Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie - DONE

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Vandaag zijn de kussens-met-hoezen binnengekomen die Joyce had besteld voor de zitjes. Ze zijn, zoals je op de foto kunt zien, in vrolijk blauw. Ontzettend mooi gemaakt, speciale UV bestendige stof, wasbaar en afritsbaar. Heel fraai genaaid ook.
vanconversion-seats-upholstered.jpg
Hier een foto van de lamp die ik gisteren nog niet op de foto had gezet. Ook is op deze foto bijna het eindresultaat te zien van de schuine afwerkrand waar Joyce ook vanavond weer mee bezig is geweest.
vanconversion-lighting.jpg
En dan is er de douche. De waterkoppeling is er. Aan de buitenkant van de douche-kast een gardena mannetjeskoppeling, aan de binnenkant een 1/2" standaard kraanschroefdraad. Daarop kan direct een standaard doucheslang worden opgedraaid (done) en daaraan weer een standaard douchekop (done). Ook een douchekop-houdertje is intussen gekocht en zal ik morgen monteren. De douchekop kan in die houder 180 graden worden omgedraaid waarmee 'ie net klemt tegen de achterwand en is daarmee perfect opgeborgen zodat de douche-kast-deur dichtkan.

De rail voor het douchegordijn is waar ik de meeste tijd van de avond aan heb besteed. In een 3 meter lange aluminium buis heb ik 4 haakse bochten gemaakt met een buigijzer. Daarna heb ik er een sleuf in geslepen met de haakse slijper zodat er gordijnrunners doorheen kunnen. Het concept lijkt vrij goed te werken in de testopstelling, dus morgen ga ik de boel echt installeren.
vanconversion-shower-foldout-rail01.jpg
vanconversion-shower-foldout-rail02.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Het douchesysteem werkt!

De rail zit in twee kunststof u-houders geklemd die het mogelijk maken om de rail in te klappen.
In de deur zit ook een kunststof houdertje die het derde bevestigingspunt geeft. Genoeg voor het uiterst lichte doek.

Ook de douchekop zit nu op de plaats en inderdaad, alles past perfect als de deur dichtzit.
vanconversion-shower-foldout-rail03.jpg
Vandaag is de muurbeugel voor de nieuwe 22" TV binnengekomen (er komt een chromecast-achtig aan te hangen zodat er internet-TV, youtube en andere streamingdiensten op afgespeeld kunnen worden). De TV hebben we direct gemodificeerd. Natuurlijk. Het 220V snoer hebben we netjes losgehaald want dat wordt toch nooit gebruikt aangezien het een TV is die een 12V aansluiting heeft die ideaal is voor deze toepassing.
vanconversion-tv-mount1.jpg
vanconversion-tv-mount2.jpg
vanconversion-tv-mount3.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door Uray25 »

Jij verveeld je echt he.... :wha:

Maar Respect, :thx:

Doe ik je niet na, wat een werk...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Nog wat betere foto's zodat het douche in/uitklapsysteem wellicht wat duidelijker wordt.
vanconversion-shower-foldout-rail04.jpg
vanconversion-shower-foldout-rail05.jpg
En een setje voltage regulators die ik afgesteld heb op 12.5V max en 5.5V max. De 12V TV schijnt gevoelig te zijn voor pieken, dus deze maximale waardes zouden wat meer garantie moeten geven op een langere levensduur. De 5.5V is voor de Xiaomi TV Box S welke een basis heeft van Google Chromecast en dan nog wat meer goodies. Die plakken we achterop de TV zodra het ding gearriveerd is.
vanconversion-voltageregulators.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door menno3x8g »

marksanne schreef: 28 apr 2019, 22:22 In de garage is intussen de 84L vers watertank geplaatst. Een speciaal daarvoor bedoelde beugel/strip heb ik aan de ene kant aan het metalen frame en anderszijds met een enorme bout aan de achterzijde van het wandje (waar een steunpaal voor het zitje staat, alsof het zo bedacht was) waarmee de strip ramvast om de tank geklemd zit. De breukbelasting is 600KG van die strip. Weinig kans dat er ooit een versnelling plaatsvindt die zulke krachten opwekt :)
Dit intrigeert me, naast het perfecte werk aan deze bus natuurlijk: is te berekenen of met een noodstop die breukbelasting van 600kg voldoende is om een watertank van 84L op zijn plek te houden?

