Jouke's doodnormale legnum

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Ik heb intussen wel plaatjes gevonden in mijn archief, maar het onderdeelnummer (nog) niet.
EDIT: ENKELE UREN LATER: MZ569443
Bijlagen
8G-door handle protector.jpg
8G-Lancer-CK-door-handle_LED.jpg
8g-led-doorhandle.jpg
8g-led-handgreep.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door kevin1990 »

Onderdeel nummer is niet bekend bij mitsubishi Europa
Dus zal waarschijnlijk alleen in Japan geleverd zijn
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Xenon »

Mooi he 8-)
Meany had ze ook. En dat voor bj.1998 al... :thx:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Ik denk nog steeds met veel plezier aan de auto terug :). Leuk dat je 'm niet opgeeft en maar lekker door blijft gaan!
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

@marksanne

Dank U voor het partnummer van de plaatjes.

Nu de vraag: één van de foto's, van de plaatjes, heeft de benaming 8G-Lancer-CK-Door-hanle-led.
Betekend dit dat deze eigenlijk voor een lancer bedoeld zijn?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Iemand, ooit heeft die lancer referentie in de filenaam gezet, het 8G-deel van de filenaam komt zeker bij mij vandaan. Die deurgreepkapjes zijn zover ik weet toegepast op legnums en galants. Of ze welicht (ook) op de lancers van die tijd passen... Het zou me niet verbazen. Zo zag ik dat de deurgrepen op het coltje van mijn moeder ook vreselijk veel op die van de 8g lijken. Mitsubishi had wellicht 1 type mal voor alle deurgrepen zodat deze accesoire op al die modellen past.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Ran-DiZzle »

IMG_20191119_030014_249.jpg
❤️❤️❤️
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Het was 25 november 2017. Ik had net een maandje mijn Galant 2.0 op naam, en was hier echt ontzettend blij mee. Alleen... ik wilde mistlampen. Had toen een standaard FL bumper dus ik maakte op dit forum een post om te vragen hoe dat zat. Datzelfde uur kreeg ik een PM van ene "Ran-Dizzle", die scheen nog zo'n setje te hebben liggen. Prima! Dus ik had een maatje gebeld of ie mee wilde, en hup. Op naar Dronten. Uurtje rijden.

Eenmaal daar moest ik een gele Galant stationwagen vinden, beter hier bekend als "De Banaan". Dus dat ding gevonden, mijn sedan erachter geparkeerd en toen ging de roldeur open. Zaten een paar mensen aan de borrel, her en der een peuk maar wel gezellig. Deze Ran-Dizzle stelde zich voor als Randy... compleet beeld veranderd. Ik dacht dat ik bij een of andere oudere vent langs zou gaan die toevallig nog van vroeger een setje had liggen... maar Randy had een loods vol met Galant onderdelen. Scheen ook nog een V6 sedan te hebben, genaamd Ava, en een Galant stationwagen stond binnen te rusten. Bleek een "VR4" te zijn... huh?

Na ene uitleg van wat dat VR4 nou inhield wist ik dat ik ooit in de toekomst misschien wel zo'n ding wilde rijden. Leek me wel heel gaaf! Maar hup, tijd was krap dus mistlampen meegekregen, later nog terug gekomen voor het vergeten relais, in een groepsapp geknikkerd en zo ben je ineens anderhalf jaar verder.

Ik reed met mijn vertrouwde 2.0 door Zoetermeer met mijn toenmalige vriendin. Wij hadden met elkaar een inside-joke dat ik vaak de afslag zou missen, dus zij zei voor de grap dat ik het volgende stoplicht moest hebben... niet dus. Ik moest degene hebben waar ik zonet met 80 langs reed. Dan maar keren... rijdt toch geen hond op de weg. Volgende stoplicht even snel de auto omgegoo- KNAL! En voordat ik het wist lag ik tegen een boom. Lang verhaal kort: Ik heb een Polo over het hoofd gezien die te hard reed, en die is vol in de zijkant van mijn Galantje geklapt. Kut.

Toen gekeken wat de opties waren. Veel zoeken, want JapFest 2019 stond om de hoek. Toen de trekker overgehaald en Ava overgenomen. Zelfde kleur dus ik kon spullen overzetten en ze was betaalbaar. Maar dat liep ook niet volgens plan, en na 3 weken plezier van de V6 besloot de bak ermee te stoppen. V6... handbak... bekend probleem. Dus hup, Ava naar Randy voor een nieuwe bak.

