Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door Yeti »

Met de grote revisie vol aan de gang kom ik heel wat zwart plastic tegen die wel een opfris beurt kan gebruiken.

Het Harde plastic is niet zo'n probleem om schoon te krijgen maar het zachte plastic is een stuk lastiger. Denk bijvoorbeeld aan de accu bak, de wind gelijder in het vooronder bij de radiatoren of de "motor covers" links en rechts.

Dit is een wat zachter plastic dat nieuw een glans over zich heeft.

Na de jaren is het plastic vervuild en is het nog redelijk schoon te krijgen maar de glans komt niet echt terug. Ik denk als het gepolijst wordt dat de glans wel weer terug kan komen maar hoe pak je dat vakkundig aan zonder het plastic te vervormen.

Iemand enige ervaring hierin?

Mijn dank is groot.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door cvw »

Maak het eerst goed schoon met, bijvoorbeeld, een APC. Je kunt er van alles opsmeren, maar als het niet netjes schoon is ben je een vuillaag aan het verzorgen. Ik gebruik zelf altijd de APC van Meguiars. Opgelost in verhouding 1:10 of bij erge vervuiling 1:4
Deze: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Glans op de kunststof kun je herstellen met een plastic polijstmiddel zoals de PlastX van Meguiars. Kost wat moeite, maar werkt absoluut zowel op hard als op zacht kunststof. Is handmatig met een pad te doen, of kun je met een DAP (excenter) en licht polijstende pad doen. Je kunt in dit topic [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; zien wat je met APC en PlastX kunt bereiken.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil je het kunststof hierna verzorgen en lang mooi houden, dan is op dit moment het beste middel de Gyeon Trim. Kost wat, maar blijft maandenlang mooi. Echt maandenlang. Maak eerst alles schoon en netjes en breng als laatste (in 1x) de Trim aan op alle kunststof onderdelen.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door menno3x8g »

Ik doe het wat simpeler: schoonmaken en inwrijven met kruipolie.
Stinkt alleen zo :P .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door cvw »

Als je het onder de motorkap snel en makkelijk schoon wilt maken en toonbaar wilt krijgen dan weet ik een goedkoper recept dat ook zeker werkt:
Schoonmaken met: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzorgen met: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

10 minutren werk, blijft redelijk lang zitten en toont zeker netjes.
Bijlagen
DSCF1174-800.jpg
DSCF1187-800.jpg
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door Yeti »

Allen bedankt voor de snelle reaktie.

De meeste spullen zijn hier in Ierland ook te verkrijgen.
Aangezien het losse onderdelen betreft zal het met de hand gedaan worden. Moet je hier dan ook de verschillende kleuren PADs voor gebruiken of geld dat alleen als je machinaal werkt?

Mijn streven is om alles weer terug in showroom staat terug te krijgen. Onderdelen die te ver heen zijn worden vervangen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door cvw »

Als je machinaal werkt heb je aan een licht polijstende pad genoeg.
Werk je met de hand gebruik dan een handpad zoals deze: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Hoe zacht kunstof weer glimmend maken?

Bericht door Yeti »

Dank je Cees,

we gaan volgend jaar de spulletjes maar eens halen en kijken wat we voor een resultaat kunnen krijgen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”