Ik ben absoluut geen kei in fysica, maar hierbij een poging:
Formule: F=m.a (F is de kracht; m is de massa; a is de versnelling/vertraging).
Formule: s=1/2.a.t.t (s is de remafstand; a is de versnelling/vertraging; t is de remtijd)

Uitgangsgegevens:
- aanvangssnelheid is 100km/h=28m/s
- noodstop naar 0m/s
- remweg geschat droog wegdek 50m (exclusief reactietijd welke nog 25 meter extra geeft)
- remtijd geschat 4s
- massa volle watertank geschat 85kg
(NB misschien is de remweg te kort ingeschat voor de bus van ongeveer 2640kg; als dat zo is dan is ook de remtijd te krap geschat).

Invulling in de formules geeft een F=500 (geschat)!
Nu de hamvraag: is dit in Newton of in kg?
Als het in Newton is dan is de breukbelasting van 600kg ruim voldoende.
Maar is het in kg is, dan zou ik er nog bandjes bijplaatsen en oppassen dat de montagespanning van de banden niet te hoog is (want dat telt weer bij de belasting op). En is het montage materiaal van de band en waar deze aan de bus vast zit ook berekend op deze krachten?

Hoop dat iemand daar een betrouwbaar antwoord heeft?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Interessant Menno, jouw rekensom is al veel meer dan ik heb bedacht, voornamelijk omdat er alleen kracht op dat bandje komt te staan bij optrekken. Bij remmen of een botsing gaat de massa naar voren en staat er naast een houten wand ook een houten frame van 4x4 paaltjes met daaraanvast weer multiplex dat op hun beurt weer aan de keuken vastzit.

Het koppel van de bus is op z'n zachtst gezegd niet indrukwekkend, dus de kracht naar achteren (waar het bandje dus z'n werk moet doen) is bijna verwaarloosbaar.

Denk ik :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door Uray25 »

Je weet dat die Dymo/Brother Labeltjes los willen laten als het oppervlak waarop ze zitten warm wordt toch ?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Wist ik niet Raymond, maar heel erg is dat niet, vooral handig voor mezelf tijdens de installatie. Op het zekeringkastje zitten intussen ook labeltjes (hopelijk blijven die gewoon zitten, ook als het warmer wordt) dus ik weet altijd wat wat is. Wel bedankt voor de tip!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Het 52mm metertje om het waterniveau te zien van de watertank kwam vandaag ook binnen, vorige week kwam de sensor zelf al binnen vanuit China (AliExpress). Spotgoedkoop, supereenvoudig aan te sluiten en na een snelle test lijkt het perfect (en snel!) te werken!

Testopstelling video: [External Link Removed for Guests]

Intussen is de sensor in/op de tank gemonteerd, de bekabeling aangesloten, nu alleen nog even zeker weten waar een gat moet komen voor het metertje :)
15568154759710.jpg
De TV heeft intussen een passende 12V DC connector gekregen, het rode stand-by lampje brandt dus hij zal het vast doen nu.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

De watermeter heeft een prachtig plekje gekregen. Naast de USB/12V outlets bij het zitje naast de keuken.
vanconversion-water-gauge.jpg
Verder is de Xiaomi MI TV BOX S chromecast speler binnengekomen vanavond. Meteen de reeds aangelegde 5V bron voorzien van het juiste DC stekkertje en de boel netjes aangesloten. De muurbeugel heeft in de rechte delen voorzieningen om de bedrading in weg te werken. Keurig!
vanconversion-tv-chromecast-mount1.jpg
vanconversion-tv-chromecast-mount2.jpg
In de 'garage' zijn de laatste electrische onderdelen ook gemonteerd en aangesloten.
Aan beide kanten zijn er 12V+dubbel USB outlets geplaatst. Je kunt tenslotte nooit genoeg aansluitingen overal hebben ;)

Linksachterin paste het plastic framepje niet op de liggende rand van de schuine kledingkastkleppen (de klep zou met dat afwerkrandje niet meer helemaal open kunnen en zonder wel. Prima, dan zonder!
vanconversion-12V-USB-outlets.jpg
Rechtsachterin zit er naast de 12V/USB combi ook een schakelaartje. Die zorgt voor een handig lichtpunt achter de 'notch' plank aan het plafond helemaal achterin zodat je een fijn lichtpunt hebt als je de achterdeuren opent, maar tegelijkertijd is het een sfeervolle achtergrondverlichting als de achterdeuren dicht zitten en geeft het een warm, huiselijk gevoel.
vanconversion-voltage-regulators-and light switches3.jpg
vanconversion-voltage-regulators-and light switches4.jpg
(zoals je ziet bungelen er momenteel nog 2 draden en is er nog geen lampje te zien. zodra het binnenkomt is het een kwestie van monteren op die aluminium strip die je nu ziet en dan is dat meteen mooi weggewerkt.