Intussen een 100NX gekocht. Dat ding helemaal afgetrapt en toen kwam ik mijn eerste auto, een '90 Starlet tegen. Ding gekocht, 100NX verkocht. Starlet blok opgeblazen, geswapt en toen zaten we alweer in december 2019. Tijd gaat snel. Intussen stond Ava stil met een WOK melding (geen einddemper, stom) maar geen motivatie om haar weer klaar te bouwen. En toen werd ik opeens wakker door een groepsapp-berichtje. Het bericht ging als volgt:

TE KOOP: Legnum VR4.

Holy. Shit. De Legnum staat te koop... ja nu moet ik happen. Deze kans krijg ik nooit meer. Dus hup, gelijk interesse laten zien aan Randy, Toen even gekeken wat dit slagschip me zou kosten... best duur. Maar hey, ik verdien genoeg en auto's is het enige waar ik geld aan uitgeef. Dus waarom niet. Toen nog blijven twijfelen totdat ik te horen kreeg dat er nog een Duitser was die interesse had. Maar ja, ik wilde die bak echt heel graag. Weetje, fuck it. Ik doe het gewoon. Dus een berichtje getikt op werk met mijn prijs, wat ik gedaan wilde hebben en voordat ik het wist was ik onderweg met mijn huidige vriendin, in de Starlet, om te kijken naar mijn waarschijnlijk toekomstige auto.

Onderweg naar Dronten toe stopte de Startet ermee. Godver... maar dat fixen we wel. Gebeld en uiteindelijk gesleept door Nico. Eenmaal aangekomen ging de roldeur van de loods open en daar stond ze weer. Ik kreeg flashbacks van alweer 2+ jaar geleden. Stond bijna te trillen op m'n benen, ik kon het nog steeds niet geloven. Maar ja, realiteit gaat door dus met Randy een rondje gereden en instructies gekregen hoe alles werkt met zo'n VR4. En ja, ik was verkocht. Ik moest die auto hebben. Dus ter plekke maar dat ding verzekerd, geld overgemaakt en toen was het zover. Onbeschrijfelijk gevoel. Dus ja, dan rij je opeens weg in de auto die je 2+ jaar geleden hebt zien staan en hoe dat een bijna onhaalbaar doel was...

Het is me een grote eer om hierbij dus te vermelden: Ik ben vanaf eind December de eigenaar van 8-KZD-86. Ik zal goed voor d'r zorgen Randy.

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Mooi man! Leuk verhaal er ook bij. Gefeliciteerd. Nog dingen die je wil/gaat aanpassen of doen?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door kevin1990 »

Nice gefeliciteerd. Alleen wat heeft randy met die oranje knipperlichten. Foei lelijk ik heb de mijne met witte lichten mee genomen haha. Ook een panorama dak zie ik erg gaaf!
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

marksanne schreef: 06 jan 2020, 16:46 Mooi man! Leuk verhaal er ook bij. Gefeliciteerd. Nog dingen die je wil/gaat aanpassen of doen?
Ik heb mijn eigen open grille overgezet en de knipperlichten zijn weer helder. Vind dat oranje wel wat hebben... maar helder is toch mijn favoriet. Verder her en der wat stickers eraf, andere deurkaarten om het OEM interieur weer compleet te maken en ik ben nog op zoek naar een setje OEM Evo 6 velgen, die OZ Superturismo's.

kevin1990 schreef: 06 jan 2020, 18:52 Nice gefeliciteerd. Alleen wat heeft Randy met die oranje knipperlichten. Foei lelijk ik heb de mijne met witte lichten mee genomen haha. Ook een panorama dak zie ik erg gaaf!
Klopt, Randy houdt wel van de oranje knippers. Ik niet, dus die heb ik van Ava gewisseld. Tien minuutjes werk en een hele verbetering. Panorama dak is ideaal! Alleen nog soms worstelen met hoe hij dicht moet.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Gefeliciteerd, en veel veilige (en misschien wel snelle) kilometers!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Intussen een paar maanden in bezit en nog altijd met plezier rijden.

Aantal aanpassingen die ik gedaan heb:
- Trekhaak gemonteerd om de autoambulance met Starlet te vervoeren.
- OZ Superturismo's (Evo 6) gevonden in Engeland. Laten versturen per pallet en gemonteerd.
- Custom Evo 5 stuurwiel gemonteerd.
- Custom tellerbak (paarse naalden)
- Meeste stickers verwijderd voor die 'clean' look.
- Super VR4 splitters los gehaald aangezien ik ze tevaak raak op de oprit.
- Bumperkapje met 4 schroeven icm kit permanent aan de bumper gezet. Liet vaak los.

