Vervangen speakers voordeur galant 1999

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
EddyB
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Vervangen speakers voordeur galant 1999

Bericht door EddyB »

Hallo Allemaal,
Ik ben sinds 2 jaar een blije eigenaar van een Galant stationwagon limited edition uit 1999.
Het probleem is dat de speakers versleten zijn en vreselijk kraken en schetteren.
Daarom heb ik besloten om ze in de voordeur te vervangen (achter zet ik ze in eerste instantie gewoon uit met fader) en mijn oog is gevallen op de
JBL Cub 522f.
Heeft iemand de instructies voor het verwijderen van de deurpanelen? ik heb de Haynes Repair manuel gekocht maar daar is de uitleg wel zeer beknopt
en aangezien dit boek voor alle Galantmodellen is niet erg hulpzaam. Kan ik deze speakers direct plaatsen of heb ik adaptors nodig.
Al jullie tips en ervaringen die jullie met deze klus hebben zou ik graag ontvangen. Bedankt!
PS onder in de deur zit een rood witte lamp. ik weet niet of alle modellen deze hebben!?!?
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Vervangen speakers voordeur galant 1999

Bericht door Qualconu »

Pagina 42-33 van het werkplaatshandboek. (te vinden op het forum)
uitbouwen en inbouwen.png
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Vervangen speakers voordeur galant 1999

Bericht door menno3x8g »

Verwijderen deurpanelen:
- verwijder alle schroefjes (zitten in de bovenste helft), inclusief het kapje van de deurhandel binnen en nog een schroef in het handkuipje van de raambediening
- verwijder voorzichtig het afdekplaatje aan de binnenkant van de buitenspiegels/kapje van de deurspeakertjes, de plastic haakje breken helaas gemakkelijk
- dan trek je met een ruk de onderkant van het paneel los van de deur en ga door tot alle clips los zijn
- verwijder ondertussen de fitting/lampje van de deurverklikker uit het paneel
- duw het paneel omhoog tot het loskomt.

Het afdekkapje van het verklikkerlampje is ook in volledig rood te krijgen.

De deurspeaker is gemonteerd in een plastic houder. Is te modden voor een nieuwe speaker.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
EddyB
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Re: Vervangen speakers voordeur galant 1999

Bericht door EddyB »

Hartelijk bedankt Menno!
Ik ben er in geslaagd de speakers te vervangen zonder het losmaken van de tweeter die aan de binnenkant van de spiegel zit.
Heb het paneel dus alleen van onder losgemaakt en laten scharnieren boven bij het raam.
Er passen in de witte bus 16 cm speakers en niet 13 cm wat ik op internet gelezen had. En de 16 cm speaker kun je direct op de witte bus schroeven. Moet je alleen even 4 gaatjes in boren.
Gebruikersavatar
Peke
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:46
Provincie: Groningen

Re: Vervangen speakers voordeur galant 1999

Bericht door Peke »

En hoe klinken deze speakers nu?
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”