8G V6 'monster' - de finale
Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift
Het kostte bij elkaar 2 dagen, maar dan heb je ook wat! Zo schoon, strak en fris heeft deze auto er nog nooit bijgestaan in de tijd dat ik 'm heb!
Ik ben begonnen met het interieur. Na een stofzuigbeurt heb ik eerst een vezeldoek met 1:10 verdunde APC alles schoongemaakt, ook het leer. Daarna met een speciale leerreiniger (colorlock leerreiniger 'sterk') alles nog eens dunnetjes overgedaan. Mooie diepe reiniging. Daarna met een leerkleur-opfrisser (ook weer can colorlock) het leer van wat extra zwart voorzien, mooie egale diepe kleur. Een dag later pas heb ik de leerconditioner (wederom van colorlock) aangebracht. Veel werk, maar veel resultaat ook! Het interieur ziet er eens zo goed uit als voorheen.
Toen de buitenkant: wielkuipen en wielen met de hogedruk afspuiten, dan de hele auto wassen en drogen. Daarna de complete auto geclayed om daarna een wax aan te brengen (beide Meguirs). De plastic koplampen met Plastx verzorgd, het voorruit met RainX en de wielen met heerlijk ruikend geel blubberige wielenwax (merk weet ik even niet meer).
Resultaat is een paar vermoeide armen en handen, maar jongens wat ziet ie er weer netjes uit. Een behandeling uitdeuken-zonder-spuiten en de raamstijlen glimmend zwart spuiten zodat de windvangers er weer op kunnen. Ik denk dat ik dat spuiten van de week maar 'ns ga doen!
Tenslotte heb ik gespeeld met een reserve achterlicht. 'Natuurlijk' eerst de Xenon-mod gedaan (die rode biesjes-uit het heldere deel weggehaald) en de mod zodat het achterlicht niet slechts een klein puntje is maar een forse rechthoek. En daarna... een flexibele LED strip op maat geknipt en gemonteerd. Het ziet er op de foto uit als oranje, maar het is helder rood in het echt en ik vind het wel wat! Als ik de andere achterlichten-set terugheb van Joshua dan zal ik de andere kant ook maken en monteren. Mijn idee is om ze te schakelen op 'contact'. Als een soort DRLs voor de achterkant dus.
Ik ben begonnen met het interieur. Na een stofzuigbeurt heb ik eerst een vezeldoek met 1:10 verdunde APC alles schoongemaakt, ook het leer. Daarna met een speciale leerreiniger (colorlock leerreiniger 'sterk') alles nog eens dunnetjes overgedaan. Mooie diepe reiniging. Daarna met een leerkleur-opfrisser (ook weer can colorlock) het leer van wat extra zwart voorzien, mooie egale diepe kleur. Een dag later pas heb ik de leerconditioner (wederom van colorlock) aangebracht. Veel werk, maar veel resultaat ook! Het interieur ziet er eens zo goed uit als voorheen.
Toen de buitenkant: wielkuipen en wielen met de hogedruk afspuiten, dan de hele auto wassen en drogen. Daarna de complete auto geclayed om daarna een wax aan te brengen (beide Meguirs). De plastic koplampen met Plastx verzorgd, het voorruit met RainX en de wielen met heerlijk ruikend geel blubberige wielenwax (merk weet ik even niet meer).
Resultaat is een paar vermoeide armen en handen, maar jongens wat ziet ie er weer netjes uit. Een behandeling uitdeuken-zonder-spuiten en de raamstijlen glimmend zwart spuiten zodat de windvangers er weer op kunnen. Ik denk dat ik dat spuiten van de week maar 'ns ga doen!
Tenslotte heb ik gespeeld met een reserve achterlicht. 'Natuurlijk' eerst de Xenon-mod gedaan (die rode biesjes-uit het heldere deel weggehaald) en de mod zodat het achterlicht niet slechts een klein puntje is maar een forse rechthoek. En daarna... een flexibele LED strip op maat geknipt en gemonteerd. Het ziet er op de foto uit als oranje, maar het is helder rood in het echt en ik vind het wel wat! Als ik de andere achterlichten-set terugheb van Joshua dan zal ik de andere kant ook maken en monteren. Mijn idee is om ze te schakelen op 'contact'. Als een soort DRLs voor de achterkant dus.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift
Super !! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als ze erin zitten
Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift
Whaa, dat is er toch een beetje ingeslopen, die kreet, hè? Ik voel me vereerdmarksanne schreef:[...]
'Natuurlijk' eerst de Xenon-mod gedaan...
