Semper Fi, even voorstellen

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Semper Fidelis
Provincie: Friesland

Semper Fi, even voorstellen

Bericht door Semper Fidelis »

Goedemorgen!
Ik ben Dennis Lezwijn, net 20 jaar geworden en woonachtig in Gorredijk, Friesland.
Nadat mijn Peugeot 306 1.4XR redelijk uit elkaar viel, had ik er genoeg van en wou ik mijn droom waarmaken. Na een paar maanden sparen, en wat creatief boekhouden, kocht ik op 16 maart 2013 mijn droomauto; de Mitsubishi Galant 2.5 V6. Een mooie zwarte auto (helaas wel met de nodige deukjes, steenslag en andere oneffenheden) met een super design. Ook het interieur vind ik goed in elkaar zitten voor z'n leeftijd. En dan die opties nog :yum:
IMG_9438.jpg
IMG_9426.jpg
Punten waar ik aan wil werken:

- Antenne schuift niet meer automatisch in en uit (motortje kapot?)
- Nieuwe 17 inch velgen, ben nog over uit welke dat worden
- Huidige 15 inch velgen stralen en poeder coaten om als wintervelgen te gebruiken
- Temperatuur sensor motor vervangen, m'n motor is altijd warm volgens de meter... Iemand hier ervaring mee?
- Fuseekogel vervangen
- Linker zijkant knipperlicht vervangen, grapjas heeft deze eraf gereden
- Uitlaatsierstuk
- Ruitenwissen armen vervangen, mits het te duur is
- En natuurlijk weer laten blinken als nooit te voren!
Chilly Willy

Re: Semper Fi, even voorstellen

Bericht door Chilly Willy »

Welkom op het forum mede Fries,
Hoop dat je net zoals mij veel plezier van je Galant hebt.
Jammer genoeg kan ik de foto's niet bekijken
Just because I'm paranoid doesn't mean people aren't following me
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Welkom bij gf
Er staan top oplossingen voor je verbeter punten hier op het forum.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Foto's doen het gewoon hoor !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

welkom hier :D...toevallig zin in een BBQ ? haha
Awesomeness = Verveling x Talent
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

Welkom hier! Mooie vette wagen heb je :)
Motor temperatuur meter op midden is goed, mijn galant rijdt pas lekker als ie op temperatuur is, anders happert hij op de eerste versnelling tenzij ik heel veel gas geef.
Had geprobeerd uitlaatsierstuk te monteren, bij Halfords gekocht en meteen teruggebracht, originele uitlaat is net zo groot als de sierstuk, moet dus een stukje eraf snijden, doe ik niet dus :)
Hoeveel KM heeft ie gereden?
Semper Fidelis

De teller staat op 210.000 nu! Mijn inspiratie bron om uiteindelijk echt een Galant te kopen was het klokje rond in de Autoweek een paar maanden terug. Toevallig heb ik die eigenaar ook op dit forum al gezien!

Het is wel voelbaar wanneer de motor en versnellingsbak warm zijn, bij kleine ritten vind ik het wel fijn om echt te kunnen zien wanneer de motor warm is. Als ik de auto 2 dagen laat staan en op contact zet staat de motor temperatuur meter meteen al halverwege en stijgt maar een klein stukje als je rijdt. Ik neem aan dat de sensor dan kapot is?
Hoe bedoel je een stuk eraf snijden? Steekt de uitlaat anders te ver uit of past het niet met de omtrek? Het is ook geen prioriteit, anders moet ik maar leven met de originele uitlaat. Die is al dik genoeg. :)

Persoonlijk ligt mijn voorkeur niet bij een BBQ de komende weken, gourmetten past eerder bij de buitentemperaturen ;)
Ik zal even goed rondkijken op het forum, ik zag al een paar mooie tips!
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

Semper Fidelis schreef:De teller staat op 210.000 nu! Mijn inspiratie bron om uiteindelijk echt een Galant te kopen was het klokje rond in de Autoweek een paar maanden terug. Toevallig heb ik die eigenaar ook op dit forum al gezien!

