Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Wie mij nog van 'vroeger' kent, of mij op Facebook heeft, weet al wel dat mijn Galant liefde nooit lang rustig is. Aanschaf van een huis, rigoureuze verbouwing, en dus grote uitgaven dwongen mij om het galant verhaal even tot een minimum te beperken. Maar sinds een 2 tal maanden staat de witte gti op bokken en ligt hij half uit elkaar. Hoop onderdelen wereldwijd aangeschaft en langzamerhand wordt hij weer teruggebracht in de staat waarin hij hoort te zijn.
Echter, een vr4 kriebelde steeds meer. Moest uiteraard een 6g zijn, en dan bij voorkeur linksgestuurd. En dan ook nog een hatchback. Klein probleem; de combinatie van origineel een 4g63 turbo en hatchback bestaat wel in de vorm van een zr4; maar nooit in een linksgestuurde versie geleverd. Lang zoeken en afwegen, kijken naar sedans uit Amerika die dus wel linksgestuurd zijn; maar dan weer geen hatchback...
En toen kwam ik per toeval een oude bekende tegen op marktplaats. Steven zijn oude 6g dynamic 4 met een turbo blok. Letterlijk een vr4/zr4, met alles exact hetzelfde. 4x4, ABS, onafhankelijke wielophanging rondom en 4 wiel sturing. Binnen een dag de afspraak gemaakt, vandaag gaan kijken en dus ook gekocht.
Zit nu op mijn telefoon, en tevens is de camera hiervan kapot. Foto's zijn niet al te best, maar genoeg om een goed idee van de auto te krijgen.
Specs:
Type: GTi 16v Dynamic-4
Bouwjaar: 1991
Extra's: buiten het dynamic pakket (ABS, 4ws, 4wd en onafhankelijke wielophanging rondom), koplampsproeiers en originele kuipstoelen. Zitten wel veel vaster, en met veel meer steun dan de normale stoelen.
Originele motor: 4g63 n/a 144 pk
Huidige motor: 4g63 Turbo 220 pk
0-100: tijd van een 6g vr4 (sedan) is 7 sec. Extra gewicht hatchback is niet erg noemenswaardig; Dus ergens tussen de 7 en 7,5 sec.
Auto nog steeds begrensd op 180 km/u
Mods:
- Veerpootbrug voorzijde, onbekend merk
- Blow off Valve. Momenteel defect.
Plannen korte duur:
- onderzijde enkele beginnende roestplekken asap aanpakken
- rechtsvoor spatlap spuiten en monteren
- Andere , lage, achterspoiler spuiten en monteren
- Keyless tankklepje spuiten en monteren
- witte zijknipperlichten monteren (Saab) besteld 06/12/2015
- kleppendekselpakking vervangen
- keerringen bak aandrijfas vervangen
- alle olieën en filters vervangen (bak, tussenbak, diff, motor, koelvloeistof, remvloeistof, inlaatsysteem reinigen , brandstof systeem reinigen )
- remmen achter compleet vervangen. Trilt als de neten. Wellicht Brembo max met ebc blokken.
- uitlaat systeem cq achterdemper. Grote herrie, goede oplossing voor zoeken.
- indien de motor en auto technisch compleet in orde is; een begin maken met wat performance mods. Eerst overigens een rollenbank meting , zodat de beginstand ook mooi bekend is .
Echter, een vr4 kriebelde steeds meer. Moest uiteraard een 6g zijn, en dan bij voorkeur linksgestuurd. En dan ook nog een hatchback. Klein probleem; de combinatie van origineel een 4g63 turbo en hatchback bestaat wel in de vorm van een zr4; maar nooit in een linksgestuurde versie geleverd. Lang zoeken en afwegen, kijken naar sedans uit Amerika die dus wel linksgestuurd zijn; maar dan weer geen hatchback...
