Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Haha, ja Mark. Als ie maar eenmaal op witte platen staat. Was echt appeltje-eitje deze keer.
Over twee weken gaat Greeny dezelfde meneer opzoeken. Dan hebben we weer aan onze sponsorplicht voldaan.
Over twee weken gaat Greeny dezelfde meneer opzoeken. Dan hebben we weer aan onze sponsorplicht voldaan.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Netjes!! Een sticker?? Mijn god, blij dat wij die niet hoeven te hebben in NL.
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Dus je kan weer 2 jaar verder, op 1 sticker ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
mooi werk vincent dat het alweer 2 jaar geleden is zeg !!!
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Het is daar twee jaar,maar wel strenger dan de APK hier..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
...en ook 2x zo duur...Lowlands schreef:Het is daar twee jaar,maar wel strenger dan de APK hier..
Ja Anton, time flies when you're having fun.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Huh? Xenon? Wie is dat ook alweer?
Gaat het toch waarempel gebeuren dat ik binnen een jaar mijn eigen topic nog eens ga afstoffen...<kuch>...
Is er nieuws dan? Nou, behalve dat Meany's motorkap nu toch in serieuze vorm begon zichzelf te ontleden, heeft sinds een paar weken de parelmoerwitte kap plaats mogen maken voor een blauw exemplaar.
Hoewel ik natuurlijk helemaal happy ben met (de roestvrije staat van) deze blauwe FL -kap, ziet het er in combinatie met parelmoer wit gewoon voor geen millimeter uit. Vreselijk! En wat denk je? Kom je daarmee thuis, zegt vrouwlief ook nog doodleuk: ...hmmm... ach... die combinatie heeft wel wat zo...
Zelfs Meany raakte helemaal depri van z'n vers aangemeten blauwe neus en besloot, waarschijnlijk uit protest, om de laatste 50km van de rit ook nog doodleuk 2 van de 6 cilinders op non-actief te zetten, zodat ik (na een korte check onder de kap zelf) met een heuse V4, priemend brandend CheckEngineLight en voor m'n gevoel met nog maar 20 paarden in het vooronder met het nodige beleid verder alsnog probleemloos ben thuisgekomen. Meany liep dus gewoon naar hoe hij eruit zag: een groot stuk ellende! Maar ik moet wel stiekem bij zeggen dat een 6A13TT op vier pitten klinkt als een machtige 6.0 V8 Kortom: het lijkt erop dat één van de drie bobines voortijdig heeft gekozen voor de VUT. Zeker weten doe ik 't nog niet, maar dat is nu even voor latere zorg.
Maar goed... Dat blauw moet W75E worden. De professionele opties naar parelmoer wit zijn dun gezaaid, of op (veel te) grote afstand beschikbaar. En anders wel gewoon voor mij onbetaalbaar
Dus ga ik vanaf morgen een paar van mijn vrije dagen om zeep helpen en m'n garage maar weer eens ombouwen tot spuitcabine, zodat ik het zwaar beledigde lijdende voorwerp weer een stijlvolle parelmoerwitte neus kan poederen. Niet dat ik dan de hoop heb dat Meany spontaan weer een V6 gaat worden, maar zeker ook het besef dat Meany met een gedoneerd stukje 'Monster' verder door het leven mag gaan. De harde GF-kern zal nu wel een lampje gaan branden... Dus Mark S. nogmaals dank voor het gunnen van, en helpen met deze monsterlijke kap. Top!
Goed... Tijd om de sprayguns op te graven. Normaal ben ik niet zo van de foto's-tijdens-een-klus. Maar ik zal proberen dit topic weer eens wat nieuw leven in te blazen. Mocht het hier nu ineens héél stil blijven, dan is deze (voor mij toch wel beste) uitdaging naar alle waarschijnlijkheid zwaar geflopt en wordt Meany straks een V2...