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Staat 'm goed! Mooie (en praktische!) aanpassingen! Heb je ook een foto van de tellerbak?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

Hi Esperante,

Bedankt voor de geplaatste foto, nu weet ik ook hoe de velgjes gaan staan onder die van mij. Welke banden heb je erom zitten? heb je genoeg ruimte aan de achterkant of heb je de randen omgerold?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

marksanne schreef: 02 apr 2020, 14:37 Staat 'm goed! Mooie (en praktische!) aanpassingen! Heb je ook een foto van de tellerbak?
Ik heb zeker foto's van de tellerbak! Alleen momenteel erg lekker weer buiten, dus de zon is wel een beetje aanwezig in de foto's. In het donker komt de kleur er nog veel mooier uit. Ook in combinatie met m'n custom Momo stuurwiel... kleuren komen zonder buitenlicht zo goed als overeen.

Afbeelding
Afbeelding
Yeti schreef: 05 apr 2020, 20:24 Bedankt voor de geplaatste foto, nu weet ik ook hoe de velgjes gaan staan onder die van mij. Welke banden heb je erom zitten? heb je genoeg ruimte aan de achterkant of heb je de randen omgerold?
De achterste randen zijn voor zover ik kan zien een beetje gerold, maar is lastig te zien ivm roest. Wellicht kan Randy je vertellen of de randen ooit gerold zijn. Legnum staat op BC Racing coilovers waardoor ze wat lager staat.

Bandenmaat is 225/45/17 rondom. Loopt tot op heden nergens aan, en ik heb met flink extra gewicht gereden. Ook met een aanhanger van 2+ ton geen problemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

Ah das mooi, ik heb bij die van mij dezelfde bandenmaat erom liggen. De randen moet ik nog aan beginnen dus die kunnen eventueel nog omgerold worden. Randy heb jij nog enige duidelijkheid of en hoeveel je ze heb moeten omrollen?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Vandaag maar eens gebruikt gemaakt van het vrijwillig thuis zitten, en het lekkere weer.

Toch maar weer de originele plaat achterop gezet. En hoe mooi ik de Amerikaanse platen ook vind; de Legnum is geimporteerd zonder. Dus om dat te gaan veranderen met omkeuren etc... ga ik niet aan beginnen. En de boetes riskeren? Ik heb er al eentje liggen, en ik wil niet paranoide worden elke keer dat Ome Agent achter me rijdt.

En waarom geen vierkante platen? Vind ik niet mooi...

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Yeti schreef: 06 apr 2020, 19:04 Ah das mooi, ik heb bij die van mij dezelfde bandenmaat erom liggen. De randen moet ik nog aan beginnen dus die kunnen eventueel nog omgerold worden. Randy heb jij nog enige duidelijkheid of en hoeveel je ze heb moeten omrollen?
Sophia heeft dezelfde bandenmaat en geen omrollen nodig gehad.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Integra »

Esperante schreef: 07 apr 2020, 16:48 Vandaag maar eens gebruikt gemaakt van het vrijwillig thuis zitten, en het lekkere weer.

Toch maar weer de originele plaat achterop gezet. En hoe mooi ik de Amerikaanse platen ook vind; de Legnum is geimporteerd zonder. Dus om dat te gaan veranderen met omkeuren etc... ga ik niet aan beginnen. En de boetes riskeren? Ik heb er al eentje liggen, en ik wil niet paranoide worden elke keer dat Ome Agent achter me rijdt.
Omkeuren voor kleine plaat is geloof ik niet eens mogelijk... Dat word bepaald bij import en kan daarna niet meer gewijzigd worden...
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

menno3x8g schreef: 07 apr 2020, 17:12
Yeti schreef: 06 apr 2020, 19:04 Ah das mooi, ik heb bij die van mij dezelfde bandenmaat erom liggen. De randen moet ik nog aan beginnen dus die kunnen eventueel nog omgerold worden. Randy heb jij nog enige duidelijkheid of en hoeveel je ze heb moeten omrollen?
Sophia heeft dezelfde bandenmaat en geen omrollen nodig gehad.
Deze "EVO VI" velgen hebben een Offset van 38 en staan dus iets verder naar buiten dan een standaard Galant velg (offset van 46)
Welke offset hadden de velgen van Sophia?

