Revisie sets remklauwen en montagesets
Revisie sets remklauwen en montagesets
Kan iemand mijn vertellen of het uitmaakt met watvoor merk je je remklauwen revisie sets doet, moet dat origineel zijn of kan dat ook andere zijn.
En de montage sets voor de (redstuff) remblokken (die klemplaatjes) maakt dat hier nog uit welk soort. en zit er verschil tussen de enkele cilinder en dubbele.
Ben bezig met de remrevisie en wil na de spoedercoating alles nieuw opbouwen maar heb alleen nog maar de redstuff blokken en moet nog de rest erbij gaan zoeken.
Paul.
En de montage sets voor de (redstuff) remblokken (die klemplaatjes) maakt dat hier nog uit welk soort. en zit er verschil tussen de enkele cilinder en dubbele.
Ben bezig met de remrevisie en wil na de spoedercoating alles nieuw opbouwen maar heb alleen nog maar de redstuff blokken en moet nog de rest erbij gaan zoeken.
Paul.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ik gebruik zelf altijd originele revisiesets dus geen ervaring met aftermarket. Die montagesets verschillen iig tussen pfl en fl en volgens mij ook met dubbel en enkelzuiger want volgens mij zijn de blokken van een dubbelzuiger ook anders.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
orgineel... kost geen klote ... (ongeveer 23 euro per klauw)
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ook ik heb ze gewoon bij de dealer gehaald. Voor de dubbelzuigerklauw ben je rond de 32,- kwijt, de enkelzuiger kost inderdaad iets van 23,-.
Vraag het even na bij de dealer waar je langs wilt gaan of je inderdaad in de buurt van deze prijzen komt. Zo niet, gewoon een andere dealer benaderen.
Waarom deze opmerking? Nou, ik had heel hard zo'n setje nodig terwijl het net op dat moment nergens op voorraad was. De dealer die het setje wel had liggen hanteerde een fikse winstmarge. Voor zichzelf.
Vraag het even na bij de dealer waar je langs wilt gaan of je inderdaad in de buurt van deze prijzen komt. Zo niet, gewoon een andere dealer benaderen.
Waarom deze opmerking? Nou, ik had heel hard zo'n setje nodig terwijl het net op dat moment nergens op voorraad was. De dealer die het setje wel had liggen hanteerde een fikse winstmarge. Voor zichzelf.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Oke, heb je ook de zuigertjes vervangen???
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Nee, de zuigers heb ik niet vervangen. Alleen op de buitenste rand zat wat corrosie. Dat heb ik allemaal verwijderd en die zuigerrand weer spekglad geschuurd met korrel 1200 of zo. Daarna bleek alles nog perfect en weer soepel te werken.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
de keering set is € 25 dus dat valt mee.
De losse zuiger is alleen € 65 per stuk da's minder
De losse zuiger is alleen € 65 per stuk da's minder
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ik heb de zuigers toen ook niet vervangen. Maar dat zie je pas als ze uit elkaar liggen of het nodig is, ik zou die niet preventief gaan vervangen.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ik heb al remklauwen liggen om te vervangen ik ga eerst de boel laten poedercoaten daarna haal ik de zuiger er pas uit en dan aan de slag met het revisiesetje en kijken wat de status is van de zuiger.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Een ouder topic, maar ik plaats toch mijn advies nog onder dit verhaal.
Bij de revisiesetjes zit een klein zakje met remmenvet/keramisch vet dat je nodig hebt om de zuiger in te vetten. Ja, het is net genoeg om een revisie te doen en alles weer netjes te kunnen plaatsen. Maar het houdt niet over als je voldoende vet op de randen en achter het rubber wilt doen om nieuwe corrosie te voorkomen (en dat geldt vooral voor de dubbelzuiger klauw). Afgelopen weekend heb ik alle remklauwen van de Galant nagelopen en geconstateerd dat ik (op de dubbelzuiger voorremklauwen) 2 zuigers heb (op iedere klauw 1) die niet geheel teruggaan in de remcilinder. Dat komt doordat het eerste randje dat na het rubberstripje in de cilinder zit (kenners weten wat ik bedoel) toch opnieuw gecorrodeerd is. Je hebt speciaal vet nodig voor de revisie; Remmenvet. Ik dacht dat je dat spul overal kon krijgen, maar dat viel flink tegen. Veel automaterialen bedrijven weten wat je bedoelt maar hebben het niet in het assortiment zitten. Brezan gelukkig wel (als ik een naam mag noemen). Een tube remmenvet kost ruim 5 euro en daar kun je flink wat mee in het rond smeren. Haal zo'n tube als je vet tekort komt want kopervet mag je niet gebruiken in die remcilinders (het gaat korrelen en kan niet tegen de hoge temperaturen).