To be continued (denk ik, hoop ik)
Gaat het toch waarempel gebeuren dat ik binnen een jaar mijn eigen topic nog eens ga afstoffen...<kuch>...
Is er nieuws dan? Nou, behalve dat Meany's motorkap nu toch in serieuze vorm begon zichzelf te ontleden, heeft sinds een paar weken de parelmoerwitte kap plaats mogen maken voor een blauw exemplaar.
Hoewel ik natuurlijk helemaal happy ben met (de roestvrije staat van) deze blauwe FL -kap, ziet het er in combinatie met parelmoer wit gewoon voor geen millimeter uit. Vreselijk! En wat denk je? Kom je daarmee thuis, zegt vrouwlief ook nog doodleuk: ...hmmm... ach... die combinatie heeft wel wat zo...
Zelfs Meany raakte helemaal depri van z'n vers aangemeten blauwe neus en besloot, waarschijnlijk uit protest, om de laatste 50km van de rit ook nog doodleuk 2 van de 6 cilinders op non-actief te zetten, zodat ik (na een korte check onder de kap zelf) met een heuse V4, priemend brandend CheckEngineLight en voor m'n gevoel met nog maar 20 paarden in het vooronder met het nodige beleid verder alsnog probleemloos ben thuisgekomen. Meany liep dus gewoon naar hoe hij eruit zag: een groot stuk ellende! Maar ik moet wel stiekem bij zeggen dat een 6A13TT op vier pitten klinkt als een machtige 6.0 V8 Kortom: het lijkt erop dat één van de drie bobines voortijdig heeft gekozen voor de VUT. Zeker weten doe ik 't nog niet, maar dat is nu even voor latere zorg.
Maar goed... Dat blauw moet W75E worden. De professionele opties naar parelmoer wit zijn dun gezaaid, of op (veel te) grote afstand beschikbaar. En anders wel gewoon voor mij onbetaalbaar
Dus ga ik vanaf morgen een paar van mijn vrije dagen om zeep helpen en m'n garage maar weer eens ombouwen tot spuitcabine, zodat ik het zwaar beledigde lijdende voorwerp weer een stijlvolle parelmoerwitte neus kan poederen. Niet dat ik dan de hoop heb dat Meany spontaan weer een V6 gaat worden, maar zeker ook het besef dat Meany met een gedoneerd stukje 'Monster' verder door het leven mag gaan. De harde GF-kern zal nu wel een lampje gaan branden... Dus Mark S. nogmaals dank voor het gunnen van, en helpen met deze monsterlijke kap. Top!
Goed... Tijd om de sprayguns op te graven. Normaal ben ik niet zo van de foto's-tijdens-een-klus. Maar ik zal proberen dit topic weer eens wat nieuw leven in te blazen. Mocht het hier nu ineens héél stil blijven, dan is deze (voor mij toch wel beste) uitdaging naar alle waarschijnlijkheid zwaar geflopt en wordt Meany straks een V2...
To be continued (denk ik, hoop ik)
Laatst gewijzigd door Xenon op 24 okt 2015, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Jij bent ook ondankbaar!Zijn maar weinig auto's die even een paar zuigers kunnen uit doen,zo dat ze zuiniger lopen!Dan zit je toch echt bij de topmerken hoor!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Succes Vincent! Ik ben benieuwd hoe die kap er in dat prachtige parelmoer wit uitziet!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Was al even bang dat Meany een stille dood was gestorven.
Niet dus !
Niet dus !
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Succes Vincent. Op een mooi resultaat.
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Lowlands schreef:Jij bent ook ondankbaar!Zijn maar weinig auto's die even een paar zuigers kunnen uit doen,zo dat ze zuiniger lopen!Dan zit je toch echt bij de topmerken hoor!
En dan te bedenken dat Mitsu deze techniek in bj '98 al onder de knie had . Wie is dan hier het enige topmerk?
