twains nieuwe galant :) beige gezocht

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door marksanne »

Verdorie Anton! Ik verdenk vooral de keerring aan de versnellingsbakzijde, of was het overduidelijk motorolie en geen versnellingsbakolie?!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Twain »

overduidelijk wil ik het niet noemen ... maar het leek meer op motorolie.. er zit ook niet zo heel veel meer in het blok, dus opzich zou 1 + 1 2 moeten zijn.

open maken is eigenlijk de enige methode om er achter te komen.. ik hoop wel dat het te fixen is zonder het hele blok te moeten demonteren want als dat zo is kom ik je garage lenen ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Echo Whiskey »

Hatseflats
Hatseflats
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door KNOEI 8G »

Pa-da-doem-Pats :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door MD-Performance »

Het kan ook zijn dat je priseas keerring lek is geslagen doordat je prisaslager (dacht ik ergens gelezen te hebben) defect is. Dan loopt je bakolie naar buiten. Loopt het op je koppeling dan ben je de sjaak.
Maar je kan het overduidelijk zien als de bak er af is.

Laatst hebben wij nog een grandis bak gereviseerd en voorzien van nieuwe lagers was ook het prisaslager zo ernstig beschadigd dat de keerring lek geslagen was. Lekkere zooi was dat... :evil:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Twain »

in je email heb je dat gelezen ;)

en ja dat vrees ik ook ... gewoon telang mee doorgereden, of heel veel pech.. want zolang rij ik er eigenlijk nog niet mee.
het voorlopige plan is om die wagen te schorsen en rustig alles na te lopen en fixen.. omdat schorsen voor minimaal 3 maanden is heb ik in iedergeval de tijd :)

Eerst ff apk regelen voor mijn andere schatje.. die staat al weer even in de schorsing en heeft dus een nieuwe apk nodig.. :(
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Twain »

Zo het meisje heeft weer een apk.. ze waswonder boven wonder nog in bijna topconditie, ik heb de auto onderzijn zeiltje vandaan getrokken klein beetje alcohol in de tank gemikt om de eventuele dikker geworden benzine een beetje te verdunnen .. daarna de wagen vol getankt en naar het APK keuringsstation gereden. De wagen werdt bijna perfect bevonden.. een iets te grote olie lekage bij de filter en een beetje vliegroest op de remschijf links achter, ook moet ik de remleidingen achter in de gaten houden

DUS nu eerst even een klein feestje bouwen. :agree:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door marksanne »

YAY!
En hopelijk snel verse ingewanden voor die V6SC-versnellingsbak dan is het weer dubbele pret!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Twain »

Gewoon een dagje met mijn baasje mee.

Na zoon mooie dag als gisteren heb ik heerlijk geslapen, dat maakte het eigenlijk alleen maar vervelend dat ik wakkergeschud moest worden. Eerst slaan ze met mijn deuren, daarna stoppen ze de sleutel in mijn contact. Ik wil niet weg, vandaag niet, ik heb even geen zin. Dus voor het eerst sinds ik in de handen ben van mijn nieuwste baasje weiger ik binnen een keer draaien aan te slaan.
Hij slaat al ongeduldig op het stuur, en roept : “kom op schat, niet vandaag”
Met een beetje tegenzin luister ik, en ontwaak geheel met het bekende gerommel van mijn 6 cilinders en 24 kleppen.

Vlot maar relaxed vliegen de Km's onder mijn bijna versleten rubber door. We draaien van de autosnelweg af en komen bij een stoplicht. Rechtsaf dat is de richting waar we heen gaan.
De Navigatie heeft vandaag ook zijn dag niet, keer op keer komen de aanwijzingen net iets telaat, of valt hij geheel uit.
Om het netjes te doen staan we inmiddels bij het volgende stoplicht aangekomen op de verkeerde baan. Althans, dat denkt mijn baasje. Naast mij staat een Franse auto, een station,verlaagd, gesmokede achterlichten. En wat ik niet anders kan dan toegeven, zeer nette velgen.
Achter het stuur iemand met een petje achterstevoren op zijn hoofd.
Het plan is om zodra het licht groen is, vlot op te trekken en een baantje op te schuiven.
Zodra het licht groen is gaat de koppeling omhoog en het gaspedaal plat op de vloer. Heeel kort protesteerde het rubber onder de voorwielen.. ik vang het meeste geweld maar op via mijn MacPherson wielophanging.
Verbaasd ben ik als de Franse station na enkele meters nog altijd naast mij is. 3000 toeren 4000 toeren.. 5000 toeren. De koppeling gaat in en in de tweede versnelling vliegen de toeren opnieuw omhoog.. inmiddels komen de volgende stoplichten alweer in het zicht. Ik neem de koppositie al is het maar met enkele decimeters .. veeel te weinig om nu van baan te gaan wisselen. Precies op dat moment wordt de navigatie wakker en geeft de route.... Gewoon rechtdoor.

