Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Yeti »

Ik heb hier een video gevonden hoe je alle pakkingen van de kop van een 4G63 SOHC vervangt.

Het enige wat ik anders zou doen is de handleiding van Mitsubishi volgen qua aanhaal momenten en smering kopbouten.
Daarnaast de bouten van het thermostaathuis tijdelijk plaatsen als je het inlaatspruitstuk monteert (anders heb je kans dat de gaten niet op lijnen).

veel kijk plezier

[External Link Removed for Guests]
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door menno3x8g »

Duidelijk! :thx:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Qualconu »

Mooie leerzame video; Ik heb hem opgeslagen in m'n archief, maar hoop 'm nooit nodig te hebben.
Maar zonder al dat handige speciaal gereedschap wordt het ook meteen 'n stuk lastiger.
Wat ik ook anders zou doen is ook dat vieze vettige kleppendeksel eerst even schoonmaken ;-)
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door foks »

nou, die heeft in ieder geval geen haast
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Yeti »

Qualconu schreef: 02 jun 2020, 14:59 Maar zonder al dat handige speciaal gereedschap wordt het ook meteen 'n stuk lastiger.
Wat ik ook anders zou doen is ook dat vieze vettige kleppendeksel eerst even schoonmaken ;-)
Klopt vaak is het gereedschap duurder dan de onderdelen op zich.
Zo heb je een nieuwe hydraulische nokvolger voor rond de €12,- maar de Fabrieks klemmen om ze te monteren komen op €88,- veel mensen gebruiken dan een beetje vet om ze op de plaats te houden en Viola je nokvolger zit gelijk weer vol met troep met als gevolg tikkende kleppen. Dan maar net zo als op de video de gehele as per kant los nemen en hopen dat er geen nokvolger tussen uit glipt.

Daarnaast krijgen de monteurs in de garages vaak niet de tijd om ergens een doekje langs te halen. want tijd is geld en dat wil de klant niet betalen. kijk eens op de facebook pagina van AMT. Verhalen en voorbeelden zat van verkeerde zuinigheid en wat beun de haas allemaal doet. Ik breng mijn auto alleen maar naar de garage als een auto nog in de garantie zit of als het werk betreft wat ik zelf echt niet kan. Gelukkig kan je bij de Galant nog heel veel zelf doen.
Laatst gewijzigd door Yeti op 04 jun 2020, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Qualconu »

Bij cheap-garage kun je van alles verwachten:
[External Link Removed for Guests]
Maar helaas heb ik uit mijn omgeving ook 'n negatieve ervaring met 'n officiele Nissan dealer, waar je gewoon opgelicht wordt.
("motorblok moet uitgebouwd worden om krukas-lagerschalen te vervangen". kosten € 2000.) Terwijl in werkelijkheid alleen de carterpan verwijderd wordt.)
Er gaat inderdaad niets boven zelf doen, maar helaas zijn mijn voorzieningen en kennis natuurlijk begrensd.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Yeti »

Kennis kun je vergroten. Daar heb je o.a. de fora en google voor.

Het is vaak dat men het niet durft te doen. Veel mensen hebben de auto voor dagelijks gebruik. Dan kan je niet even de boel loshalen en op je gemak eens gaan bekijken en uitvogelen wat er aan de hand is want de volgende dag heeft men het voiture weer nodig. Ik snap dat. Ook het gemak waarbij je in NL een leen auto / fiets mee kan krijgen is een geruststelling aangezien je mobiel blijft als de auto in reparatie is.

Wat ik niet snap is dat Garages handen vol met geld vragen voor een niet juist uitgevoerde klus, of slechter nog, maar wat onderdelen gaan vervangen in de hoop dat het probleem wordt opgelost en de klant mag betalen, ook als het probleem niet opgelost blijkt te zijn.

voorbeeld:

Kom met mijn Galant bij een officiële Mitsubishi Garage met de klacht dat de auto slecht stationair loopt, af en toe afslaat en raar reageert op het gaspedaal. Conclusie van de Dealer: stappenmotor op het gasklephuis moet vervangen worden a €350,-. Ik zeg dat zal niet want dan zou er een foutcode moeten zijn en die is er niet. Gelukkig had ik toen al de boeken en ben zelf gaan kijken. Blijkt na mijn diagnose en onderzoek op het internet dat de waarschijnlijke boosdoener de throttle possition sensor is. Deze nagemeten en ja hoor die blijkt de geest te hebben gegeven. Tweede hands ééntje op de kop getikt en voor €50,- volgens de boeken afgesteld en klaar.

Laten we zeggen dat toentertijd het uurloon rond de €60,- was, dan kon je ook voor een uur extra de juiste diagnose stellen en had je als garage je klant binnen gehouden. Ik had met deze officiële dealer al meer akkefietjes gehad en dit was de druppel om uit te wijken naar een andere die veel beter met zijn klanten om ging. Daar ook altijd met veel plezier voor onderhoud geweest. Het kontakt was zo goed dat hij mij vroeg hoe ik mijn conversie van handbediende airco naar automatische airco had gedaan omdat een klant van hem dat ook graag had.

Ik denk dat vele van ons, op Galant gebied, nu meer kennis hebben dan de merk dealer. Dus als je een probleem hebt zou ik eerst eens op het forum vragen voordat ik naar een garage zou stappen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door menno3x8g »

Ik weet dat er zelfs garagehouders zijn die het forum gebruiken om problemen op te lossen :yes: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
odin
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2019, 21:04

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door odin »

De bougies bij de Galant in de video komen zo wel vol olie te staan, ze doen geen O ringen op de bougie hulzen :D.
Laatst gewijzigd door odin op 10 jun 2020, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Yeti »

odin schreef: 06 jun 2020, 14:40 De bougies bij de Galant in de video komen zo wel vol olie te staan, ze doen geen O ringen op de bougies hulzen :D.
Kunnen ze ook niet want die zit niet in hun pakking set :wha:
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
odin
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2019, 21:04

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door odin »

U zei?

Afbeelding

Dan zijn die Ajusa bougie O-ringen in mijn Galant zeker imaginair ;).
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Vervanging alle pakkingen kop 2.0l 4G63

Bericht door Yeti »

odin schreef: 10 jun 2020, 00:20 U zei?


Dan zijn die Ajusa bougie O-ringen in mijn Galant zeker imaginair ;).
Ik kan je afbeelding niet zien maar volgens de set, die ze in de video gebruiken, zitten ze er niet bij.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”