Galant V6

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Zo weer een tijdje weg geweest van het forum maar toch maar weer een galant gekocht...
Nu een V6 sedan ipv een station en toch wel een wat andere auto
Lekker luxe uitvoering en dit x 1 van de laatste bouwjaren en toch wel wat anders dan een "gewone" V6.
Andere bumpers, achterspoiler, sideskirts, RVS instaplijsten, Nardi stuur met houtinleg en beige leder (dacht dat het niet meer te leveren was bij de laatste uitvoering, ik kan het mis hebben)-----> leer is over gezet van een pre-facelift v6
Wederom een erg luxe auto, technisch ook nog in orde wat ik van de week op de brug zag alleen bougies binnenkort maar eens vervangen want koude start slaat die niet erg lekker aan.

Gedaan:
-xenon verlichting (wellicht met andere koplampen met lenzen)------->setje LED dimlichten geworden. bak licht alleen lichtbeeld niet perfect
-dubbeldin radio--------> ingebouwd
-achteruitrijcamera---------> ingebouwd
-17inch avance velgen---------> gevonden en gemonteerd
- achterdeuren voorzien van speakers en andere deurpanelen---------> ingebouwd en gemonteerd
Coming home verlichting-------->ingebouwd


Dingen die gedaan nog moeten worden:
-achterscherm links ontdoen van de roest...
-achterbumper herstellen en spuiten (klein scheurtje in de bumper)
- climate control verlichting vervangen voor LED
-achterlichten voorzien van LED verlichting---------> bezig
-onderhoud (beurt, bougies, remschijven afdraaien of vervangen)
-windscherm deur rechtsvoor vervangen (zit een scheurtje in)
-eventueel dubbele mistlampen voor (voor coming home verlichting in te bouwen)
Bijlagen
DSC_0224.JPG
DSC_0223.JPG
DSC_0225.JPG
DSC_0228.JPG
Laatst gewijzigd door kevin1990 op 27 dec 2016, 23:42, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door marksanne »

nice! welkom terug :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Tobias »

Mooie wagen hoor!
Bijna alle puntjes die je noemt, staan ook op de planning bij mijn galant. Xenon intussen gedaan, knapt ie wel van op! Hoe ga je de roest wegwerken als ik vragen mag.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Ik ben bang dat er bij mij nieuwe wielkastrand in gelast moet worden. De roest is best wel heftig!
Xenon is inderdaad een heel ander gezicht. Heb je alleen xenon gedaan of ook een koplamp met lens gemonteerd?
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant V6

Bericht door KNOEI 8G »

Strakke wagen gast! En een leuke to-do list :D

Ik heb zelf mn stadslichten gekoppeld aan de buitenste mistlampen dat smoelt best lekker 8-)
Afbeelding
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Ow dat is ook wel netjes! Geen problemen met de politie daardoor?
En voor de apk mag het sowieso niet. Alleen onderdelen zijn wel moeilijk te vinden. De velgen en de mistlampen
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant V6

Bericht door Integra »

Politie weet het inmiddels allemaal niet meer..... Er zijn auto's waarbij stadslicht of dagrijlicht in de mistlampen die tevens vaak ook bochtlampen zijn zijn ondergebracht, af fabriek.
Het is voor de agent op afstand onmogelijk na te gaan of het bij een betreffende auto wel of niet is toegestaan.... Want ook een auto die het af fabriek niet heeft, zou het in een aantal gevallen wél mogen hebben....
De Galant is volgens de boeken bijvoorbeeld leverbaar geweest met bochtlicht.... Echter geen origineel NL Galant zal het hebben, tenzij later er op gebouwd en is gewoon toegestaan.
Oranje stadslichten zijn verboden, echter sommige nieuwe auto's hebben het wél en een aantal ingevoerde auto's ook (krijg je nu niet meer gekeurd bij import!)
In de meeste gevallen laat politie je dus rijden omdat het anders veel uitzoekwerk gaat kosten om te achterhalen of de betreffende auto het wel of niet mag.
Stadslichten doorkoppelen en zodoende dus met 4 stadslichten rijden? Ja, dat mag! maar niet meer dan 4 ;)
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Haha ik moet eerst maar eens kijken of ik er wel aan kan komen aan de licht units
Maar voor de apk moeten de stadslichten dezelfde sterkte hebben en gok dat er onderin je bumper geen kaarsjes branden :p
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant V6