Thnx guys, Voorbereidingen lopen. Dinsdag komt het 'moment suprème'... (of de tijd dat ik maar aan beter aan een diepe winterslaap begin )[/size]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Cadillac had het al in [External Link Removed for Guests]. Maar ze hadden het niet onder de knie, want het wordt als een grote mislukking beschouwdXenon schreef:En dan te bedenken dat Mitsu deze techniek in bj '98 al onder de knie had . Wie is dan hier het enige topmerk?Lowlands schreef:Jij bent ook ondankbaar!Zijn maar weinig auto's die even een paar zuigers kunnen uit doen,zo dat ze zuiniger lopen!Dan zit je toch echt bij de topmerken hoor!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Dan zijn mijn auto en meany vanaf nu ook nog monsterbloed broeders kicken!
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Klopt toch?Dat Mitsubishi een topmerk is??foks schreef:Cadillac had het al in [External Link Removed for Guests]. Maar ze hadden het niet onder de knie, want het wordt als een grote mislukking beschouwdXenon schreef:En dan te bedenken dat Mitsu deze techniek in bj '98 al onder de knie had . Wie is dan hier het enige topmerk?Lowlands schreef:Jij bent ook ondankbaar!Zijn maar weinig auto's die even een paar zuigers kunnen uit doen,zo dat ze zuiniger lopen!Dan zit je toch echt bij de topmerken hoor!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Succes met dit nieuwe projectje vincent! Deze wagen verdiend het dubbel en dwars!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Updeetje dan maar?
- Bijlagen
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Wat bezielt je?!
Wat een werk is dat toch altijd. Zoveel voorbereiding voor je aan de mooimakerij kunt beginnen! Mooi werk so far!
Wat een werk is dat toch altijd. Zoveel voorbereiding voor je aan de mooimakerij kunt beginnen! Mooi werk so far!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ja, thnx Mark. Morgen komt de lak erop. Nu maar hopen dat het uitspuiten me een beetje (erg goed) gaat lukken. Ik heb me een paar 'zichknikken' in de spatborden uitegzocht, waarbij ik denk dat me een klein kleurverschilletje kan permitteren. Het staat of valt met het aantal lagen parelmoer en de dikte van die lagen. Van de blanke lak die er als laatste overheen gaat, weet ik dat ie glashelder (dus niet een tintje gelig) is.
Ik ga nu even nog wat ijsberen...
[edit] Ik zie net dat ik ergens twee dezelfde foto's erop heb gezet. Nou ja,de spuitplamuur is grijs. De primer is wit. [/edit]
Ik ga nu even nog wat ijsberen...
[edit] Ik zie net dat ik ergens twee dezelfde foto's erop heb gezet. Nou ja,de spuitplamuur is grijs. De primer is wit. [/edit]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Wow, work in progress!
Veel succes morgen, zal duimen .
Veel succes morgen, zal duimen .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Is toch wel radicaal hoor,zo'n hele auto over spuiten..Veel succes!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Radicaal de hele auto over spuiten, maar dan alleen de motorkap
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Zo te zien heb je iig genoeg tijd uitgetrokken voor de voorbereidingen, succes met t spuiten!
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Je durft wel.. succes ieder geval
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ja, thx guys.
Natuurlijk moest (de wet van) Murphy zich weer even laten gelden...
Aangezien ik er een gloeiende hekel aan heb om tijdens de klus te moeten stoppen, omdat ik een of andere benodigdheid niet (voldoende) op voorraad heb en moet gaan aanvullen, heb ik vooraf alles getsjekkt: schuurpapier in alle korrels, 2k plamuur, afplakband, folie, scotchbrite, lak, blanke lak, verharder, verdunner, ontvetter, mengbekertjes, filtertjes, koolfilter voor 't masker... zucht...
Allemaal check ... totdat je op een gegeven moment erachter komt dat je een fles wasbenzine hebt aangezien voor een fles thinner...
Dus kom je natuurlijk zo'n 10 min voor winkelsluitingstijd erachter dat je voor de broodnodige verdunning nog slechts twee slokken thinner ter beschikking hebt. Geweldig! NOT!
