8G V6 'monster' - de finale
Re: 8G V6 'monster' - JDM koplampen en iPhone 5 plug-in
ooohhh als dat maar goed gaat.
Moet je niet iets van een houdertje erbij verzinnen?
Ik voorzie een iPhone met afgebroken plug als het ding G-krachten gaat krijgen met gasgeven/remmen/sturen.
Succes in ieder geval.
Moet je niet iets van een houdertje erbij verzinnen?
Ik voorzie een iPhone met afgebroken plug als het ding G-krachten gaat krijgen met gasgeven/remmen/sturen.
Succes in ieder geval.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - JDM koplampen en iPhone 5 plug-in
Haha lachen
Maar is het nu niet dat als de telefoon erop staat, en ze schakelt naar zn (bv) 3 dat ze tegen de telefoon komt?.
Maar is het nu niet dat als de telefoon erop staat, en ze schakelt naar zn (bv) 3 dat ze tegen de telefoon komt?.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: 8G V6 'monster' - JDM koplampen en iPhone 5 plug-in
Netjes hoor, mooi pookje ook
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: 8G V6 'monster' - JDM koplampen en iPhone 5 plug-in
Nee schakelpook komt niet echt dichtbij. Hij kan wat meer naar achteren nog maar op deze plek blijf het brillenkokertje en asbakje ook nog geheel bruikbaar. Intussen de test gedaan met de telefoon en hij past perfect en staat erg stevig, vooral door dat jack-plugje. 's kijken hoe het gaat tijdens rijden
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Helaas weer kreukels in het monster... vrouwlief reed gisteren met een slakkengangetje (filerijden) in een voorligger.
Niks aan 't handje dus (hoewel de mevrouw die aangereden is later misselijk werd en pijn in nek en rug had en later voor controle naar het ziekenhuis...).
Maar de voorkant van de auto ligt dus in 'puin'. Hoewel de schade eigenlijk alleen plaatwerk is, zal het wel weer een klusje worden om alles weer netjes eruit en er nieuw in te krijgen denk ik. De defecte delen zijn:
- de JDM koplampen (grrrr)
- de mooie customized voorbumper (grrrr)
- de motorkap
- het luchtfilterhuis
- crash-bar
- nummerplaat & houder
- metalen voorfront/frame
Gelukkig zijn de airco- en koelwater radiatoren, net als de stuurbekrachtigings-koelleiding perfect 'recht' meegebogen (en heel) alleen staan nu 2cm af van het uitlaatspruikstuk.
Alle onderdelen heb ik al wel (filterhuis en mogelijk het metalen voorfront/frame via Mark), behalve een motorkap. En als ik meer tijd zou hebben / willen nemen zou ik mijn project-motorkap kunnen gebruiken, maar dat heeft nu even geen prioriteit.
Niks aan 't handje dus (hoewel de mevrouw die aangereden is later misselijk werd en pijn in nek en rug had en later voor controle naar het ziekenhuis...).
Maar de voorkant van de auto ligt dus in 'puin'. Hoewel de schade eigenlijk alleen plaatwerk is, zal het wel weer een klusje worden om alles weer netjes eruit en er nieuw in te krijgen denk ik. De defecte delen zijn:
- de JDM koplampen (grrrr)
- de mooie customized voorbumper (grrrr)
- de motorkap
- het luchtfilterhuis
- crash-bar
- nummerplaat & houder
- metalen voorfront/frame
Gelukkig zijn de airco- en koelwater radiatoren, net als de stuurbekrachtigings-koelleiding perfect 'recht' meegebogen (en heel) alleen staan nu 2cm af van het uitlaatspruikstuk.
Alle onderdelen heb ik al wel (filterhuis en mogelijk het metalen voorfront/frame via Mark), behalve een motorkap. En als ik meer tijd zou hebben / willen nemen zou ik mijn project-motorkap kunnen gebruiken, maar dat heeft nu even geen prioriteit.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Klote voor jullie man Good luck met de reparaties!
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Oeh.... zuur!! Carolien zal zich wel kl*te voelen.... Succes met het fixen!
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Altijd jammer. Nu weer opnieuw opbouwen en blijven ademen ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Ze vind in ieder geval je hobby "aan autos sleutelen" wel leuk.
Zo leuk dat ze zelfs werk voor je creert.
Haha
Zonder gein, tis mooi KUT
Zo leuk dat ze zelfs werk voor je creert.
Haha
Zonder gein, tis mooi KUT
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Gloeiendegloeiendegl8%#$@nde...
Misschien één klein gelukje dan dat Monster nog niet parelmoer wit is.