Bericht door KNOEI 8G »

Precies wat integrw zegt, daar besteden de agenten geen aandacht meer aan.
Mijn apk keurmeester is nogal van de oude stempel, dus voor de apk haal ik ff snel de lampjes er uit :D
Afbeelding
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Tobias »

Ik heb gekozen voor alleen xenon, geen lens en meteen leds voor stadslicht. Gekozen voor 5000K, vond 6000K te blauw. "Probleem" nu is dat nu op zoek moet naar ongeveer dezelfde kleur groot licht en mistlicht om t geheel mooi te doen lijken. Ook zag ik hier in een topic iemand die drl had gemaakt met ledstrips waarbij de ledjes niet te onderscheiden zijn, is ook mooi :yes:
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Mistlampen ook xenon nemen. Anders word het denk ik wel lastig. Hoe heb je je dimlicht gedaan met xenon. Meen me te herinneren dat de galant van die opzet stukjes had van h7. Had het dacht ik bij men vorige gedaan met een opvulling van een parkeersensor om de veer goed te kunnen klemmen
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Tobias »

Ja de halogeen lampjes die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn idd allemaal te geel, en de led die ik ervoor besteld had, paste niet, dus idd xenon voor mistlampen. Zitten idd opvullingen in de galant, die heb ik verbouwd (klein gleufje in gezaagd) en ertussen gezet.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Oke waarom paste de led niet?
Ik heb zelf zitten kijken naar led dimlichten. Veel licht opbrengst! Maar er zit een ventilator achterop dus dan ken je die helemaal niet bij het veertje kwijt in de koplamp...
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Tobias »

Er is maar een kleine ruimte onder het hoedje, de led die ik had was te lang.
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Galant V6

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Integra schreef:Politie weet het inmiddels allemaal niet meer..... Er zijn auto's waarbij stadslicht of dagrijlicht in de mistlampen die tevens vaak ook bochtlampen zijn zijn ondergebracht, af fabriek.
Het is voor de agent op afstand onmogelijk na te gaan of het bij een betreffende auto wel of niet is toegestaan.... Want ook een auto die het af fabriek niet heeft, zou het in een aantal gevallen wél mogen hebben....
De Galant is volgens de boeken bijvoorbeeld leverbaar geweest met bochtlicht.... Echter geen origineel NL Galant zal het hebben, tenzij later er op gebouwd en is gewoon toegestaan.
Oranje stadslichten zijn verboden, echter sommige nieuwe auto's hebben het wél en een aantal ingevoerde auto's ook (krijg je nu niet meer gekeurd bij import!)
In de meeste gevallen laat politie je dus rijden omdat het anders veel uitzoekwerk gaat kosten om te achterhalen of de betreffende auto het wel of niet mag.
Stadslichten doorkoppelen en zodoende dus met 4 stadslichten rijden? Ja, dat mag! maar niet meer dan 4 ;)

Is gewoon onzin ;)

Politie heeft gewoon de beschikking over een lijst met alle uitzonderingen per model. Geen uitzoekwerk of niets. Remember; dit is Nederland he. Als ze je een boete kunnen uitdelen omdat je niet aan de regels zou voldoen krijg je eerst de boete, en mag je vervolgens in beroep gaan. De modellen die hiervoor een typegoedkeuring hebben, hebben dit gekregen van de RDW, soms opgelegd door de EU; simpelweg omdat Nederland niet alle vrijheid heeft in dingen niet toelaten terwijl andere landen dit wel doen. Precies diezelfde lijst heeft de politie gewoon beschikbaar. Stelt niks meer voor dan jou staande houden en kijken op je papieren of je wel 18.2 kentekenplaten mag voeren.



Tevens zie ik hierboven de opmerking staan dat xenon niet is toegestaan voor de APK? Onzin. Er zijn wel heel veel wijzigingen in wetgeving geweest (zoals dat politieagenten erop mochten bekeuren als niet een bepaalde codering in de lampen stond en jij wel met xenon rond reedt), maar het bleek dat diverse auto's uit Duitsland die af fabriek xenon hadden, niet eens deze codering in het glas hadden staan. Dus deze wetgeving is ook weer terug gedraaid. Als jij op APK komt, en nagebouwde xenon hebt; mag ik alleen maar kijken of de koplamphoogte goed is; en of er bijvoorbeeld geen groot kleurverschil is tussen de linker en rechter xenon pit met wat andere kleine regelgeving nog. Als dat allemaal voldoet; is jouw nagebouwde xenon gewoon goedkeur. Geen enkel probleem. Iedere keurmeester die anders keurt moet of zijn APK boek er weer eens op na slaan, of de nieuwe updates die gestuurd worden naar het bedrijf ook daadwerkelijk in de klapper steken; of weer eens naar de innovam voor een verplichte opfriscursus.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant V6