Het is wel voelbaar wanneer de motor en versnellingsbak warm zijn, bij kleine ritten vind ik het wel fijn om echt te kunnen zien wanneer de motor warm is. Als ik de auto 2 dagen laat staan en op contact zet staat de motor temperatuur meter meteen al halverwege en stijgt maar een klein stukje als je rijdt. Ik neem aan dat de sensor dan kapot is?
Hoe bedoel je een stuk eraf snijden? Steekt de uitlaat anders te ver uit of past het niet met de omtrek? Het is ook geen prioriteit, anders moet ik maar leven met de originele uitlaat. Die is al dik genoeg. :)

Persoonlijk ligt mijn voorkeur niet bij een BBQ de komende weken, gourmetten past eerder bij de buitentemperaturen ;)
Ik zal even goed rondkijken op het forum, ik zag al een paar mooie tips!
Ik ben blijkbaar ook niet de enige die een Galant als droomauto heb :) Kwam laatst ook achter dat ik niet de enige ben die heel vaak een paar minuten blijf staren naar de mooie Galant hahaha.
Het is zeker raar dat de temperatuurmeter direct omhoog schoot, als ik mijn auto een uur buiten laten staan in de winter begin mijn meter altijd vanaf bodem en langzaam omhoog tot midden.
Omtrek van de uitlaat past niet, hij is namelijk behoorlijk dik en vierkant ipv rond.

Mijn Galant is momenteel al "totaal loss" van alles die ik er aan heb vervangen, ben zelf nog lang niet klaar mee, distributieriem, koppeling en rem blokken/schijven moeten nog vervangen worden :-)

Ik kan zelf helaas niet naar de gezellige BBQ omdat ik met de Banzai van JAF op TT Assen meedoe.
foks

Bericht door foks »

Semper Fidelis schreef:De teller staat op 210.000 nu! Mijn inspiratie bron om uiteindelijk echt een Galant te kopen was het klokje rond in de Autoweek een paar maanden terug. Toevallig heb ik die eigenaar ook op dit forum al gezien!
Dat is natuurlijk erg grappig, want de historie van de publicatie in Autoweek hebben we hier ook meegemaakt.
Leuk dat het weer een zieltje opgeleverd heeft.
Welkom, dat zijn twee fraaie foto's die je gemaakt hebt.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Twain

Bericht door Twain »

Semper Fidelis schreef:Mijn inspiratie bron om uiteindelijk echt een Galant te kopen was het klokje rond in de Autoweek een paar maanden terug.
lang leven Cees Hoezee hoesee :D

wat betreft de BBQ die is in mei pas, het is wel in reserve belgie, dus voor jouw een kolere eind tuffen.. maarja tis in een galant, dus wat maakt het uit! ;)

vedere info staat hiero

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =14&t=1127" onclick="window.open(this.href);return false;
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

twain schreef:
Semper Fidelis schreef:wat betreft de BBQ die is in mei pas, het is wel in reserve belgie, dus voor jouw een kolere eind tuffen.. maarja tis in een galant, dus wat maakt het uit! ;)
:argue: :argue: :argue: Houd jij eens even je gemak Anton....... :bye

Anyways, welkom hier op GF!! Lekkere wagen heb je daar in een prachtige kleur!
Betreft de ruitenwisserarmen. gewoon een keer goed schuren laagje zwarte en blanke lak eroverheen en klaar is.......Dennis :yes:
Afbeelding
Twain

Bericht door Twain »

KNOEI 8G schreef:
:argue: :argue: :argue: Houd jij eens even je gemak Anton....... :bye
:P ok baas ... je hebt wel lange tenen vandaag zeg, ze kwamen helemaal tot hier in rotjeknor :lol: :agree:
martijn

Bericht door martijn »

Ey gozer ! Van harte welkom hier !
Helaas kan ik je foto's ook niet bewonderen zal kijken of het straks lukt op de comp..
marksanne

Bericht door marksanne »

Welkom! Antennemotor zal niet defect zijn, maar de witte plastic ribbel'kabel' die binnenin de motor en antenne zit (en het in/uitschuifwerk doet) is gebroken. Bekend punt na een jaar of 10. Die losse ribbelkabel is los te bestellen bij een Mitsubishi dealer of via MD-Performance voor iets van 50 euro.

