Ik ben John en mijn bouwjaar is 1944.
Beginnend met een 3G stationwagon heb ik van elke generatie wel een wagen gehad.
Met veel genoegen rijd ik sinds 2009, als 2e eigenaar, een 8G Sedan 2.5 V6 uit 1997 in die mooie metallic kleur waarvan je nooit weet of íe nou blauw of groen is (blauw op het kentekenbewijs). Km. stand: bijna nog net geen 200.000.
De auto was in nieuwstaat toen ik hem kocht en ik probeer hem in de originele staat te houden.
Wel eens een parkeer deukje en een maal in de flank aangevallen door een agressief Koreaantje waarvan het baasje 1 week z'n rijbewijs had, maar gelukkig geen edele delen geraakt en perfect hersteld door een bevriende plaatwerker.
Qua techniek doe ik zelf (nog te) weinig aan de auto bij gebrek aan benodigde werkruimte en gereedschap. Mijn laatste wapenfeiten wat dat betreft gaan terug naar Simcaatjes en VW Kevertjes in de jaren '60. Hoewel, ik heb de garage wel eens verbaasd met een noodreparatie aan het schakelmechanisme van de versnelling (lang leve de tiewraps
Leuk is is het bezoeken autoshows en -tentoonstellingen, tezamen met mijn kleinzoon: een nog veel grotere auto fan dan ik. Zijn grootste wens is, als hij zijn rijbewijs heeft, met zijn opa, ieder met z'n eigen perfecte, blauwe G8 op de showpaddoc van Japfest te staan.
De foto is van Japfest een paar jaar geleden. Sorry voor de bewerking, is een van mijn hobby's.
(Vind 'm eigenlijk wel stoer, zo).
Heb al enige nuttige tips op het forum gevonden, o.a. over het klokje: mijn dank!