8G V6 'monster' - de finale

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift

Bericht door marksanne »

Het kostte bij elkaar 2 dagen, maar dan heb je ook wat! Zo schoon, strak en fris heeft deze auto er nog nooit bijgestaan in de tijd dat ik 'm heb!

Ik ben begonnen met het interieur. Na een stofzuigbeurt heb ik eerst een vezeldoek met 1:10 verdunde APC alles schoongemaakt, ook het leer. Daarna met een speciale leerreiniger (colorlock leerreiniger 'sterk') alles nog eens dunnetjes overgedaan. Mooie diepe reiniging. Daarna met een leerkleur-opfrisser (ook weer can colorlock) het leer van wat extra zwart voorzien, mooie egale diepe kleur. Een dag later pas heb ik de leerconditioner (wederom van colorlock) aangebracht. Veel werk, maar veel resultaat ook! Het interieur ziet er eens zo goed uit als voorheen.

Toen de buitenkant: wielkuipen en wielen met de hogedruk afspuiten, dan de hele auto wassen en drogen. Daarna de complete auto geclayed om daarna een wax aan te brengen (beide Meguirs). De plastic koplampen met Plastx verzorgd, het voorruit met RainX en de wielen met heerlijk ruikend geel blubberige wielenwax (merk weet ik even niet meer).

Resultaat is een paar vermoeide armen en handen, maar jongens wat ziet ie er weer netjes uit. Een behandeling uitdeuken-zonder-spuiten en de raamstijlen glimmend zwart spuiten zodat de windvangers er weer op kunnen. Ik denk dat ik dat spuiten van de week maar 'ns ga doen!

Tenslotte heb ik gespeeld met een reserve achterlicht. 'Natuurlijk' eerst de Xenon-mod gedaan (die rode biesjes-uit het heldere deel weggehaald) en de mod zodat het achterlicht niet slechts een klein puntje is maar een forse rechthoek. En daarna... een flexibele LED strip op maat geknipt en gemonteerd. Het ziet er op de foto uit als oranje, maar het is helder rood in het echt en ik vind het wel wat! Als ik de andere achterlichten-set terugheb van Joshua dan zal ik de andere kant ook maken en monteren. Mijn idee is om ze te schakelen op 'contact'. Als een soort DRLs voor de achterkant dus.
Bijlagen
galant-rear-light-ledstrip.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift

Bericht door Twain »

leuk idee dat achterlicht :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift

Bericht door miss_laatjuh »

Super !! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als ze erin zitten :yes:
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift

Bericht door Xenon »

marksanne schreef:[...]
'Natuurlijk' eerst de Xenon-mod gedaan...
Whaa, dat is er toch een beetje ingeslopen, die kreet, hè? Ik voel me vereerd :thx:

*Xenon rijdt trouwens weer rond zonder zijn eigen mod... :x: :emo:

marksanne schreef: ... een flexibele LED strip op maat geknipt en gemonteerd...
Mooi! 8-) Ziet er strak uit. Hou ik wel van.
Ik liep bij die van mij ertegen aan dat ik de leds strak tegen het glas aan moest zetten, omdat anders de boel vreselijk 'blurred' raakt. Wat zou 't een feest zijn als je achterlichten zou kunnen bemachtigen met mooie, 100% transparante kappen (anders dan de Lexus/Altezza-look units met die rare bobbel in het glas). Dan kon je de mooiste LED/CCFL-bouwsels maken :yes:

Moet nu trouwens bekennen dat ik weer een beetje de pest in heb dat ik hier die vrijheid niet meer zo heb voor zit soort fratsen. Misschien toch maar weer eens wat minder 'braaf' worden? :mean: :hypo:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift

Bericht door TPA »

Weer ff flink bezig geweest, Mark 8-)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - MAF

Bericht door marksanne »

Na weken stilstand heb ik vandaag het monster maar ns 20 meter bereden. HUP! zo de garage in :)

De reden van de wekenlange stilstand is een lastige storing. Het gebeurd niet zo vaak en alleen bij werkelijk een stuk rijden en dus warme motor. Bij het uitrollen bij bv een stoplicht en je trapt de koppeling in dan zakken de toeren heel soms zover terug dat de motor uitvalt. Starten en dan meteen weer lopen, maar reuze irritant. Ik was een maandje terug niet zo happig op eigen speurwerk ivm m'n prive dingen toen, dus ik heb zelfs voor het eerst in jaaaaaaren naar een garage gebracht: Mitsubishi Boonstoppel in Waddinxveen.

