GDI 2.4 2002

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Hoi,

Ik ben Mark, uit Assen en sinds vorig weekend in het bezit van een Galant 2.4 uit 2002.

Gekocht om als gezinsauto te dienen. Hiernaast hebben we nog een Volvo 480 en een 240 maar die staan geschorst.

IMG_20200505_191129_1.jpg

Hij heeft slechts twee weken APK. We hadden hem ook mét APK kunnen kopen voor een beetje meer maar daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik niets heb aan een auto die met de hakken over de sloot goedgekeurd is. (En toch zonder aandachtspunten :? )


Puntjes voor ons zijn nu in ieder geval de behoorlijke roestgaten achter bij de dorpels. Waar voorheen ook al eens een randje om de spatborden gelast is.

Tot dusver bevalt ie ons erg goed in ieder geval en we zullen kijken hoe lang onze portemonnee het volhoud.
Mark
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Hij heeft overigens een dikke 260.000 op de teller maar heeft eind vorig jaar een motorwissel gehad. Dat blok had er toen 70.000 opzitten.

Voor de keuring is er naast de roest een probleem met beide stuurkogels, een wiellager achter en zijn ze door de rem getrapt op de bank.
Mark
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door marksanne »

Welkom Mark! Als het rechte draagarmen zijn dan kan ik wellicht helpen aan een nieuwe originele set mocht je interesse hebben. Stuur me maar een PBtje.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Peke
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:46
Provincie: Groningen

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Peke »

Welkom op het forum.
Lijkt wel Avance trim of hebben alle 2.4 dat?

Volvo 480 is ook leuk trouwens.
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door menno3x8g »

Welkom!
Helaas is roest een probleem bij onze 8G's.
Mocht je foto's willen maken van je reparaties: graag, ik zit er zelf ook mee en hoe dat op te lossen.
Die kapotte remleiding, is dat rechts achter, waar die over de tank heen loopt?
Dat werd bij mij opgelost door een eenvoudigere weg voor de nieuwe leiding te kiezen, dus zonder de tank los te halen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Dank u allen,


Als ik het goed heb is het een motion met bijhorende trim.

De roest is aan weerszijden zoals dit. Niet naar voren maar naar binnen.
IMG_20200509_135126.jpg
Ik ben er zelf bij dus zal kijken of er wat foto's geschoten kunnen worden tijdens het werk.

Bedankt voor de tip van de remleidingen. Dat kan nogal wat schelen. Wat betreft de onderdelen weet ik pas meer wanneer hij op de brug staat.
Mark
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Yeti »

Beijert schreef: 09 mei 2020, 21:22 Hij heeft overigens een dikke 260.000 op de teller maar heeft eind vorig jaar een motorwissel gehad. Dat blok had er toen 70.000 opzitten.

Voor de keuring is er naast de roest een probleem met beide stuurkogels, een wiellager achter en zijn ze door de rem getrapt op de bank.
Welkom Mark,

De Bekende roest plekjes. Helaas is het bij jouw zo te zien verder naar voren uitgebreid. Daarnaast is het Euvel van de GDi motoren dat de inlaat niet wordt schoongehouden door de brandstof zelf. Met als gevolg vervuiling op de inlaatkleppen.

Kan en of mag je in een remleiding niet gewoon een koppelstuk in zetten met een nieuw stuk leiding? Geen idee of dat APK technisch mag want een gehele leiding vervangen is, zeker voor die van Links achter, een aardige klus.

Ik heb hier nog 2 gebruikte en 2 nieuwe wiel hubs (inclusief lagers) liggen. De hele hub vervangen inlc. lager is makkelijker dan alleen het lager want daar heb je pers voor nodig. Verzending is vanuit Ierland. PM indien intresse.

Als je een keer bij de officiële dealer bent zou je eens willen vragen of zij nog aan de mistlampen/verstralers/ en kapjes kunnen komen die jij hebt. Ik kan nieuwe namelijk nergens meer vinden.

Als alles weer gefixed is hoop ik dat je nog jaren ongestoord kan genieten van je Galant.

Yeti
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door marksanne »

Klopt, een remleiding mag tegenwoordig inderdaad uit stukjes bestaan. Een aantal jaar terug was dat nog anders inderdaad. Dus een defect deel en twee koppelstukjes is wellicht een prima, goedkope en snelle optie.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Zo, het beestje heeft een apk.

De roest viel eigenlijk nog wel een beetje mee. Enkel bij de wielkasten was er wat reconstructie werk.

Gelukkig hebben we fatsoenlijk 2mm dik plaatmateriaal op het werk en valt dit allemaal buiten het zicht zodra de skirts er op zitten.
IMG_20200522_125419.jpg
Ik ben er mee naar een ander apk station gegaan omdat ik toch niet binnen de twee weken terug zou komen. Zo komen we mogelijk weer aan andere punten maar dat viel mee deze keer.

Met een in elkaar gebakken uitlaat, schijven achter en enkel twee remslangen mogen we een jaartje sturen. De punten van de vorige garage pakken we ondertussen mee.

Eerst de (44ah met blokje hout :no: ) accu en de bougies vervangen.
IMG_20200709_170945.jpg
Mark
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Accu d'r in, bougies niet. Sleutel is toch te groot.

Kap grotendeels weer een beetje toonbaar kunnen maken, hopelijk is ie volgende keer echt als nieuw.
IMG_20200711_173346.jpg
Mark
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

10 liter tanken, 5 liter rijden.

Dus maar een vulpijpje laten komen. Zit er aan te denken om hem deels in de carrosseriekit te zetten in de hoop z'n leven wat te kunnen verlengen. Aangezien de delen die buiten het zicht van het wegdek waren nog prima in orde zijn.

IMG20210129192537.jpg
Mark
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door marksanne »

hey Mark, lekker bezig!
waar heb je die nieuwe vulpijp vandaan? nieuw van de dealer zijn ze schreeuwend duur meen ik me te herinneren :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Hoi,

Gewoon van eBay geplukt voor 138,- totaal.
Maar dit is dan wel een Klokkerholm.
Mark
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

De laatste overigens. Zoekend op het typenummer van Klokkerholm.
Mark
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Yeti »

Beijert schreef: 29 jan 2021, 19:36 Zit er aan te denken om hem deels in de carrosseriekit te zetten in de hoop z'n leven wat te kunnen verlengen. Aangezien de delen die buiten het zicht van het wegdek waren nog prima in orde zijn.
Dat is wel het beste, Die van mij was alleen aangetast op de punten waar geen bescherming zat waar door ik hem gelukkig heb kunnen reviseren (corrosie verwijderen en op nieuw gespoten) D'r gaat bij mij later ook nog een dikke laag Dinitrol carrosorie beschermer op.

Wat is het Klokkerholm nummer van de pijp als ik vragen mag.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Dat is:

3726527

Volgens mij is die met een zes op het eind voor het voorgaande model. Ik weet de verschillen niet maar die is veelal goedkoper.
Mark
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: GDI 2.4 2002

Bericht door Beijert »

Zo,

Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk weer iets te melden. Het beestje heeft weer Apk. Na twee maanden stilstand omdat mijn vaste hobby monteur de garagedeur niet dicht krijgt met een galant er in :lol:

Voor de stuurbekrachtiging heb ik er preventief een potje ingegooit en dat lijkt prima. Als dat het al was.

Nu is hij voorzien van nieuwe schijven voor, veren en schokbrekers rondom, hulp koppelingcylinder, bougies, voorpijp, katalysator en vanaf daar zit er RVS onder. Van de wallmart.

Klinkt wel als een pauper auto met die demper. Dat is een beetje jammer.
Mark
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”