En toen kwam ik per toeval een oude bekende tegen op marktplaats. Steven zijn oude 6g dynamic 4 met een turbo blok. Letterlijk een vr4/zr4, met alles exact hetzelfde. 4x4, ABS, onafhankelijke wielophanging rondom en 4 wiel sturing. Binnen een dag de afspraak gemaakt, vandaag gaan kijken en dus ook gekocht.
Zit nu op mijn telefoon, en tevens is de camera hiervan kapot. Foto's zijn niet al te best, maar genoeg om een goed idee van de auto te krijgen.
Specs:
Type: GTi 16v Dynamic-4
Bouwjaar: 1991
Extra's: buiten het dynamic pakket (ABS, 4ws, 4wd en onafhankelijke wielophanging rondom), koplampsproeiers en originele kuipstoelen. Zitten wel veel vaster, en met veel meer steun dan de normale stoelen.
Originele motor: 4g63 n/a 144 pk
Huidige motor: 4g63 Turbo 220 pk
0-100: tijd van een 6g vr4 (sedan) is 7 sec. Extra gewicht hatchback is niet erg noemenswaardig; Dus ergens tussen de 7 en 7,5 sec.
Auto nog steeds begrensd op 180 km/u
Mods:
- Veerpootbrug voorzijde, onbekend merk
- Blow off Valve. Momenteel defect.
Plannen korte duur:
- onderzijde enkele beginnende roestplekken asap aanpakken
- rechtsvoor spatlap spuiten en monteren
- Andere , lage, achterspoiler spuiten en monteren
- Keyless tankklepje spuiten en monteren
- witte zijknipperlichten monteren (Saab) besteld 06/12/2015
- kleppendekselpakking vervangen
- keerringen bak aandrijfas vervangen
- alle olieën en filters vervangen (bak, tussenbak, diff, motor, koelvloeistof, remvloeistof, inlaatsysteem reinigen , brandstof systeem reinigen )
- remmen achter compleet vervangen. Trilt als de neten. Wellicht Brembo max met ebc blokken.
- uitlaat systeem cq achterdemper. Grote herrie, goede oplossing voor zoeken.
- indien de motor en auto technisch compleet in orde is; een begin maken met wat performance mods. Eerst overigens een rollenbank meting , zodat de beginstand ook mooi bekend is .
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Galant-gti-2.0 op 11 nov 2017, 21:50, 9 keer totaal gewijzigd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Nagenoeg de perfecte uitvoering! Enige wat ik nog kan bedenken:
- ietsjes lager
- andere wielen
- andere achterspoiler
- airco
Mega gave bak Dennis!
- ietsjes lager
- andere wielen
- andere achterspoiler
- airco
Mega gave bak Dennis!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Is er nog plaats dan in die volle motorruimte voor een airco? Maar een fraai exemplaar hoor...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Mooie bak. geen airco?
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ja, dat past...
Maat mooi dat deze ook goed terecht is gekomen... Ik heb er serieus al teveel...
Maat mooi dat deze ook goed terecht is gekomen... Ik heb er serieus al teveel...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Top!
Veel plezier!
Veel plezier!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
marksanne schreef:Nagenoeg de perfecte uitvoering! Enige wat ik nog kan bedenken:
- ietsjes lager
- andere wielen
- andere achterspoiler
- airco
Mega gave bak Dennis!
Auto komt inderdaad gewoon lager te liggen. In de tussentijd, tussen Steven en mij in, is helaas een hoop gebeurd wat niet positief was voor de auto. Kan me herinneren dat Steven ook verlagingsveren eronderin gezet had; maar tegenwoordig staat hij gewoon weer op zijn normale/originele veren.
Airco zou ik best willen overbouwen als ik een keer een sloper tegenkom. Heb het toevallig een keer op mijn werk gedaan, welliswaar ander merk , maar toen kon ik dus betaald uitzoeken wat benodigd was en hoe het het beste om te bouwen was. Ook qua kabelboom valt het op zich redelijk mee; mits je je er een keer in verdiept hebt.
Andere achterspoiler: ain't gonna happen
Voor de liefhebbers heb ik nog wat foto's toegevoegd, echter allemaal gemaakt met mijn telefoon met stof in de lens. Foto's zijn allemaal niet geweldig.