Bijna 400 euro lichter en diagnose: waarschijnlijk de ECU. Hmmm... okee, die heb ik zelf nog reserve liggen, dus dat doe ik dan wel even zelf. Probleem opgelost?! Helaas. Sindsdien heb ik de VR2 gebruikt :) Maar vandaag zocht op m'n zolder naar een reserve MAF, want dat kan ook dit soort symptomen geven. Tsja, ik moet het toch uiteindelijk weer zelf uitvogelen blijkbaar, en verdraaid, ik kwam er eentje tegen!

Bij nadere inspectie bleek het een VR4 MAF te zijn. 1 cijfertje verschil... hmmm, let's try it anyway :)
Okee, dat levert meteen een storingscode in het dashboard op. Jammer.

Even in de originele V6 MAF kijken. Jeetje, het ding ziet er nogal gehavend uit! Het honingraat-gaaswerk is in 1 hoek helemaal gekreukeld en van binnen zie ik allemaal oxidatie en bruine randen rondom componentjes en soldeerpunten. Ik heb sterk de indruk dat deze MAF inderdaad wel 'ns bij specifieke omstandigheden de draad kan kwijtraken, ik hoop dat ik nu op het goede spoor zit!

Nu dus op zoek naar een V6 MAF (er staat op de code 482_____E5T08071). Als iemand er eentje heeft liggen voor leen of koop, dan hou ik me aanbevolen!
Bijlagen
galant-e5t08071-maf-sensor.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6 'monster' - MAF

Bericht door Lowlands »

Is dat jou MAFsensor???Bij mij in de 7 G is het maar 1 klein dingetje wat in de luchtstroom zit..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - MAF

Bericht door marksanne »

Nee, die is het opengewerkte huisje. Dit is de complete sensorunit/behuizing:
Bijlagen
E5T08071.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door marksanne »

Het zal niemand ontgaan zijn dat er een enorme hoeveelheid 'goodies' ineens te koop staan... Afkomstig van het Monster.

Het is spijtig, maar als geheel levert de auto te weinig op, dus de losse onderdelen moeten meer opbrengen en ach... zo heb ik 'm zowel helemaal op- als afgebouwd :) Hij heeft toch bijna 2 jaar redelijk dienst gedaan met als hoogtepunt de 3500km rit door Italie.

Het monster is nooit afgekomen met wat ik ermee in gedachten had, maar ach... de losse delen zullen zonder twijfel bij andere Galant nog regelmatig een nostalgische glimlach opwekken.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door mitsu-galant »

Jammer hoor! Hoezo ineens het opgegeven? Aardig
wat uurtjes aan zoet geweest denk ik zo
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door cvw »

Die indruk had ik al Mark toen ik de topics tevoorschijn zag komen, jammer. Want als je de lijst beschikbare onderdelen nu doorkijkt, dan zit er heel mooi en uniek spul tussen.
Binnenkort zou de APK weer aan de orde komen, zit het probleem daarin?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door marksanne »

Nee hoor, de APK zou ie zonder twijfel doorheen vliegen, meer dat ik geen 2 auto's meer wil (kan misschien zelfs) hebben. Eentje wegdoen (als geheel) had gekund, maar zoals ik schreef, de totale prijs van losse onderdelen voor 'vriendelijke prijsjes' zoals ik nu doe levert al meer op dan de auto als geheel proberen te verkopen. Het is zuiver economisch. Als het een paar honderd euro zou schelen dan was het een ander verhaal, maar ik verwacht een behoorlijk scheve verhouding :)

Ach... de tijd en moeite die erin is gaan zitten zie ik als hobby :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door menno3x8g »

Dag monster. Heb er wel het nodige van geleerd via je topic.
Blij dat je geen hard feelings erbij hebt :uhu: .
En zolang als (je) de VR2 (het) houdt is er niks aan het handje.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door marksanne »

De VR2 (nieuwe koosnaam is trouwens '50 shades of grey') gaat nooit weg! :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door foks »

de opbrengst kan weer ten gunste van de vr2 natuurlijk ;)
Succes met de verkoop. Tja, je kunt ze niet allemaal op de weg houden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door KNOEI 8G »

Jammer om te lezen Mark, maar het was zeker een project wat met veel belangstelling gevolgd is!!
iig succes met de verkoop van de onderdelen. :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door Xenon »

Durven jullie wel, hè? Kijk ik na een poosje nog eens wat rond op GF, zie ik eerst Cees z'n Galant gaan, Martijn z'n Galant en nu -inderdaad- Monster in onderdelen verschijnen :x :cry: :cry: :cry: .