...zucht...
Misschien één klein gelukje dan dat Monster nog niet parelmoer wit is.
...zucht...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Haha, ik dacht het zelf ook Vincent
En zelfs m'n moeder zorgde met diezelfde opmerking voor een heel klein positief draai-tje aan dit stukje verdriet.
En zelfs m'n moeder zorgde met diezelfde opmerking voor een heel klein positief draai-tje aan dit stukje verdriet.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Pff balen man! Zit toch nog aardig wat schade aan de auto maar het is goed dat je dat zelf nog kunt maken.
Succes er mee!
Succes er mee!
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Ik heb nog een Fl motorkap, is alleen niet direkt naast de deur.
Ook nog een crashbar, geen motion uitvoering
Ook nog een crashbar, geen motion uitvoering
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Is Carolien tegenwoordig van de werkverschaffing
volgens mij vond ze gewoon het moment van der vent weer heel de avond naast haar op de bank te dichtbij komen
volgens mij vond ze gewoon het moment van der vent weer heel de avond naast haar op de bank te dichtbij komen
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Haha, nou als je beseft dat we doorgaans per week hoogstens 2 avonden samen thuis zijn, dan denk (hoop) ik niet dat dit de reden is Anton
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Mooi klote mark !
Succes met de reparatie , mocht je vragen of advies nodig hebben dan hoor ik het wel..
Succes met de reparatie , mocht je vragen of advies nodig hebben dan hoor ik het wel..
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
klote allemaal weer. Daar gaat al dat werk in rook op.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - crash boom bang
Super rot voor je Goos! mocht je cola nodig hebben tijdens de repairs! je weet me te vinden!!
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
Vanmorgen samen met de aanstichtster van dit kwaad begonnen met het ontmantelen van het front.
Motorkap eraf, voorbumper eraf, side skirts eraf, zijschermen eraf, radiator weggehaald, alle electra en andere in-de-weg-zittende delen weggehaald en vervolgens alle puntlasjes uitgeboord. Tenslotte is het dan een kwestie van wat geweld met een paar hamers schroevendraaiers, beitels en wat trekken en wrikken tot ineens je het complete, verwrongen frame in je handen hebt
Nu een vers frame erin teruglassen, bumper opknappen en spuiten, net als een verse motorkap en we kunnen weer tuffen!
Ik mik een beetje op volgende week weekend klaar.
Motorkap eraf, voorbumper eraf, side skirts eraf, zijschermen eraf, radiator weggehaald, alle electra en andere in-de-weg-zittende delen weggehaald en vervolgens alle puntlasjes uitgeboord. Tenslotte is het dan een kwestie van wat geweld met een paar hamers schroevendraaiers, beitels en wat trekken en wrikken tot ineens je het complete, verwrongen frame in je handen hebt
Nu een vers frame erin teruglassen, bumper opknappen en spuiten, net als een verse motorkap en we kunnen weer tuffen!
Ik mik een beetje op volgende week weekend klaar.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
Haha mooi teamwerk !
Hoef ik mijn meisje niet te vragen
Hoef ik mijn meisje niet te vragen
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
Toch aldoor weer verwonderlijk hoe jij/jullie de auto's weten op te knappen, waar verreweg de meeste mensen ze laten afvoeren naar de sloop.
Compliments!
Compliments!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
Helaas vandaag geen voortgang geboekt met het monster, ik kan ook niet zoveel kunnen doen eerlijk gezegd, behalve de verse voorbumper verder gereed maken en wat las-klaar maken van de front delen, maar dat komt allemaal van de week wel.
Nog even een plaatje van al het kapotte spul:
Nog even een plaatje van al het kapotte spul:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
pffff, heb je sleutelenietis wat voorkomt dat je nog slaapt 's nachts? Twee auto's tegelijk. Succes, en respect.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - slopen voor het fixen
* Mompelt iets over kleine hoekjes (wetende dat jullie nu vaak genoeg aan de beurt zijn geweest) en kijkt met respect naar de stapel materiaal die gedemonteerd is en vervangen gaat worden. Sluit zich aan bij de uitspraak van Heer Menno3x8g *
Re: 8G V6 'monster' - repair parts compleet
Gisteren besloten een aftermarket voorfront te bestellen, het lospeuteren van een origineel voorfront is eigenlijk niet te doen en een origineel front van Mitsu is echt belachelijk geprijsd (250 euro +). Vandaag is het verse front verstuurd dus ik hoop 'm morgen te ontvangen.
Besteld via [External Link Removed for Guests] en niet alleen mooi geprijsd, maar ook snelle levering, dus als de pasvorm ook een beetje in orde is dan ben ik helemaal happy!
