Thom: 1999 8G V6 Sedan
Thom: 1999 8G V6 Sedan
Oke, nieuwe auto nieuwe start.
Mijn naam is Thom, 23 jaar oud en wonend in Udenhout ( Noord Brabant )
Als dagelijkse bezigheid sleutel ik aan Mitsubishi's en Suzuki's bij een Dealer in Tilburg als "Technisch Specialist + APK".
Mijn eerste Galant was een 1997 2.0 sedan, die was echter niet meer de mooiste en het was maar een simpele GLXi, dus ik moest en zou een Facelift V6 kopen.
Tussen de eerste Galant en de huidige hebben echter nog twee andere auto's gezeten.
namelijk een Nissan Silvia S12 uit 1986 ( voor de kenner met de in NL zeer zeldzame FJ20DE motor ) 2.0 met 150pk en 186nM koppel aan de achterwielen.
die auto had ik dusdanig verbouwt ( Zelfgemaakte coilovers, kuipstoelen, 4 punts gordels, stuurtje, shifter etc. )dat ik er alleen maar voor de fun in reed en hier en daar wat lappen rubber in de bochten neerlegde.
echter heb ik daar zovaak gezeur mee gekregen van oom agent dat ik maar besloot om iets anders te gaan bouwen.
Dat is toen een 1993 Honda CRX ED9 geworden, dit was nog wat erger uit de hand gelopen...
De auto was volledig opgebouwt voor Circuit/Time Attack gebruik, met alle bedenkbare mods aan het onderstel zoals een circuitklare schroefset, polyutheraan bussen in het onderstel, grotere remmerij, Camber verstelbare draagarmen, semi-slicks, strutbars, ander inlaat traject en volledig uitlaat systeem, andere ECU met onderandere hogere RPM limit en Launch Control.
en NET voordat ik de laatste cruciale onderdelen binnenkreeg, werd dus mijn huidige Galant ingeruild op mijn werk....
een verdomt moeilijke keuze omdat ik een belachelijk bedrag in de CRX had gestoken ( ik zou namelijk hierin Time Attack gaan rijden in naam van Purple Monkey Engineering, de eigenaar is een vriend van me dus het was voor ons beide een leuke kans om naambekenheid op te bouwen voor hem, en mijn droom waar te maken. )
Anyways, toch maar de knoop doorgehakt en mijn oude vlam gekocht, de Galant V6 A/T die ik nu de mijne mag noemen!
Ik heb van de auto niet veel foto's aangezien ik achter de schermen wat updates aan het doorvoeren ben wat binnenkort wel aan het daglicht komt.
De auto heb ik volledig origineel gekocht, echter staat ze nu op 18" wielen ( merk onbekend ), ik heb running lights gefabriceert en verder nog niets verandert.
zo staat ze er nu bij.
Waar ik dus momenteel mee bezig ben... ik heb een PFL VR4 bumper op de kop weten te tikken, die ligt momenteel bij een vriend van me om herstelt en gespoten te worden. via het forum heb ik nog een setje VR4 koplampen weten te vinden, die moeten nog aangeschaft worden, ik heb ook een PFL VR4 grill thuis liggen die ik nog moet spuiten.
Dan staan in de planning nog het volgende:
- Schroefset
- OEM window visors
- EGR solar wing
en meer niet, ik wil deze auto netter maken, maar verder zo laten...
hij wordt wel achterlijk laag, want tsja... dat ben ik... als je niet schraapt lig je niet laag genoeg.
mijn Silvia bijvoorbeeld heb ik de deuken in het carter gereden en de CRX was nog een tikje erger. daar stonden de groeven in de bodem van het oprijden van de 4-kolloms hefbrug.
Maar waarom houd ik de Galant simpel... ik ben rustig aan aan het sparen voor een import.
nee sorry geen Galant VR4, al zou ik dat enorm graag willen, dat is financieel niet haalbaar voor mij om daar dagelijks in te rijden...
Het gevoel/plezier van een RWD auto blijft me erg dagen, dus daarom ga ik voor de combinatie van RWD + Turbo ( = nog meer fun! )
het wordt dus een JDM Nissan S14a "Kouki" ( facelift )
met de c.a. 220pk stock aan de wielen is het dus nog leuker rijden dan mijn oude Silvia... maar ik ken me zelf, dus waarschijnlijk gaat die auto binnen het jaar naar stage 2 of 3 en moet die richting de 300-350PK gaan draaien...
maar dat is nog toekomst muziek, dus voorlopig geniet ik nog lekker een jaartje of meer van mijn OVERHEERLIJKE V6 met de "Lazymen's gearbox" ( Lees Automaat )
Zodra de bumper terug is van de spuiter zal ik wat meer foto's posten...
Mijn naam is Thom, 23 jaar oud en wonend in Udenhout ( Noord Brabant )
Als dagelijkse bezigheid sleutel ik aan Mitsubishi's en Suzuki's bij een Dealer in Tilburg als "Technisch Specialist + APK".