Nou ja, verdunning voor de base laag (soort mat bijna-wit) kon net. Dus dan maar niet alles achtereen spuiten. Dat ging op zich helemaal niet onaardig. Toch heb ik er twee foutjes in zitten: een zakker op de uiterste oplopende punt bij de voorruit. Valkuiltje, omdat je op een klein oppervlak relatief veel lak spuit om alle randjes gedekt te krijgen. Nou, dat laatste is dan wel gelukt...
Tweede foutje is dat ik op een of ander wijze een strook spuitnevel (ruw oppervlak) midden op de kap heb gekweekt. Mwah... valt op te lossen. En last but not least moest een mug zich even van héél dichtbij van het resultaat overtuigen. Aaaarggghh. Heb ik geen stof erin, krijg je een bijziende mug ervoor in de plaats. Gloeiendegloeiendenogantoe!
Goed... Ik had stevig de pest in, dus tijd om de spuit in de wilgen te hangen. Morgen meer (dat was gister dus).
Vandaag op pad voor thinner: "...we hebben alleen eco-thinner en dat is niet geschikt voor verdunning. Gewone thinner is uit het programma...". Jeemig, wat fijn. Ik wordt een beetje ziek van al dat eco-gedoe.
Uiteindelijk in een speciaalzaak nog een jerrycan verschrikkelijk asociale, ouderwetse, hoogverontreinigende, supergiftige non-eco thinner gescoord. YES!
Zojuist heb ik de 'schade' nog eens goed bekeken: de zakker heb ik met korrel 1200 stukje bij beetje eruit kunnen schuren. Mooi, da's dan -1.
De strook spuitnevel heeft ook korrel 1200 over zich heen gehad: nog niet helemaal weg, maar dat komt heus nog wel goed. En die muggenbeet idemditto. Maar daar moet dan toch weer een pufje base overheen. Ik hoop dat ik nog wat base in de spuitbus heb zitten.
De twee andere lagen, pearl en blank, hoop ik er zondag op te kunnen zetten. Tussentijds poets ik in de avonduurtjes stukje bij beetje de gemaakte foutjes weg.
Dus nog niet klaar...
Natuurlijk moest (de wet van) Murphy zich weer even laten gelden...
Aangezien ik er een gloeiende hekel aan heb om tijdens de klus te moeten stoppen, omdat ik een of andere benodigdheid niet (voldoende) op voorraad heb en moet gaan aanvullen, heb ik vooraf alles getsjekkt: schuurpapier in alle korrels, 2k plamuur, afplakband, folie, scotchbrite, lak, blanke lak, verharder, verdunner, ontvetter, mengbekertjes, filtertjes, koolfilter voor 't masker... zucht...
Allemaal check ... totdat je op een gegeven moment erachter komt dat je een fles wasbenzine hebt aangezien voor een fles thinner...
Dus kom je natuurlijk zo'n 10 min voor winkelsluitingstijd erachter dat je voor de broodnodige verdunning nog slechts twee slokken thinner ter beschikking hebt. Geweldig! NOT!
Nou ja, verdunning voor de base laag (soort mat bijna-wit) kon net. Dus dan maar niet alles achtereen spuiten. Dat ging op zich helemaal niet onaardig. Toch heb ik er twee foutjes in zitten: een zakker op de uiterste oplopende punt bij de voorruit. Valkuiltje, omdat je op een klein oppervlak relatief veel lak spuit om alle randjes gedekt te krijgen. Nou, dat laatste is dan wel gelukt...
Tweede foutje is dat ik op een of ander wijze een strook spuitnevel (ruw oppervlak) midden op de kap heb gekweekt. Mwah... valt op te lossen. En last but not least moest een mug zich even van héél dichtbij van het resultaat overtuigen. Aaaarggghh. Heb ik geen stof erin, krijg je een bijziende mug ervoor in de plaats. Gloeiendegloeiendenogantoe!
