KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Bedankt voor jullie reacties.

Het stuur moet iets verder richting de bestuurder komen, om ruimte te geven aan mijn benen en mijn armen minder te hoeven strekken. Ik denk met een aanpassing van 2/3 cm ik voldoende ruimte gegeneerd heb. Aangezien mijn handen ook iets groter zijn verwacht ik geen problemen met de ruitenwissers/knipperlicht. Eventueel gaat het dan ook een stuur worden met een iets kleinere diameter. @randy, galant en Evo 4/5 zijn hetzelfde qua stuurinrichting?

Ik neem aan dat ik de airbag moet loskoppelen en hier een vorm van elektronica tussen moet plaatsen om storingen te voorkomen of niet?
En zal het ook mogelijk zijn om de cruisecontrol over te zetten naar een ander stuur of de bediening ergens anders te plaatsen?

@ Mark: De spiegel moet weg i.v.m. het belemmeren van mijn gezichtsveld

Bedankt voor het aanbod Randy, maar het zal sowieso een andere "XL" stoel moeten worden zodat ik voldoende ondersteuning heb ik mijn rug en bovenbenen. Ik ga kijken wanneer ik tijd heb om langs te komen, heb ook nog wat andere onderdelen nodig!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door Yeti »

Hi Nico,

Mijn ervaring met een aftermark (Recaro) is dat je een stuk lager komt te zitten. Ik weet niet waar jouw lengte in zit maar bij mij zijn het de benen en daardoor heb ik, door het lager zitten, geen probleem meer dat de achteruitkijkspiegel in de weg zit. Nu zijn mijn Recaro's sport varianten dus weet ik niet of deze lager zitten dan de ergonomische of orthopedische Recaro's. Wat ik mis bij mijn stoel is de mogelijkheid tot kantellen van de zitting. De stoel heeft wel een uitschuifbaar gedeelte voor de benen maar bied net geen ondersteuning doordat de stoel niet kon kantellen. Ik heb dit kunnen oplossen door, onder de voorste bevestigings punten van de slede, ringen te plaatsen zodat de stoel voor mij in de juiste positie staat.

Toen mijn stoelen werden geinstalleerd heeft men speciale connectors geplaatst zodat het SRS systeem geen foutmeldingen gaf. Ik kan dan ook weer terug wisselen naar de orginele stoelen met Airbag.

VWB de stuur inrichting zou ik oppassen met het tussenlassen van materiaal. De stuurkolom is zo ontworpen dat deze in elkaar zakt bij een frontale aanrijding. er zitten dus van huis uit bepaalde zwakke punten in de constructie die dit bewerkstelligen.

Het standaard stuur wordt bevestigd op een spline. Naaf verlengers die ik ken gaan van spline naar een HUB waar je een aftermarkt stuur op kan bevestigen. Je verliest dan de mogelijheid van een cruise controle handle op het stuur. Aftermarkt cruise control handles zijn vaak gemonteerd op de stuurcolom. Bij mij zat deze achter de richting aanwijzer handle. (zat want ik ga terug naar OEM Cruise Control)

Succes met je keuzes.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door Esperante »

Met het stuur heb ik weinig ervaring, op het wisselen naar een Evo 4 stuur na.

Qua stoelen wel het een en ander, omdat ik vind dat de originele stoelen nul ondersteuning bieden (en ik ook redelijk lang ben) heb ik ook gekozen voor een aftermarket stoeltje. Zelf het frame in elkaar gebouwd, Sparco rails ertussen en dan zit je al een flink stuk lager dan origineel. Ik keek toen ruim onder de binnenspiegel door, in plaats van dat hij precies in m'n zichtsveld zit.

Sindsdien heb ik het frame verkocht aan een mede-Galant eigenaar (geen idee of 'ie op het forum zit), dus rij nu een weekje weer origineel.

Ik heb nu weer een stoel+frame in de maak, deze ga ik zo laag mogelijk proberen te krijgen. Dus kortom: Aftermarket (kuip)stoelen zijn altijd een oplossing.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

als er een evo 4 stuur in past, dan zal de evo 4 hub ook passen en kan ik hier een aftermarket stuur op zetten. Hoe ik het cruisecontrol hendeltje ga monteren kijk ik later wel.