Anyway, het to do lijstje voor de korte termijn.
- Er komt of een schroefset onderin, maar enkel als ik deze van een fatsoenlijk merk vinden kan(TEIN bijv.). Anders nieuwe schokdempers met verlagingsveren.
- Remmen, auto schokt als de neten bij afremmen. Achterschijven zijn enorm verroest. Klauwen voorop lijken dezelfde te zijn als de originele van mijn witte GTi. Binnenkort demonteren en kijken of dat klopt. Zo ja, komen er ook 2 zuigerige klauwen op van een VR4 plus gevlochten remslangen van Goodridge(zitten onderhand ook al op de witte en remt magnifiek). Achterop meteen nieuwe schijven, eventueel Brembo max gegroefde schijven met EBC blokken. Zeker richting toekomst met vermogenstoename
- Olielekkage kleppendeksel, zsm verhelpen; lekt behoorlijk
- Olielekkage keerringen bak , beide keerringen in de bak bij de aandrijfasssen zijn lek. Hier ook; zsm nieuwe
- Achterdemper, of meer het gebrek eraan. Boven in de foto is te zien dat het 1 dikke pijp naar achteren is met een dubbele monding erop gelast. Enorm netjes gedaan; maar veel te veel geluid. Krijg er letterlijk hoofdpijn van.
- Spatlap rechtsvoor weg, spreekt voor zich. Nieuwe of gebruikte aanschaffen, spuiten en monteren
- Motorkap, moet op den duur een nieuwe motorkap op. Van binnenuit enorme roestschade.
- Laswerk; minimaal. Maar onder de sideskirts zat een opeenhoping van modder en een tweetal punten die gelast moeten worden(zo groot als een twee euro stuk overigens, echt minimaal). Binnenkort even op de brug om uitgebreid te inspecteren of er nog meer qua laswerk uitkomt; maar op het eerste zicht is dat het enige.
- BOV. Bov werkte niet, was compleet afgebonden en afgeplakt en erlangsaf lekte hij nog. zsm fatsoenlijk maken
- K&N luchtfilter. Zit nu een erg wazig aftermarket cheapy luchtfilter in. Zsm vervangen voor een fatsoenlijk
- Deurstijlen spuiten. Bekende kwaaltje, deurstijlen die compleet vervaagd zijn. Kwestie van even opnieuw opspuiten
- Windvangers terug op de deuren. Een of andere heeft ze eraf gehaald(en weggegooid!!!!.....)
- Alle olieën en vloeistoffen verversen. Bak, diff, motor, de remvloeistof, koelvloeistof. Alles gooi ik eruit en komt nieuw erin. Heb van de laatste 2,5 jaar nauwelijks een overzicht van het onderhoud, dus geen risico's.
- Nieuwe koplamp rv. Heb er nog een aantal liggen van slopers, dus geen probleem. Steenslag gehad op de koplamp, en gewoon een inslag met gaatje erin. Is overigens een afkeur, maar de auto heeft het al minimaal een jaar en is vorige maand gekeurd... Weird...
Lijkt een hoop, zeker aangezien dit pas een 'op korte termijn' lijstje is. Maar het is minder erg dan het lijkt. Ik ben vrij erg pietje precies, en zeker de laswerkjes zouden totaal niet aan de orde zijn qua apk of wat dan ook. Maar ik wil het nu gewoon weggewerkt hebben, nu is het pas in een absoluut beginstadium. Aan de pluskant rijdt de auto super, loopt de motor gewoon magnifiek als een nieuwe, en is de auto optisch gewoon bijna in nieuwstaat. Bumpers hebben geen krassen, schaafplekken of deuken. Zelfde geld voor de carrosserie. Op een klein miniscuul deukje van een winkelwagentje o.i.d. na, is de auto optisch in enorm goede staat.