Zijknipperlicht heb ik wel voor je liggen als je een oranje zoekt.

Die temperatuurmeter heb ik nog niet eerder gehoord, dus dat is iets aparts, ik verwacht eigenlijk niet dat iets eenvoudigs als de thermostaat het zal zijn...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

marksanne schreef:Welkom! Antennemotor zal niet defect zijn, maar de witte plastic ribbel'kabel' die binnenin de motor en antenne zit (en het in/uitschuifwerk doet) is gebroken. Bekend punt na een jaar of 10. Die losse ribbelkabel is los te bestellen bij een Mitsubishi dealer of via MD-Performance voor iets van 50 euro.

Zijknipperlicht heb ik wel voor je liggen als je een oranje zoekt.

Die temperatuurmeter heb ik nog niet eerder gehoord, dus dat is iets aparts, ik verwacht eigenlijk niet dat iets eenvoudigs als de thermostaat het zal zijn...
Zou het niet aan de meter zelf liggen? kan me iets herinneren over een topic van het af laten slaan van snelheidsmeter bij het aanzetten van de contact. Misschien is dit iets dergelijk?
Duke of Zeeland
Provincie: Zeeland

Bericht door Duke of Zeeland »

Een hartelijk welkom vanuit het andere eind van de wereld (Zeeland) :lol: .
Mooie wagen heb je daar.
Hopelijk kunnen we hem in het echt bewonderen op de BBQ.
Zeeuwish House Maffia
Semper Fidelis

BBQ wordt em niet, de Galant heeft eerst mijn geld nodig ;) De antenne en temperatuur meter zijn kleine dingetjes waar ik me aan stoor maar geen prioriteit hebben, zelf ben ik niet zo heel handig. Wat raden jullie aan, kan ik het beste bij een Mitsubishi dealer informeren hoe dit gefixed kan worden of kan ik toch het beste het zelf proberen te repareren? En marksanne, nee mijn zijknippers zijn helaas wit! Vreemd genoeg blijft de motor zelf op normaal bedrijfstemperatuur, schakelt hij de ventilator in wanneer het nodig is en oververhit de motor niet. Zal dan waarschijnlijk liggen aan het metertje of misschien zelfs de bekabeling er naar toe.

Allen bedankt voor het warme welkom! Ik zal binnenkort even een fotoshoot houden en dan een showcase topic aanmaken, ik hoop dat de foto's dan wel goed te zien zijn. :)
martijn

Bericht door martijn »

Ik heb eventueel nog wel een wit knipperlicht liggen .

Stuur maar even een pb welke je precies nodig hebt ..
Twain

Bericht door Twain »

zelf heb ik de antenne nog niet in handen gehad om te fixen (zal trouwens wel moeten ooit, bij mij is hij ook stuk)

maar om er achter te komen wat er nu eigenlijk stuk is, kan je al zelf wat onderzoek doen.
wanneer de radio aangaat hoort de antenne omhoog te gaan .. of de antenne dat ook wil doen kan je horen als je je hoofd er tegenaan houdt dus iemand anders zet de radio aan .. en dan moet je bij de antenne iets horen... hoor je echt helemaal niets... dan zal er een kabel los zijn

dan heb je eigenlijk 2 keuzes.. of de radio is niet goed aangesloten en geeft geen signiaal door om de antenne te besturen.. (meest waarschijnlijk)
of de voeding van de antenne zelf (stekkertje wat in de antenne zit) maakt geen of slecht contact. (minst waarschijnlijk, maar wel lekker makkelijk trouble shooten)

hoor je wel iets.. dan is waarschijnlijk dat ribbel ding stuk. dat is gewoon te vervangen... en het mooie aan dit klusje is dat je het kan doen terwijl je aan een buro'tje binnen zit... voor je eerste auto knutsel ervaring dus wel zo handig ;)
mitschibishi heeft alles redelijk idiot proof gemaakt.. stekkertjes passen maar op 1 manier... etc etc.

