zal het niet meer doen..
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

En dan nog die mensen die ze ff ombouwen naar een vr2! Haha
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Meestal zijn de gesloopte exemplaren allemaal V6'jes omdat daar nu eenmaal de interessantste en prijzigste onderdelen op zitten. Een standaard 2.0 GLXi tje heeft verder weinig extra bijzondere dingen die geld opbrengen. Buiten dat heb ik de afgelopen tijd links en rechts ook behoorlijk wat V6jes gesloopt zien worden, plus dat er een klein aantal een ombouw naar VR2 krijgt. Een originele V6 zal zeldzaam worden, voor zover hij dat al niet nu is.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Dan hou ik de mijne nog ff :hypo:
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Twain schreef:vermoedelijk een opeenstapeling van oorzaken

Iemand die 5000 km per jaar rijdt koopt geen luxe v6
stel dat je een auto zoekt uit 2000, dan zoek je dus een auto van 17 jaar oud een galant is een auto die gekocht is door mensen die 20.000 km per jaar rijden stel dat iemand dat vanaf dag 1 zou hebben gedaan dan heb je het dus over 340.000 km een km stand waarbij ook een v6 meer dan eens op de sloop eindigd ivm economisch totallos op zoiets simpels als een apk + groot onderhoud.

Dan het probleem van de kleur:
In het zwart zijn ze in nederland niet of bijna niet geleverd een zwarte moet je hoe dan ook in het buitenland (duitsland) zoeken de andere donkere kleur (groen) is niet of bijna niet als facelift verkocht in nederland

Het probleem van de v6 in de nederlandse markt:

De v6 zoals geleverd in nederland (full option) was een prijzige auto, zo prijzig dat slechts enkele mensen hem kozen de rest kocht liever een bmw3 ofzo het is niet voor niets dat de 9g nooit naar nederland is gekomen, de auto past eigenlijk niet zogoed in onze markt die wordt gedomineerd door opel astra's en kleine vwtjes.

versnellingsbak + draagarmen
kostbaar om te fixen en veel voorkomend probleem

Hoe dan ook.... gewoon geduldig zijn maar ik geef je wel de volgende tip.. mocht je droom auto morgen op marktplaats staan , koop hem dan we komen nu echt wel op een punt dat sommige uitvoeringen niet zomaar meer tekoop komen.
het kan rustig 2 jaar duren voordat hij weer langs komt.
ik heb bv heel lang nagedacht over een bijna nieuwe uit berlijn met nog geen 30.000 km ik had het geld, maar ik wilde eigenlijk ook nog andere dingen doen en dacht toen, weetjewat elke 2 weken staan er weer andere auto's online, er komt er wel weer zo eentje.. ik ben inmiddels 5 jaar veder ;)
Staat er nu 1 met 50k op de teller in Duitsland, maar ligt buiten mijn budget. V6 handbak. Geduld loont ;-)
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Uray25 »

V6jes genoeg hier...

Oh, je wilt er ook nog een Auto omheen ? Dan haak ik af...
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

martijnver13 schreef:
Staat er nu 1 met 50k op de teller in Duitsland, maar ligt buiten mijn budget. V6 handbak. Geduld loont ;-)
Heb je een link? :hypo:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Twain »

ik weet nog over welke je het hebt ook ... hoe erg is dat

helaas niet mijn kleur ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Batsgeit schreef:
martijnver13 schreef:
Staat er nu 1 met 50k op de teller in Duitsland, maar ligt buiten mijn budget. V6 handbak. Geduld loont ;-)
Heb je een link? :hypo:
Kan vanaf telefoon geen link kopieren uit de app. Staat op autoscout 24 in Essen, Duitsland
Gebruikersavatar
koentje63
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jun 2012, 14:09
Provincie: Gelderland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door koentje63 »

dus er wordt nog mooi geld geboden op een mooie zwarte V6 ?
:-)
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Wel als er maar 50k op de teller staat :p
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door SisterOfMercy »

Nou, als je op autoscout24.de het filter 'vanaf 500 euro' weghaalt dan staan er ineens een hoop 8Gs voor een habbekrats.

Ook leuk:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
6G met 52000 km

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
6G carburateur, 67000 km

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is die V6 waar het over gaat. Alleen dat matje dat er in ligt, wat een verschrikking! :-p
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door martijnver13 »

Die met 50k is alweer verkocht zie ik
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Wel jammer dat die geen lederen interieur had!
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door SisterOfMercy »

Misschien is dat vandaag de dag eerder een nadeel, zo netjes is dat 'leer' meestal toch niet meer.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Ran-DiZzle »

En ineens staan er sinds deze week weer best wat v6jes op Marktplaats!
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

Heeft iemand ervaring met deze Galant?

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er goed uit voor z'n leeftijd, mooiste kleur (imho), slechts 2 eigenaren volgens de RDW. Ben al met de handelaar aan het onderhandelen, maar stel dat ik een proefrit maak, waar moet ik op letten? Standaard Galant kwaaltjes weet ik, alleen niet die van de V6 + automaat :P

Wat vinden jullie van de prijs?
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Uray25 »

Hij moet stil zijn, geen bijgeluiden en zijdezacht schakelen rondt de 2000-2200rpm bij normaal wegrijden.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door menno3x8g »

Lijkt mij niet verkeerd deze.
Controleer goed op roest bij de achtertrein.
Voor deze prijs zou ie hard moeten zijn.
En als je een vette glimlach hebt bij het rijden, dan zit het wel snor ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
MattoB
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 feb 2017, 16:21

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door MattoB »

Distrieburtieriem ?.
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Uray25 »

