Greeny (v2.0)

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door KNOEI 8G »

Pfffff.... Lang leve de duitse nauwkeurigheid!! Maar het lamje... pfff Geen idee hoe je dat werkend zou moeten krijgen, ik heb dat lampje nog nooit eerder gezien... :no:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Nou, het kon nog wel eens meevallen.
Ik heb de vraag hier onder de plaatselijke(re) Galantrijders uitgezet. Op een forum dus.
En voilà: met een beetje geluk kon het wel eens erg meevallen: Als hier een trekhaak wordt gemonteerd, dan wordt ook de clignoteur vervangen. Die cligno heeft een extra aansluiting.
Met nog een beetje meer geluk bungelt er in de buurt van die cligno een stekkertje dat erop past. En dan werkt het lampje ook.
Die kans is best redelijk, want Greeny komt oorspronkelijk uit Duitsland.

Zo ja, dan :cheer:
Zo nee, dan :nocheer:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door cvw »

Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Nog nooit heb ik hier van gehoord. Een trekhaaklampje??????? :?

* Pakt de autosleutel en duikt de garage in om het instructieboekje van de Galant na te lezen *
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door marksanne »

Trekhaak lampje zit op de V6 HC dash links bovenin bij mij. Hij gaat/ging aan als ik de lichten aandeed in de legnum. Waar normaliter dus op het originele VR4 HC dash het lichten-icoontje ontbrandde.

Maargoed, lekker dat ie er eigenlijk zo goed als doorheen fietste!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

marksanne schreef:Trekhaak lampje zit op de V6 HC dash links bovenin bij mij. Hij gaat/ging aan als ik de lichten aandeed in de legnum. Waar normaliter dus op het originele VR4 HC dash het lichten-icoontje ontbrandde.

Maargoed, lekker dat ie er eigenlijk zo goed als doorheen fietste!
Yup. Opgelost :D
Het was inderdaad een kwestie van een andere clignoteur erin prikken. Eentje met een extra tweedraads aansluiting aan de bovenkant van de behuizing, waarop een kabeltje met extra lampje geprikt wordt. Dat lampje draai je in je dash achter het trekhaaklampje en klaar!

Zonder aanhanger: bij richting aangeven knippert in de dash het trekhaaklampje 1x mee met de RAW en blijft daarna uit.
Met aanhanger: bij richting aangeven knippert in de dash het trekhaaklampje continu mee met de RAW.

8-)

TÜV, here we come!

(Meany's kennismaking met Ome TÜV is een iets ander verhaal... :x :x :emo: )
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door KNOEI 8G »

Nice!!! Succes Meany.... :hypo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Zoek het verschil :uhu:
Bijlagen
IMG_4823.JPG
IMG_4824.JPG
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door martijn »

Staat em goed vincent ! die witte platen ;)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Twain »

Ah dat is echt super..

ook tof dat die gozer aan het rekenen gaat... vraag me af wat hij psies uitrekende :D
Awesomeness = Verveling x Talent
8G-V6-AUT
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2012, 11:41

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door 8G-V6-AUT »

Verschil:
Het bruine blaadje rechts naast de auto is plotseling (onverklaarbaar) weg .....
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door cvw »

Hahahaha, mooie plaat. Hij is niet alleen wit, hij vertelt ook nog wat: NO VR4. :wha:
Is dat toeval of ben je weer lekker creatief bezig Vince......... ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door KNOEI 8G »

Nice, en hoeveel PK's heeft ie nu extra stuk of 10 voor de VR4 plaat en 5 van de stickers??? :D :agree:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

twain schreef:Ah dat is echt super..

ook tof dat die gozer aan het rekenen gaat... vraag me af wat hij psies uitrekende :D
De spoorverbreding, gezien vanaf een originele 6Jx16 / ET46 naar een 8Jx18 /ET40. Dat levert een spoorverbreding op van 2x 6mm (en dat zonder rekenmachine :mean: ). Maar hij betrok de groei van 6J naar 8J erbij, dat weer een deelfactor oplevert die hij op die +12mm spoorverbreding losliet... Zolang het maar groen licht opleverde, vond ik het allemaal best :yes: .
Evenzo de omtrek van 16" naar 18" o.a. ivm de afwijking ten opzichte van de snelheidsmeter.

