Mijn andere auto is een Mercedes 500SEC V8 uit 1984, die helaas in de schuur staat met een lekke koppakking.
Zoals je al zult begrijpen heb ik nu een Galant 2.5 v6 uit 2001, de foto staat op geloof ik "gespot in Groningen" ,ik was op zoek naar een tijdelijk vervoer en na veel Googelen kwam ik erachter dat een galant wel een betrouwbare auto is.
Dus de keuze was snel gemaakt ff op marktplaat Googelen, daar stond ie in assen een RODE galant 2.5 V6 en ook nog op G3 ...
Samen met mn zoon naar Assen gereden, kijken. starten. rijden.de prijs naar beneden gepingeld en niet verder nagedacht, gewoon kocht
De week daarna ff bij de Mitsubishi garage de ophanging en de onderkant laten controleren, ook laten uitlezen, nul foutcodes...
Maar naar op weg naar huis ging het motor lampje aan, gekeerd en bij de garage laten uitlezen, 2 fouten, misfire op cilinder 1, codeP0301 en opwarming katalysator onjuiste werking, code P0431.
Tja wat nu, toch eerst maar een vakantie trip naar Oostenrijk,daarna verder kijken, wel in Zwitserland Shell v-power getankt, is daar redelijk goedkoop.
2X een tank leeg gereden tijdens bergje op en neer, temperatuur meter kwam redelijk hoog..
Het lampje kwam pas na een 800 km weer terug,
Thuis toch maar de bougies vernieuwen, compressie meten de rotor vernieuwen (zag er niet uit).....lambda sonde doormeten en evt vervangen hopen dat dan het lampje uit blijft.
Maar toch nog ff 3300 KM met heel veel plezier af gelegd.
Gtrz Paul