Even voorstellen

Van ons / aan ons
Plaats reactie
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo GF,

Ik wil mij even voorstellen omdat ik hier nieuw ben, mijn naam is Paul Heersink en woon in Arnhem.
Sinds december 2013 rij ik met veel plezier in een Mitsubishi Galant 2.0 GLSI automaat van 4/1996. Destijds gekocht van een
Mitsubishi autoverkoper met toen 83.000 KM op de teller. De auto heeft vanaf 1996 t/m 2005 als demomodel gestaan bij dealers en op de AutoRai.
Het verklaard de relatief lage kilometerstand. De teller staat nu op 130.000, ik cruise er heerlijk zo´n 7500 km per jaar mee. 1x per jaar een grote
beurt (ik kan niet zelf klussen) en probeer de Galant verder goed bij te houden. Mijn fijnste en mooiste auto tot nu toe!

Ik hoop op een leuke, leerzame tijd, ervaringen kunnen delen en elkaar misschien te treffen op en GF event!

Stay Safe!!!

Groet Paul
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door menno3x8g »

Welkom Paul!
En deze auto zal er vast nog goed uitzien.
Foto's?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen

Bericht door marksanne »

Welkom Paul! Galants met zulke lage km-standen zijn een zeldzaamheid, heb je vast nog lang plezier van!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo Menno en MarkSanne,

Bedankt voor jullie welkom... hierbij een foto... rood is wel een lastige kleur vind ik en overweeg om de Galant een keer te laten spuiten.
auto8.jpeg

Groet Paul
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen

Bericht door marksanne »

Wauw, bijzonder! Ik heb er ooit maar 1 eerder in die kleur rood gezien.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Even voorstellen

Bericht door Uray25 »

Ik zou hem mooi zo houden, ok is iets meer werk. Maar een heel bijzondere kleur voor een Galant...
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Tis i.d.d. wel bijzonder deze kleur rood...als ik de Galant zou laten spuiten dan wel in dezelfde kleur incl. blanke lak.
Er is mij verteld dat auto´s vanaf 2006 niet meer zo makkelijk verkleuren dan voor die tijd i.vm. de verf samenstelling.
Maar dan wordt het niet eerder dan volgend jaar...ff sparen :D

Groet Paul
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Welkom,

Meestal zijn die demo's wel goed aangekleed. Was dat bij die van jouw ook zo? Zaten er nog extra's op die je niet zo snel zou zien bij een doorsnee Galant?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo Yeti en andere GF,

Yeti het antwoord op jouw vraag:

Deze Galant heeft o.a. cruise control en een elektrisch schuif-kantel dak (beiden vanaf fabriek) Airbag,ABS,Airco,
elektrische buitenspiegels, (verwarmbaar), 4 elektrische ramen, elektrische antenne. 4 speakers + 2 tweeters, alarm+CV met afstandsbediening,
midden armsteun voor en achter, kaart leeslampjes voor en achter, velours bekleding, afneembare trekhaak,bestuurdersstoel en stuur in hoogte
verstelbaar en een motor balans beugel (vanaf fabriek) hierdoor is de motor rustiger in geluid is mij verteld.
Ik weet niet wat de uitrusting van andere Galants is van bouwjaar 1996/1997 maar ik vind het bovenstaande uitrusting netjes voor die tijd!
Apart vind ik wel dat deze Galant 80kW (109 PK) heeft in tegenstelling tot de meeste 2.0 liters (136PK). Ik ben toch niet zo´n snelheidsduivel
en wil gewoon comfortabel cruisen en dat kan prima! 1 keer uitgeprobeerd op de Duitse snelweg... de teller tikte de 200 aan dus ik weet wat de Galant kan!

Vorige week heeft de Galant weer een beurt/APK gehad en rijdt weer als een zonnetje!

P.S. Weet iemand een goed adres voor nieuwe 17 inch velgen? Ik heb op google weinig aanbod kunnen vinden...schijnt met de steekmaat te maken te hebben.


Hoor het graag!

Groet Paul
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Hey Paul,

Kan je eens een foto schieten van de genoemde motor balans beugel. ik ben benieuwd wat dat inhoud want het enige wat ik weet is dat er ooit rechts voor een demper op de motor steun heeft gezeten die Mitsubishi bij latere versies heeft verwijderd bij de 2 liter (benzine en Diesel). Op de center member zit ook een dynamische demper maar die is, als het goed is, bij alle modellen nog steeds behouden.

Ook ben ik benieuwd of het bij jouw geïnstalleerde alarm af fabriek is of later is geïnstalleerd. ik ben n.l. op zoek naar een schakelaar partsnummer voor onder de motorkap welke zou behoren tot het fabrieksalarm systeem. Dus als dat alarm systeem bij jou is ingebouwd dan zal dus ook de schakelaar onder de kap (rechts voor) moeten zitten.

Daarnaast twijfel ik naar welke motor er nu precies in het vooronder zit want 80Kw vindt ik een beetje weinig voor een 2.0L Benzine en volgens de boeken zouden er allemaal Multi Point Injectie in de Europese modellen moeten zitten respectievelijk 100Kw en later 98Kw.