Dit part was het meeste 'lastige' omdat ik heb zitten twijfelen over origineel of aftermarket en de vraag of het aanbod van aftermarket wel echt leverbaar was, want ik heb het idee dat een aantal fabrikanten / leveranciers een deel van de Galant panelen niet meer in het assortiment hebben. Kortom: als er van de week niet teveel gekkigheid in de avond en weekend tussendoor komt, kan ik 'm weer compleet klaar en gespoten hebben einde weekend.
(nog wel even fingers crossed voor de motorkap of de pick-up & return via Martijnver13 lukt)
Besteld via [External Link Removed for Guests] en niet alleen mooi geprijsd, maar ook snelle levering, dus als de pasvorm ook een beetje in orde is dan ben ik helemaal happy!
Dit part was het meeste 'lastige' omdat ik heb zitten twijfelen over origineel of aftermarket en de vraag of het aanbod van aftermarket wel echt leverbaar was, want ik heb het idee dat een aantal fabrikanten / leveranciers een deel van de Galant panelen niet meer in het assortiment hebben. Kortom: als er van de week niet teveel gekkigheid in de avond en weekend tussendoor komt, kan ik 'm weer compleet klaar en gespoten hebben einde weekend.
(nog wel even fingers crossed voor de motorkap of de pick-up & return via Martijnver13 lukt)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - front is back!
Jaja, na een avondje slijpen, passen, meten en lassen zit er weer een compleet voorframe in het Monster!
Het paste eerlijk gezegd erg netjes allemaal, beter dan ik had verwacht. Er zit wel een sh*tload aan optionele gaatjes in het topframe, voor ieder denkbaar model 8G Galant waarschijnlijk wat ik jammer vindt natuurlijk... Daar ga ik nog wel wat werk insteken om het helemaal strak te maken.
Voorlopig ben ik weer een happy chap, want met dit complete verse voorframe kan ik nu weer gaan opbouwen!
Nu alleen nog een ritje regelen zodat ik de motorkap ook kan ophalen, spuiten en monteren.
Het paste eerlijk gezegd erg netjes allemaal, beter dan ik had verwacht. Er zit wel een sh*tload aan optionele gaatjes in het topframe, voor ieder denkbaar model 8G Galant waarschijnlijk wat ik jammer vindt natuurlijk... Daar ga ik nog wel wat werk insteken om het helemaal strak te maken.
Voorlopig ben ik weer een happy chap, want met dit complete verse voorframe kan ik nu weer gaan opbouwen!
Nu alleen nog een ritje regelen zodat ik de motorkap ook kan ophalen, spuiten en monteren.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - front is back!
Sow, schiet al lekker op!
Re: 8G V6 'monster' - front is back!
Jjaaaaaa !!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Ik kan het niet laten... veeeeeel te veel tijd gestoken in de onbeschermde delen (vooral de delen uit het zicht) in een speciale menie-achtige profi grondlaag gezet (kwast), daarna schuren plamuren, schuren plamuren van de aangepaste (dichtgelaste) bovenzijde van het voor-frame.
Daarna weer de bekende 2K vulprimer in een paar lagen opgezet en dan weer schuren. De onderzijde van het frame heb ik zwart gespoten, de bovenzijde wit (zelfde als de rest van de motorruimte).
Heel lekker strak frontje zo, ben er wel tevreden mee
Daarna weer de bekende 2K vulprimer in een paar lagen opgezet en dan weer schuren. De onderzijde van het frame heb ik zwart gespoten, de bovenzijde wit (zelfde als de rest van de motorruimte).
Heel lekker strak frontje zo, ben er wel tevreden mee
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
uhh, zwart is het zeker wel.
wat doet die vulprimer?
gaatjes in het schuur/plamuurwerk vullen?
wat doet die vulprimer?
gaatjes in het schuur/plamuurwerk vullen?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Vulprimer is eigenlijk een soort mix van een primer samen met een plamuur-achtig goedje dat inderdaad zorgt dat kleine krasjes en putjes perfect gevuld worden. Het 'bouwt' ook lekker op, ofwel: je kunt binnen een paar minuten al je volgende laag vulprimer aanbrengen zodat je razendsnel een lekker laagje krijgt. Omdat dit een 2K vulprimer is en reageert met het 'verharder'-componenten droogt het lekker snel en kun je met een half uurtje bij 20 graden meestal al kurkdroog stof schuren. Omdat je een goede dikke laag hebt kun je perfect de te hoog opgebouwde primerlaag afschuren en daarmee het totale oppervlak spiegelglad schuren. Deze vulprimer heeft ook een anti-roest-werking, kortom, een erg mooi goedje
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Ik zeg: chapeau!