*Xenon rijdt trouwens weer rond zonder zijn eigen mod...
Mooi! Ziet er strak uit. Hou ik wel van.marksanne schreef: ... een flexibele LED strip op maat geknipt en gemonteerd...
Ik liep bij die van mij ertegen aan dat ik de leds strak tegen het glas aan moest zetten, omdat anders de boel vreselijk 'blurred' raakt. Wat zou 't een feest zijn als je achterlichten zou kunnen bemachtigen met mooie, 100% transparante kappen (anders dan de Lexus/Altezza-look units met die rare bobbel in het glas). Dan kon je de mooiste LED/CCFL-bouwsels maken
Moet nu trouwens bekennen dat ik weer een beetje de pest in heb dat ik hier die vrijheid niet meer zo heb voor zit soort fratsen. Misschien toch maar weer eens wat minder 'braaf' worden?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - totale poetsdrift
Weer ff flink bezig geweest, Mark
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 8G V6 'monster' - MAF
Na weken stilstand heb ik vandaag het monster maar ns 20 meter bereden. HUP! zo de garage in
De reden van de wekenlange stilstand is een lastige storing. Het gebeurd niet zo vaak en alleen bij werkelijk een stuk rijden en dus warme motor. Bij het uitrollen bij bv een stoplicht en je trapt de koppeling in dan zakken de toeren heel soms zover terug dat de motor uitvalt. Starten en dan meteen weer lopen, maar reuze irritant. Ik was een maandje terug niet zo happig op eigen speurwerk ivm m'n prive dingen toen, dus ik heb zelfs voor het eerst in jaaaaaaren naar een garage gebracht: Mitsubishi Boonstoppel in Waddinxveen.
Bijna 400 euro lichter en diagnose: waarschijnlijk de ECU. Hmmm... okee, die heb ik zelf nog reserve liggen, dus dat doe ik dan wel even zelf. Probleem opgelost?! Helaas. Sindsdien heb ik de VR2 gebruikt Maar vandaag zocht op m'n zolder naar een reserve MAF, want dat kan ook dit soort symptomen geven. Tsja, ik moet het toch uiteindelijk weer zelf uitvogelen blijkbaar, en verdraaid, ik kwam er eentje tegen!
Bij nadere inspectie bleek het een VR4 MAF te zijn. 1 cijfertje verschil... hmmm, let's try it anyway
Okee, dat levert meteen een storingscode in het dashboard op. Jammer.
Even in de originele V6 MAF kijken. Jeetje, het ding ziet er nogal gehavend uit! Het honingraat-gaaswerk is in 1 hoek helemaal gekreukeld en van binnen zie ik allemaal oxidatie en bruine randen rondom componentjes en soldeerpunten. Ik heb sterk de indruk dat deze MAF inderdaad wel 'ns bij specifieke omstandigheden de draad kan kwijtraken, ik hoop dat ik nu op het goede spoor zit!
Nu dus op zoek naar een V6 MAF (er staat op de code 482_____E5T08071). Als iemand er eentje heeft liggen voor leen of koop, dan hou ik me aanbevolen!
De reden van de wekenlange stilstand is een lastige storing. Het gebeurd niet zo vaak en alleen bij werkelijk een stuk rijden en dus warme motor. Bij het uitrollen bij bv een stoplicht en je trapt de koppeling in dan zakken de toeren heel soms zover terug dat de motor uitvalt. Starten en dan meteen weer lopen, maar reuze irritant. Ik was een maandje terug niet zo happig op eigen speurwerk ivm m'n prive dingen toen, dus ik heb zelfs voor het eerst in jaaaaaaren naar een garage gebracht: Mitsubishi Boonstoppel in Waddinxveen.
Bijna 400 euro lichter en diagnose: waarschijnlijk de ECU. Hmmm... okee, die heb ik zelf nog reserve liggen, dus dat doe ik dan wel even zelf. Probleem opgelost?! Helaas. Sindsdien heb ik de VR2 gebruikt Maar vandaag zocht op m'n zolder naar een reserve MAF, want dat kan ook dit soort symptomen geven. Tsja, ik moet het toch uiteindelijk weer zelf uitvogelen blijkbaar, en verdraaid, ik kwam er eentje tegen!
Bij nadere inspectie bleek het een VR4 MAF te zijn. 1 cijfertje verschil... hmmm, let's try it anyway
Okee, dat levert meteen een storingscode in het dashboard op. Jammer.
