Geluid uitlaat

Plaats hier alles over turbo, VR4 en VR2 gerelateerde techniek.
Plaats reactie
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Geluid uitlaat

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Ik had het al eens eerder gepost, maar ik ben absoluut niet blij met het geluid uit de uitlaat. Mijn inziens veel te veel geluid en echt een irritante brom bij bepaalde toerentallen. Een en ander is te wijten aan het ontbreken van een achterdemper, maar de achterpijp is wel enorm netjes gemaakt; en ook het verloop naar een dubbel eindstuk is echt super netjes gelast.

Nu heb ik dus meerdere opties. 2 meest voor de hand liggende zijn weer de originele demper eronder, of deze uitlaat stiller maken. Aangezien het een turbo motor is, en ik zeker van plan ben er meer vermogen uit te gaan halen; zou het geen slecht idee zijn om de uitlaat in zijn huidige vorm eronder te laten. Een demper vormt immers toch een extra restrictie.

Heeft er iemand wellicht ervaring met het plaatsen van bijvoorbeeld glaswol o.i.d. in de uitlaat? Ik zal dan ook iets moeten verzinnen zodat ik het er niet bij de eerste beste keer gas geven uitblaas, maar het zou theoretisch wel een goede geluidsdemper zijn. Of; heeft iemand nog andere ideeën hiervoor?
Bijlagen
IMAG2277.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Geluid uitlaat

Bericht door speedy500 »

Je kunt ook pasklare kleppen kopen die je tussen 2 flenzen schroeft
Kun je binnen uit de klep dichter zetten zodat minder geluid hebt
Of helemaal open voor vol geluid ed
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Geluid uitlaat

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Net even snel gegoogled op mijn telefoon, maar het enige in die richting wat ik kan vinden zijn kleppen die verwerkt zitten in op maat gemaakte uitlaten; gemonteerd door bedrijven. Heb je wellicht meer informatie, of links naar bedrijven die deze kleppen leveren?

Buiten dat, is mijn uitlaat naar achter volledig enkel. Alleen bij het eindstuk wordt het gesplits naar dubbel. Ik twijfel of een klep daar de echte oplossing voor zou zijn. Wel als ik een dubbele uitlaat had, maar met een enkele uitlaat zou dat betekenen dat de klep in meerdere standen open en dicht te zetten moet kunnen zijn ipv enkel open of dicht. Want dicht of te veel dicht smoort ook de stroming/vermogen of laat de motor er zelfs mee ophouden ;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Geluid uitlaat

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Uiteindelijk een oplossing hiervoor gevonden. Binnenkort te zien in het betreffende topic, maar de oplossing zit hem inderdaad om electronische kleppen.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Geluid uitlaat

Bericht door Twain »

Ik heb de vorige keer over dit topic heen gelezen ofzo, naja misschien heeft iemand anders er nog iets aan over een paar jaar

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Geluid uitlaat

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Die dus inderdaad ;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Techniek”