Daarnaast gebruik ik een camber correction kit aan de achterkant dus komt de bovenkant van de band nog iets verder naar buiten te staan.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door mitsu-galant »

Staat super mooie de Evo velgen, perfect! Zelf ben ik bang om mijn wielkasten te beschadigen ivm ET waarde. Ik hou het bij origineel voor als nog.
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Integra schreef: 07 apr 2020, 23:16 Omkeuren voor kleine plaat is geloof ik niet eens mogelijk... Dat word bepaald bij import en kan daarna niet meer gewijzigd worden...
Officieel gezien is de enige manier om een auto op 18:2 te krijgen; opnieuw importeren. Maar dat kost geld en je krijgt een ander kenteken.

Ik heb wel gehoord van iemand die zijn Integra helemaal op USDM spec had omgebouwd, dus koplampen, tellerbak in mijlen, alles. En die heeft toen vriendelijk gevraagd of de keurmeester bij het RDW het vinkje 18:2 wilde aandrukken.

Dus als je het volgens de regels doet kan het niet... maar het is wel te proberen. Mensen kan je soms overhalen.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Yeti schreef: 07 apr 2020, 23:42
menno3x8g schreef: 07 apr 2020, 17:12
Yeti schreef: 06 apr 2020, 19:04 Ah das mooi, ik heb bij die van mij dezelfde bandenmaat erom liggen. De randen moet ik nog aan beginnen dus die kunnen eventueel nog omgerold worden. Randy heb jij nog enige duidelijkheid of en hoeveel je ze heb moeten omrollen?
Sophia heeft dezelfde bandenmaat en geen omrollen nodig gehad.
Deze "EVO VI" velgen hebben een Offset van 38 en staan dus iets verder naar buiten dan een standaard Galant velg (offset van 46)
Welke offset hadden de velgen van Sophia?

Daarnaast gebruik ik een camber correction kit aan de achterkant dus komt de bovenkant van de band nog iets verder naar buiten te staan.
Offset van de velgen Sophia: vermoedelijk 40. Is enige getal dat ik niet kan determineren op de velg. Zie foto's. Ik heb geen cambercorrectie, wel verlaging. Gezien de foto langs de zijkant zal met cambercorrectie wel wat omrollen nodig zijn.
IMG_20200408_113410.jpg
IMG_20200408_113435.jpg
IMG_20200408_114033.jpg
IMG_20200408_114051.jpg
IMG_20200408_114105.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

menno3x8g schreef: 09 apr 2020, 10:26

Offset van de velgen Sophia: vermoedelijk 40. Is enige getal dat ik niet kan determineren op de velg. Zie foto's. Ik heb geen cambercorrectie, wel verlaging. Gezien de foto langs de zijkant zal met cambercorrectie wel wat omrollen nodig zijn.
ik zie daar inderdaad een 40 staan dus dat kan heel goed de ET waarde zijn. De EVO velgen zijn 38 dus staan nog iets verder naar buiten. We zullen zien hoeveel er omgerold moet worden maar daarvoor moet ik eerst de gehele achterzijde nog onderhanden nemen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Een paar maanden geleden, ik denk ergens in Januari, had ik op de vrachtwagen een Mercedes Citan mee (ik deed autotransport als beroep). Auto van de veiling. s'Avonds in het donker die auto op de truck gereden, en toen viel me ineens het mooie design van de radio op. Zag er wel gaaf uit, dus even m'n lampje erbij gepakt en gekeken wat het precies was en misschien een merk / type opschrijven. Ik zocht tenslotte nog een mooie radio voor de Legnum. En toen viel mijn oog op het knopje "Open"...

Ik drukte erop. Brrrr..... zei de radio terwijl de display waar de radiofrequentie op stond naar buiten schoof en zich omtoverde tot een 7" display.
Goeiendag... da's gaaf! Enkeldin, met zo'n schermpje eruit. Mijn ervaringen met dit soort radio's is slecht daarintegen, aangezien een collega van mij er ook eentje had, maar helaas bleek dat scherm eenmaal uitgeklapt alles behalve stevig. De unit die ik voor me had was dat wel! Even kijken wat ie verder kon doen. Radio, aux, USB, iPod, BLuetooth en Instellingen; de standaard dingen. Eigenlijk al goed genoeg voor mij. Totdat ik per ongeluk de zes icoontjes naar links veegde, en er nieuwe icoontjes stonden. Navigatie... Camera... iPod Video... Holy shit! Dus een lang verhaal kort; aangezien dit de laatste lading was voor de dag heb ik een tijdje met de radio zitten spelen en ik was verkocht. Deze wilde ik voor de Legnum.