Maar ik snap 'm helemaal Mark. Greeny v1.0 viel ten prooi aan hetzelfde lot, vanuit dezelfde gedachte :emo: en leeft nu deels voort op andere Galants en de rest ligt stof te happen op zolder. Soit...

Maaruh... 50 shades of grey gaat dan nu misschien wel P75W worden ??? :mean: :yum: 8-) :yum:, of heb ik teveel Dropshot gehad vanavond? :x:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door marksanne »

Hahaha, tsja... wie weet, als ik weer wat geld heb... best een idee! Ik moet zeggen dat ik het zilverkleurtje altijd goed heb kunnen waarderen, maar dat P75W... oeh!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door miss_laatjuh »

Jammer man !! Maar een logisch besluit uiteindelijk ..vond het echt triest om te lezen net 'zo als je er over praat' maar stiekem doet het gewoon best zeer denk ik , Waar ik weer (zonder gein)een :D lach van op mn gezicht kreeg was om te lezen : de vr2 gaat nooit weg !! Ken zo'n gevoel haha
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door galantrijder »

Ja jammer dat het is zoals het is. Maar na de verkoop kun je je wel volledig focussen op de "Grey Metal-Killer", al kom ik je natuurlijk wel nog even lastig vallen! :)

P.s. Niet dat het nog uit maakt, maar ik lees nu net pas (lekker snel) dat van die toeren die wegvallen bij het intrappen v/h koppelingspedaal. Ik heb dat ook gehad, juist nádat ie bij de dealer was geweest. Bij mij was het weg na het opnieuw inleren v/h motormanagement en het reinigen van het gasklephuis.
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door TPA »

Dat is niet zo mooi nieuws Mark.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren

Bericht door m4v3r1ck »

Dat is inderdaad jammer, valt een voor een weg hier .... :(
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - de finale

Bericht door marksanne »

Vorige week ben ik begonnen met slopen en exact een week later is het kaalgeplukte overblijfsel door een lokaal sloopbedrijf opgehaald.

Tot een paar dagen terug kon ik ondanks de ontiegelijke hoeveelheid onderdelen die ik er al afgehaald had nog steeds de auto starten en sturen, niet dat ik het gedaan heb, maar ik wist dat het nog kon! Op het moment dat de laatste vitale aders dan afgekoppeld worden (benzineleidingen bijvoorbeeld) dan is het einde echt daar. Deze auto zal nooit meer op eigen kracht een meter rijden. Z'n lot was bezegeld, maar ik denk dat ie achteraf nog een paar prima jaren in de blessuretijd mee heeft mogen spelen en zich wellicht meer prima-donna voelde dan ooit daarvoor :)

Het waren een paar leerzame, creatieve, nuttige, lekkere maar soms ook ronduit vervelende jaren met het Monster. Ik heb er geen spijt van, vele onderdelen hebben en gaan een nieuw leven tegemoed en zo blijven er altijd stukken Monster voortleven.
Bijlagen
monstersloop01.JPG
monstersloop02.JPG
monstersloop03.JPG
monstersloop04.JPG
monstersloop05.JPG
monstersloop06.JPG
monstersloop07.JPG
monstersloop08.JPG
monstersloop09.JPG
monstersloop10.JPG
monstersloop11.JPG
monstersloop12.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - de finale

Bericht door KNOEI 8G »

RIP Monster.... Het was ook zeker een mooi project om te volgen Mark!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6 'monster' - de finale

Bericht door menno3x8g »

Sip ... weer een galant minder.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6 'monster' - de finale

Bericht door m4v3r1ck »

Heel erg jammer inderdaad .... maar goed aan alles komt einde
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”