HKS Turbo Timer

Veel gestelde vragen en antwoorden, handleiding, tips & trucs.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

HKS Turbo Timer

Bericht door richard »

Bij het aansluiten van de turbotimer viel me het volgende op.

Vanaf het contactslot zijn er 3 geschakelde + uitgangen.
Slechts 1 hiervan bestuurd de ECU.
Kan het ongebruikt laten van de andere 2 schade veroorzaken?
Kan het doorlussen van alle 3 schade veroorzaken?
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: HKS Turbo Timer

Bericht door MD »

Ff uit me hoofd
Moest het wel zoals het schema aangesloten worden.
Anders doet hij wat raar

Maar turbotimer???? Waarvoor heb jij een een turbotimer nodig?
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: HKS Turbo Timer

Bericht door miss_laatjuh »

Richard , voor sommigen is zo'n apparaatje aansluiten een eitje ..voor mij niet :p ..ik heb geleerd dat waar je geen verstand van hebt af moet blijven ,(ik) lees : alles qua elektronica , motorisch en veiligheid .Dus remmen enz ..vind het knap dat je het zelf doet/probeert maar voor een paar tientjes zijn er mensen die het (goed) voor je aansluiten ..geen idee wat er mis kan gaan met zoiets alleen mij zou het het risico niet waard zijn !!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: HKS Turbo Timer

Bericht door richard »

Maar turbotimer???? Waarvoor heb jij een een turbotimer nodig?[/quote]
Een turbotimer laat je motor stationair nalopen, na het uitschakelen van het contact.
Daar ben ik hem voor nodig!!!
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: HKS Turbo Timer

Bericht door MD »

Bij een non turbo motor heeft het geen zin.
Bij een turbo motor gaat het juist om de turbo.
Die ken er wat minder goed tegen alshijheet is en geen olie smerig meer krijgt(motor uit zetten), vandaar het na lopen (afkoelen van de turbo).

Of vind je het gewoon leuk speelgoed?
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: HKS Turbo Timer

Bericht door richard »

Voor elke verbrandingsmotor geldt, dat het stationair draaien na een zware belasting, zorgt voor een beter koelingsbeeld.
Enige uitzondering hierop, is een luchtgekoelde motor, waarbij de luchtstroom niet geforceerd is.
Dus ook voor een 1 cilinder kettingzaagje geldt: stationair af laten koelen.

Heb echter nog steeds geen antwoord.
Kun je de + uitgangen van het contactslot doorlussen?
Plaats reactie

Terug naar “(8G) How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links”