Goed... Ik had stevig de pest in, dus tijd om de spuit in de wilgen te hangen. Morgen meer (dat was gister dus).
Vandaag op pad voor thinner: "...we hebben alleen eco-thinner en dat is niet geschikt voor verdunning. Gewone thinner is uit het programma...". Jeemig, wat fijn. Ik wordt een beetje ziek van al dat eco-gedoe.
Uiteindelijk in een speciaalzaak nog een jerrycan verschrikkelijk asociale, ouderwetse, hoogverontreinigende, supergiftige non-eco thinner gescoord. YES!
Zojuist heb ik de 'schade' nog eens goed bekeken: de zakker heb ik met korrel 1200 stukje bij beetje eruit kunnen schuren. Mooi, da's dan -1.
De strook spuitnevel heeft ook korrel 1200 over zich heen gehad: nog niet helemaal weg, maar dat komt heus nog wel goed. En die muggenbeet idemditto. Maar daar moet dan toch weer een pufje base overheen. Ik hoop dat ik nog wat base in de spuitbus heb zitten.
De twee andere lagen, pearl en blank, hoop ik er zondag op te kunnen zetten. Tussentijds poets ik in de avonduurtjes stukje bij beetje de gemaakte foutjes weg.
Dus nog niet klaar...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ahh... Steken muggen je niet dan zitten je ze zo wel dwars?
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Mooie cabine Vincent!
Maar staat je niet binnen 10 seconden compleet in de spuitnevel?
Maar staat je niet binnen 10 seconden compleet in de spuitnevel?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Het toverwoord luidt HVLP (=high volume @ low pressure) wat beduidend minder spuitnevel kweekt. Met een spuitafstand van 10 tot 15 cm spuit je vrijwel alle nevel op het plaatwerk. Alleen bij de randen gaat er dan wat langs wat nevel oplevert.marksanne schreef:Mooie cabine Vincent!
Maar staat je niet binnen 10 seconden compleet in de spuitnevel?
En natuurlijk draag ik een koolstof masker. Maar het kan natuurlijk in geen velden of wegen tippen aan een heuse spuitcabine. Maar zo'n kap spuiten (een laag dan) is goed te doen.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Updeetje maar weer: alle laklagen zitten erop.
Resultaat?
Mwah... Ik durf 'm wel buiten te zetten en er ook in rond te rijden hoor. Maar het is wel nog even een gevalletje nazorg...
Gek genoeg heb ik me de kop zitten breken hoe het mogelijke kleurverschil zo onzichtbaar mogelijk te krijgen. En anderzijds heb ik me over de blanke lak eigenlijk helemaal niet druk gemaakt.
En wat dacht je? ...Precies! Om kleurverschil vast te kunnen stellen, moet je echt op zoek. Dat is echt goed gelukt.
En gek genoeg heeft de laatste laklaag, de blanke lak, me de pret een beetje bedorven. Ik had de spuit goed ingesteld staan voor de base en pearl, maar dat bleek toch een tandje ''te vet' voor de blanke lak.
Links en rechts heb ik daardoor wat plekjes (zijkanten spatborden en uiterste neusrand van de motorkap) waarop de lak net wil beginnen te zakken. Gaat nog een gevalletje wetsanden worden. En dan de boel nog eens egaal polijsten.
Goed, het kost een berg tijd. Vergeleken met metallic/mica nog en berg extra. Maar afgezien van de tijd scheelt het me wel een dikke €800 aan kosten.
Gaat wel goedkomen. Eerst maar weer eens de boel optuigen.
Foto's volgen...
Resultaat?
Mwah... Ik durf 'm wel buiten te zetten en er ook in rond te rijden hoor. Maar het is wel nog even een gevalletje nazorg...
Gek genoeg heb ik me de kop zitten breken hoe het mogelijke kleurverschil zo onzichtbaar mogelijk te krijgen. En anderzijds heb ik me over de blanke lak eigenlijk helemaal niet druk gemaakt.