Man, je maakt er wel weer best werk van. Top hoor.
Enne... Nu je toch weer een kap en bumpert moet spuiten... misschien een optie om 'de rest' dan ook meteen mee te (laten) nemen in de kleur W75E ?
Of ga je me nu vervloeken?
Man, je maakt er wel weer best werk van. Top hoor.
Enne... Nu je toch weer een kap en bumpert moet spuiten... misschien een optie om 'de rest' dan ook meteen mee te (laten) nemen in de kleur W75E ?
Of ga je me nu vervloeken?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Doe het nou niet te goed, dan kunnen we niet meer zien hoeveel werk erin gezeten heeft.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Opnieuw wat tijd kunnen besteden aan t Monstertje. De gaten voor de gasveer-beugeltjes dichtgelast om er schroefdraad in te kunnen tappen want dat popnagelen ben ik beu.
Verder het front opgebouwd, lampen, airco radiator, koelwater radiator + gevuld, lampen erin, grilletje, zijschermen er weer op, side skirts er ook weer op. Het lijkt weer aardig op een auto!
Ik ben weer verdergegaan met de VR4 PFL voorbumper waar ik anderhalve week terug aan begonnen was voor het klappertje. Zal wel een paar avonden werk nog inzitten voor t spuitklaar is, maargoed. We komen er wel. Zolang er niet teveel oponthoud tussenkomt zegmaar
Verder het front opgebouwd, lampen, airco radiator, koelwater radiator + gevuld, lampen erin, grilletje, zijschermen er weer op, side skirts er ook weer op. Het lijkt weer aardig op een auto!
Ik ben weer verdergegaan met de VR4 PFL voorbumper waar ik anderhalve week terug aan begonnen was voor het klappertje. Zal wel een paar avonden werk nog inzitten voor t spuitklaar is, maargoed. We komen er wel. Zolang er niet teveel oponthoud tussenkomt zegmaar
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Nice work
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
super
ben wel trots op je vriend.
als ik zo ff zit te bedenken dat je eigenlijk 8 jaar geleden nihil ervaring had met sleutelen, laat staan dit soort dingen aanpakken.
van mij een dikke vette schouderklop markoes
ben wel trots op je vriend.
als ik zo ff zit te bedenken dat je eigenlijk 8 jaar geleden nihil ervaring had met sleutelen, laat staan dit soort dingen aanpakken.
van mij een dikke vette schouderklop markoes
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Dank u, dank u! Ik vind het ook erg leuk dat er elke keer nieuwe dingen gedaan (moeten) worden en dat het uiteindelijk altijd weer lukt. De aanleiding voor sommige klussen is lang niet altijd mijn eigen keuze, maar als het dan uiteindelijk weer beter/mooier is dan ervoor dan geeft het natuurlijk wel voldoening! En eerlijk is eerlijk, het scheelt in veel gevallen ook nog eens een enorme bak geld.
Als ik 'gewoon' de boel had laten repareren bij een schade herstelbedrijf dan was ik met dit verhaal ongeveer 2000 euro armer geweest. Nu kom ik op nog geen kwart daarvan uit. En ik maak er nu iets van zoals ik het wil (netter, strakker, verse-boutjes-met-wat-vet, gespoten, enz) en als je dat 'geteut' ook zo zou laten doen dan komt het helemaal niet meer goed qua totaalbedrag.
Ach ja, klussen aan dit soort auto's is per definitie een 'labour of love'
Als ik 'gewoon' de boel had laten repareren bij een schade herstelbedrijf dan was ik met dit verhaal ongeveer 2000 euro armer geweest. Nu kom ik op nog geen kwart daarvan uit. En ik maak er nu iets van zoals ik het wil (netter, strakker, verse-boutjes-met-wat-vet, gespoten, enz) en als je dat 'geteut' ook zo zou laten doen dan komt het helemaal niet meer goed qua totaalbedrag.
Ach ja, klussen aan dit soort auto's is per definitie een 'labour of love'
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Helemaal waar Mark. En dan ook nog eens met een kwaliteit die inderdaad onbetaalbaar is.marksanne schreef:Ach ja, klussen aan dit soort auto's is per definitie een 'labour of love'
Ziet er gelikt uit.
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
Puik stukie werk mark!
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - new front painted
De meeste auto's gaan steeds verder richting de sloop vanuit de showroom , deze gaat steeds verder de showroom in ipv richting sloop !!! Super !!! Hoezo is een galant een oude auto ?