8G-V6-AUT schreef:Verschil:
Het bruine blaadje rechts naast de auto is plotseling (onverklaarbaar) weg .....
En ik zei nog wel zo: "Liggen blijven!" :uhu:

Enne... nee Nico, die witte platen leveren geen geen extra pekaatjes op. Maar wel €-muntjes. En nog een hele hoop ook ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Zo, weer een poosje geleden dat ik dit topic aanvulde. Er valt verder ook weinig te melden over Greeny, behalve dat ie een uitstekende vakantiejob achter de rug heeft.
"Huh? Niet met de Lex op vakantie geweest?" ...hoor ik jullie vragen? Nee, bewust met de Galant, want die is ruimer dan de IS :yes: . Bovendien moest junior (die mij inmiddels qua lengte heeft ingehaald) op de achterbank bivakkeren en de achterbank van Greeny is duidelijk geschikter om je op te kreukelen dan de kuipvormige achterbank in de Lexus.
Zoals (de meesten van) jullie weten, sleuren we altijd een half huis achter de auto mee op vakantie: de sleurhut (Hobby 575VIP) weegt 1410Kg leeg en 1600Kg max. Toen we vorig jaar de hut voor het eerst en voor een midweekje erachter hingen, kwam het totaal gewicht (incl. dissel) uit op 1560Kg. Greeny mag 1500Kg trekken. Dat ging probleemloos, maar we bleven dan ook binnen de NL-grenzen.
Dit jaar gingen we voor de periode van bij elkaar drie midweekjes naar een bestemming die 1150Km verderop lag (en nog ligt :uhu: ). Na de eerste weegpoging kwamen we uit op een massa van 1720Kg :emo: . Hmmm, dat ging 'm dus duidelijk niet worden. Er moesten wat goodies uit. Na een afslankkuur (o.a. partytent, 2e gasfles en nog wat zooi) kwamen we uit op 1620Kg. Nog altijd teveel, maar ruim onder de 10% overschrijding van Greeny's 1500Kg. We moesten Oostenrijk door, waar je helemaal het haasje bent als je daar met ook maar de geringste overbelading betrappen, maar ja, ze moeten je ook maar net weten te betrappen... :mean: . Dus Go!

We hebben twee keer een 7% helling voor de kiezen gehad. De bak schakelde netjes van vier terug naar drie. Maar vreemd genoeg vertikte de bak om terug te schakelen naar 2, dus dan maar zelf ingrijpen. Ging goed.

Vreemd genoeg wilde de navi ons meteen van de Oostenrijkse snelweg af hebben. We dachten even dat dit een gevolg was van een TMC-melding en dat de navi ons automatisch eromheen wilde leiden. Prima toch? Gevolg was dat we op allerlei bochtige weggetjes van 4m breedte terechtkwamen. Wel schitterend uitzicht zo her en der, maar met span van 12.5m lengte en een hut van 2.5m breedte erachter leverde dat soms ook wat spannende momenten op. Vooral met een aantal tegenliggers die ons aankeken met een blik van "..wat zoek je in hemelsnaam met zo'n gevaarte hier op dit soort wegen...". En iedere keer doken bordjes op naar de E10, de snelweg waar we eigenlijk op hadden gerekend. Maar de navi hield ons daar bewust vandaan :? :(.

Toen de handel aan de kant gezet (ja eindelijk!) en onderzocht waarom de navi er anders over dacht dan wij. Hmmm, geen TMC, dus ook geen sprake van een omleiding. Automatisch omleiden toen toch maar eens voor de zekerheid uitgeschakeld, wat geen wijziging in de te volgen route opleverde. Hmmm, in Dld mochten we toch ook snelweg rijden? Waarom nu dan niet meer? Snelste route-mode ingesteld? Ja, snelste route. Hmmm. En ineens doemde het idee op van wegvoorkeuren en tolwegen... En inderdaad: Navi ging ervan uit dat tolwegen verboden gebied was :oops: . Vandaar dat we in Dld gewoon snelweg konden rijden en in Oostenrijk ineens niet meer.

Goed, op een gegeven moment doemde gelukkig weer een oprit naar de E10 op :cheer:, sloeg rechtsaf en kwam daarbij een driehoekig bord tegen met een zwart schuin vlak erin en de tekst 14% erbij :nocheer: en het zag er niet naar uit dat het bergaf ging :evil: . Pook in Manual-2 en volgas. We haalden 40km/h, maar de snelheid liep daarna terug. Terug naar 1 en controlled pedal to the metal... met 1620Kg erchter. 14%!!! Er spookten even allerlei beelden door m'n kop van een trekhaak die het begeeft, ontploffende transmissie, wokkelende aandrijfassen en de misere van doorspinnende voorwielen... Maar de rampbeelden bleven uit. We haalden de E10 met de temperatuurmeter op 80% van de schaal (lees: net niet rood).

Ja, ik weet dat het een vorm van mishandeling is, maar soms moet je wat. En dit was zo'n moment! Alle lof voor Greeny, die zich hier probleemloos doorheen heeft geslagen en geen krimp heeft gegeven. Een echte Galant dus!