Even in de originele V6 MAF kijken. Jeetje, het ding ziet er nogal gehavend uit! Het honingraat-gaaswerk is in 1 hoek helemaal gekreukeld en van binnen zie ik allemaal oxidatie en bruine randen rondom componentjes en soldeerpunten. Ik heb sterk de indruk dat deze MAF inderdaad wel 'ns bij specifieke omstandigheden de draad kan kwijtraken, ik hoop dat ik nu op het goede spoor zit!
Nu dus op zoek naar een V6 MAF (er staat op de code 482_____E5T08071). Als iemand er eentje heeft liggen voor leen of koop, dan hou ik me aanbevolen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - MAF
Is dat jou MAFsensor???Bij mij in de 7 G is het maar 1 klein dingetje wat in de luchtstroom zit..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 8G V6 'monster' - MAF
Nee, die is het opengewerkte huisje. Dit is de complete sensorunit/behuizing:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Het zal niemand ontgaan zijn dat er een enorme hoeveelheid 'goodies' ineens te koop staan... Afkomstig van het Monster.
Het is spijtig, maar als geheel levert de auto te weinig op, dus de losse onderdelen moeten meer opbrengen en ach... zo heb ik 'm zowel helemaal op- als afgebouwd Hij heeft toch bijna 2 jaar redelijk dienst gedaan met als hoogtepunt de 3500km rit door Italie.
Het monster is nooit afgekomen met wat ik ermee in gedachten had, maar ach... de losse delen zullen zonder twijfel bij andere Galant nog regelmatig een nostalgische glimlach opwekken.
Het is spijtig, maar als geheel levert de auto te weinig op, dus de losse onderdelen moeten meer opbrengen en ach... zo heb ik 'm zowel helemaal op- als afgebouwd Hij heeft toch bijna 2 jaar redelijk dienst gedaan met als hoogtepunt de 3500km rit door Italie.
Het monster is nooit afgekomen met wat ik ermee in gedachten had, maar ach... de losse delen zullen zonder twijfel bij andere Galant nog regelmatig een nostalgische glimlach opwekken.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Jammer hoor! Hoezo ineens het opgegeven? Aardig
wat uurtjes aan zoet geweest denk ik zo
wat uurtjes aan zoet geweest denk ik zo
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Die indruk had ik al Mark toen ik de topics tevoorschijn zag komen, jammer. Want als je de lijst beschikbare onderdelen nu doorkijkt, dan zit er heel mooi en uniek spul tussen.
Binnenkort zou de APK weer aan de orde komen, zit het probleem daarin?
Binnenkort zou de APK weer aan de orde komen, zit het probleem daarin?
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Nee hoor, de APK zou ie zonder twijfel doorheen vliegen, meer dat ik geen 2 auto's meer wil (kan misschien zelfs) hebben. Eentje wegdoen (als geheel) had gekund, maar zoals ik schreef, de totale prijs van losse onderdelen voor 'vriendelijke prijsjes' zoals ik nu doe levert al meer op dan de auto als geheel proberen te verkopen. Het is zuiver economisch. Als het een paar honderd euro zou schelen dan was het een ander verhaal, maar ik verwacht een behoorlijk scheve verhouding
Ach... de tijd en moeite die erin is gaan zitten zie ik als hobby
Ach... de tijd en moeite die erin is gaan zitten zie ik als hobby
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Dag monster. Heb er wel het nodige van geleerd via je topic.
Blij dat je geen hard feelings erbij hebt .
En zolang als (je) de VR2 (het) houdt is er niks aan het handje.
Blij dat je geen hard feelings erbij hebt .
En zolang als (je) de VR2 (het) houdt is er niks aan het handje.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
De VR2 (nieuwe koosnaam is trouwens '50 shades of grey') gaat nooit weg!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
de opbrengst kan weer ten gunste van de vr2 natuurlijk
Succes met de verkoop. Tja, je kunt ze niet allemaal op de weg houden.
Succes met de verkoop. Tja, je kunt ze niet allemaal op de weg houden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Jammer om te lezen Mark, maar het was zeker een project wat met veel belangstelling gevolgd is!!
iig succes met de verkoop van de onderdelen.
iig succes met de verkoop van de onderdelen.
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Durven jullie wel, hè? Kijk ik na een poosje nog eens wat rond op GF, zie ik eerst Cees z'n Galant gaan, Martijn z'n Galant en nu -inderdaad- Monster in onderdelen verschijnen .
Maar ik snap 'm helemaal Mark. Greeny v1.0 viel ten prooi aan hetzelfde lot, vanuit dezelfde gedachte en leeft nu deels voort op andere Galants en de rest ligt stof te happen op zolder. Soit...