Model opgeschreven: Clarion NZ301E. Die avond op bed toch maar even zitten Googlen hoe en wat, ik had namelijk nog nooit van het merk Clarion gehoord. Googlen werd een review op YouTube kijken van ene Britse vent die het piekfijn kon uitleggen. Halverwege de video ben ik toch maar gaan kijken of zo'n unit nog werd verkocht; de video kwam namelijk 8 jaar geleden online. En helaas, nieuw niet meer te vinden. Dus dan maar tweedehands zoeken, maar tevergeefs. Facebook Marketplace en Marktplaats hadden geen resultaten, alleen maar vintage autoradio's. Ook buitenland nergens te krijgen.

Totdat ik afgelopen weekend opeens op Marktplaats een NZ301E voorbij zag komen. Prijs: Bieden. Dus een bod gedaan, maar de verkoper wilde er minimaal €300 voor. Erg veel geld... maar hé, wat moet dat moet. Liever duur dan niet te koop. Lang getwijfeld, maar twee dagen later zocht ik die advertentie weer op en kwam er een tweede exemplaar voorbij. Dit was een NX301E... maar dit betekent alleen dat het dezelfde radio is, alleen op dubbel din formaat. Prijs? Zes tientjes. Gelijk een bericht die kant op gegooid en vandaag kwam hij binnen.

Alles losgehaald, oude 'simpele' enkel din radio eruit gehaald en gekeken hoe en wat. Wat me opviel is dat ik in mijn pakket niet alle kabels heb gekregen, onder andere de GPS ontvanger en camera ontbraken. Maar ja, wat wil je voor die prijs. Alles aangesloten en teruggebouwd. En ondanks het feit dat dit een oude unit is, ik ben er toch verschrikkelijk blij mee. Tuurlijk, ik had voor een paar tientjes een gloednieuwe Android unit kunnen halen van ome Alie, maar zó beun is de Legnum nu ook niet. Liever propere spullen van vroeger, dan nieuwe troep. Dus nu maar eens op zoek naar alles wat ik niet gekregen heb!

Nu maar hopen dat ie er morgen nog in zit... volgens mij heeft Menno een andere ervaring met radio's die ineens weg zijn.

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Integra »

Ik heb een vergelijkbare van Pioneer... bevalt me nog steeds erg goed... Nooit heeft iemand een poging gewaagd het ding uit de Galant te jatten, en nu niet uit de Accord :P Ik denk dat dat op het moment ook wel meevalt. De handel in die radio's is beperkt geworden daar veel jonge auto's domweg geen mogelijkheid meer hebben een aftermarket radio in te bouwen.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Da's een mooie unit.
Esperante schreef: 15 apr 2020, 22:46 Nu maar hopen dat ie er morgen nog in zit... volgens mij heeft Menno een andere ervaring met radio's die ineens weg zijn.
Ja klopt. Was al wel een tijdje geleden. Een keer uit Sophia, en een andere keer uit alle auto's (indertijd 4 stuks). Van de Pioneer AVIC enkelDIN opklapbaar display werd alleen de display unit gejat. Vergaten ze de echte module eruit te slopen ... Met de huidige crisis moeten de boeven binnen blijven, dus zal de huidige 2DIN nog wel even blijven zitten ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Uray25 »

Goed Bezig... Zal die van ons ook weer eens voor de Keuring gooien binnenkort... Eerst de TB maar eens klaar...
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Vandaag dagje vrij, dus maar even weer een update gooien over de welbekende Legnum:

Problemen: Holy shit, Randy had gelijk. VR4 rijden moet in je lurven zitten... gemiddeld persoon had namelijk de auto al minstens drie keer te koop gezet. Intussen heb ik het eea. al vervangen, zoals de homokineet en wiellager linksachter, nieuwe schijven en blokken voorop, motorisch vloeistoffen etc. Man wat is het een schip van bijleg... maar toch elke keer als ik erin rij staat die grijns weer op m'n smoel. Ouders en vrienden snappen niet waarom ik zoveel geld in een '96 Mitsubishi steek... maar dat zijn mensen die het niet zullen snappen. (wat klink ik trouwens pubers...)