De Franse station beweegd wild voor het stoplicht grote pluimen rook komen uit de uitlaat.
Dat laat ik niet op mij zitten.. concluderende dat ik al ruim 20 min onderweg ben, moet mijn moter inmiddels op bedrijfs- temperatuur zijn. Mijn baasje verzit zich een keertje en met een reactie vermogen van een kat. Zorgt hij ervoor dat ik vooruit ga, pal op de grens van wielspin. Harder ga ik.. nog harder.. de Franse station gaat net een fractie harder, we schakkel nagenoeg gelijk naar de 2e versnelling de toeren lopen snel op..richting de 4500 / 5000.. de Franse auto moet schakelen.. ik nog lang niet. 6000 … 6500 .. met een ruime voorsprong kom ik aan bij weer een rood stoplicht. Om te plagen gaat mijn baasje op de baan staan van de Franse auto. Geïrriteerd is hij .. en met slippende banden stopt hij in de baan die eerst de mijne was.

Voor me zie ik de bebouwde kom aankomen. Wetende dat mijn baasje zich in de bebouwdekom niet zo snel laat verleiden om het gas in te trappen. Weet ik dat ik maar enkele meters heb om er een alles beslissende 3-0 van te maken.
Het licht blijft maar rood. Ik wil zo graag.. mijn baasje begint de toeren al iets veder omhoog te brengen , dit om nog sneller weg te kunnen komen. Het gaspedaal gaat weer richting de bodem, maar het rubber op de voorbanden heeft er genoeg van . Dikke wielspin en een hevig klapperende voorwielophanging als resultaat. De race is kort, maar misschien kunnen we weer optimaal gebruik maken van mijn lange 2e versnelling. Dus we proberen we het. Langzaam komt de Franse wagen weer dichterbij. Veel sneller komt het bord van de bebouwdekom dichterbij. Nog heel even... het bord met 70 wordt genegeerd.. mijn voorlampen zijn al voorbij zijn achterlichten.. ik ga het halen... net voor het bord 50 neemt mijn baasje het gas terug.. ik wil niet, maar heb geen keus. Met nog wat dof gerommel in de uitlaat uit ik mijn ongenoegen. Helaas we hebben verloren... :(
Is dit dan 2-1 denk ik, met een gekrenkte ego rijden we veder. Alweer een stoplicht, de Franse wagen is al uit het zicht. We gaan een bocht om.. en nog 1 hé waarom zie ik daar blauwe lampen? Langzaam komen we dichterbij. De Franse wagen die met de hoge snelheid waar wij net nog mee reden is door gereden is aangehouden. Mijn baasje moet er erg om lachen.. en steekt zijn duim op richting de jongen met het petje. Wat mij vooral opvalt is dat de auto waar de blauwe lampen op knipperen een Mitsubishi is.. misschien is het nu dan toch nog 3-0?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door marksanne »

Hahahaha! Dikke win! Ook voor het mooie stukje proza!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door cvw »

Geweldig........... om te lezen! :D
Nog mooier om mee te maken. :yes:
Wat mij betreft een vette 3-0. :agree:
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door menno3x8g »

Hahaha, heel herkenbaar!
Ik stel voor om voor 2014 een verhalenkalender te maken, en dan mag deze bovenaan.
:wha:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door KNOEI 8G »

Prachtig! :thx:
Afbeelding
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Boed »

hahaha mitsu always wins in the end!!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Twains v6 Leuk!!! een feestje... GROMble

Bericht door Twain »

2013-03-25 16.34.17.jpg
Ga je op visite bij iemand om haar verjaardag te vieren, kom je thuis en zie je hoe fijn de buren het daar vonden dat ik er was....
De volgende keer als ik daar heen ga neem ik een sniper mee en ga ik in de dakgoot liggen stelletje honden...