Ook het verbruik mag Galant worden genoemd: wat dacht je van een overall gemiddelde van 1:8.2 ? Voor een 2.5 V6 met ruim anderhalve ton aan remparachute erachter met de cruise op 95km/h? Ik zeg: BRAVO!

Natuurlijk hebben we Greeny, die er bij terugkomst er totaal niet meer uitzag, meteen sterk vertroetelt met een grondige poetsbeurt en staat er weer shiny bij! 8-)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door foks »

Spannend verhaal! Goed om te onthouden dat die navigatiedingen ook nog wel wat vreemde instellingen hebben.
14% .... wow ...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door MarkDuffy »

Galant Powerr! ;)
Mooi dat jullie er zonder brokken vanaf zijn gekomen :D
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Buzz Fuzz »

Lekker bezig man..

Dat was dus wel een paar keer lekker zweten!

Gelukkig hebben jullie het er goed vanaf gebracht..
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door cvw »

Mooi verhaal Vincent! :yes:

Ik heb dezelfde ervaring met de automaat. Naar de 2 gaat hij niet vanzelf, dan zul je in moeten grijpen. Is blijkbaar zo geprogrammeerd. Als je op CC rijdt wordt die op het moment dat je terug zou moeten naar de 2 zelfs uitgeschakeld. Eigenlijk vindt ik dat een juiste programmering. Er is aandacht vereist, dus los het nu zelf maar op. ;)

Tsja, caravans en belading; het past allemaal in dat ding, qua afmetingen. Het gewicht is een heel ander verhaal. Het is een jaarlijkse strijd met de medevakantiegangers. :lol:

Schrale troost voor jou is dat ook ik met een caravan aan de haak gecombineerd met een navigatie op het dashboard over de gekste binnenweggetjes heb rondgescheurd als gevolg van een verkeerd vinkje bij een optie. Soms levert dat erg spannende situaties op. Maar ja, keer die handel maar eens om, om terug te rijden. :?
14% ?! Nee, zo'n hellinkje heb ik nog niet genomen met de sleurhut aan de haak. Toen ik daar onderaan stond kon ik nog omkeren en dat heb ik op dat moment gedaan. Goed om te weten dat de Galant het kan, of moet kunnen. :agree:
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Haha, ja Cees, ik ben erop bedacht dat de CC op een gegeven moment aangeeft dat ik het zelf mag uitzoeken. Alleen (was bij Greeny v1.0 ook al zo) is dat niet op het moment dat de bak naar 2 terug zou moeten, maar op het moment dat de snelheid meer dan 20km/h onder de ingestelde snelheid zakt. Het gros van de rit had ik de CC op 95km/h staan (draait ie mooi 2200rpm en heeft ie iets meer over bij hellinkjes) en nog werd ik verrast door een 'vals plat', waarbij je optisch het idee hebt dat je vlak rijdt, maar ondertussen ongemerkt toch aan een niet te zuinige klim bezig bent. Bij 75km/h valt de CC dan ineens af en heb je even zo'n 'WTF?-moment' en pak je de boel manueel op en is de snelheid intussen teruggezakt naar 60km/h. Maar klopt: op CC terug naar 2 vindt de V6 not done en vertikt ie steevast :yes:

Ja, als ik de keus had gehad was ik ook omgekeerd. Maar de tractie van de Galant vind ik ronduit verrassend! Eigenlijk zo goed dat ik 't nog steeds niet kan bevatten dat ik daar tegenop ben gekomen. Als ik erop terugkijk dat ik toch tegen die 14% op ben gegaan, komt het woord 'waanzin' in me op. En toch heeft ie 't even geflikt (okee, we haalden nog geen 20km/h, maar toch!). Gelukkig kon je de temp-meter zien zakken toen we boven waren en was de extreme belasting van korte duur (iets van 400m).

Het manouvreren met zo'n combinatie vind ik altijd wel een uitdaging. Vrouwlief zat af en toe met dichtgeknepen ogen en billetjes naast me en dacht soms van 'dit gaat nooit goed'. We hebben een aantal keren passanten gehad die op 5cm met hun buitenspiegel langs de caravanflank gingen en de andere caravanflank vlak langs een verkeersbord af ging... :x: Ook het ding op een campingplaats loodsen is altijd 'mooi werk'. Met de forse hutten die wij hebben is het enige linke de uitzwaai van de achterkant in bochten: als je 'm omtrekt, dan stapt de achterkant zomaar even 2 meter opzij. Je hebt daar no way zicht op, want je zit altijd verkeerd. Als daar dan iets staat (auto, lantaarnpaal, whatever), dan zit je daar zo tegenaan. Even afkloppen... ;)