De revisie van mijn achterremklauwen is dus nog steeds in orde; geen corrosie te vinden en perfect werkende zuigers. De voorremklauwen ga ik nu dus wederom in orde maken maar wel met een extra hoeveelheid remmenvet. Gelukkig zitten de zuigers niet vast dus verwijderen van die dingen en het uitvoeren van de daadwerkelijke revisie is een fluitje van een cent.
Bij de revisiesetjes zit een klein zakje met remmenvet/keramisch vet dat je nodig hebt om de zuiger in te vetten. Ja, het is net genoeg om een revisie te doen en alles weer netjes te kunnen plaatsen. Maar het houdt niet over als je voldoende vet op de randen en achter het rubber wilt doen om nieuwe corrosie te voorkomen (en dat geldt vooral voor de dubbelzuiger klauw). Afgelopen weekend heb ik alle remklauwen van de Galant nagelopen en geconstateerd dat ik (op de dubbelzuiger voorremklauwen) 2 zuigers heb (op iedere klauw 1) die niet geheel teruggaan in de remcilinder. Dat komt doordat het eerste randje dat na het rubberstripje in de cilinder zit (kenners weten wat ik bedoel) toch opnieuw gecorrodeerd is. Je hebt speciaal vet nodig voor de revisie; Remmenvet. Ik dacht dat je dat spul overal kon krijgen, maar dat viel flink tegen. Veel automaterialen bedrijven weten wat je bedoelt maar hebben het niet in het assortiment zitten. Brezan gelukkig wel (als ik een naam mag noemen). Een tube remmenvet kost ruim 5 euro en daar kun je flink wat mee in het rond smeren. Haal zo'n tube als je vet tekort komt want kopervet mag je niet gebruiken in die remcilinders (het gaat korrelen en kan niet tegen de hoge temperaturen).
De revisie van mijn achterremklauwen is dus nog steeds in orde; geen corrosie te vinden en perfect werkende zuigers. De voorremklauwen ga ik nu dus wederom in orde maken maar wel met een extra hoeveelheid remmenvet. Gelukkig zitten de zuigers niet vast dus verwijderen van die dingen en het uitvoeren van de daadwerkelijke revisie is een fluitje van een cent.
Laatst gewijzigd door cvw op 08 jul 2014, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ben er bijna klaar mee.
Heb dat vet (tube) ook gevonden en gebruikt.
De rest ben ik ook bijna klaar mee.
Heb dat vet (tube) ook gevonden en gebruikt.
De rest ben ik ook bijna klaar mee.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
zie ik nu ook een nieuwe "backplate" NICE!
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Dat ziet er lekker uit.
Nog geen abs-sensor erin?
En ik gebruik ook de OEM Mitsubishi revisiesets.
Dat van dat vet wist ik nog niet.
Nog geen abs-sensor erin?
En ik gebruik ook de OEM Mitsubishi revisiesets.
Dat van dat vet wist ik nog niet.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Ik heb de rest ook nog.....
De achter partij ligt bij de poeder coater.
Als je het doet doe het dan gelijk goed en helemaal
De achter partij ligt bij de poeder coater.
Als je het doet doe het dan gelijk goed en helemaal
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
@ Menno: Nee, helaas nog geen ABS sensor
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Dat ziet er goed uit paul, ik hoop dat je het er snel onder kunt gooien!
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Daar kan ik niet tegenop. Zo netjes krijg ik het niet in de tijd die ik beschikbaar heb om de klus te klaren. Complimenten hoor!
Ik heb gisteravond de voorrem klauwen weer helemaal tiptop gemaakt. De laatste 2 mm wilden de zuigers niet terug gaan in de klauw. En dan loopt het net teveel aan waardoor (vooral) de klauw warm wordt. Nu niet meer. Ik heb zelfs het gevoel dat "Teigertje" weer helemaal terug is onder de motorkap. De Galant rolt weer van het grintsteentje af als dat onder de voorband ligt, zo makkelijk rolt hij. Dat voel je zelfs als je het gaspedaal intrapt.
Ik heb gisteravond de voorrem klauwen weer helemaal tiptop gemaakt. De laatste 2 mm wilden de zuigers niet terug gaan in de klauw. En dan loopt het net teveel aan waardoor (vooral) de klauw warm wordt. Nu niet meer. Ik heb zelfs het gevoel dat "Teigertje" weer helemaal terug is onder de motorkap. De Galant rolt weer van het grintsteentje af als dat onder de voorband ligt, zo makkelijk rolt hij. Dat voel je zelfs als je het gaspedaal intrapt.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Daarom doe ik ook alles in 1 keer.
In 1 keer er onderuit en weer compleet eronder met een paar bouten
Ik kan het me ook niet permiteren om lang eraan te sleutelen, ik ben er al een tijdje mee bezig.
In 1 keer er onderuit en weer compleet eronder met een paar bouten
Ik kan het me ook niet permiteren om lang eraan te sleutelen, ik ben er al een tijdje mee bezig.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
welke remschijven zijn dat voor?
Re: Revisie sets remklauwen en montagesets
Die van MD...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.