Het kan inderdaad zo zijn dat als ik lager zit de spiegel niet meer in de weg zit. Dit zou wel een mooie bijkomstigheid zijn!
Ik ga dit weekend maar eens de vloerbekleding loshalen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Iemand ervaringen met een stuur met afgevlakte onderkant in een personenauto?
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door foks »

nicooooooooooooooooo :) leef je nog!
Ja, dat probleem met oncomfortabele auto's ken ik wel. We hebben op werk van die volkswagen poolauto's waar ik in weiger te rijden. Leuk voor een boodschapje maar niet om mee ergens heen te gaan. Ik kan je niet helpen met je ergonomische uitdagingen maar ik wens je wel het beste. De enige auto die betere stoelen had dan m'n 6G GLSI , was een grote luxe Citroën sedan, leek wel een ruimteschip van binnen. Zou je eens naar kunnen kijken. Misschien beetje duur.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door menno3x8g »

foks schreef: 23 jan 2019, 19:59 De enige auto die betere stoelen had dan m'n 6G GLSI, was een grote luxe Citroën sedan, leek wel een ruimteschip van binnen. Zou je eens naar kunnen kijken. Misschien beetje duur.
Zoiets, 5+ meter sedan?
Beenruimte zat ;) .
WP_20151002_005.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door Esperante »

Had in m'n eerste karretje een afgevlakt stuur, rijdt opzich wel grappig maar zou het zelf niet gebruiken als het niet nodig is.

Naar mijn weten zijn de stuurinrichtingen van een Galant identiek aan een Evo 4/5/6. Dus naaf ervan moet ook passen. Ik ken twee Galant rijders die ook een aftermarket sportstuur hebben, een ervan een deep-dish (dus verder naar je toe). Dat in combinatie met een lagere stoel kan de oplossing zijn?
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Ja Erik, ik leef nog. Blij om te zien dat jij en je 6G nog steeds samen zijn! :yes:

Ik heb heb ondertussen wat rondgekeken voor opties m.b.t. een stuur. Ik ga zaterdag bij the autosport company (Waalwijk) kijken naar wat verschillende soorten stuurtjes.

Ook ben ik via marktplaats in contact gekomen met een man uit Werkendam die handelt in 2e hands ergonomische stoelen. Hier heb ik a.s. zaterdag een afspraak gemaakt, hopelijk heeft hij iets voor mij op voorraad! :D

Nu nog op zoek naar een facelift 8G V6 handgeschakelde sloper voor onderdelen :agree: ;)
Afbeelding
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door Uray25 »

Hey, wat betreft de herrie uit je blok. zijn waarschijnlijk je krukas lagers. Weet je kilometerstand niet, maar is wel een dingetje bij deze motoren rond de 350.000Km. Zijn niet heel erg ingewikkeld om te vervangen meen ik me te herinneren.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Zojuist, na 2 uur passen, een stoel gescoord! :)
Helaas had ik te weing actieradius, en geen tijd om te gaan laden, over om naar waalwijk te rijden dus dat komt binnenkort wel.

Nu de stoel er maar eens uit gaan halen en op zoek naar een handige metaalbewerker/lasser om de stoel juist te positioneren en vast te bakken :agree:
Bijlagen
20190126_161830.jpg
20190126_161826.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door marksanne »

Nice! Ziet er mooi uit!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Thanks, gisteren begonnen aan het leeghalen van het interieur. Voorstoelen en vloerbedekking zijn er uit. Stoel past in ieder geval tussen de middenconsole en de deur, Wat een genot om met de rug zo recht te kunnen zitten en niet eens het plafond te raken :D :D :D :D :D

Dus nu nadenken over hoe te bevestigen, want de orignele bevestigingspunten zitten echt te hoog.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een weerstand in de aansluiting van de airbag zodat er geen SRS lampje gaat branden of is dat niet nodig?