En wat dacht je? ...Precies! Om kleurverschil vast te kunnen stellen, moet je echt op zoek. Dat is echt goed gelukt.
En gek genoeg heeft de laatste laklaag, de blanke lak, me de pret een beetje bedorven. Ik had de spuit goed ingesteld staan voor de base en pearl, maar dat bleek toch een tandje ''te vet' voor de blanke lak.
Links en rechts heb ik daardoor wat plekjes (zijkanten spatborden en uiterste neusrand van de motorkap) waarop de lak net wil beginnen te zakken. Gaat nog een gevalletje wetsanden worden. En dan de boel nog eens egaal polijsten.
Goed, het kost een berg tijd. Vergeleken met metallic/mica nog en berg extra. Maar afgezien van de tijd scheelt het me wel een dikke €800 aan kosten.
Gaat wel goedkomen. Eerst maar weer eens de boel optuigen.
Foto's volgen...
Laatst gewijzigd door Xenon op 01 nov 2015, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
een vriend van mij had een soort gelijke cabine gebouwd en dat werkte net niet lekker toen hebben we met mijn bouwstofzuiger en een dikke slang onder de auto gezorgd dat stof en spuitneven die op weg is naar beneden door druk verschil niet weer opnieuw omhoog wordt getrokken in het "dak" een filtertje gemaakt waar de de onderdruk mee wordt opgelost wanneer je niet aan het spuiten bent.. (dan gaat dat plastic niet zo vreselijk klapperen en doen..
de stofzuigerzak en stofzuigerfilter waren gewoon van kleur veranderd... was dus niet echt een heel slecht idee.. eigenlijk hadden we een beetje dit plaatje nagemaakt
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
de stofzuigerzak en stofzuigerfilter waren gewoon van kleur veranderd... was dus niet echt een heel slecht idee.. eigenlijk hadden we een beetje dit plaatje nagemaakt
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ja Anton, dat zou inderdaad beter zijn geweest. Maar ja, je moet het wel allemaal in huis hebben en dat heb ik niet. Maar stofinslag valt me reuze mee. En spuitnevel idem. Een kap is een mooi groot geloten oppervlak, waardoor zo ongeveer alle nevel op de kap landt. Bij een bumper bijvoorbeeld spuit je een hoop langs randen en door gaten. Dan heb je al gauw meer nevel.
Fotootjes:
Fotootjes:
Laatst gewijzigd door Xenon op 23 nov 2015, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ziet er zo op de foto's puik uit Vincent. Ben benieuwd hoe het resultaat in daglicht je bevalt!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Verdorie dat ziet er goed uit zeg!!! Chapeau!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Jij bent lekker bezig hé!
Misschien moet je maar weer eens koffie komen drinken want dat is allemaal wel heel erg lang geleden..
Misschien moet je maar weer eens koffie komen drinken want dat is allemaal wel heel erg lang geleden..
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Je kunt gedachten lezen, Serge. Ik reed vanavond langs Leus en dacht hetzelfde. Ik app je wel als ik er tijd voor heb. Misschien morgen laat in de middag al...
@Mark: Ja, thnx. Ik moet er nog mee aan de slag. Moet zeggen dat je de spuitfoutjes in de blanke lak bij daglicht moet zoeken. Wat dat betreft is TL-licht weer eens rampzalig onvergeeflijk. Gelukkig niet andersom...
@Mark: Ja, thnx. Ik moet er nog mee aan de slag. Moet zeggen dat je de spuitfoutjes in de blanke lak bij daglicht moet zoeken. Wat dat betreft is TL-licht weer eens rampzalig onvergeeflijk. Gelukkig niet andersom...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S) - FOR SALE!