Bericht door Integra »

Ze kunnen het inderdaad gewoon nakijken, maar dat doen ze enkel bij een controle.... Ze gaan je niet speciaal aan de kant zetten wegens oranje stadlichten..... Er rijden er zoveel van rond waarvan een groot deel werkelijk toegestaan is...
Bij controle ben je dus inderdaad de lul, maar ze gaan je er gemiddeld bekeken niet speciaal voor aan de kant zetten.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Twain »

Integra schreef:Ze kunnen het inderdaad gewoon nakijken, maar dat doen ze enkel bij een controle.... Ze gaan je niet speciaal aan de kant zetten wegens oranje stadlichten..... Er rijden er zoveel van rond waarvan een groot deel werkelijk toegestaan is...
Bij controle ben je dus inderdaad de lul, maar ze gaan je er gemiddeld bekeken niet speciaal voor aan de kant zetten.
goh, Jij komt vast nooit in de randstad... ze pikken je hier echt van de weg met verkeerde/ slechtwerkende / kappotte verlichting ( is namelijk een prima excuus om even een blik in de auto te werpen op andere verdachte zaken ;) )
Ook zijn hier vrij veel integra controles (die grote samen met de belastingdienst en rdw controles) ik zou aanraden om maar gewoon alles via de regeltjes te doen.

1 ze zijn er niet voor niets

2 een bekeuring is het niet waard
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant V6

Bericht door Integra »

Ik kom bijna dagelijks in Amsterdam en met regelmaat in Rotterdam en Den Haag, zowel met de Galant als met m'n oude Integra... Beide hebben lampjes die officieel niet mogen ;) En ja, vaak zat aan de kant gezet en zelfs dán geen prent ;) (er werd niet eens over gesproken)
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Even rond gevraagd bij een paar bedrijven voor het herstellen van de roest en het nodige spuitwerk. Word waarschijnlijk na de zomer gedaan.

Alleen ik heb spijt! Zie ik nu een paar mooie station's op internet staan met avance velgen, op lpg en nog een schuifdak! En dat mis ik toch best wel bij de galant...
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant V6

Bericht door Batsgeit »

kevin1990 schreef:Even rond gevraagd bij een paar bedrijven voor het herstellen van de roest en het nodige spuitwerk. Word waarschijnlijk na de zomer gedaan.

Alleen ik heb spijt! Zie ik nu een paar mooie station's op internet staan met avance velgen, op lpg en nog een schuifdak! En dat mis ik toch best wel bij de galant...
Die station van 3750? Zit ik ook al een week op te kwijlen :P het is dat ik het geld momenteel niet heb, maar anders..
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Ja die donkere haha!
Ik vind alleen me bumpers mooier als die van de station maar dat dak en die velgen! Echt schitterend
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

vanavond LED dimlichten gemonteerd, was nog best wel rotwerk omdat er een ventilator achterop de lamp zit... veer pas gemaakt zover het kon en het rubber voor afdichting achterop de unit haalt het laatste kleine speling weg. maar het zit eindelijk en wat een verschil met normale lampen! de achterkant van de lampen werden alleen wel warm dus even kijken of de rubberen dop van de koplampunit het wel houd.
Bijlagen
IMG-20160906-WA0004.jpg
IMG-20160906-WA0007.jpg
IMG-20160906-WA0010.jpg
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant V6

Bericht door KNOEI 8G »

Nice! Ben wel erg benieuwd naar 't lichtbeeld :yes:
Afbeelding
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

lichtbeeld is APK goed maar wel matig. dacht toen ik in me vorige auto xenon had dat ik een nette lijn had van licht en donker. Maar kan ook zijn dat dit het geval was bij mijn mazda 6. Die had een lens in de koplamp zitten.
Maar van de week maar even zo goed mogelijk af stellen. Maar de licht opbrengst is wel een stuk beter als die van de halogeen lampen :p
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant V6