Ach, ik vind 't wel wat hebben, dat manouvreren op de cm. Maar toegegeven: dit was wel het maximum. Er zijn grenzen en die heb ik nu wel geproefd :yes: :lol:
Bijlagen
ff snel een shotje door een raam met een waardeloze carcam gemaakt...<br />De caravan meet 7.83m van dissel tot achterlicht
ff snel een shotje door een raam met een waardeloze carcam gemaakt...
De caravan meet 7.83m van dissel tot achterlicht
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Echo Whiskey »

Cruise control gooit hem er onder de 40 kmh en boven de 180 of 190 idd uit. :)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Echo Whiskey schreef:Cruise control gooit hem er onder de 40 kmh en boven de 180 of 190 idd uit. :)
Onder de 40km/h zou kunnen, weet ik niet, nooit geprobeerd.
Maar de bovengrens (if any) klopt niet: ik heb met Greeny v1.0 ooit eens een traject van 260km grotendeels met de cruise op 220km/h afgelegd (1u43m en 1:4.5 :x: )

[edit]
Bij nader inzien: toen we Greeny v2.0 ophaalden uit Rosenheim, heeft de cruise ook op 200+km/h gestaan. No problem ;) .
[/edit]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Echo Whiskey »

Mmm, ben er toch vrij zeker van dat dat is wat er in de gebruikershandleiding staat.
Naja, alleen maar mooi. :P
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door cvw »

Chips, je hebt gelijk wat betreft de CC. Daar heb ik nooit op deze manier bij stilgestaan. :shock: Het moment dat je (voor het soepel trekken van de combi) terug moet naar de 2 valt heel vaak samen met een toerental onder de 3000 toeren en een verschil van 20 kmph tov de CC.
Want onder die 3000 toeren grens, gecombineerd met een vals plat of die heuvels in het Moezel gebied, merk je toch dat die V6 zijn maximale kracht boven de 3000 toeren ontwikkelt. Vanaf die grens komt het optimale koppel los. Hou je het blok daarboven dan (heb je het gevoel) dat je hele wereld aankunt. Dat gevoel zit wel onderin je grote teen als je tegen een 14% helling opkijkt en in de spiegels je hele combinatie ziet. :yes:

Ja ja, die uitzwaai. Da's een linke. En je ziet hem inderdaad niet. Op een gegeven moment weet je wel wanneer hij begint en hoe hij ongeveer uit zal komen. Maar het blijft spannend want hij vindt plaats buiten het gezichtsveld. Dat heb ik terdege ervaren toen we naar Versailles gingen. Aan de rand van Parijs. Net voor die camping moesten we door allerlei volgeparkeerde smalle straatjes rijden. En natuurlijk had je aan het einde van elke straat een scherpe bocht.......... en auto's die zelfs in de bochten geparkeerd stonden. Er waren bochten bij die ik "met een extra set ogen" aan de zijkant genomen heb. Na de bocht mochten ze dan weer instappen. :lol:
Tsja, afkoppelen en duwen is ook geen (echte) optie. 1500 kg of meer verplaats je niet zomaar. Zeker niet als er ook nog sprake is van een klein hellinkje.

Ik prijs mij gelukkig dat onze caravan "maar" 2.30 mtr breed is. Scheelt toch weer 20 cm. :hypo: :wha: De meeste mensen hebben geen idee wat het betekent om met een combinatie van 12,50 meter te sturen en manouvreren. Moet je voor de gein eens doen: auto parkeren en dan vanaf de achterbumper nog 8 stappen naar achteren lopen. Dan heb je ongeveer de combinatie die ik bedoel. :wha:
En al heb ik ook regelmatig het gevoel dat ik de grens nu wel bereikt heb, toch blijkt die keer op keer weer verderop te liggen. Dat blijft kicken! 8-)

Nou ja, jullie hebben een lekkere vakantie gehad. En die combinatie op de foto ziet er prachtig uit. :yes:

Oh ja, die CC; die heb ik al op 210 gehad. Gewoon zo ingesteld en dat hield hij vast. No problem.......
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door menno3x8g »

Weer spannend verhaal!
Maar uhuhuh ff geen bakkie voor mij ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door KNOEI 8G »

14%..... dan ben je idd blij als je de top bereikt hebt zeg!! :shock:
Maar hij heeft dus goed zijn werk gedaan 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Twain »

En daarom zijn er van die bordjes met verboden voor caravans... wat krijg je daar de pleuris van zeg, als je achter zoon sleurhut met 10 km/h naar boven moet, omdat meneer aan het begin de verkeerde versnelling heeft gekozen.. tezwaar beladen is of een te lichte auto heeft BAH.. (of niet snapt dat de langzaamverkeersbaan er ligt voor HEM en niet pe definitie een vrachtwagen rijbaan is.. (en nee dit verzin ik niet))