Aan de rechterkant achterin zijn hieronder op de foto's te zien de voltage regulators, USB+12V outlets, de 'notch'-lamp-schakelaar EN... als toetje, NOG een schakelaar op de afdekplaat. Die is al aangesloten en werkend. Het bedient de (straks) 4 LED-strips die aan beide vakken van de garage komen te hangen. Nu voor het gemak van licht-hebben, is er even 1 zo'n led-strip aan het metalen frame opgehangen en aangesloten.
vanconversion-voltage-regulators-and light switches1.jpg
vanconversion-voltage-regulators-and light switches2.jpg
Het laatste is de fietshouder. Een voorvork-standaardje waarmee je in een handomdraai de fiets vast- en loshaalt.
vanconversion-bike-mount.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

De drie kledingkasten bij het bed smachten al maanden naar een makkelijke manier om de kleppen te openen. Vooral de klep in het midden is vrijwel onmogelijk te openen, zonder eerst de linker of rechterklep te openen.

Tijd voor de welbekende caravan/camper kast sluitingen-knopjes-vergrendelings-dingetjes!

Ze zitten in iedere lade en elke klep, deur of deurtjes, maar tot nu toe altijd in een haakse hoek. Deze kasten hebben een behoorlijke schuine hoek dus montage was toch even iets meer puzzelen. Het luistert altijd al erg nauw, maar nu dus met wat extra uitdaging!

Prima gelukt gelukkig, en dan door naar het volgende punt: het is tijdens het gebruik wel erg handig natuurlijk als die kleppen open blijven staan, zodat de kledingharmonica-opbergvakken gemakkelijk omhooggetrokken kunnen worden. Ik heb tientallen scharnieren en systemen bekeken, maar niets waarvan ik dacht dat het echt goed zou werken. Ook zag ik bij sommige systemen lompe constructies of het was schreeuwend duur.

Van de week had ik ineens een eureka-momentje: net als bij een auto een simpele rechte staaf die je ergens achter kunt haken en weer terug kunt draaien in een rustpunt. Simpeler kan niet! Neemt totaal geen ruimte in, goedkoop, stevig. En... het werkt!
vanconversion-closet-openers1.jpg
vanconversion-closet-openers2.jpg
vanconversion-closet-openers3.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Resterende to-do's:

- dieselaansluiting maken voor de Wallas kook/verwarmings-combi in de dieseltank
- grijs-watertank onder de bus monteren (afvalwater dus, grijs water is de term die ingewijden gebruiken ;))
- een reservewiel-houder onder de bus monteren (is binnengekomen, de originele was een jaar terug al weggehaald, compleet hopeloos vastgerot ding)
- het ontluchtingsslangetje met 1-wegklep van de watertank voorzien van een slang naar onder de auto toe (als tijdens het vullen van de tank er teveel water inkomt zal de ontluchter als overstort gaan werken en komt het teveel aan water onder de bus in plaats van in de bus)
- garagewandjes plaatsen (2 grote kunststof platen, staan al maanden klaar, expres mee gewacht tot we niet meer echt hoeven te klussen in die ruimtes)
- de garageverlichting plaatsen (voorbereiding is al gedaan)
- notch-plafond lampje ophangen zodra die binnen is gekomen
- iets verzinnen om de inschuifladder goed op te bergen zonder dat het alle kanten opvliegt
- malletje maken voor het raam zodat er een kussen-achtig inzet gemaakt kan worden (fungeert dan als een soort gordijn en in de winter als warmteisolatie) (Joyce)
- nieuwe accu in de motorruimte monteren
- nog wat verven (Joyce)
- mal maken voor een custom vloermat in de cabine die als een H-op-z'n-kant het vloertje afwerkt
- inloopmat monteren op de opstaptredes in de cabine L+R en bij de schuifdeur
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door menno3x8g »

Leuk die creatieve oplossingen :) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Weer een volle dag aan de klusbus bezig geweest. En oeh... Getting real close!

Joyce heeft de laatste schuine hoekstukken gemaakt en het ziet er ontzettend gaaf uit zo helemaal afgewerkt! Ook een afwerkhoek achterhoek is af en geplaatst. Sluit keurig aan en heeft gelijke lijnen aan de andere kant.

Ook heeft ze een mal gemaakt van het raam zodat daar een kussen-achtig inzetstuk gemaakt kan worden bij het bedrijf dat ook de kussens voor de zitjes heeft gemaakt. De kleur en materiaal wordt van dezelfde blauwe stof.

Tenslotte heeft ze een mal van de vloer gemaakt in de cabine zodat daar een vloermat van op maat gemaakt kan worden.