En wat een genot is het om een ruimte te hebben om te sleutelen waar je ook nog bewegingsvrijheid overhoudt wanneer je het hele interieur eruit gehaald hebt! :thx:
Bijlagen
20190127_163704.jpg
20190127_162215.jpg
20190127_163644.jpg
IMG-20190127-WA0001.jpeg
20190127_163711.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door foks »

oh ja als je rechtop wilt zitten met 2.05m dan ga je met veel auto's problemen krijgen.
fijn dat je nou een lage stoel hebt gevonden . Nou maar hopen dat je benen er dan nog in passen.
gaat dat een beetje? dan zit je met je benen ongeveer recht naar voren :)

ja de 6G is al weken de garage niet uitgeweest
ik ga wel fietsen met die pekel op de weg
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

Benen recht gaat niet lukken, dan zit de achterbank in de weg :x:
Maar de stoel voor hoger maken dan achter, dat is de oplossing :D

En groot gelijk dat je je wagen daar niet aan blootstelt :agree:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The Reawakening

Bericht door KNOEI 8G »

Zoooo, dat is alweer langer geleden dan ik had gedacht. Maar bij deze weer een update. Wat is er de afgelopen weken gebeurd?? Van alles! :yes:

- Begonnen met het verwisselen van de koplampen, Xenon was defect en de spiegels waren ernstig aangetast door de hitte van de Xenon. Dus dan maar weer de originele elektrisch verstelbare glazen koplampen erin. (nu alleen nog op zoek naar de meest heldere halogene lampjes voor hier in te plaatsen)
1.jpg
- Sandwichplate gemonteerd tussen het oliefilter en het blok. Hierin zit een olietemperatuursensor, dus nu kan ik mezelf hopelijk iets beter inhouden voordat ik het gaspedaal wat dieper intrap en de V6 lekker in de toeren jaag 8-)

- Achterste uitlaatspruitstuk en de onstekingsmodule en rotor vervangen. (THANKS RAYMOND!! :thx: ) Motortje loopt weer lekker soepel ook met lage toeren en volle belasting.
2.jpg
3.jpg
- Flex stuk van de voorpijp vervangen, deze lekte hier en daar, dus hier zit weer een mooi nieuw flexstuk tussen. Hopelijk houdt deze het ook 170dkm uit :)

- A-stijlen zwart gespoten met enkele lagen plastidip, ziet er verrassend goed uit :)
5.jpg
- Airbag simulator verbonden aan de bedrading om te voorkomen dat het SRS lampje gaat branden.
4.jpg
- Beiden carters verwijderd en voorzien van een nieuwe pakking. Jammergenoeg was dit niet de oplossing van het olielekkageprobleem.
6.jpg
7.jpg
- Alle vloeistofjes (m.u.v. rem en stuurbekrachtigingsvloeistof) vervangen, nieuwe filtertjes en bougies.

- En afgelopen vrijdag samen met een maatje van mijn zwager aan de slag gegaan om te proberen om de ASS stoel in mijn galant te krijgen. We gingen er al vanuit dat geen plug&play zou zijn, maar wanneer de stoel er netjes in zat stond deze 7 cm uit het midden van het stuur. Dus de stoel moest nog 7 cm dichter naar het midden toe.... Dat viel niet mee.... :uhu: Maar we zijn van 8:30 tot 22:30 bezig geweest en na veel passen&meten, veelvuldig de stoel in en uit de auto halen en het mishandelen van de tunnel waar de uitlaat door loopt :mean: was aan het einde van de avond het frame eindelijk klaar.
Op zaterdag alles gespoten en behandeld met bitumen en op zondag kon alles er weer in.
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
Gisteren de wagen afgeleverd voor de APK en vanochtend om 10:00 kwam het verlossende telefoontje: Goedgekeurd! :agree: :agree:
12.jpg
Wat ben ik blij dat ik eindelijk weer in mijn galant kan gaan cruisen. Er is alleen nog 1 hardnekkige olielekkage welke ik moet traceren (ik vermoed dat het de krukaskeerring is aan de distributiezijde) en verhelpen.