Maaruh... 50 shades of grey gaat dan nu misschien wel P75W worden ??? , of heb ik teveel Dropshot gehad vanavond?
Maar ik snap 'm helemaal Mark. Greeny v1.0 viel ten prooi aan hetzelfde lot, vanuit dezelfde gedachte en leeft nu deels voort op andere Galants en de rest ligt stof te happen op zolder. Soit...
Maaruh... 50 shades of grey gaat dan nu misschien wel P75W worden ??? , of heb ik teveel Dropshot gehad vanavond?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Hahaha, tsja... wie weet, als ik weer wat geld heb... best een idee! Ik moet zeggen dat ik het zilverkleurtje altijd goed heb kunnen waarderen, maar dat P75W... oeh!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Jammer man !! Maar een logisch besluit uiteindelijk ..vond het echt triest om te lezen net 'zo als je er over praat' maar stiekem doet het gewoon best zeer denk ik , Waar ik weer (zonder gein)een lach van op mn gezicht kreeg was om te lezen : de vr2 gaat nooit weg !! Ken zo'n gevoel haha
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Ja jammer dat het is zoals het is. Maar na de verkoop kun je je wel volledig focussen op de "Grey Metal-Killer", al kom ik je natuurlijk wel nog even lastig vallen!
P.s. Niet dat het nog uit maakt, maar ik lees nu net pas (lekker snel) dat van die toeren die wegvallen bij het intrappen v/h koppelingspedaal. Ik heb dat ook gehad, juist nádat ie bij de dealer was geweest. Bij mij was het weg na het opnieuw inleren v/h motormanagement en het reinigen van het gasklephuis.
P.s. Niet dat het nog uit maakt, maar ik lees nu net pas (lekker snel) dat van die toeren die wegvallen bij het intrappen v/h koppelingspedaal. Ik heb dat ook gehad, juist nádat ie bij de dealer was geweest. Bij mij was het weg na het opnieuw inleren v/h motormanagement en het reinigen van het gasklephuis.
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Dat is niet zo mooi nieuws Mark.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 8G V6 'monster' - strijd verloren
Dat is inderdaad jammer, valt een voor een weg hier ....
Re: 8G V6 'monster' - de finale
Vorige week ben ik begonnen met slopen en exact een week later is het kaalgeplukte overblijfsel door een lokaal sloopbedrijf opgehaald.
Tot een paar dagen terug kon ik ondanks de ontiegelijke hoeveelheid onderdelen die ik er al afgehaald had nog steeds de auto starten en sturen, niet dat ik het gedaan heb, maar ik wist dat het nog kon! Op het moment dat de laatste vitale aders dan afgekoppeld worden (benzineleidingen bijvoorbeeld) dan is het einde echt daar. Deze auto zal nooit meer op eigen kracht een meter rijden. Z'n lot was bezegeld, maar ik denk dat ie achteraf nog een paar prima jaren in de blessuretijd mee heeft mogen spelen en zich wellicht meer prima-donna voelde dan ooit daarvoor
Het waren een paar leerzame, creatieve, nuttige, lekkere maar soms ook ronduit vervelende jaren met het Monster. Ik heb er geen spijt van, vele onderdelen hebben en gaan een nieuw leven tegemoed en zo blijven er altijd stukken Monster voortleven.
Tot een paar dagen terug kon ik ondanks de ontiegelijke hoeveelheid onderdelen die ik er al afgehaald had nog steeds de auto starten en sturen, niet dat ik het gedaan heb, maar ik wist dat het nog kon! Op het moment dat de laatste vitale aders dan afgekoppeld worden (benzineleidingen bijvoorbeeld) dan is het einde echt daar. Deze auto zal nooit meer op eigen kracht een meter rijden. Z'n lot was bezegeld, maar ik denk dat ie achteraf nog een paar prima jaren in de blessuretijd mee heeft mogen spelen en zich wellicht meer prima-donna voelde dan ooit daarvoor
Het waren een paar leerzame, creatieve, nuttige, lekkere maar soms ook ronduit vervelende jaren met het Monster. Ik heb er geen spijt van, vele onderdelen hebben en gaan een nieuw leven tegemoed en zo blijven er altijd stukken Monster voortleven.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - de finale
RIP Monster.... Het was ook zeker een mooi project om te volgen Mark!!
Re: 8G V6 'monster' - de finale
Sip ... weer een galant minder.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - de finale
Heel erg jammer inderdaad .... maar goed aan alles komt einde