In dat opzicht snap ik echt heel goed dat je tegenwoordig ook iets moet doen om je E achter B te krijgen ipv dat je hem erbij krijgt terwijl je heb afgereden in een golfje... met een caravan rijden is zoon beetje het moeilijkste wat je kan doen met een auto..zoon ding heeft een earodenamica van een baksteen.. de gewichtsverdeling is ongelijk en het zwartepunt redelijk hoog. En in de bergen snap ik het nog wel en is mijn lontje niet eens zo heel kort.. maar mensen die die dingen niet eens normaal over een 80 km weg in nederland of over de tolwegen in frankrijk/autobaan in duitsland heen kunnen sturen mogen van mij betreft hun e achter b vandaag nog inleveren.. rij je rustig 135 op de cc (of iets harder) komt er ineens zoon debiel met 83 naar naar links om een vrachtwagen in te halen.. het is toch van de zotte dat half europa met zijn linker voet bij de rem zit als hij een caravan met gele platen gaat inhalen....

Mijn excuus voor de tirade.. maar ik kreeg een beetje last van flashbacks, en daarmee kwam er weer stoom uit mijn oren :D
veder wel een leuk verhaal en hoop ik dat alle caravanrijders met een galant wel een leuke vakantie hebben ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Whaaha, Twain, jouw reactie is een herkenbare :yes: .
Ik kan me er ook nog wel enigszins in vinden. Maar als tegengas op jouw reactie durf ik ook te roepen dat het gros van de automobilisten die deze mening zijn toegedaan, zelf geen trekhaak onder hun auto heeft.
Het verkeer is een beetje begrip voor elkaar kunnen opbrengen, wat niet wil zeggen dat elke malloot maar moet kunnen uitspoken wat hem(/haar?) goed zint. Je noemt de sleurhuttrekker die met 83km/h jouw gangetje van 135km/h komt dwarsbomen... Je zou die situatie ook kunnen zien aankomen en er vooraf op bedacht kunnen zijn. Dan is de verrassing een stuk minder.

Overigens werkt de wetgever deze situaties ook nog eens in de hand door vrachtverkeer te beperken op 80km/h en voor caravanners 90km/h toe te staan. Net zo logisch als de bromfietser die met zijn maximale 45km/h door dezelfde wetgever de rijbaan is opgestuurd en jouw neus vol tweetaktolie volpompt, terwijl jij daar 50 mag en no way langs kunt. Of de van een groene middenstreep voorziene N-wegen met onzinnig lang doorgetrokken strepen (=100km/h), waar je kilometers lang achter een op 80km/h begrensde vrachtwagen diesel mag snuiven. Yeah, dat schiet op :nocheer:

Evenzo kan ik zeuren op B'ers, die achter het stuur van hun Mercedes Sprinter (of soortgelijk) op de snelweg met een achterlijke 140km/h langs mijn caravan scheuren. Je wilt niet weten wat dat soms teweeg brengt :x . Het zal een gevolg van ontwetendheid van de B'er zijn. Zo ja, dan is dat m.i. een tekortkoming in de rijopleiding. Ook geen wonder, want rijden in NL houdt eigenlijk alleen nog maar in dat je je auto tussen twee lijnen moet kunnen houden. De wetgever heeft het verkeer in NL zodanig gewurgd dat het asfalt feitelijk een spoorlijn is geworden. Inzicht hoef je niet (meer) te hebben, want je kunt toch niets anders meer dan aansluiten en "treintje rijden".

Zelf heb ik (op D na) alle spreekwoordelijke stempeltjes op het roze creditcardje verzameld. Mijn voorstel zou dan ook zijn dat meerijden in een vrachtwagen een verplicht onderdeel zou moeten zijn voor het kunnen behalen van B, puur voor begripsvorming van B'ers voor C'ers (en soortgenoten). Ik begrijp waarom een vrachtwagen de andere met een verschil van 2km/h inhaalt. Ook als ìk daar achter zit, of voor op de rem moet.