Zoals je op de foto's kunt zien zit de bovenzijde van de nieuwe XL stoel even hoog als de originele stoel op de laagste stand....! :hypo: Dus je kunt je wel voorstellen dat je nu echt in de auto valt, maar wat een genot om gewoon een keer rechtop in een auto te kunnen zitten :yes: :yes: :yes:

Ik ga mijn ZOE met haar instant max koppel wel missen in het stadsverkeer, maar die v6 op zijn staart trappen is ook wel heeeeel erg lekker!!! :D

En hij staat dus weer voor de deur 8-)
13.jpg
14.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door menno3x8g »

Mooi resultaat na noeste arbeid! :)
Wat ik echter niet snap is dat xenon de koplampreflectoren heeft aangetast. Want xenon geeft toch minder warmteontwikkeling dan halogeen?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door marksanne »

Wat een werk Nico! Maar wat een resultaat vooral! Mooi die prachtbak weer voor de deur. Xenon werkt alleen echt goed als je ze ombouwd met een complete lens. Het lichtbeeld is geweldig en de berg licht een genot. Maar het vereist wat moeite. Laatst nog zo'n set omgebouwd toevallig.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door Uray25 »

Netjes weer hoor... :thx:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door KNOEI 8G »

marksanne schreef: 12 mar 2019, 23:36 Wat een werk Nico! Maar wat een resultaat vooral! Mooi die prachtbak weer voor de deur. Xenon werkt alleen echt goed als je ze ombouwd met een complete lens. Het lichtbeeld is geweldig en de berg licht een genot. Maar het vereist wat moeite. Laatst nog zo'n set omgebouwd toevallig.
Heb je daar wat meer info over mark, want die halogene lampjes vind ik toch minder ogen dan xenon :yes:
menno3x8g schreef: 12 mar 2019, 20:17 Mooi resultaat na noeste arbeid! :)
Wat ik echter niet snap is dat xenon de koplampreflectoren heeft aangetast. Want xenon geeft toch minder warmteontwikkeling dan halogeen?
Kan ook zijn dat het een combinatie is van warmte en een beetje vocht in de lamp. Het chrome wat op de spiegel zit is rondom de lampfitting gebarsten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door menno3x8g »

Er valt me nog iets op: waar zijn je mooie Avance velgen gebleven?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(

Bericht door marksanne »

KNOEI 8G schreef: 17 mar 2019, 08:37
marksanne schreef: 12 mar 2019, 23:36 Wat een werk Nico! Maar wat een resultaat vooral! Mooi die prachtbak weer voor de deur. Xenon werkt alleen echt goed als je ze ombouwd met een complete lens. Het lichtbeeld is geweldig en de berg licht een genot. Maar het vereist wat moeite. Laatst nog zo'n set omgebouwd toevallig.
Heb je daar wat meer info over mark, want die halogene lampjes vind ik toch minder ogen dan xenon :yes:
Hier zie je een beetje meer, ik moet ergens foto's hebben van het hele process, misschien (waarschijnlijk) in een andere topic hier. Als je het wil, geef maar een gil, ik help je of we regelen wel wat!

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 320#p22201
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door marksanne »

Toevallig een youtube kanaal dat ik volg heeft vandaag in behoorlijk detail een koplampconversieprojectie gedaan. Ik volg nagenoeg exact dezelfde stappen, grappig om te zien dat toen ik voor mezelf het wiel aan het uitvinden was een jaar of 8 terug dit dus ook de manier is om projector lens xenon te retrofitten.

[External Link Removed for Guests]
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door KNOEI 8G »

Thanks voor het aanbod Mark, eerst even wat kilometers maken maar als dat goed gaat neem ik contact met je op :yes:

@menno, dit is mn wintersetje. Binnenkort komen de avance velgen er weer onder :agree:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door Twain »

wauw weer lekker bezig geweest :D ik was net over de peelrandbreuk aan het lezen en moest aan je denken.... :lol:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door foks »

ohhhhh ja natuurlijk, die stoel komt lager uit en daar heeft de fabrikant van de auto natuurlijk nooit rekening mee gehouden met de middenconsole enzo. Wat een werk zeg. Maarja. Als je dan wel normaal kunt zitten is het ook wel weer de moeite waard. Krijg je het terug in comfort. Hopen dat de rest voorspoedig gaat!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door KNOEI 8G »

Afgelopen week is de distributieriem samen met de nokkenas en krukas keerring vervangen. Dus hij is weer droog en klaar om richting de 400k te gaan
Bijlagen
3639E6F9-03F3-46D9-91EB-5C588AE4831B.jpeg
FD5A2F59-8FE4-4E54-A276-006ACFDBEF4E.jpeg
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door marksanne »

Oh yes, nice. Klaar voor een nog mooi lang leven!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door menno3x8g »

En laat die motor nou eerst warm worden voordat je m op z'n staart trapt!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door KNOEI 8G »

menno3x8g schreef: 30 mei 2019, 20:47 En laat die motor nou eerst warm worden voordat je m op z'n staart trapt!
Sandwichplate en sensor zitten er onder dus binnenkort een goede meter kopen en een plekje zoeken om deze te monteren :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The End....