Distrubutie, true... Maar ik ging er vanuit dat ie dat wel wist.
Hij zou wel recentelijk vervangen moeten zijn, en als de 09-DV-VZ nu niet net heel veel liefde had gekregen had ik hem wel opgehaald.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

Helaas was iemand mij voor, want hij is alweer weg. Erg matig, wou morgen gaan kijken (moest vandaag werken) maar ik was al te laat. Volgende keer gelijk toeslaan :(
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Ze zijn nogal schaars haha. Denk alleen niet dat je voor die prijs beetje roest zal vinden aan de achterkant. Wel mooi ding was het. Ik had die velgen ook op mijn andere v6 zitten. Als je geduld hebt komt misschien de mijne aankomend jaar beschikbaar.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

kevin1990 schreef:Ze zijn nogal schaars haha. Denk alleen niet dat je voor die prijs beetje roest zal vinden aan de achterkant. Wel mooi ding was het. Ik had die velgen ook op mijn andere v6 zitten. Als je geduld hebt komt misschien de mijne aankomend jaar beschikbaar.
Haha, ik hou me aanbevolen! Ja, hij zag er erg goed uit op de foto's. Nouja, dan maar weer verder zoeken.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Ja der is genoeg aan gedaan haha. Naja succes met zoeken. Op lpg is al wat minder aanbod helaas ik moest ook behoorlijk zoeken en 200km er voor rijden ofzo...
En zeker 1 die aan de achterkant geen roest heeft zal niet mee vallen ben ik bang. Denk dat iedereen het toch best beetje geld vind voor een wat oudere auto en daardoor zijn de mooie exemplaren ook gelijk een heel stuk duurder (niet alleen de roest maar ook de verdere staat van de auto)
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Staan nu toevallig weer 2 v6jes op mp.
Alleen niet op lpg en wel erg weinig kilometers naar mijn mening. Maar alles kan. Alleen op lpg zijn ze schaars en ook zo weg ben ik bang
Angelo0115
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
Provincie: Zeeland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Angelo0115 »

In maart 2017 ben ik eigenaar geworden van een blauwe v6 met beige interieur . Zag deze toen op autoscout staan. Een maal aangekomen bij de dealer. Sstond deze man er van te kijken dat er al iemand was met intresse. Deze stond nog maar een paar uur online. En nog een hand geschakeld ook. Kon deze hier niet laten staan en ben er nu ook heel trots en zuinig op met net iets meer dan 234.600km op de teller wil ik deze het liefst zo laag mogelijk houden. En gaat hij binnekort een winterslaap houden. Zodat hij begin de lente weer een paar keer lekker kan brullen door de westescheldetunnel. (6km lang ) Super mooi geluid. (Begin van de luchtfilter is er af) Alles is nog stock bn zelf bezig met een rvs uitlaat te maken maar wil toch binnekort eens informeren om een rvs spruitstuk te laten maken. Zelf ben ik al een cat. vervanger aan het maken dat is niet zo moeilijk stukje pijn van 55mm nu nog hopen dat dit een mooier geluid geef. Ben alleen een beetje bang dat de diameter te groot is maar een 50mm pijp van rvs heb ik zo voor het pakken. Als de cat. vervanger op onder zit upload ik zekker een filmpje hier van
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Ben benieuwd wel weer meer v6jes. Blijven heerlijke motoren
Angelo0115
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
Provincie: Zeeland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Angelo0115 »

V6je handbank te koop op marktplaats..
Mitsubishi Galant 2.5 V6 - handbak - een monster!
Bieden
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
Screenshot_20171111-184042.png
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Batsgeit »

Zag hem voorbij komen ja, maar wat een lelijk hok. Over smaak valt niet te twisten, zo blijkt maar weer eens.
Angelo0115
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
Provincie: Zeeland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Angelo0115 »

Dat klopt vind hem ook niet zo mooi kon ie hem beter helemaal zwart rollen (mijn mening)
Maar zie nu ook dat er een vr2 op marktpaats staat een rooie deze had eerst een verkleur afgebladert dak maar lijkt of er een wrapje over is gegaan. En op autoscout een ingevoerde vr4 (€14.750) + 3 non turbo v6jes. Ze komen in de aanbieding behalve die vr4 dat is een duur dingetje
Bijlagen
Screenshot_20171113-143112.png
Screenshot_20171113-143150.png
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Die vr4 is een bekende van hier. Dat exemplaar is echt een nagenoeg nieuwe, helaas is er in de afgelopen jaren een enorm bedrag bovenop de prijs gekomen. Deze auto heeft overigens de afgelopen tijd echt enorm veel eigenaren gehad, wat op zich best raar is.


Die bordeaux rode vr4 is ook een bekende van hier. Daar staat ergens ook nog een compleet project topic over hier. Ook niet echt mijn smaak, maar hij staat dan ook al echt erg lang te koop, met een redelijk aantal eigenaren ook al.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gebrek aan V6'jes

Bericht door kevin1990 »

Hmmm doe rode vr2 staat al best lang te koop...
Eerst op autoscout24. Toen inderdaad nog met een slechte staat van het dak.
Dacht dat de vr4 van iemand van het forum was?
Heb een paar jaar geleden bijna die vr4 paar jaar geleden bijna gekocht maar wel voor heel wat minder.
Prijs is fors vind ik. Eigenlijk te hoog...
Voor dat geld toch liever een evo.
Staat overigens een omgebouwde legnum te koop in Duitsland. Veel mooier vind ik zelf en vr4 naar links omgebouwd. Maar ook wederom weer erg hoge prijs. Is goedkoper een v6 om te bouwen denk ik. Iets waar ik nog steeds over na zit te denken
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”