Ik heb een overvul-slang van de watertank naar onder de bus aangelegd.
Ook de aluminium uitschuifladder heeft een mooi plekje in de garage gekregen met wat aangepaste 'spinnen' (ik weet geen ander woord voor die elastieken).
Verder alle nog niet afgeschermde bekabeling in en onder de bus voorzien van linnen tapemantels.
De natte ruimtes in de twee kasten achterin hebben nu afwateringsgaten die in de deuren terechtkomen. Daar zitten gelukkig al af-fabriek afwateringsgaten onderin de deuren, dus het water kan makkelijk weg!
Als laatste heb ik de instaplijsten bij de twee voordeuren en de schuifdeur voorzien van matten die ik van een overcomplete droogloopmat op maat geknipt heb.
vanconversion-instapmat.jpg
De to-do's zijn nu beperkt tot:
- afvalwatertank monteren
- afvoer aanleggen (zojuist 32mm flexibele buis besteld + aansluitstuk)
- reservewielbeugel monteren
- aansluiting dieseltank maken
- garagewandjes plaatsen
- garagelamplampen monteren
- notch lamp plaatsen
- nieuwe accu monteren
- laatste verfwerk (Joyce)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Mallen voor custom vloermat in de cabine.
15573327992470.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

De afvalwatertank zit gemonteerd en wel onder de bus! Met twee van die sterke straps kan deze 45L tank geen kant op. Voor en achter zitten er grote metalen objecten die zelfs in het geval dat de tank zou schuiven de boel opgesloten houdt. Mazzel, maar ook weer een bemeten mazzeltje, want de tank hebben we uitgezocht op de maximale maat die in deze ruimte paste. En dat past ontzettend mooi!

Aan de bovenkant van de tank zit weer een overdruk-uitgang met 1-wegklep (niet te zien, geen foto van gemaakt).
vanconversion-grey-water-tank1.jpg
Ik heb een 32mm aansluiting voor een zwembad gemonteerd aan/in de tank. De ene kant van die aansluiting heeft een 1" schroefdraad zodat 'ie met een moer van binnenuit vastgezet. De andere kant heeft een schuifmof, waarover de 32mm PVC flexibele slang (ook een zwembadproduct) geschoven is, vastgezet met een slangenklem.
vanconversion-grey-water-tank2.jpg
Deze flexibele slang is gewoon verlijmbaar met hard PVC en dat is dus ook gedaan. De slang zit ontzettend mooi klem tussen een paar framerails en met een dikke snelbinder (voor de zekerheid de PVC slang met linnen tape beschermd) vastgezet.

Als laatste heb ik vandaag het reservewiel-montageframe maar 'ns uitgepakt, ontdaan van wat los roest en even bekeken hoe / of het past onder deze Daily. Ja. Past, zelf wel wat ophangbeugels maken, maar niets al te spannends.

Daarna de boel schoongemaakt en in de hammerite gezet.
vanconversion-sparewheel-mount.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Het reservewiel zit eronder! Twee L-beugels gemaakt zodat de standaard bevestigingsgaten in de liggers herbruikt konden worden.

Aan de andere kant een lang L-stuk over de liggers gemonteerd zodat van daaraf de draadeinden met bewegingsvrijheid kunnen bewegen. Twee dikke ronde houders van aluminium en een stalen dikke moer met brede voet houdt de hele zaak mooi op z'n plek. Simpel maar doeltreffend. Het enige dat je nodig hebt om het reservewiel los te halen is een 13mm sleutel (eigenlijk 2 om de locking-moer los te krijgen).

Ik ben blij met het resultaat!

Blijft nog over:
- garagewandjes plaatsen
- garagelamplampen monteren (na garagewandjes)
- notch lamp plaatsen (komt volgende week binnen)
- aansluiting dieseltank maken nieuwe accu monteren
- laatste verfwerk (Joyce)
Bijlagen
15574121810156.jpg
15574121810317.jpg
15574121810448.jpg
15574121811179.jpg
15574121811250.jpg
Ik zie nu pas dat het wiel er een beetje scheef opligt, die zal ik even netjes leggen natuurlijk!
Ik zie nu pas dat het wiel er een beetje scheef opligt, die zal ik even netjes leggen natuurlijk!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door Integra »

Wat een waanzinnig project! :)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

China leverde nog sneller dan verwacht de LED hoeklampjes voor achter de notch bij de achterdeuren. Meteen even gemonteerd!

Handig voor als je aan de achterzijde staat en een lampje wil en mooi binnen als je een sfeerlamp wil!