Mijn eerste Galant was een 1997 2.0 sedan, die was echter niet meer de mooiste en het was maar een simpele GLXi, dus ik moest en zou een Facelift V6 kopen.
Tussen de eerste Galant en de huidige hebben echter nog twee andere auto's gezeten.
namelijk een Nissan Silvia S12 uit 1986 ( voor de kenner met de in NL zeer zeldzame FJ20DE motor ) 2.0 met 150pk en 186nM koppel aan de achterwielen.
die auto had ik dusdanig verbouwt ( Zelfgemaakte coilovers, kuipstoelen, 4 punts gordels, stuurtje, shifter etc. )dat ik er alleen maar voor de fun in reed en hier en daar wat lappen rubber in de bochten neerlegde.
echter heb ik daar zovaak gezeur mee gekregen van oom agent dat ik maar besloot om iets anders te gaan bouwen.
Dat is toen een 1993 Honda CRX ED9 geworden, dit was nog wat erger uit de hand gelopen...
De auto was volledig opgebouwt voor Circuit/Time Attack gebruik, met alle bedenkbare mods aan het onderstel zoals een circuitklare schroefset, polyutheraan bussen in het onderstel, grotere remmerij, Camber verstelbare draagarmen, semi-slicks, strutbars, ander inlaat traject en volledig uitlaat systeem, andere ECU met onderandere hogere RPM limit en Launch Control.
en NET voordat ik de laatste cruciale onderdelen binnenkreeg, werd dus mijn huidige Galant ingeruild op mijn werk....
een verdomt moeilijke keuze omdat ik een belachelijk bedrag in de CRX had gestoken ( ik zou namelijk hierin Time Attack gaan rijden in naam van Purple Monkey Engineering, de eigenaar is een vriend van me dus het was voor ons beide een leuke kans om naambekenheid op te bouwen voor hem, en mijn droom waar te maken. )
Anyways, toch maar de knoop doorgehakt en mijn oude vlam gekocht, de Galant V6 A/T die ik nu de mijne mag noemen!
Ik heb van de auto niet veel foto's aangezien ik achter de schermen wat updates aan het doorvoeren ben wat binnenkort wel aan het daglicht komt.
De auto heb ik volledig origineel gekocht, echter staat ze nu op 18" wielen ( merk onbekend ), ik heb running lights gefabriceert en verder nog niets verandert.
zo staat ze er nu bij.
Waar ik dus momenteel mee bezig ben... ik heb een PFL VR4 bumper op de kop weten te tikken, die ligt momenteel bij een vriend van me om herstelt en gespoten te worden. via het forum heb ik nog een setje VR4 koplampen weten te vinden, die moeten nog aangeschaft worden, ik heb ook een PFL VR4 grill thuis liggen die ik nog moet spuiten.
Dan staan in de planning nog het volgende:
- Schroefset
- OEM window visors
- EGR solar wing
en meer niet, ik wil deze auto netter maken, maar verder zo laten...
hij wordt wel achterlijk laag, want tsja... dat ben ik... als je niet schraapt lig je niet laag genoeg.
mijn Silvia bijvoorbeeld heb ik de deuken in het carter gereden en de CRX was nog een tikje erger. daar stonden de groeven in de bodem van het oprijden van de 4-kolloms hefbrug.
Maar waarom houd ik de Galant simpel... ik ben rustig aan aan het sparen voor een import.
nee sorry geen Galant VR4, al zou ik dat enorm graag willen, dat is financieel niet haalbaar voor mij om daar dagelijks in te rijden...
Het gevoel/plezier van een RWD auto blijft me erg dagen, dus daarom ga ik voor de combinatie van RWD + Turbo ( = nog meer fun! )
het wordt dus een JDM Nissan S14a "Kouki" ( facelift )
met de c.a. 220pk stock aan de wielen is het dus nog leuker rijden dan mijn oude Silvia... maar ik ken me zelf, dus waarschijnlijk gaat die auto binnen het jaar naar stage 2 of 3 en moet die richting de 300-350PK gaan draaien...
maar dat is nog toekomst muziek, dus voorlopig geniet ik nog lekker een jaartje of meer van mijn OVERHEERLIJKE V6 met de "Lazymen's gearbox" ( Lees Automaat )
Zodra de bumper terug is van de spuiter zal ik wat meer foto's posten...
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Voor de liefhebber hierbij wat foto's van mijn CRX
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Natuurlijk is die Galant een mooi ding, maar ik kan er niet over uit hoe stoer ik deze CRX vindt! Echt een prachtexemplaar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Helaas is hij al weg... maar er komt iets leuks voor terug
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er goed uit!!! Zeker met die matzwarte grille(s)
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Nice! Die velgen ook!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Update,
Ben nog wat parts aan het verzamelen, maar hiet alvast een foto.
Custom made in USA van Carbon Fibre. Zover ik weet de enige in NL, misschien wel daarbuiten ook!
Ben nog wat parts aan het verzamelen, maar hiet alvast een foto.