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi, mijn xenon krijg ik ook niet perfekt afgesteld dus met de apk gaat er ff een halogeen lampje in ;)
Afbeelding
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

vanavond een aantal lampen vervangen
-LED kentekenlampjes (tijdje geleden had ik die er al in gezet die ik nog had liggen maar deze zijn veel beter)
-LED achteruitrijlichten (wat een berg licht geeft dat)

nu de oude LED kentekenlampjes als stadslichten gebruiken alleen ik zal de koplampen er uit moeten halen om dit te doen omdat de LED dimlichten met ventilator net goed zitten en denk dat als ik de stadslichten eruit probeer te halen ze niet meer zo netjes zitten :P

nu nog wachten op de rest van de lampen zodat ik de achterlichten af kan maken 8-)
Bijlagen
ffeea6a0-8b49-4dff-b711-7a821dc691b4.jpg
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant V6

Bericht door Integra »

Zijn er inmiddels goede LED vervangers voor de achterlichten dan? Ik kon ze niet vinden....
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

bedoel je een unit of lampen? ik heb lampen besteld en komen als het goed is binnenkort binnen dus zal wel een foto plaatsen als er verschil in zit. ik zal nog even geduld moeten hebben
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant V6

Bericht door Integra »

De lampen ja :)
Mijn Accord had gewoon normale pitten, dus LED vervangers waren geen probleem.
Maar de Galant heeft van die rare steeklampen....
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

de lampen zijn gewoon te vervangen, de achteruitrijlampen hebben ook steekfittingen. geen probleem
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Galant V6

Bericht door Tobias »

Ben wel benieuwd welke je gebruikt hebt, is inderdaad een mooie bak licht!
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

van het weekend de achterlichten/remlichten vervangen door LED. Als deze goed zijn zal ik een foto maken van de lamp zelf ;)
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

gisteren een dubbeldin radio gemonteerd. Ziet er een stuk beter uit als een enkel din radio enkel nog geen omlijsting om de radio dus die moet ik nog even ergens vandaan halen.binnenkort maar een camera bestellen en die installeren en de radio aansluiten op het signaal om de radio te dimmen wanneer de verlichting aan gaat (zoals de climate control, klok)

wanneer alles weer open gehaald word gelijk maar even de lampjes van de sigarettenaansteker, asbak en als het lukt de climate control lampjes vervangen door LED
Bijlagen
radio.jpg
radio 1.jpg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door marksanne »

Chique!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door foks »

ja, dat staat helemaal niet lelijk zeg.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

afgelopen weekend setje avance wielen opgehaald in duitsland en vandaag gemonteerd!
in e winter de velgen helemaal netjes maken en kijken of ik nog mooie naafkapjes met logo kan vinden
gelijk weer een ander gezicht.
achteruitrijcamera vandaag ook binnen gekomen. deze maar binnenkort monteren.
Bijlagen
IMAG0026.jpg
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant V6

Bericht door menno3x8g »

Centercaps zijn van de firma Borbet: [External Link Removed for Guests].
Sommige goede banden/velgenbedrijven hebben ze op voorraad.
Met mits logo heb ik niet meer kunnen krijgen, maar heb de mits dealer ook niet gevraagd.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

Via asa kon ik ze niet vinden dus denk weinig.kans via de dealer
turbopapagaai
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2016, 12:13

Re: Galant V6

Bericht door turbopapagaai »

yup
Laatst gewijzigd door turbopapagaai op 01 nov 2017, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant V6

Bericht door kevin1990 »

vandaag de camera gemonteerd en begonnen met de achterlichten
dat laatste is echt een rotwerk! niet echt leuk om te doen en vandaag niet alles afgekregen. morgen het glas er af halen nogmaals en ook de andere kant doen.
ik heb dus een lichtstrip gemonteerd in de unit (gezien bij marksanne en vond het er echt gaaf uit zien)
maar het zit niet helemaal mooi en naar men zin dus morgen maar weer verder er aan. (glas zit niet helemaal netjes zoals eerst en de strip zit naar mijn mening niet mooi
verder de rode lijnen uit de knipperlicht gedeelte gehaald.
weet iemand hoe de reflector eruit gehaald kan worden. zit die gelijmd? ik wil iets meer licht hebben in het achterlicht en remlicht gedeelte van de unit
Bijlagen
IMAG0030.jpg
IMAG0028.jpg
IMAG0029.jpg
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”