goedendag

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
rock n roel

goedendag

Bericht door rock n roel »

Hallo samen,

ik zal me even voorstellen, al ben ik over t algemeen niet zo'n actieve poster..
De reden dat ik dit forum op heb gezocht is dat ik mijn oog heb laten vallen op een galant uit 03 welke in Aalsmeer te koop staat. Wie weet is deze hier bekend.
Natuurlijk zijn aankooptips gewenst, al heb ik hier al wat voor rond gekeken op het net. Ben zelf ook niet al te technisch helaas.
Dat is een station, wat ik altijd mooi vind. Heb afgelopen jaar met veel plezier een taunus combi opgeknapt. Al weet ik niet of dat hier gezegd kan in de eerste post ;).

Groeten
Roel
legnumfan
Provincie: Noord-Brabant

Re: goedendag

Bericht door legnumfan »

als je het kenteken en/of de verwijzing hebt naar de advertentie waar hij te koop staat, kunnen we misschien WEL helpen?
ps je mag altijd verwijzen naar je vorige auto's want als je eenmaal een galant rijd, wil je nooit iets anders meer...
(zonda misschien)
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Weet je wel hoeveel Galants je daar voor kan kopen? :P :P
Welkom Legnumfan!En ik geef je groot gelijk!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Fluff

Bericht door Fluff »

Welkom hier op het forum, een linkje naar de advertentie zou idd wel handig zijn.
Maar pas wel op! Wat legnumfan zegt is waar, je zult voor de rest van je leven vast zitten aan de galant omdat je nooit meer iets anders wil ;) .
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

aankoop checklijst staat hiero!

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =16&t=1020" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de galant in het bijzonder even extra kijken naar wielkastroest achter, kromme remschijven voor en spelling op de fuseestuk ding geval (voorwielophanging)
de klok is nagenoeg altijd stuk of stuk aan het gaan schrik hier niet van de fix is makkelijk en heeeel goedkoop.en is werkelijk het enige stukje elektronica wat de geest geeft in de galant van 2003 (de 8g dus ;) )

oja... doe jezelf een plezier en koop een v6 :P
Awesomeness = Verveling x Talent
Echo Whiskey

Bericht door Echo Whiskey »

Na een proefritje zullen we je wel definitief mogen verwelkomen. :)
En inderdaad wat Twain zegt, een V6 biedt veel meer plezier voor niet veel meer geld.
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Welkom Roel,

Check die lijst die twain postte en inderdaad vooral de wielkastranden achter en draagarmen voor. Beste is om voor een paar tientjes een aankoopkeuring te laten doen.

En ik zeg maar niet dat zo'n v6 een heel fijn blok is.....whoops... :uhu: Maar er zijn ook voldoende tevreden 2-liter rijders hier op 't forum!
Afbeelding
Fluff

Bericht door Fluff »

Ik ben een van die tevreden 2 liter rijders, maar ik heb wel altijd spijt gehad dat ik niet voor de v6 ben gegaan. (al komt er binnenkort wel een ander blok in ;) )
marksanne

Bericht door marksanne »

Welkom Roel!

Try it, buy it, love it :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
foks

Bericht door foks »

welkom.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
rock n roel

Hallo samen,

dank voor het welkom heten!
Wist niet of ik een link kon/mocht plaatsen ivm reclame; maar dit is m;
[External Link Removed for Guests]
Is dus wel een 2liter, maar verwacht wel dat dat genoeg gaat zijn. Er komt ooit nog een 2e taunus met een V6, hopelijk is dat dan tzt voldoende ;)
En het risico dat ik nooit meer anders wil neem ik graag op de koop toe!
Lowlands

Bericht door Lowlands »

Je moet met LPG wel genoeg kilometers maken,wil je dat er uit krijgen.I.V.M. hogere wegenbelasting.Anders beter benzine.
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Lowlands schreef:Je moet met LPG wel genoeg kilometers maken,wil je dat er uit krijgen.I.V.M. hogere wegenbelasting.Anders beter benzine.
Welkom Roel. Succes met de keuze.
Enneh, het omslagpunt benzine - LPG ligt, als de installatie er al in ligt, rond de 5 duizend kilometer. Valt dus wel mee, dat aantal kilometers dat je moet maken om uit de LPG kosten te komen. ;)
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Welkom!
Mooie auto met weinig km's voor mooie prijs.
Een 2 liter doet het (bijna) net zo goed als een V6.
Toen ik van 2 liter naar V6 ging viel de V6 me zelfs een beetje tegen.
Maar als ik kan kiezen ...
En scheelt toch wel 10% aan brandstof, in jouw voordeel.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain

Bericht door Twain »

of de v6 of de 2 liter goedkoper is in brandstof ligt echt aan je rechterpootje.. met mijn rijstijl is de v6 toch echt zuiniger ;)

een station gaat naast de extra belasting voor de lpg ook een schaal omhoog in de gewichtsklasse.. een galant sedan kost echt bijna niets extra in de wegenbelasting 8-)

nog even een kleine kanttekening,, wanneer is de gas installatie ingebouwd want ik geloof niet dat er mensen zijn die minder dan 10.000km per jaar rijden en er dan een gasinstallatie inzetten a 3 ruggen ... heeft de auto wel een NAP?
Dus een kmstand onder de 200 k voor een auto van 2001 met een g3 installatie is eigenlijk onmogelijk, of iemand heeft zijn huiswerk niet goed gemaakt of de installatie zit er nog maar een paar jaar in of je wordt bedonderd ;)
rock n roel

heren,
ben juist bewust op zoek gegaan naar LPG vanwege het aantal kilometers wat ik maak.
En inderdaad Twain; aantal kilometers/leeftijd/LPG is een opvallende combinatie bij deze.