Custom made in USA van Carbon Fibre. Zover ik weet de enige in NL, misschien wel daarbuiten ook!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Dat ziet er strak uit!!!!
Ik ben benieuwd naar de andere parts/foto's
Ik ben benieuwd naar de andere parts/foto's
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Komt wel als het er allemaal op zit
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er strak uit ! Maar wat is het ? Een achterspoiler ?
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Rear window visor, een ruit spoiler dus, verlenging van het dak.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Aha zozo das niet verkeerd ! Zeker wel uniek dit exemplaar ! Laat je hem carbon of in de kleur ?
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Sow dat zie je ook niet iedere dag voorbij komen, ben toch wel benieuwd hoe dat er uit komt te zien!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Laat hem carbon, komt nog een carbon "iets" op, dus wat details worden carbon.
Ik monteer de visor pas als de volgende upgrade binnen is, ga ik volgende week bestellen
Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat staan, maar heb er wel vertrouwen in dat het mooi wordt.
Heb al een plaatje in mijn hoofd hoe het eindresultaat van de auto moet worden, komt goed
Ik monteer de visor pas als de volgende upgrade binnen is, ga ik volgende week bestellen
Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat staan, maar heb er wel vertrouwen in dat het mooi wordt.
Heb al een plaatje in mijn hoofd hoe het eindresultaat van de auto moet worden, komt goed
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Heb je niet toevallig een plaatje van wat het ongeveer word ?
Je hebt me nu wel erg benieuwd gemaakt !
Je hebt me nu wel erg benieuwd gemaakt !
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
heel exclusief!!!!mooi gedaan!!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Mooi strak resultaat !
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Inderdaad, ziet er heel erg strak uit!!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Zojuist een schroefset besteld.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Zo weer wat gedaan.
JDM VR4 Mistlampen ingebouwt,
Mitsubishi / Nardi Torino stuur ingebouwt en omgebouwt voor cruise control.
JDM VR4 Mistlampen ingebouwt,
Mitsubishi / Nardi Torino stuur ingebouwt en omgebouwt voor cruise control.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Hey thom ! Ziet er strak uit man !
Mooi stuur kheb eventueel nog een nardi torino half hout half leer liggen met sleeprimg en cruisecontrol
Mooi stuur kheb eventueel nog een nardi torino half hout half leer liggen met sleeprimg en cruisecontrol
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Dankje Martijn!
Hout vind ik niet zo... Ik wil mijn middenconsole ook nog veranderen maar daar moet ik nog even goed ovet nadenken wat precies.
Hout vind ik niet zo... Ik wil mijn middenconsole ook nog veranderen maar daar moet ik nog even goed ovet nadenken wat precies.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Daar zijn kant en klare sticker sets voor, heb ik ook in mijn galant zitten: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 2&start=50 kost misschien 15 euro ofzo..Thom schreef:Dankje Martijn!
Hout vind ik niet zo... Ik wil mijn middenconsole ook nog veranderen maar daar moet ik nog even goed ovet nadenken wat precies.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Strak stuurtje!!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Auto eens goed gepoetst
Alles met Poorboys spullen.
Clay
Professional Polish
White Diamond
Sealant
Alles met Poorboys spullen.
Clay
Professional Polish
White Diamond
Sealant
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er super strak uit thom ! Heb je nog een gespoten grill nodig ? Die van mij gaat eraf ...
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er weer super gelikt uit, en die raamspoilert is ook echt super!!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er weer goed uit hoor!!
Maar eigenlijk zou ie wel een beetje lager moeten worden
Maar eigenlijk zou ie wel een beetje lager moeten worden
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Dat komt helemaal goed, de schroefset is onderweg..
12 cm verlaging moet genoeg zijn
12 cm verlaging moet genoeg zijn
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Nice & Shiny!
Maar eh, 12 cm omlaag? Is dat niet een beetje veel?
Maar eh, 12 cm omlaag? Is dat niet een beetje veel?
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Thanks Cees, ja dat wel maar dat is ook de bedoeling
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Spoilerloze achterklep erop gezet.
Nu nog een Carbon kofferbak lipje zoeken.
Ben aan het kijken voor een M5 lip, of heel misschien een van een civic hybrid sedan pas maken, die hangt ook nog wat over naar achteren.
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ziet er erg strak en clean uit !
Zo'n lipje zo het inderdaad erg goed doen in combinatie met die raamspoiler !!
Zo'n lipje zo het inderdaad erg goed doen in combinatie met die raamspoiler !!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Normaliter vind ik zo'n klein lipje minder dan een "normale" spoilert, maar icm de dakspoiler wordt het inderdaad wel heeel erg strak!!
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Zojuist mijn schroefset binnen gehad, dus die gaat er morgen onder.
Eens kijken of die laag genoeg gaat
Eens kijken of die laag genoeg gaat
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ooo lekker plat op zn buik! Wel ff goede before en afters fotos maken he
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Buikschuiver van maken!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Thom: 1999 8G V6 Sedan
Ja hij moet minimaal zo laag als mn CRX gaan... anders pas ik de set wel wat aan.