En troost je: de puinhoop wordt nog groter, want de regels voor het trekken van een caravan zijn drastisch versoepeld per januari dit jaar. E is voor de oudere B'ers in (ik schat zo'n) 95% van de gevallen niet meer vereist voor het trekken van een caravan. Ook niet als die zwaarder is dan het trekkende voertuig. Hoera, wat een ramp gaat dat worden. Let maar eens op wat de verzekeringspremies volgend jaar gaan doen... :emo:

En om op mijn voorval terug te komen: ik ga dat punt echt niet nog eens opzoeken. Het is een gebied waar ik niet bekend ben en door omstandigheden in verzeild ben geraakt, zoals iedereen in zijn stuurcarriere door onbekendheid ook wel eens onbedoeld een éénrichtingsweg is ingereden. Daar maak je dan ook het beste van. Een fout maakt iedereen wel eens. Het gaat erom hoe je ermee omgaat. Soms moet je wat... ;)

==> Mocht op dit onderwerp verder worden ingegaan, dan splits ik 't af naar een nieuw topic, want dit staat volledig los van Greeny <==
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door menno3x8g »

De suggestie om voor je rijexamen verplicht in een vrachtwagen mee te rijden kende ik nog niet en vind ik een hele goede! Verder weet Ik dat je tegenwoordig voor je rijexamen een hele batterij inzichtvragen moet kunnen beantwoorden. Leren anticiperen dus! Dat vind ik een hele verbetering ten opzichte van de vroegere examens waarbij alleen bordenkennis al voldoende was. Tenslotte wist ik niet dat scheurende bouwvakkersbusjes een combinatie auto-caravan flink kon ontregelen, maar ik snap het nu wel.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door speedy500 »

Die suggestie idd al eens voorbij zien komen dat t verplicht zou moeten zijn
Zelf denk ik, als vrachtwagenchauffeur, dat t bij sommige mensen wel zou helpen (en dan niet meerijden, nee zelf rijden, spiegelen, zie maar eens hoe weinig je ziet als chauffeur, en wat een draaicirkel je hebt) maar bij sommige mensen raakt t kant noch wal, heeft iets te maken met eigenwijsheid en het "ikke ikke ikke eerst"
En zo'n voorval, het kan voorkomen, ik ben ook al eens op een wegje verzeild geraakt (deze week nog) waar je liever niet wilt komen met een combi of iets langers als een standaard auto (12m bakwagen op een 2,5 breed wegje MET tegenliggers en geen uitwijk mogelijkheden), zolang je maar vooruit kijkt
En dat is nu net iets wat de gemiddelde weggebruiker de problemen mee heeft denk ik, anticiperen en VER vooruit kijken en daar op reageren

Als ze dat nu eens goed erin stampen, zeker met een e achter b voor de, maar ook zeker met gewoon B, dan zou de veiligheid al een stuk beter worden
Ver vooruit kijken, en anticiperen en reageren, dan moet je niet plots op de rem, of uitwijken, want je ziet heus wel dat meneer de caravan trekker ineens gaat inhalen, dat merk je soms al aan het rijgedrag van zo iemand (uitzonderingen daar gelaten)

Maar om terug naar Greeny te gaan, wel mooi dat een galant gewoon over zoveel trekkracht nog beschikt om 14% te overbruggen
Ik zou er toch ook even van gaan zweten denk ik
Maar t is wel echt japanse power :thx:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door marksanne »

Mooi verhaal Vincent! Lekker dat de ritten en ik neem even voor het gemak aan ook de vakantie geslaagd zijn :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door SisterOfMercy »

Xenon schreef:Overigens werkt de wetgever deze situaties ook nog eens in de hand door vrachtverkeer te beperken op 80km/h en voor caravanners 90km/h toe te staan. Net zo logisch als de bromfietser die met zijn maximale 45km/h door dezelfde wetgever de rijbaan is opgestuurd en jouw neus vol tweetaktolie volpompt, terwijl jij daar 50 mag en no way langs kunt. Of de van een groene middenstreep voorziene N-wegen met onzinnig lang doorgetrokken strepen (=100km/h), waar je kilometers lang achter een op 80km/h begrensde vrachtwagen diesel mag snuiven. Yeah, dat schiet op :nocheer:
Dat is gekomen omdat in NL die lui niet weten hoe hard ze echt rijden en denken dat iedere vrachtwagen te hard rijdt. Dus als zij streepje 90 mogen rijden, dan rijden ze eindelijk met het verkeer mee.
En dat is alleen in NL, in het buitenland is het natuurlijk anders geregeld. Misschien omdat ze daar wel leren rijden?

Enfin, ik ga morgen naar Deutschland, en de keren dat je van de weg wordt geduwd, het zal wel weer een nederlander wezen. Had ik maar een schietijzer....
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik ben vandaag richting Oberhausen (Dld) met de VR-4 3 keer van de baan geduwd terwijl ik toch geen kinderachtige snelheid had..Het kan altijd NOG harder zal ik maar zeggen!

Helaas waren het 2 Nederlandse auto's die me niet lieten invoegen terwijl ik op een zeer korte invoegstrook reed en zij gemakkelijk mij hadden kunnen laten invoegen door iets snelheid terug te nemen..Grrrr!
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Fluff »

Spoiler alert voor de Top Gear fans, deze komt uit het nieuwe seizoen!