En de problemen zijn nog niet voorbij. Recent stond ik weer stil omdat ik de blow-off valve niet hoorde. Er is een aftermarket HKS SSQV gemonteerd, die een vrij scherp en vooral luide fluit produceert. En als je die ineens niet meer hoort... dan is er toch iets niet goed. 3.5u bezig geweest met Googlen, blowoff vinden, loshalen en schoonmaken. Hele ding uit elkaar gehad en terug geplaatst... en alsnog probleem niet opgelost. Godver... wat is het nou?! En dus maar teleurgesteld, zonder turbo's, naar huis gereden. Eenmaal thuis nog één keer kijken. Trek de vacuumslang los, en ik voel iets vreemds. Zit een een gat in de vacuumslang, letterlijk nog geen centimeter na het einde van de nippel. Manmanman hoe heb ik dat niet gezien... dus hup. Tang erbij, knip, terug erop. En ja hoor, ding floot weer als normaal.

En gisteren rij ik naar huis, en fluit de BOV steeds minder. En een halfuur in de rit hoor ik een -klonk- en helemaal geen turbofluitje meer. Blijk ik de helft van dat ding niet goed vast gezet te hebben, en die ligt dus nu ergens op de A7. Top. Gelukkig heeft Randy nog een vervanging liggen...

Afbeelding
Oude rommel vervoert antieke rommel

En tja... dat auto's transporteren met een Legnum gaat op zich prima! Totdat ineens de AYC lamp gaat branden...
Het vermoeden is dat de wiel-snelheid sensor in de lager naar de klote is, want intussen heb ik de lamp een aantal keer aan/uit zien gaan en sinds een week staat hij permanent aan. Ook heb ik een TCL OFF lamp op het dash, samen met de ESC lamp die continu knippert. En als klap op de vuurpijl, ook de ABS lamp is aanwezig met het gevolg dat het hele systeem ook niet werkt. Waarschijnlijk is de sensor gesneuveld met het vervangen van de ABS ring, die gescheurd was toen de wiellager gedaan was. Maar nu er een nieuwe op zit, is het probleem eigenlijk erger geworden. Zodra we een passende sensor gevonden hebben komt er weer een update. Er is me ook verteld dat de keringen op het differentieel naar de klote zijn omdat ik na het vervangen van de ABS ring problemen had zodra de AYC pomp ging werken op een recht stuk, met het gevolg dat er behoorlijk wat geknars uit het diff kwam. Maar intussen heeft dit probleem zichzelf opgelost nu de AYC lamp permanent aan staat.

Maar er zijn ook goede dingen! Zo heb ik toch maar bij Randy een carbon motorkap van Seibon aangeschaft, ziet er toch wel bruut uit. Ding wordt uiteraard nog gespoten, maar dit gaat in de toekomst nog eens gebeuren. Ik wacht namelijk nog op een carbon Dolphin spoiler die ik gratis krijg uit Engeland... ;)

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Het is herkenbaar. Je wordt er soms even moedeloos van, maar al de andere momenten dat je zo geniet maken veel goed. Het punt is leeftijd. En complexiteit. Een VR4 heeft behoorlijk wat systemen aan boord en de kans dat er na 20+ jaar zowel technisch als mechanisch wat vaker dingen stukgaan tov een auto van 10 jaar jong is echt een stuk groter. Dat gezegd hebbende. Een 10 jaar oude performance Audi of BMW moet je al helemaal niet willen, dan loop je echt totaal leeg dankzij het gebrek aan deutsche grundlichkeit!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Dat is zeker waar! Ik ben allang blij dat het geen 3000GT is, die hebben kort om de bocht hetzelfde pakket als een Galant-serie, maar dat pakket zit veel krapper verpakt. Plus daar komt nog een hoop extra bij... dus ja. Het is een auto die veel geld kost. En toch zijn er een aantal gekken in Nederland die niets anders willen.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Voor een auto van 24 jaar doet de VR4 het algemeen best wel goed!
Zo'n auto zou je eigenlijk schematisch bij moeten houden om de problemen voor te zijn.
Bij mijn komt dat er niet van en is het wachten tot iets het begeeft en dan pas repareren.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Ik zit in hetzelfde bootje Menno, veel te druk door de week en zodra het stuk gaat weet ik pas dat ik het moet vervangen... ik hoop gewoon niet dat ik ooit iets zodanig stuk rij dat het einde oefening is.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Weten jullie nog dat ik destijds de 18:2 kentekenplaat heb gewisseld voor de originele, langwerpige?

Dat kapje die de kleine plaat wat mooier maakt had ik dus nog liggen, met eigenlijk geen plannen om er iets mee te doen behalve show doeleinden en stof vangen. Een week later las ik op een Facebook groep iets over een carbon middenconsole, en hoe schijnbaar ene vent uit Engeland dat kan maken en daar een mal voor heeft. Heet Peter Marriott, schijnt al jaren in de Galant wereld te zitten.