Bericht door KNOEI 8G »

Aan alles komt een einde en ook zo mijn tijd op GF.... 22 januari 2009 stelde ik mezelf voor met mijn 7G hatchback en nu ruim 11 jaar later neem ik afscheid.

Ik heb met erg veel plezier 2 jaar en 45k met mijn 7G en 9 jaar en 200K met mijn 8G Avance station gereden. Zelfs na al deze tijd krijg ik nog steeds een grijns op mijn gezicht als ik naar mijn galant toe loop. Maar de lijst met punten van aandacht werd mij te groot dus heb ik enkele maanden geleden besloten om een vervanger te gaan zoeken. :(

En dit is ze geworden:
Focus voorzijde.jpg
Focus achterzijde.jpg
Een Focus MK2 ST uit 2007 met 192K op de teller en ik ben de 3e eigenaar. Deze generatie ST's hebben een 2.5T blok van volvo erin liggen dus voor een ST gekozen ipv een 2.0. 10 augustus wordt er gas ingebouwd en hopelijk kan ik ook met deze wagen weer 200K rijden :hypo:

Via deze weg wil ik :thx: :thx: Marksanne en Raymond :thx: :thx: bedanken voor hun tijd en expertise in tijd van nood. En alle andere club/forum leden voor alle tips/tricks en de leuke en gezellige tijd hier op het forum. Door dit forum heb ik geleerd dat aan auto's sleutelen een prachtige hobby is en je daardoor een net iets exclusievere wagen kan rijden omdat je op kosten van garagebezoeken bespaard. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch even moet slikken wanneer ik dit typ. Het besef komt nu echt dat ik echt afscheid ga nemen van mn zwarte bolide.

Wat gaat er met mijn Galant gebeuren....? Randy heeft zich gemeld en aangegeven dat hij, als de basis goed genoeg is, mijn wagen een 3e leven wil geven. Ik hoop dat hij er nog potentie in ziet en dat ik deze prachtbolide nog eens mag tegenkomen op de nederlandse wegen of een meeting.

Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke tijd en ubergezellige meetings!!! :D :bye
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door menno3x8g »

Hey Nico!
Jammer dat je afscheid neemt.
Maar die Focus is ook wel een lekker kanon.
Het ga je goed en veel veilige kilometers!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door marksanne »

Jammer Nico! Maar haast onvermijdelijk natuurlijk. En die Focus lijkt me een leuke auto, veel plezier en veilig kilometers ermee. Jij bedankt voor je enthousiasme, inzet voor vele evenementen en gezelligheid voor en met GF!!!

Blijf vooral, zoals zovelen ex-galant liefhebbers nog 'ns langswaaien hier en als er weer eens iets georganiseerd wordt dan kun je op een uitnodiging rekenen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door Uray25 »

Zeker weten tot een volgende keer Nico !!! :bye

En, laat deze ook eerst even op temperatuur komen... :hypo:

:agree:
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door foks »

Getver, we gaan je wel missen hoor. Ik wens je in ieder geval het beste !
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door Yeti »

Veel rij plezier met de Ford Nico.

Zelf in bezit van 2 en daar kan je ook genoeg zelf aan doen al is het bij mij meer op electronica gebied.
Ik denk dat die ST-tjes een goede klassieker gaan worden. Keep them rolling.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: KNOEI's 8G Avance - The reawakening

Bericht door KNOEI 8G »

Thanks mensen. Die uitnodiging zie ik graag tegemoet, leuk om weer een keer bij te buurten ook met jullie menno, Erik en...Yeti

@Raymond, gelukkig zit er standaard een olie temp meter in. Dus dat maakt het voor mezelf een stuk makkelijker, maar verleidelijk blijft het wel!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”