bij navraag bij de *net niet meer* jarige job blijkt dat er daar bijna elke dag auto's worden bekrast... en waarom??? niemand weet waarom, ze hebben een verdachte, maar de politie wil er niets mee doen (tsja en gras is groen) het is trouwens op een dood normale parkeerplaats van zoon jaren 80 wijk. :argue: :evil: :bump: :x:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door foks »

oh bah. Dat ziet eruit als een aanhangwagen-kras ofzo. Ook een deuk?
Als dat daar vaker gebeurt zal het wel in de categorie beitel zijn.
Klootzakken :evil: , waarschijnlijk geen flauw benul van wat het kost om een fatsoenlijke auto te onderhouden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Re: Twains v6 de wederopstanding

Bericht door Twain »

foks schreef:oh bah. Dat ziet eruit als een aanhangwagen-kras ofzo. Ook een deuk?
Als dat daar vaker gebeurt zal het wel in de categorie beitel zijn.
Klootzakken :evil: , waarschijnlijk geen flauw benul van wat een geld het kost om een auto te bezitten.
nope er zitten er 2... is echt met de hand gedaan, en geen (zichtbare) deuk .. is idd met een sleutel/schroevendraaier/beitel oid gedaan. de kras loopt ook bovenop het gespoten deel van de deur de deur (dus net naast het zwarte profiel...) perongeluk is het echt onmogelijk om daar zulke schade aan te richten.
ik zou nog eerder zeggen een mislukte inbraak.. dan perongeluk.. maar het lijkt toch echt vandalisme.. hoe dan ook hij is uit geschoten.(ook dat kan je zien) en ik hoop dat het heel erg zeer heeft gedaan

Persoonlijk zou ik degeen die dat soort dingen doet het liefst persoonlijk zijn nek om draaien, en aangezien dat niet mag, dan zou ik toch zeker beide poten breken... vandaar dat ze wat terughoudend zijn in het vertellen wie te verdenken.. :evil:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Twains v6 Leuk!!! een feestje... GROMble

Bericht door menno3x8g »

Ja, dit is natuurlijk weer knap sh*t.
En telkens als je het ziet geeft het ergernis.
:evil: :evil: :evil:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Twains v6 Leuk!!! een feestje... GROMble

Bericht door Xenon »

Bah, als ik ooit iemand die zoiets aanricht op heterdaad betrap, schop ik 'm zo ongenadig het ziekenhuis in dat ik zeker weet dat ie er langer in ligt als dat ik vast kom te zitten.
Ziek volk! :evil:

En de politie? Ach, het is veel lucratiever om met een lasergun op veilige stukken-rechtdoor-zonder-zijwegen-trajecten op de loer te liggen. Dat schuift tenminste.
Dit niet. Levert de staat niets op. Kost alleen maar inzet :evil:

:puke:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains v6 Leuk!!! een feestje... GROMble

Bericht door martijn »

Afschieten moet je ze !!

Toevallig heeft zo'n klootzak mijn G vorige week ook voorzien van 2 mooie schroevendraaierstrepen op mijn motorkap :evil:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Twains v6 Leuk!!! een feestje... GROMble

Bericht door KNOEI 8G »

Pffff.... wat een ellende! :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains tractor

Bericht door Twain »

twains v6.. was steeds meer twains tractor aan het worden... dus moest ik aan de slag.. op het eerste gezicht leek naast dat beide flexstukken behoorlijk aan het lekken waren.. de pijp zelf ook een keer een flinke opdonder had gekregen..
gezien ik in tijd nood zat/zit heb ik er voor gekozen een kant en klaar deel te kopen...

Afbeelding

ietsjes duurder dan wat flexstukken.. maar gezien de wantrouwen in de pijp en de tijdnood.. elke cent waard..
3 dagen na bestellen stond de UPS meneer al op de stoep.. netjes ingepakt. niets op aan te merken.. lang leven ebay.de