Om de historie wat bij te houden, de man waarvan ik hem kocht heeft hem sinds februari, die daarvoor heeft hem 9 maanden gehad. Heeft in korte tijd veel eigenaren gehad. Auto heeft nu 161000 gelopen, maar zullen geen bergen meer bijkomen. Ik ga de auto als liefhebbers auto gebruiken, en zeer zeker niet als een dagelijkse woon/werk auto.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Hey dennis, super dat je van deze wagen je project gaat maken. Zou zonde zijn als dit plaatje het land zou verlaten. En tof dan de witte ook nog steeds de nodige TLC krijgt!
Succes en keep us posted
Succes en keep us posted
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
hé wat leuk! Ja, er zit werk aan, maar je hebt dan wel een zeldzaam karretje erbij.
Ben benieuwd hoe dat verloopt. Gefeliciteerd met de aanwinst.
Ben benieuwd hoe dat verloopt. Gefeliciteerd met de aanwinst.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Was laatst toch aan het twijfelen over die spoiler.... Immers, de zwarte GTI stond ook enorm mooi met die lage spoiler. Dus toch maar gaan zoeken, en een lage gekocht. Zaterdag gaan we hem ophalen
Tegelijkertijd ook maar vast een 'slimme' apexi turbo timer aangeschaft. Bepaald aan de hand van je rijstijl zelf hoe lang hij zou moeten blijven draaien. Enkel nog eventjes wachten op de voertuigspecifieke kabelboom; dan is het plug and play en geen enkel knipwerk in de originele bekabeling. En yep, voor een 6g vr4 hadden ze een speciale verloopkabelboom
Tegelijkertijd ook maar vast een 'slimme' apexi turbo timer aangeschaft. Bepaald aan de hand van je rijstijl zelf hoe lang hij zou moeten blijven draaien. Enkel nog eventjes wachten op de voertuigspecifieke kabelboom; dan is het plug and play en geen enkel knipwerk in de originele bekabeling. En yep, voor een 6g vr4 hadden ze een speciale verloopkabelboom
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Je hebt helemaal gelijk!Deze is mooier..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Kleine 'update' in de vorm van foto's van vroegâh....
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ik moet zeggen dat ik het ook wel jammer vind dat de originele dynamic 4 stickers ervan af zijn. Eens denken of ik ze terug ga plaatsen of niet.....
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Jaaaaa!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ja,je kan natuurlijk op elke auto wel zo'n sticker plakken...
Nee,je zou eigenlijk moeten zien of je een nieuwe kan kopen,ziet er uit of die elk moment er af gaat vallen..
Nee,je zou eigenlijk moeten zien of je een nieuwe kan kopen,ziet er uit of die elk moment er af gaat vallen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Lowlands schreef:Ja,je kan natuurlijk op elke auto wel zo'n sticker plakken...
Nee,je zou eigenlijk moeten zien of je een nieuwe kan kopen,ziet er uit of die elk moment er af gaat vallen..
Laatste foto is gewoon een voorbeeld
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
O sorry,had ik niet in de gaten..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Jazeker, je mag wel laten zien dat het een unieke uitvoering is i.m.o.
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Sja,vind ik ook!Krijgt men toch een beetje meer respect voor Mitsubishi..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Helaas lijken de originele stickers NLA. Paar laatste kanalen aan het uitproberen, maar dat gaat het hem waarschijnlijk niet meer worden. Dan maar wellicht laten namaken. Ik heb de afmetingen ervan, en goede foto's. Zou theoretisch toch wel moeten lukken...
Inmiddels de ontbrekende spatlap/skirt rechtsvoor ook besteld. Kennis bleek er 2 te hebben liggen(links plus rechts), plus eentje nieuw in de plastic. Yep; alle 3 gekocht
Ik had eerder al een turbo timer gekocht; maar ik ben nooit een fan ervan om in originele kabelbomen te gaan lopen knippen en krimpkousen; dus even gaan kijken. Blijkt dat Apexi ook gewoon een 'vehicle specific wiring loom' levert voor de meest voorkomende merken en modellen. En laat daar nu net deze auto onder vallen..... En laat nu tegelijkertijd ook net dat onderdeel uit productie zijn.....