Ook zie je het eerste plastic wandje dat eindelijk op z'n plek staat. De groene kant is weer een beschermplasticje dat ik eraf kan halen zodra de lijm droog is. Ook komt er een nog veel grotere plaat van dit plastic op het bedframe te liggen zodat de lattenbodem en het nieuwe matras niet vies kunnen worden vanuit de garage.
Bijlagen
Het nieuw geplaatste lampje heeft op de foto een bijna oranje gloed, maar in het echt is het gewoon warm wit licht.
Het nieuw geplaatste lampje heeft op de foto een bijna oranje gloed, maar in het echt is het gewoon warm wit licht.
15574919047795.jpg
15574919047856.jpg
Mocht je hier opvallen dat de ene achterdeurkast witter is dan de andere: klopt. Eentje wacht nog op een verflaag.
Mocht je hier opvallen dat de ene achterdeurkast witter is dan de andere: klopt. Eentje wacht nog op een verflaag.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Nog even een paar foto's van de garage met verlichting gemonteerd.
Bijlagen
15575265513422.jpg
15575265607603.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Na de wandjes is nu ook een plastic paneel op het frame gelijmd. Hiermee blijft het bed mooi schoon en gescheiden van het garage-deel. Het ziet er ook direct aan de garagekant fraai afgewerkt uit.
vanconversion-plastic-walls.jpg
De lattenbodem ligt er ook op, het matras kwam diezelfde dag ook binnen. Het plastic er nog even omgelaten tot de allerlaatste schilderdingetjes zijn gedaan.
vanconversion-bed.jpg
vanconversion-bed-joyce.jpg
Even proefliggen: perfect! de hoek van de kastjes is ideaal, kussentje er tegenaan en languit TV kijken!

Een bijzonder moment na anderhalf jaar puinhoop in de garage: alles opgeruimd! Lees: 2x naar de stort gereden met een aanhangwagen vol afval. Whoehoe!
garage-empty.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door foks »

Tjonge. Maar ik snap die garage en bed niet helemaal. Als je dan wilt slapen doe je dat dan in de lengte?
En uhm, is die garage om rommel in te stoppen die je mee wilt nemen... zoals kleding etc.?

Ja, lege garage is af en toe wel fijn.
Ik heb een projectauto waar langzaamaan enige beweging in komt. Alles wat in de auto geschroefd wordt maakt de garage steeds iets leger :)

Goed weekend :agree:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie

Bericht door marksanne »

Het bed is 2 meter in de lengterichting van de auto en 1.4 meter breed.

En de garage is inderdaad zonder twijfel handig om een bergje spullen in op te slaan. Naast de fiets is er bijvoorbeeld een mooie ruimte vrij om snowboard en wakeboardspullen in van die boardbags op te slaan.

Joyce heeft dit weekend samen met Leen (LeenAPK) op een van zijn bruggen de dieseltank eronderuitgehaald en voorzien van een aanvoerbuis waaraan de Wallas geknoopt is voor verwarming en koken.

Verder heeft ze nog wat dingen witgeschilderd, wat ophangbeugels gemonteerd en tsja... Het is zo ongeveer tijd om de boel in te ruimen en dit hoofdstuk af te sluiten.
Bijlagen
IMG-20190520-WA0002.jpg
IMG-20190520-WA0004.jpg
IMG-20190520-WA0003.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie - DONE

Bericht door marksanne »

De bus is klaar. Ik mag nu dus wel zeggen: de camper is klaar!

Vandaag de allerlaatste dingetjes en vooral nog even een flinke wasbeurt, want oei... Dat was nodig! Hij is weer helder fris wit en Joyce is vanmiddag vertrokken naar nieuwe oorden en nieuwe avonturen.

Ik hoop dat technisch alles blijft werken zoals we hebben bedacht maar vooral dat ze deze bijzondere leefstijl zo prettig ervaart als wat ze hoopt!

We zijn in totaal ruim een jaar met de ombouw bezig geweest, hoewel ze al veel eerder 'tijdelijk' ;) bij mij introk. Het blijkt achteraf een flinke uitdaging te zijn om zoiets te.doen, naast je werk en je hobbies en verplichtingen. Maar het is gelukt, en hoe!

Binnenkort schieten we nog even een videootje met tour in en om de camper voor een goed beeld van waar we behoorlijk trots op zijn.
Bijlagen
15593198294404.jpg
15593198294685.jpg
15593198294766.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie - DONE

Bericht door foks »

tjonge dat jaar ging hard dan! Ik kan me nog herinneren dat je net begonnen was :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iveco Van (bestelbus) naar Camper conversie - DONE

Bericht door menno3x8g »

Gefeliciteerd! Dat was idd een forse klus en leuk om te volgen.
Op naar veel veilige en prettig avontuurlijke kilometers.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”