Als je het niet bezwaarlijk vindt zou je mij je Chassisnummer middels een PM kunnen sturen dan kan ik het via ASA allemaal uitzoeken. Dat is puur uit nieuwsgierigheid. Wat dat betreft is het denk ik toch dat je iets bijzonders hebt. Heb je het allemaal standaard gehouden of zelf nog dingen toegevoegd?

Veel Galant Plezier

Yeti
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Peke
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:46
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door Peke »

Welkom op het forum.
Prachtige Galant

Voor velgen [External Link Removed for Guests]
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Dag Peke,

Bedankt voor de tip voor de velgen, 1 van mijn LMV is gelast ...daar loopt aan de binnenkant langzaam lucht weg en ik ben het beu om met enige regelmaat naar de bandenboer te moeten om de velg te laten schoonmaken en beadsealer te laten aanbrengen. Gaat wel een tijdje goed maar dan in eens staat de band weer leeg. Dus ga ik opzoek naar nieuwe 17 inch velgen.
Groet Paul
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hoi Yeti,

Ik heb nog steeds mailcontact met de vorige Galant eigenaar jouw vragen zal ik hem voorleggen misschien kan hij daar iets over zeggen.
Jij hoort het z.s.m.

Groet Paul
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Hi Paul,

Super Top,

Alvast bedankt.

Yeti
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Peke
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:46
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door Peke »

Er staat ook nog een leuke Avance velgenset op MP.
Maar die moet je mooi vinden natuurlijk.
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Oh Ja Paul,

Mijn velgen (OZ-Racing 17") zijn ook nog te koop maar omdat ik zelf nog niet(op korte termijn) naar Nederland kom, nog niet als zodanig geadverteerd. Ophalen in Ierland mag altijd maar met de lock-down ook niet echt mogelijk.

Yeti
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo Yeti,

Hierbij de foto van de ´´motor´´beugel waarvan ik denk dat deze geplaatst is om de motor rustiger te laten draaien.

Ik heb een mail gestuurd naar de persoon waar ik de auto van heb gekocht een verwacht daar binnenkort wel bericht van!


Groet Paul



IMG_6348.jpg
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

GF´S,

Hierbij nog een paar foto´s!

Groet Paul


MITSU6.gif
MITSU5.gif
MITSU3.gif
MITSU2.gif
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Qualconu »

"... een motor balans beugel (vanaf fabriek) hierdoor is de motor rustiger in geluid is mij verteld."

Hoi Paul,
Waarschijnlijk wordt hiermee bedoeld de balansassen in het motorblok van de Galant.
Onderstaand uitgebreide informatie over deze technologie uit 'n artikel in AMT:

Wat zijn balansassen. Ik weet dat ze toegepast worden onder andere bij motorfietsen en duurdere personenauto's. Het schijnt te maken te hebben met primaire en secundaire zuigerbeweging. Het gevolg in ieder geval is dat de trillingen in het motorblok sterk gereduceerd worden. Ik heb met name de volgende vragen:
a. Wat wordt er precies gebalanceerd?
b. Waaruit bestaan balansassen?
c. Hoe worden ze aangedreven en met welk toerental?
d. Waardoor wordt de massa van de balansasgewichten bepaald?
e. Is de motor ook bij stijgend toerental minder vrij van trillingen?
f. Wat voor balancering wordt er dan uitgevoerd met het vliegwiel, trillingsdemper, krukwangen etc.?
g. Wat is de meerprijs ten opzichte van de standaarduitvoering?
h. Wie heeft het bedacht? Wie heeft het het eerst op de markt gebracht?
A. Krachten en momenten die door translerende en roterende onderdelen worden opgewekt moeten binnen de perken worden gehouden.

B. Balansassen zijn assen met uit het midden geplaatste gewichten.

C. De krukas drijft de balansas(sen) aan, soms via andere onderdelen, balansassen draaien of met krukastoerental of tweemaal zo snel.

D. Het gewicht op de balansassen wordt bepaald door de mate waarin krachten en momenten moeten worden tegengewerkt.

E. De bedoeling van het balanceren is de motoren trillingsvrij te laten draaien bij alle toerentallen. Een uitzondering vormen de krachten en momenten die het gevolg zijn van de verbranding. Die zijn niet volledig op te heffen.

F. Alles wat ronddraait kan relatief eenvoudig worden gebalanceerd. Er wordt op bepaalde plaatsen materiaal weggenomen of aangebracht. Vergelijk dit maar met het balanceren van wielen.

G. De meerprijs kan behoorlijk zijn, zeker als er twee balansassen zijn die met het dubbele toerental draaien. Precieze bedragen zijn niet bekend, maar zo’n 10 procent extra lijkt een goede schatting.

H. Een van de namen is die van de Engelsman Lanchester die kort na de eeuwwisseling motoren voorzag van balansassen.

Mitsubishi heeft het Lanchester-systeem voor viercilinders verfijnd en veel fabrikanten hebben het Mitsubishi-systeem nagevolgd. De nadelen van balansassen zijn: vermogensverlies, hoger brandstofverbruik, hoger gewicht, hogere kostprijs.
Eerste publicatie door Redactie AMT op 1 sep 1997
Laatste update 13 apr 2015
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Hi Paul,

Leuk om eens wat meer foto's te zien van één van de aller eerste 8G Galants.