Ik vind dit soort werk best interessant, dus contact opgenomen met hem en gevraagd hoe en wat, en wat zoiets kost, en gelijk gevraagd of hij toevallig al een mal had voor de Super VR4 canards (die ik recent heb losgehaald), en dat kenteken kapje. Heb het toch los liggen en ik stuur het graag op zodat andere mensen ervan kunnen profiteren. De canards had ie al... maar het kenteken kapje niet! Dus ik dat ding opgestuurd zodat er een mal gemaakt kon worden. Als dank zou ik dan een gratis carbon versie krijgen van dat kapje. Vind ik heel tof... maar ik heb er niets aan. Heb hem niet voor niets eraf gehaald...


Peter moest en zou me een gratis onderdeel geven als dank, dus ja wat zijn dan de mogelijkheden? Canards heb ik al liggen. Carbon middenconsole is wel geinig maar die ik nu heb vind ik ook heel mooi. Na zitten denken, en bijna dan maar een middenconsole gedaan. Totdat ik het volgende bericht kreeg:

"I can also make PFL Dolphin wings if you're interested in one of those?"

OEI. Ik vind die Dolphin spoilers zo verschrikkelijk gaaf, maar de enige info die ik had dat ze voor de pre-facelift niet te krijgen zijn tenzij men diepe zakken heeft. Maar hey, een gratis replica spoiler sta ik zeker niet af! En voordat ik het wist, had hij de mal te pakken en werd er een spoiler in elkaar gezet; en vandaag kwam hij binnen!

Afbeelding
^ Before

v After
Afbeelding

Goeiendag wat staat die spoiler bruut. Was precies het ontbrekende deel van de puzzel. Het ziet er in-person nog veel gaver uit. Plus, we zijn en blijven Hollanders en gratis is altijd goed :lol:
Spoiler schuift zo over de originele Legnum spoiler heen. Past niet he-le-maal perfect, maar goed wat wil je, het is en blijft een replica. Klein beetje aanpassen hier en daar en hij is als nieuw. En uiteraard nog een keer in Trigger Mauve laten spuiten!

Zelf ook eentje? Even Peter Marriott benaderen op Facebook. Top gozer, levert goed werk. De 72-PPJ-3 is zijn oude geweest, daar zit ook een Dolphin wing op (plus een hele foute voorbumper voor de liefhebber).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

Ik zag hem op facebook ook al langs komen.

Knappe spoiler.

Wat maakt die Engelsman nog meer? en alleen voor RHD zeker.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Qualconu »

Begint al 'n beetje op 'n F16 te lijken ;-)
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Yeti schreef: 10 jul 2020, 22:35 Ik zag hem op facebook ook al langs komen.

Knappe spoiler.

Wat maakt die Engelsman nog meer? en alleen voor RHD zeker.
Maakt voor zover ik weet:

- SVR4 Canards
- PFL Dolphin Wing
- 18:2 kenteken houder
- Middenconsole (LHD en RHD)
- Verhoogde klok unit

Denk voor het beste hem even zelf contacten. En mocht je iets nodig hebben dat hij niet maakt, kan hij meestal een mal maken van een bestaand onderdeel.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Yeti »

Esperante schreef: 11 jul 2020, 23:02
Yeti schreef: 10 jul 2020, 22:35 Ik zag hem op facebook ook al langs komen.

Knappe spoiler.

Wat maakt die Engelsman nog meer? en alleen voor RHD zeker.
Maakt voor zover ik weet:

Denk voor het beste hem even zelf contacten. En mocht je iets nodig hebben dat hij niet maakt, kan hij meestal een mal maken van een bestaand onderdeel.
Klopt, Ik heb contact met hem gehad. Als hij een mal maakt dan moet hij minimaal 10 stuks verkopen om het rendabel te maken.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Esperante »

Allejezus... ik ben dus voor meer dan een jaar totaal vergeten om hier wat te plaatsen. Daar gaat ie...

Sinds de vorige update is er een hoop gebeurd: Dolphin spoiler was binnen gekomen en deze is richting Dronten gegaan om in kleur geblazen te worden. Ook reed ik nog rond met de Seibon carbon motorkap, waarvan ik toch niet helemaal wist wat ik ermee wilde. Ergens stond die kap ontzettend gaaf... alleen miste ik de rest van de overkill-bodykit om de kap te matchen. Twijfels, twijfels.