Maar goed; wederom veel mails gestuurd en ja hoor; ik had de kabelset vandaag in de bus. Geen geknip, maar plug and play
Inmiddels de ontbrekende spatlap/skirt rechtsvoor ook besteld. Kennis bleek er 2 te hebben liggen(links plus rechts), plus eentje nieuw in de plastic. Yep; alle 3 gekocht
Ik had eerder al een turbo timer gekocht; maar ik ben nooit een fan ervan om in originele kabelbomen te gaan lopen knippen en krimpkousen; dus even gaan kijken. Blijkt dat Apexi ook gewoon een 'vehicle specific wiring loom' levert voor de meest voorkomende merken en modellen. En laat daar nu net deze auto onder vallen..... En laat nu tegelijkertijd ook net dat onderdeel uit productie zijn.....
Maar goed; wederom veel mails gestuurd en ja hoor; ik had de kabelset vandaag in de bus. Geen geknip, maar plug and play
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Nice!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Weer een kleine update. Spoiler is binnen, en ik had ook nog een 'keyless' tankklepje gevonden. Ooit eens 2 stuks tegelijk van uit Japan laten komen, komt nu mooi van pas. Zo'n strak klepje zonder slot ziet veel beter uit, en ik gebruik het slot in de klep toch nooit.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
sweeeeet! spuiten die hap
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Vandaag nog meer spul om te spuiten binnen gekregen. De missende skirt rechtsvoor is binnen, net als wat ander klein spul. Het bedrijf dat bij ons de auto's komt bestickeren heeft ook positief geantwoord, de dynamic 4 sticker is probleemloos na te maken.
Beetje bij beetje......
Beetje bij beetje......
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ja,dat dacht ik ook,maar bij een buurman is er toch benzine gestolen uit zijn auto,heeft ook zo'n klep zonder slot..En niet zo'n klein beetje ook,hij had net getankt en toen hij terug kwam zag hij het klepje open staan en de tankdop lag verder op,hij was bijna leeg,zijn tank.. Schatting iets van 50 liter of zo..Sindsdien doe ik ook de tankdop op slot.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
tjonge, ja om alles weer netjes te krijgen gaat veeeeeeel tijd kosten. Succes en laat natuurlijk de foto's zien, want daar zijn we dol op
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Nice, gaat m goed staan die spoilert!
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Hoi,,,en die andere spoiler dan ...zoek nog zo,n achtersploiler voor m,n 6g
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En de originele 2 din radio gescoord. Radio/cd/cassette en speelt gekopieerde cd's. Aangezien deze auto toch geen dagelijkse auto wordt voor mij; mag ik wel een beetje compleet terug in de tijd gaan zodra ik in stap
Uiteraard OEM en origineel Mitsubishi.
Uiteraard OEM en origineel Mitsubishi.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zo he!Dat is een goede vangst!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
tjonge, hoe kom je daar nou weer aan.
Mooie vangst, als-ie gebrande CD's speelt is de laser nog redelijk fris!
Mooie vangst, als-ie gebrande CD's speelt is de laser nog redelijk fris!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Kan je niet eens ook zo'n eentje voor mij scoren ?!Galant-gti-2.0 schreef:En de originele 2 din radio gescoord. Radio/cd/cassette en speelt gekopieerde cd's. Aangezien deze auto toch geen dagelijkse auto wordt voor mij; mag ik wel een beetje compleet terug in de tijd gaan zodra ik in stap
Uiteraard OEM en origineel Mitsubishi.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En nog eentje onder de kap, veel ruimte voor verbetering;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zal het weekend wat meer foto's van de auto zelf uploaden. En de radio eens inbouwen:)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Tja,dat is Mitsubishi weer,elektronica maken we zelf.Geen afhankelijkheid van andere fabrieken.Anderen moeten het weer halen van af fabrieken die voor ze weer werken.Zie jij Peugeot elektronica maken?Of Citroen?Of Audi?Of Volkswagen?Vroeger hadden we die hier kunnen kopen,een tijdje geweest dat je hier dus amusement elektronica van Mitsubishi kon kopen.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Graag Kunnen we even kwijlen
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Lowlands schreef:Tja,dat is Mitsubishi weer,elektronica maken we zelf.Geen afhankelijkheid van andere fabrieken.Anderen moeten het weer halen van af fabrieken die voor ze weer werken.Zie jij Peugeot elektronica maken?Of Citroen?Of Audi?Of Volkswagen?Vroeger hadden we die hier kunnen kopen,een tijdje geweest dat je hier dus amusement elektronica van Mitsubishi kon kopen.