Zo, en Meany is weer een volwaardige zespitter. Bleek gelukkig geen serieus defect, maar één van de bobines sloeg door wat aanslag op de bobinebehuizing door. Je kon de 'vette tetsen' duidelijk horen knetteren. Maar iets zien? Ho maar! Ik dacht in eerste instantie dat de bobine inwendig doorsloeg... hoewel... die dingen zijn compleet volgegoten met epoxy. Zou toch wel sterk zijn. Dus het blok toch maar eens even in de donkere garage laten lopen en gekeken of ik iets van plaatselijke bliksems kon ontdekken... En voila!: Natuurlijk sloeg de boel uitgerekend door aan de onderzijde, tussen bobine en cilinderkop, zodat je dit bij daglicht niet waar kon nemen. Maar goed, na een grondige schoonmaakbeurt van de bobines (natuurlijk meteen alledrie onder handen genomen) wordt er nu weer uitsluitend IN de cilinders erop los geknetterd, zoals het hoort.
Meany is back on track met fris snoetwerk.
Goed... dan gaat het er nu toch van komen...
Meany gaat nu, na zes fijne jaren, echt op zoek naar een nieuw baasje.
De duitse registratie hoeft je er niet van te weerhouden, want Meany is tenslotte al binnen de EU geregistreerd geweest en zelfs ook al in NL (38-KTG-2), dus voor de RDW hoeven geen exotische toeren meer te worden uitgehaald om 'm (opnieuw) op NL-kenteken te krijgen. Sterker nog: vergeleken met de duitse TÜV is de nederlandse APK kinderspel. De BPM, if any, zal je niet meer kosten dan ongeveer een tank benzine.
Ik veronderstel dat Meany's details hier wel voldoende bekend zijn. Ook de technische staat en staat van onderhoud. Zoniet, vraag me gerust. KM-stand is op dit moment nog geen 115k (ik heb 'm eind 2009 met 60k gekregen van de eerste, japanse eigenaar). Voor €6000 wisselt ie van eigenaar en laat ik alles erop, eraan en erbij zitten. Leuk voor onder je kerstboom...
Meany is back on track met fris snoetwerk.
Goed... dan gaat het er nu toch van komen...
Meany gaat nu, na zes fijne jaren, echt op zoek naar een nieuw baasje.
De duitse registratie hoeft je er niet van te weerhouden, want Meany is tenslotte al binnen de EU geregistreerd geweest en zelfs ook al in NL (38-KTG-2), dus voor de RDW hoeven geen exotische toeren meer te worden uitgehaald om 'm (opnieuw) op NL-kenteken te krijgen. Sterker nog: vergeleken met de duitse TÜV is de nederlandse APK kinderspel. De BPM, if any, zal je niet meer kosten dan ongeveer een tank benzine.
Ik veronderstel dat Meany's details hier wel voldoende bekend zijn. Ook de technische staat en staat van onderhoud. Zoniet, vraag me gerust. KM-stand is op dit moment nog geen 115k (ik heb 'm eind 2009 met 60k gekregen van de eerste, japanse eigenaar). Voor €6000 wisselt ie van eigenaar en laat ik alles erop, eraan en erbij zitten. Leuk voor onder je kerstboom...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Wat een zacht prijsje zeg!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Beetje stil rondom Meany?
Ja, op GF wel, maar in de praktijk niet. Want Meany smoelt tegenwoordig met een FL-frontje.
Gister nog maar eens de 'CvW-kit' (ik heb nog geen 5% daarvan ) tevoorschijn gehaald en me op Meany uitgeleefd.
Zo staat ie er nu bij (zolang het nog droog blijft )
Ja, op GF wel, maar in de praktijk niet. Want Meany smoelt tegenwoordig met een FL-frontje.
Gister nog maar eens de 'CvW-kit' (ik heb nog geen 5% daarvan ) tevoorschijn gehaald en me op Meany uitgeleefd.
Zo staat ie er nu bij (zolang het nog droog blijft )
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Oh wat is het toch een plaaaatje! Die wielen staan 'm ook zo gruwelijk goed!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Mooi man!