Zo lang je navigatie je niet zo stuurt: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; is het goed ;)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Wooohey... Geloof 't of niet, maar het jaar begint goed: ik sleutel weer eens aan Greeny :lol: .
Nee, geen angst: Greeny had er niet de brui aan gegeven ofzo. Maar sinds de aanschaf van Greeny (51k) heeft ie bij 60k en 75k alleen ff snel een verse plas olie en ditto filtertje verpatst gekregen. Voor de rest alleen Euro95 erin gemikt en probleemloos gereden... tot vorige week: tijdens een ritje meende het ABS-lampje zo nodig te moeten ontwaken :? . Hmm, thuis maar eens kijken waar dat vandaan komt. De snelle PIN-1-aan-4 methode leerde dat de ECU het rechter voorwiel kwijt was. Tenminste... de sensor ervan dan. Als ik vervolgens met Evoscan de DTC clearde, kwam ie in no time weer terug. Een harde fout dus. Tijd voor een groeistuip op de brug, waardoor Greeny een metertje de lucht in ging en ik (inmiddels toch alweer 50 lentes jong) vanuit een wat comfortabelere houding zicht kreeg op de sensor en -bekabeling. Daarvan viel me op dat de kabel afscheid had genomen van één van de bevestigingsclipjes, om zich vervolgens lekker tegen de binnenzijde van de band kaal te laten schuren :x . Goed. Oorzaak gevonden dus. Kabeltje gestript en met professionele splices (met dank aan wijlen Vliegbasis Twente uit de vorige eeuw :x: ) weer aan elkaar gesealed. Evoscan weer de DTC laten clearen en voilà. Blanco dash! :D

Maar toen ik bij die actie toch het voorwiel eraf had liggen, viel me op dat de voorste remschijven ook niet meer helemaal jedat waren. De blokken zouden de 90k best wel halen (nu tegen de 86k aan), maar de schijven vertoonden niet fraaie sporen en beste kragen.
Mja... Ook maar eens een achterwiel eraf dan. De achterste schijven vertoonden echt een kraag. De blokken hadden nog iets meer voering dan aan voorzijde, maar duidelijk was dat de remmen (overigens geen klagen over de werking ervan) wel aan vernieuwing toe waren. Tijd om de PC maar eens aan te slingeren...

Ik rij vanaf '91 Galant en als Mitsubishi iets NIET begrepen heeft, dan is het wel hoe je ook maar enigszins probleemloze remmen samenstelt. Origineel Mitsubishi remspul staat garant voor een traumatiserende ervaring. Mijn persoonlijke ervaring is dat het eigenlijk niet uit maakt (ohjee, nu krijg ik de die-hard-merken-fans over me heen) wat je aan schijven en blokken onder zet. Zolang het remmateriaal maar niet origineel Mitsubishi is, is de kans op probleemloze remmen vrijwel verzekerd. Dus ik eBay op. Tref ik me daar een aanbieding van vier schijven en acht blokken voor wel hele... €103 :shock: :bump: :yes: . Whaaa. Kan niet waar zijn. Maar het bleef keihard in beeld staan en ik kon klikken op "Jetzt Kaufen". Dus dat heb ik dan maar eens gedaan. Twee dagen later stond DoeHetLangzaam voor de deur met de hele zwik aan remmerij. Greeny aanschouwde vanuit de oprit de toelevering van haar verse ingredienten en wilde meteen weer de brug op :wha:

Nou, het zit er inmiddels allemaal onder en moet natuurlijk weer even worden ingeremd. Tijdens montage heb ik meteen ook weer even de multiriem-spanrol losgehaald (kon er toch zo bij en had ik 't eerder al over in een topic van CvW). @Cees: ik durf inderdaad niet te beweren dat langs het blok langslekkende motorreiniger/ontvetter het lager zou kunnen bereiken. Maar ik kan nu wel vertellen dat het lager enige (geen dramatische) speling vertoont en best rumoerig draait. Wat ik wèl durf te beweren is dat kettingvet wel degelijk IN het lager terechtkomt. Zo gezegd, zo gedaan: net als bij Greeny-1 destijds ook nu weer het lager van de spanrol in het kettingvet gezet (spul komt knap vloeibaar/overal tusseninkruipend uit de spuitbus en stolt vervolgens binnen enkele minuten tot een dikke prak). En voila :D ! Verbazend hoe het lagergeluid van zo'n spanrol zo traag en daarmee ongemerkt erin kruipt. En evenzo verbazend wat een dot vet daaraan doet. Neemt echter niet weg dat het lager toch ver aan gort is en de rol vervangen zal moeten worden. En dat na 90k al? Of moet ik zeggen: na 90k pas?