De meeste van ons hier zijn amateurs en hadden voordat ze zich gingen storten op een kapotte wiellager of antenne echt helemaal geen ervaring met het sleutelen aan auto's.
de galant 8e generatie heeft een behoorlijk uitgebreide documentatie.. en alles wat daar niet instaat staat gegrift in ons collectieve geheugen. stomme vragen bestaan hier op gf niet (je wilt bv niet weten hoevaak er is gevraagd en geantwoord op de vraag : "Welke olie kan ik het beste gebruiken voor mijn galant??? ) iedereen hier kan zich nog herinneren dat hij zelf echt niet wist waar hij moest beginnen, dus blijf vooral vragen, en schroom niet om in detail te treden.. dus als je besluit om overmorgen je antenne open te trekken en je snapt het niet meer... gewoon foto'tje posten en het komt waarschijnlijk wel goed.

(ik zeg dus: ZELF DOEN!!! is leuk man !!:D )
martijn

Bericht door martijn »

Ben het helemaal met anton eens !
Des te leuker is het als je het zelf gefixed hebt !
Effe een tip over de steenslag :
Klinkt stom maar koop een goede zwarte marker die niet rooig opdroogd en tip daar je steenslag mee aan .
Klinkt stom maar dit geeft een beter resultaat dan met een kwastje en is aanzienelijk goedkoper als een kop spuiten ;)
Boed
Provincie: Gelderland

Bericht door Boed »

Welkom!! van waar semper fi?? korps??
Semper Fidelis

Ambitie voor het korps na mijn opleiding :)
cvw

Bericht door cvw »

Semper Fidelis schreef:Mijn inspiratie bron om uiteindelijk echt een Galant te kopen was het klokje rond in de Autoweek een paar maanden terug. Toevallig heb ik die eigenaar ook op dit forum al gezien!
Tjsonge,......... 8-)
Dennis, wat gaaf dit. Heb ik een paar dagen minder tijd beschikbaar om het forum uit te pluizen, kom ik dit bericht tegen! :D
Check mijn avatar, dan weet je genoeg. :yes:
Dus ook namens mij een hartelijk welkom op het forum. Geniet van de Galant. En ga kijken of je zelf zaken kunt repareren. Met een beetje hulp van het forum en geduld kun je heel veel. Kijk maar naar mij. Toen ik die Galant kocht sleutelde ik zelf al heel lang niet meer. En nu........... wil ik niet anders meer. :lol:

Cees
Semper Fidelis

Ik heb je showcase inmiddels al van begin tot het eind doorgelezen, echt cool om je hier tegen te komen :lol:
Ik heb zelf ook al nieuwe velgen opgespoord, deze vond ik prachtig: [External Link Removed for Guests]
Voor de velgen heb ik Cees niet als inspiratiebron, ook al lijken ze er verdomd veel op haha :wha: Ik vind OZ prachtige velgen!
Kunnen jullie bevestigen dat de Galant 4x114,3 met ET 46 heeft? Ik ben er nog niet zeker van dat deze passen.

Ik begin al enthousiast te worden om alle dingen aan te gaan pakken, alleen financieel moet ik er nog even uitkomen. Eerst de grote dingen maar doen :)
Twain

Bericht door Twain »

bij 225 breed zit je nog maar net goed... bij 215 is het zeker goed..
cvw

Bericht door cvw »

Volgens mij zijn het OZ Superturismo velgen op MP.

Dit zijn de gegevens van mijn velgen en banden:
OZ Superturismo GT
7J - 17" - ET43
Banden: 215/45 - 17"
Steek 4x114,3

En die getallen staan allemaal genoemd op de velgen in de advertentie. :yes:
Boed

Bericht door Boed »

ik rijd voor het eerst dit jaar op 205, en kwa wegligging geen verschil alleen kwa brandstof
en door veren bij drempels wel, geen ellende meer met mensen achterin.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”