Klopt het dat je de beugel bedoeld waar Mitsubishi op geschreven staat? Die Beugel is de z.g. veerpootbrug? Deze is ontworpen voor een verbeterde wegligging van de auto. Deze veerpootbrug werd normaliter alleen op een VR4 geleverd. Het kan zijn, omdat jouw auto een DEMO is geweest, ze deze af fabriek er op gezet hebben. Dit kan ik helaas niet controleren omdat jouw auto niet in mijn ASA systeem voorkomt. De 8G Galants in ASA beginnen pas met serienummer 000100. Ik zou dus maar heel zuinig zijn op deze auto want hij is naar mijn mening redelijk bijzonder met zo'n laag chassisnummer.

Daarnaast zie ik op de lucht massa meter "Engineering SAMPLE" staan. Dat in combinatie met het lage chassisnummer doet mij eerder denken aan een prototype-achtige auto. Dit kan dan ook verklaren dat de Auto minder vermogen heeft dan de standaard 2.0L.

Weet je misschien wat het onderdeel is wat met een beugel op het schutbord net rechts onder het Chassis nummer zit. Het heeft zo te zien een originele Mitsubishi fabrieksstekker maar ik heb geen idee wat het is. Is dit misschien onderdeel van het fabrieksalarm?

Al dit alles maakt mij nu nog nieuwsgieriger naar de geschiedenis van deze Galant.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Qualconu »

Volgens deze tabel bestaat er wel 'n identiek type met serienummer 000007.
[External Link Removed for Guests]
Die komt ook voor in mijn ASA database.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

Qualconu schreef: 24 mei 2020, 19:19 Volgens deze tabel bestaat er wel 'n identiek type met serienummer 000007.
Hi Jan,

Klopt 000007 komt ook voor in mijn systeem. Op de site van de link staat vermeld dat de nummers van de prototypes niet worden weergegeven. Het nummer van Paul komt ook niet in de lijst voor vandaar mijn nieuwsgierigheid of zijn auto misschien een proto is.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo GalantFans,

De vorige eigenaar( werkte als verkoper bij een Mitsubishi garage) heeft helaas nog niet gereageerd op mij mail, ik hoop dat hij nog
wat meer info kan verstrekken.
Leuk om jullie betrokkenheid te horen op dit forum...wordt zeer op prijs gesteld.
Chassisnummer van mijn Galant is: JMBSREA2AVZ000009...misschien zoekt dat voor jullie makkelijker!
Gisteren de nieuwe 17´´velgen (Ronal R53 zilver) ontvangen, gekocht bij Giva Wheels (dank Peke)!
Ik vind deze velgen wel mooi!

Yeti: bij stekker staat ATX16NL Texalarm.

Wens jullie allen een mooi pinksterweekend!

Groet Paul
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen

Bericht door foks »

:thx: Dat is nog eens een bijzondere introductie.
Hoi, welkom. Ik blijf me verbazen dat 1x in de zoveel tijd iemand met echt wat bijzonders aanmeldt op het forum.
Succes ermee, hopelijk heb je er veel plezier van. Zo te lezen zit je Galant bomvol opties, wat ook wel een zeldzaamheid is bij de 4-cylinders.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Yeti »

G@l@nt64 schreef: 30 mei 2020, 18:00 Chassisnummer van mijn Galant is: JMBSREA2AVZ000009...misschien zoekt dat voor jullie makkelijker!

Yeti: bij stekker staat ATX16NL Texalarm.

Wens jullie allen een mooi pinksterweekend!

Groet Paul
Hi Paul,

Bedankt voor de info en terugkoppeling.

Dat Chassis nummer had ik natuurlijk al stiekem op de foto gezien en in ASA ingevoerd om te kijken welke goodies er allemaal standaard op ziten. Helaas geen hit en is het chassisnummer in ASA onbekend. Als je de vorige eigenaar spreekt vraag dan even hoe het zit met ASA, met als smoes, om later problemen te voorkomen met het bestellen van eventuele onderdelen.

Het ATX16NL nummer is van de sirene (met ingebouwde accu) van het TEX alarm (zit / zat in Enschede) Lijkt mij een aftermarkt alarm systeem maar kan gezien de demo / proto auto een vereiste zijn geweest van Mitsubishi om het te hebben.

Geniet van het Pinksterweekend.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Qualconu »

Hoi Paul,
Ik was op zoek naar meer informatie over die bijzondere kleur rood van jou auto.
Op de onderzijde van de motorkap zit vooraan 'n metalen plaatje met daarop de kleurcodes.
Die staan aangegeven bij "Color int" en "ext"
Welke codes staan daar bij jou?
gr. Jan
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Qualconu »

Eerdere eigenaar: leongalant
viewtopic.php?f=24&t=1341&p=16919#p16919
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door G@l@nt64 »

Dag Jan, helaas zit er geen metalen plaatje met kleurcode onder de motorkap.

Groet Paul
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”