Goed... Hoe de remmerij zich houdt zal nog moeten blijken. Maar echt bang ben ik er niet voor.

To be continued :bye
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door marksanne »

Lekker bezig Vincent!

Ik deel de ervaring met el-cheapo remmerij. Probleemloos! Geen getril, niks, gewoon prima remmen! Uiteraard voldoe ik wel steeds aan alle randvoorwaarden om dat soort euvels te voorkomen, maar ik heb nu 2 auto's waar al minstens een jaar of langer probleemloze remmerij onder zit zonder dat je erop leegloopt.

Dat kettingvet in spuitbus, heb je daar toevallig een merk/type/linkje van?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door martijn »

Jij hoeft je in iedergeval niet te vervelen vincent ;)

Weet je toevallig of die spanner van hetzelfde soort is als die in mijn 2 liter zit ?
Of zou je er een foto van kunnen maken ?
Ik zit namelijk ook al een behoorlijke tijd met dat euvel en heb er inmiddels al drie andere riemen opgehad waarvan 2 origineel.
En toch blijft ie met kou en na het wassen herrie maken ...
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Het kettingvet dat ik stevig misbruik voor alles (maar ook voor kettingen), is Valvoline White Synthetic Chain Lube.
Ik gebruik dat spul al jaren voor beide motoren (nu heb ik het even over tweewielers), omdat dit het enige goedje is dat met 200+km/h eens niet in no time van de kettingen afgeslingerd wordt. En als je je kunt voorstellen wat zo'n ketting op die snelheden doorstaat, dan heb je ook ineens een aardig beeld van de eigenschappen van dit spul.
Nog een toepassing waar je dit vet prima voor kunt misbruiken: de deurvangers van een Galant, die zich 's zomers maar al te graag met een stevige kraak willen laten horen. Wel even geduld opbrengen om het vet te laten stollen.
Wil je het hebben, dan kan je het beste ervoor op eBay terecht, want in de shop betaal je al gauw €12 tot €15 voor een 400ml bus.

Wat de remmerij betreft: [External Link Removed for Guests] en doe er je voordeel mee. :) (Je leest het goed. Voor dat geld brengen ze 't je ook nog tot aan de deur. Hoe bestaat het!)

Eh.. of de 2.0 spanrol dezelfde is? Geen idee. Maar elke riemconstructie heeft wel ergens een spanrol in het circuit zitten, toch?
En een fotootje gaat niet (meer) lukken. Ik heb er wel aan gedacht, maar op een of andere manier blijk ik altijd zwaar alergisch om m'n camera midden in zo'n klus erbij te pakken. You may blame me for this :x: .
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Lowlands »

Sjee!Met dat soort bedragen denk je toch dat je elke 10000 km een nieuwe moet kopen!Als het niet eerder is.. :shock:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Xenon »

Lowlands schreef:Sjee!Met dat soort bedragen denk je toch dat je elke 10000 km een nieuwe moet kopen!Als het niet eerder is.. :shock:
Nou, die uitdaging neem ik graag aan. Het zal blijken hoe ze zich houden. Gezien de reputatie van de aanbieder heb ik er wel vertrouwen in.
Kan je nagaan dat die €103 ook nog eens incl. winstmarge, eBay kosten, BTW en verzending is :o .

Misschien houdt de reguliere handel er ook wel een 500% winstmarge op na? Vaak kennen artikelen ook een soort economisch prijsniveau. Een spaar- of LED-lamp is daar een goed voorbeeld van: die dingen kosten qua productie tegenwoordig geen drol meer, maar gezien de besparing op stroomkosten en de te verwachten levensduur wordt alsnog de hoofdprijs gevraagd, want onder de streep ben je dan na vijf jaar nog altijd 3 euro goedkoper in vergelijking met reguliere gloeilampen. Dus kost die LED-lamp geen 1 euro (waarmee de lamp vet betaald zou zijn) , maar 8 euro (gewoon, omdat het kan. En omdat je anders 11 euro kwijt zou zijn geweest).
En kom je dan een aanbieder tegen die een LED-lamp aanbiedt voor €1, dan "kan dat niet veel kwaliteit zijn voor zo'n laag bedrag" volgens velen. Die betalen liever 8 euro.
Tsja... soms wel, soms ook niet. Ieders goed recht. :D
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Greeny (v2.0)

Bericht door Lowlands »

Het heet ook eigenlijk Goed Koop!En niet meteen waarde loos..

Ik zit op deze dagen te kijken naar HR ketels.En er is er eentje die echt goedkoop aan biedt!Bovendien krijg je er nog alle installatie materiaal er bij,terwijl je bij anderen dat ook nog er bij moet kopen.Dus op die dingen moet ook een winstpercentage zitten van 100 % of zo..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”