Dus ik vandaag putje gereserveerd op de autoclub.. en de oude pijp eronderuit.. ging vrij makkelijk.. de zwarte kracht deed het meeste werk .. en het ding kwam er dus in 2!! stukken vanaf.. bij inspectie zat het flexstuk nog met 1 cm staal vast aan de pijp.. .. in het kleine flexstuk zit een dik gat.. dus al met al zeker niet tevroeg vervangen :lol:
de pakkinging kwamen er uit als een stalen ring met wat staf eraan vast... compleet en dan ook echt compleet vergaan.
dus ik blij dat ik naar marksanne heb geluisterd en even wat nieuwe pakkingen heb gescoord.
ding eronder.. ging eigenlijk ook vrij simpel.. totdat ik bij de 3e aansluiting kwam (lang leven v6)
verdomme die gaten zitten net verdraaid....
dus in omgekeerde volgorde proberen te plaatsen... weer niet...
Rolmaat tevoorschijn gehaald e.e.a. nagemeten... nog eens erbij gehouden... de 2 opgaande pijpjes hebben niet de goed afstand.... :x: :x: :x: ze staan een cm of iets meer tever uit elkaar.... en misschien zitten de flenzen iets verdraaid...

gvd... terug naar huis gelopen.. slijptol gehaald buis in 2 stukken geslepen.. en weer aan elkaar gemaakt nou zit prima... lijkt zelfs redelijk gas dicht en das niet verkeerd voor een paar tijdelijke klemmen.. (had ff geen lasaparaat in mijn binnenzak zitten..
zie ik in mijn ooghoek dat het kleine flexstuk nu al staat te lekken... :evil:

Dus de eindstand na een paar uur aankloten....

Ik koop nooit meer een imitatie voorpijp dinges voor een V motor (teveel dingen waar maatafwijkingen in kunnen zitten)
Gewoon de flexstukken vervangen was beter/sneller/goedkoper geweest , want de oude buizen zijn toch nog goed
en ik rij nog steeds in een tractor.... (al is het nu toch meer een grasmaaier)
Ik moet dus hoe dan ook nog een flexstuk gaan vervangen :no:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains tractor

Bericht door marksanne »

Zo da's echt frustrend zeg... denk je met de veilige, makkelijkste, wat duurdere optie in 1x klaar te zijn, kun je alsnog aan de slag. Nou je weet me te vinden Anton. Mijn lasapparaat biedt vast een helpende hand :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Twains tractor

Bericht door KNOEI 8G »

Zuuur.... Wat Mark zegt, denk je wijs te zijn en voor kwaliteit te gaan, kom je nog van een koude kermis thuis... :no: :no: :no:
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains tractor

Bericht door foks »

bah, sta je dan , dag naar de klote en weinig bereikt :no:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door Twain »

Tsja.. waar te beginnen.

afgelopen week had ik een lichte trilling in het stuur... dus ik bij thuis komst meteen de banden nakijken.. versleten ja.. maar extreem versleten? Dat zeker niet.
op een bepaald moment de banden opgepompt en het was een heel stuk minder geworden.. ben ik dan misschien een loodje verloren.. of was dat gat in de weg toch harder aangekomen dan ik dacht?.. het blijft vreemd en had dus nog steeds een heel lichte trilling in het stuur... Dus ik met die wagen naar de auto club om er eens goed onder te kunnen kijken.. check check dubbelcheck.. ophanging.. speling.. wiellagers.. tsja niets wat er echt uit springt.. nogmaals de banden nagelopen.. en weer niets te zien...

met het idee om hem maandag dan maar bij een echte monteur langs te brengen. vormt zich definitief tot een plan van aanpak.. hij zal het wel weten.. gewoon niet teveel mee rijden en het zal wel goed komen.

Vandaag moest ik in denhaag zijn.. en ging meteen even mijn bestelling ophalen bij martijn.. ook hij heeft nog even vluchtig naar de loodjes etc gekeken.. maar weer niets wat het oog trekt. Dus ik opweg naar huis rij met ongeveer 120 130 op de linker baan van de ring rotterdam en pak zoon vervelende drempel in de weg (viaduct) tafff hoorde ik ineens rechtsvoor.. de wagen gaf veder geen kick.. maar het was overduidelijk.. het rubber heeft het begeven.. en heb ik dat geluk psies hier geen vluchtstrook... gelukkig ken ik de situstie en met dank aan de ervaring die ik heb opgedaan met lekke banden in frankrijk durfde ik nog een klein stukje veder te tuffen op 3 wielen..

de garage krik (vraag me niet waarom ik die bij me had) lag gelukkig in de kofferbak.. dus het wisselen van de band ging super snel .. rijkswaterstaat was er nog niet eens met hun mooie calamiteiten wagentje..

