geklaag bovenaan

Heb je ideeen of suggesties met betrekking tot het forum en/of club meld dat hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

geklaag bovenaan

Bericht door SisterOfMercy »

Ik krijg tegenwoordit dit soort meldingen aan de bovenkant van de GF pagina's:

Code: Selecteer alles

Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1781
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1781
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::recompose() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_normalizer.php on line 145
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1781
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::recompose() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_normalizer.php on line 177
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/search/fulltext_native.php on line 1523
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::recompose() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/utf/utf_normalizer.php on line 145
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /public/sites/www.galant-fans.nl/forum/includes/search/fulltext_native.php on line 1523
Ik gebruik Firefox ESR 38.2.0 als browser.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Ik neem aan in Windows,want in Linux heb ik al 40..Maar ik heb het niet..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: geklaag bovenaan

Bericht door martijnver13 »

Heb ik ook op laatste versie van Chrome op Windows
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: geklaag bovenaan

Bericht door menno3x8g »

Ik gebruik Explorer. Same problem.
En als ik een bijlage bij een post wil plaatsen, dan lijkt tijdens dat proces het scherm wat in elkaar te schuiven, zodat ik niet meer goed bij sommige tabs kan (zoals van bijlage toevoegen). Omdat ik weet hoe het hoort te werken lukt het me wel.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door marksanne »

We moeten de versie van de software vor het forum upgraden. Maar daar zit downtime aan vast en vooral veel voorbereidingstijd plus wat risico's. Het zal gaan gebeuren alleen moet de timing even goed zijn :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door SisterOfMercy »

Lowlands schreef:Ik neem aan in Windows,want in Linux heb ik al 40..Maar ik heb het niet..
ESR is de Extended Service Release, mafkees. Die wordt ook gewoon gesupport.
marksanne schreef:We moeten de versie van de software vor het forum upgraden. Maar daar zit downtime aan vast en vooral veel voorbereidingstijd plus wat risico's. Het zal gaan gebeuren alleen moet de timing even goed zijn :)
Ja, dat is makkelijker met dingen die alleen tijdens kantooruren hoeven te werken. Dan kan je 's avonds op je gemak wat doen.
Maar is dat upgraden zo'n heikel punt dan?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Je hebt versie 38,je klaagt er over,en je gaat niet updaten naar 40,en dan noem je mij een mafkees.. :?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door SisterOfMercy »

Lowlands schreef:Je hebt versie 38,je klaagt er over,en je gaat niet updaten naar 40,en dan noem je mij een mafkees.. :?
Ja, eh, je weet niet eens waar je het over hebt met je update.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

En besides, marksanne had toch al gezegd dat het aan de forumsoftware ligt? :roll:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Ok,dat wist ik niet...Maar om mij dan meteen een mafkees te noemen... :no:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Twain »

SisterOfMercy schreef:
Ja, eh, je weet niet eens waar je het over hebt
welkom op internet :bump:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door foks »

ja, ik zie de meldingen ook (Firefox), maar gezien de complexiteit van die forumsoftware zal het niet gemakkelijk zijn om dat soort meldingen zelf maar even op te lossen. In ieder geval onderschrijft het wat een werk het is om een forum in de lucht te houden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door speedy500 »

T is wel zelf te doen, maar dan ben je hele dagen bezig
Zelf ook nog gedaan, forum software, en CMS systemen

Maar als er een HTML of PHP update komt, veranderen soms de standaards zoals nu, en iets wat statisch genoemd is, moet dan ineens aangepast worden
En is het niet zoiets, dan is t wel beveiliging wat roet in t eten gooit, wat je weer moet verbeteren en aanpassen, goed voor uren aan scripting werk

En idd, upgraden kan een heikel punt zijn, ik doe zulk soort dingen met bestaande software als deze niet zonder een backup te maken van de software, en van de database zeker
Kost allemaal ff tijd, en als t fout gaat ligt de boel op zen gat en zijn alle posts verloren, en dat is niet iets wat je graag wilt (dat is al eens gebeurd denk ik, vandaar dat we op GF 2.0 zitten)

Dit geval kunnen de fouten ook geen kwaad, gaat maar om de utf normalizer
Valt in de php.ini uit te zetten of zelfs met een kleine upgrade van de code al zelf te verhelpen voor dat er een hele software update gebeurt
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Wat was dit nou weer in het weekend?Al weer was het forum niet bereikbaar..Zo wel in FF als in Chromium.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Twain »

En toen ben je maar aan de drank gegaan? je typt met dubbele tong. :D En het is nog steeds weekend ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Integra »

Hier was het forum gewoon bereikbaar hoor...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Twain schreef:En toen ben je maar aan de drank gegaan? je typt met dubbele tong. :D En het is nog steeds weekend ;)
Ja,ok,het is nog steeds weekend.Ik had de maandag nog in gedachte na een telefoontje daar over..Als je niet werkt is het toch een beetje moeilijk om de dagen bij te houden.
Maar nu werken ze allebei weer,dus is er toch iets gebeurd.En het was niet de eerste keer,dit is zeker al de derde keer dat het gebeurd,dat de server niet te benaderen is..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Twain »

servers hebben het weleens druk, het forum is niet de enige site op die server ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: geklaag bovenaan

Bericht door Lowlands »

Inderdaad,dat is zo,maar niet halve dagen of langer.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Ideeen / Suggesties”