Na mijn geintje met de Datsun op sleep nemen, een aantal keren mijn vertrouwde Starletje, en zelfs een Ford Probe (totaalgewicht trailer + Probe 2.4ton) besloot mijn achterdifferentieel toch geen zin te hebben, resulterende in een verward AYC systeem, knarsend differentieel en eindstand nieuw differentieel laten plaatsen. Maar tot schrik bleef het AYC lampje branden op verschillende snelheden... hoe dan? Ligt het dan toch buiten het diff om?

Uiteindelijk ben ik via een Starlet advertentie terecht gekomen bij een bedrijfje die veel met Evo's werken. Evo = Legnum, in theorie. Dus daar langs geweest om toch uit te lezen hoe en wat. Lang verhaal kort, niets opgelost, maar wel iets wijzer. De wielsnelheid-sensor linksachter bleek niet te werken. Dit verklaarde ook waarom mijn ABS vaak niet werkte, en altijd een lampje op het dashboard deed oplichten. Helaas onderweg naar huis deed zich een groter probleem voor; regen. En niet zo'n beetje ook, het kwam met bakken uit de hemel zetten. Mijn Seibon motorkap kreeg ik as is, dus zonder de nodige afdekplaat om de voorste kop van de V6 te beschermen tegen water.

Een paar dagen later, en na de realisatie dat die motorkap toch niet mooi was reed ik richting werk. Een kilometer voordat ik op locatie was kwam er een tikkend geluid uit de motor... uh oh. 500 meter later werd het erger. En eenmaal geparkeerd klonk het net als een stoomtrein. Wat de f*ck is hier nou gaande? Blaas ik elk moment de motor op? Gauw geparkeerd en kap open. Zo op het eerste gezicht niets vreemds gezien, tot ik een beetje ging kijken waar het geluid vandaan kwam. Kijken leverde niets op, maar voelen met de hand wel. Wat bleek? Een van de bobines was volledig uit elkaar geklapt, en heeft de bougie meegenomen. En als klap op de vuurpijl was ook de kop beschadigd. Godver...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Legnum dus op mijn trailer gezet diezelfde dag, maar dit ging niet omdat het formaat van de Legnum vergeleken kan worden met menig slagschip. Uiteindelijk de oplossing om een autotransporter te huren, alleen hier heb ik geen foto's van. Ding naar Dronten, en ik zie wel weer wat de schade is.
Wonderbaarlijk genoeg had Randy haar binnen 24u weer rijdend. Hoe die gast het soms voor elkaar krijgt blijft me een raadsel. Een paar dagen later de Legnum opgehaald, inclusief vers gespoten Dolphin spoiler.

Eenmaal weer opgehaald heb ik de Legnum volledig laten polijsten bij een vriend van me. En wat stond ze daarna weer mooi in de lak! Bizar! Ter plekke maar de Dolphin spoiler op z'n plek gezet en permanent verbonden aan de achterklep met behulp van wat kit. Helaas is me tijdens het polijsten opgevallen dat de achterruit-tint toch de moed in het leven aan het opgeven was, dus ook hiervoor een afspraak gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Verder is er eigenlijk weinig gebeurd met de Legnum, behalve dat ik een setje dakdragers heb aangeschaft en wat skikoffers om een keer een leuk ding van te maken. Skikoffer in kleur met custom verlichting en carbon tinten klinkt toch wel heel gaaf. Intussen woon ik op mezelf, heb ik de Starlet alweer gesloopt en heb ik nog een droomauto aangeschaft, namelijk een Toyota MR-S (ook wel bekend als de MR2 Spyder).

Afbeelding

Intussen staat de Legnum alweer in Dronten, ditmaal voor een langer bekend probleem... ROEST.
Eigenlijk zouden we alles gaan doen bij aanschaf, maar wegens een combinatie van tijdsgebrek en eigenwijsheid hebben we dit niet gedaan. Maar sinds ik van de winter heb staan spelen in de sneeuw is de roest toch erg hard gegaan. Beide wielkasten achter, beide veertorens voorop, de A-stijl, de dakrand en zelfs dan zal ik vast iets vergeten zijn. Maar goed, als we dan toch roest gaan verhelpen gaan we alles doen. Hierbij komt ook een nieuwe voorruit kijken (huidige is al jaaaren gescheurd), en wordt ze volledig herspoten in T08, Trigger Mauve. Ook wordt de set koplampen volledig vernieuwd naar compleet custom LED units.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”