toen weer terug de weg op... je kan daar niet zo heel erg veer achter je kijken door de situatie.. dus flink op het gas en een plekje spotten iedereen ging netjes voor mij opzij.. op 1 zoon debiel klote wijf... nadat die op haar fout was gewezen door de man die naast haar zat.. kon ik veilig en zonder moeite invoegen :) als je dan ziet wat er allemaal onder je banden en auto doorgaat op zoon vluchtstrook snap je ineens waarom de hulpdiensten in duitsland altijd tussendoor komen.. zelfs als er een vluchtstrook is harden dan 40 km/h is echt levensgevaarlijk.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door foks »

ai, nouja, goed afgelopen dus. Dus nu rij je de komende 2 weken met zo'n pauperwieltje? :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door marksanne »

Waarom had je een garagekrik bij je?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door Twain »

Ik moest een vloer opkrikken,omdat anders het laminaat niet paste :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door SisterOfMercy »

Leugenaar, je bent gewoon te lui om't ding uit je wagen te halen!

Nu rondom originele mitsu velgen?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door martijn »

Tja nu weet je wel waar die trilling vandaan kwam anton :P
Je had linksachter ook al een origineel mitsu wiel zitten toch ?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door Twain »

martijn schreef:Tja nu weet je wel waar die trilling vandaan kwam anton :P
Je had linksachter ook al een origineel mitsu wiel zitten toch ?
rechts achter ook :D ik was midden in een wiel wissel en was het toen weer even zat..

@ sister of mercy ja dat kan natuurlijk ook heel goed... of ik heb gewoon geen plek om dat ding neer te zetten.... schiet nou eens op met die ruimte man :lol:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains driewieler

Bericht door foks »

ik heb eventueel nog wel een tweede garagekrik te leen voor als je nog een tweede lekke band krijgt. :wha:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Twains v6 verf dingen.

Bericht door Twain »

voor wie zich ooit heeft afgevraagd waarom de galant donker groen (g25b) lak soms zwart soms paars/blauw en soms groen is

basecoat sb mm
0.10 liter

deepblack 31.3g
metalic fine bright 2.4g
flop controller 7.0g
yellow(orange) transp 8.0g
green (yelow) pearl 10.8g
blue (green) pearl 17.3g
blue (green) transp 20.6 g
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Twains v6 verfdingen

Bericht door menno3x8g »

Ahh, hoe kom je aan die gegevens?
En wat zit er allemaal in trigger mauve? Prachtig lakje, met allemaal anders gekleurde metaaldeeltjes erin.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Twains v6 verfdingen

Bericht door Twain »

menno3x8g schreef:Ahh, hoe kom je aan die gegevens?
En wat zit er allemaal in trigger mauve? Prachtig lakje, met allemaal anders gekleurde metaaldeeltjes erin.
laten mengen..!!! Aan de hand van kleur nummer mitsu. En deze info stond op deverpakking.. Op eerste gezicht lijkt de motip verf ietsje beter... Er lijken teweinig metaal dingen in te zitten.

Wel grapig om er achter te komen dat het dus wel echt een flipflop kleurtje is.. En dat ik dus niets aan mijn ogen mankeer
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

twains nieuwe galant :) beige gezocht

Bericht door Twain »

ola,

Zoals een aantal weten heb ik een nieuw galant familie lid, helaas wel een beetje kleiner dan de andere 2 1:43 om psies te zijn.
Nu heb ik dat ding nog geen dag en heb hem nu al "gesloopt" omdat ik natuurlijk een groene moet hebben (krengen zijn er alleen maar in het zilver)
Nu ben ik vergeten om een foto te maken toen het allemaal nog in elkaar zat, maar de body is nu al groen en bij een groen exterieur hoort natuurlijk een beige interieur.
Dus wie o wie weet welke kleurnummer beige is? (of iets wat heel erg in de buurt komt)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: twains nieuwe galant :) beige gezocht

Bericht door martijn »

Ik kijk morgenochtend even voor je tussen de ral stalen en zal je het dan even door appen
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: twains nieuwe galant :) beige gezocht

Bericht door richard »

Is dat een 8g model?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twains nieuwe galant :) beige gezocht

Bericht door Twain »

richard schreef:Is dat een 8g model?
ja :)

@ martijn Tnx man :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”