Welk Mig Las apparaat gebruiken jullie

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Welk Mig Las apparaat gebruiken jullie

Bericht door Yeti »

Hallo Allemaal,

Om mijn project tot in de puntjes te kunnen ondersteunen moet er het nodige aan lasreparaties worden uitgevoerd. Nu zijn het niet hele grote reparaties en het meeste is in dun plaatwerk.

Mijn keuze gaat automatisch naar een Mig Apparaat (gas) en heb nu een Sip T166 op het oog. Deze heeft een bereik van 30 - 165 Amp en het voltage kan in 6 stappen geregeld worden. In vergelijk met andere apparaten is het een goedkoop apparaat maar echt veel geld wil ik voor de 3 las klusjes eigenlijk niet uitgeven. Nadeel van dit apparaat is de minimale 30 Amp. Ik denk dat voor dun plaatwerk 25 Amp minimaal een betere keuze is. Wat denken jullie?

Ik ben benieuwd naar wat voor las apparaat jullie gebruiken en welke resultaten jullie daarbij behalen.

Mijn Dank is groot voor jullie input.

Yeti
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welk Mig Las apparaat gebruiken jullie

Bericht door marksanne »

Ik heb een Kemmpi Tempomat 220. MIG. Op krachtstroom. fijn apparaat, maar ik denk dat dit niet echt een budget/thuisgebruik ding is. Anders gezegd: waarschijnlijk kun je voor veel minder een uitstekend apparaat kopen welke voldoet aan hobbymatig gebruik.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Welk Mig Las apparaat gebruiken jullie

Bericht door Yeti »

Krachtstroom gaat hier niet lukken. Wordt voor mij een single fase apparaat. Ik kan €300,- meer uitgeven voor een inverter mig/tig apparaat maar denk niet dat ik zoveel meer klussen krijg dat het rendabel gaat worden om €1000,- aan las spullen uit te geven.

Probleem hier is dat er niemand in de buurt zit die mobiel is om een paar las klussen aan huis te doen. Moet het werk zelf gaan doen. Huren is bijna geen optie omdat men hier, in Ierland, bijna €170,- voor een weekend durft te vragen en dan nog moet je deze 200km verderop op vaan halen en brengen. En dan is het nog maar de vraag of ze het gas erbij leveren.

We blijven zoeken naar een oplossing.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”