uhmmm mitsubishi moters en mitsubishi electronics hebben behalve de naam mitsubishi echt geen fluit met elkaar te maken he, de hoogtse directeuren hebben een of ander informeel etentje op een of andere vrijdag elke maand . dat is ongeveer van het zelfde nivo dat de directeur van daf elke week gaat golven met de directeur van philps... kunnen daar deals uitkomen dat er philips radio's in daf vrachtwagens komen?? ja natuurlijk.. maar om nu te zeggen dat daf ineens radio's maakt omdat de directie de directie van philps goed kent gaat iets wat te ver...
ennu je vergeet dewoo
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
@Twain, dat klopt voor het overgrote deel; echter niet volledig. Je vergelijking met Philips gaat niet helemaal op. Bij Mitsubishi zijn het allemaal lostaande, zelfstandig opererende bedrijven; echter er is wel nog steeds 1 overkoepelende Mitsubishi organisatie. Die bemoeit zich normaal niet met de gang van zaken van de zelfstandige onderdelen; maar als die ergens een stokje voor willen steken; kunnen ze dat nog steeds. Het is als het ware wel nog steeds 1 grote familie; maar dan met op zichzelf operererende onderdelen erin.
Ontopic; as promised. Pictures!!
De remproblemen van de auto zijn overigens wel erg serieus. Problemen worden met iedere gereden km erger; abs slaat al in als je met 80 lichtjes afremt en met remmen onder de 30 km per uur denkt de abs dat er massief afgeremd wordt. Toch een prioriteit probleem wat meteen getackeld moet worden. Heb tot op heden overigens nog steeds geen gas gegeven met de auto, en de toerenteller is nog niet boven de 3000 geweest. Geen idee hoe de toestand van alles is, en hoe lang die olie er wel al niet in zit. Geen zin in kapotte onderdelen en turbo brokken
Auto is overigens gekocht in Nieuw-Vennep, en het meerendeel van deze foto's zijn ook genomen in die buurten toen ik de auto ophaalde.
En de vaker terugkomende Vivaro bus op de achtergrond is de rally-service(niet zomaar, maar echt NL rallykampioen geweest) bus van mijn werk. Hoop plaats, gereedschap en trekkracht erin, wat altijd van pas komt mocht er toch iets mis gaan onderweg.
Ontopic; as promised. Pictures!!
De remproblemen van de auto zijn overigens wel erg serieus. Problemen worden met iedere gereden km erger; abs slaat al in als je met 80 lichtjes afremt en met remmen onder de 30 km per uur denkt de abs dat er massief afgeremd wordt. Toch een prioriteit probleem wat meteen getackeld moet worden. Heb tot op heden overigens nog steeds geen gas gegeven met de auto, en de toerenteller is nog niet boven de 3000 geweest. Geen idee hoe de toestand van alles is, en hoe lang die olie er wel al niet in zit. Geen zin in kapotte onderdelen en turbo brokken
Auto is overigens gekocht in Nieuw-Vennep, en het meerendeel van deze foto's zijn ook genomen in die buurten toen ik de auto ophaalde.
En de vaker terugkomende Vivaro bus op de achtergrond is de rally-service(niet zomaar, maar echt NL rallykampioen geweest) bus van mijn werk. Hoop plaats, gereedschap en trekkracht erin, wat altijd van pas komt mocht er toch iets mis gaan onderweg.
- Bijlagen
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10