die stuk hogere prijs valt wel heel erg mee hoor... hier hebben de pomphouders de verhoging deels voor eigen rekening genomen en met een prijs verschil van ruim 100% heb je de extra kosten echt heeeeeeeeeeeeel snel terug verdiend de extra aanschafprijs ligt rond de 500 euro bij 2e hands auto's maar vaak is het verschil ook veel minder.
en gewoon omdat het kan reken ik het een keer uit in liters ipv kilometers

de feiten
* op gas verbruik ik ongeveer 10% meer dan op benzine
* mijn wegenbelasting plus hogere verzekering is ongeveer 40 euro p/m
* prijs lpg = 70 cent (hier om de hoek)
* prijs benzine = 1,70 (ook hier om de hoek .. (maar dan een andere hoek))
dat zou dus willen zeggen dat ik 40 euro zou moeten terug verdienen en bij mij is het gas nu 70 cent dus 70 +10% = 77 cent 1,70 - 77 cent = 93 cent /liter
40 euro/ 0,93= 43 liter per maand .. (en ja met 43 liter p/m kom je ongeveer uit op 5000 km) als je de 500 euro afschrijft over 2 jaar tijd is dat dus 20,33 euro per maand extra wat zich weer vertaald naar 21 liter met andere woorden iedereen die meer dan 66 liter per maand tankt is goedkoper uit met gas en hoeveel rij je op 66 liter? ongeveer 600 km dat wil dus weer zeggen dat je 7200 km zou moeten rijden..
wel is het zo dat je natuurlijk nog start op benzine.. je moet dus ook nog iets reserveren voor 2 tankbeurtjes benzine. ik zit persoonlijk ruim boven de 20.000 km/jaar dat vertaald zich naar een slordige 3777 euro aan benzine of 1700 euro aan gas + 100 euro benzine + 40*12 = 2280 euro.. ik verdien dus niet alleen de 500 euro extra aanschafprijs terug maar eigenlijk heel de auto binnen een jaar

met een euro verschil per liter gaat het echt heel erg hard