kan 1 van jullie me wat meer vertellen over de distributieriem; interval van vervangen? Heb wel al een how to gevonden en denk niet dat ik dat zelf moet gaan doen..
Lowlands

Bericht door Lowlands »

cvw schreef:
Lowlands schreef:Je moet met LPG wel genoeg kilometers maken,wil je dat er uit krijgen.I.V.M. hogere wegenbelasting.Anders beter benzine.
Welkom Roel. Succes met de keuze.
Enneh, het omslagpunt benzine - LPG ligt, als de installatie er al in ligt, rond de 5 duizend kilometer. Valt dus wel mee, dat aantal kilometers dat je moet maken om uit de LPG kosten te komen. ;)
Bij de oude prijs van LPG of de nieuwe stuk hogere prijs??En de aanschafprijs is altijd een stuk hoger,dat ook mee berekend?
Twain

Bericht door Twain »

die stuk hogere prijs valt wel heel erg mee hoor... hier hebben de pomphouders de verhoging deels voor eigen rekening genomen en met een prijs verschil van ruim 100% heb je de extra kosten echt heeeeeeeeeeeeel snel terug verdiend de extra aanschafprijs ligt rond de 500 euro bij 2e hands auto's maar vaak is het verschil ook veel minder.

en gewoon omdat het kan reken ik het een keer uit in liters ipv kilometers :)
de feiten
* op gas verbruik ik ongeveer 10% meer dan op benzine
* mijn wegenbelasting plus hogere verzekering is ongeveer 40 euro p/m
* prijs lpg = 70 cent (hier om de hoek)
* prijs benzine = 1,70 (ook hier om de hoek .. (maar dan een andere hoek))
dat zou dus willen zeggen dat ik 40 euro zou moeten terug verdienen en bij mij is het gas nu 70 cent dus 70 +10% = 77 cent 1,70 - 77 cent = 93 cent /liter
40 euro/ 0,93= 43 liter per maand .. (en ja met 43 liter p/m kom je ongeveer uit op 5000 km) als je de 500 euro afschrijft over 2 jaar tijd is dat dus 20,33 euro per maand extra wat zich weer vertaald naar 21 liter met andere woorden iedereen die meer dan 66 liter per maand tankt is goedkoper uit met gas en hoeveel rij je op 66 liter? ongeveer 600 km dat wil dus weer zeggen dat je 7200 km zou moeten rijden..
wel is het zo dat je natuurlijk nog start op benzine.. je moet dus ook nog iets reserveren voor 2 tankbeurtjes benzine. ik zit persoonlijk ruim boven de 20.000 km/jaar dat vertaald zich naar een slordige 3777 euro aan benzine of 1700 euro aan gas + 100 euro benzine + 40*12 = 2280 euro.. ik verdien dus niet alleen de 500 euro extra aanschafprijs terug maar eigenlijk heel de auto binnen een jaar :P met een euro verschil per liter gaat het echt heel erg hard :uhu:
Lowlands

Bericht door Lowlands »

Tja,maar ik rijd geen 20000 kilometers per jaar meer..En misschien zijn er ook anderen die dat met een LPG Galant niet doen,als ze b.v. meerdere Galants of auto's hebben.Je moet het niet alleen maar op je eigen situatie plaatsen.
En het was ook alleen maar een kanttekening van mij,zo dat de man daar rekening mee moet houden,en zich niet blind moet staren aan de literprijs van LPG..
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Mooi rekensommetje Anton!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
foks

Bericht door foks »

ik zag ooit wel een 6G Diesel te koop staan toen ik op zoek was naar een andere.
Dat werd ook een leuk rekensommetje maar dat verschil was bijna niet gelijk te rijden ;)
Mooie voorbeeldberekening hoor.
martijn

Bericht door martijn »

Hallo roel welkom hier !
Mooie wagon en een mooie kleur ;)

Ik geloof dat de interval van de distributieriem op 90.000 km zit .

Wat anton zegt ben ik het mee eens het is wel een lage km stand voor een auto op lpg dus check goed de historie ;)
Have fun hier op het forum .
Twain

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Je moet het niet alleen maar op je eigen situatie plaatsen.
natuurlijk moet je het wel naar je eigen situatie plaatsen als ik jaarlijkse km stand dinges van maxima invul in mijn berekening heb ik er zelf toch geen kut aan man :?

Ik heb het over 5000 km per jaar en over 7200 km per jaar en over 20.000 nu is het zo dat ik idd drie auto's heb maar nee die 5000 en 7200 andere waren echt voor de andere mensen. ik zeg toch dat als je meer dan 5000 km rijdt je er hoogstwaarschijnlijk geld aan over houd en als je meer dan 7200 rond tuft je er zeker geld aan overhoudt, maar goed als je je jaarlijkse kmstand dinges ff geeft wil ik het best ook voor jou doen hoor... om 1 of andere reden heb ik al wel het gevoel dat ik de uitkomst al weet.... Ik ken trouwens ook rekenvoorbeelden van ov +taxi/share/huur auto mensen die onder de 5000 km zitten kunnen beter helemaal geen eigen auto hebben, ergo als iedereen zou kiezen wat het goedkoopste zou zijn zou er helemaal niemand meer op benzine rijden.. :P

:bye
Lowlands

Bericht door Lowlands »

Ik weet niet precies hoeveel ik nu rijdt.Zo als je misschien weet stond mijn auto een hele lange tijd stil.En is mijn situatie verandert door dat ik nu gepensioneerd ben.Maar ik weet wel dat ik veel minder zal gaan rijden.Maar mijn situatie is niet van belang,de situatie van Roel gaat het om.Tjee,dat je er zo op reageert!Was alleen maar een kanttekening van mij om in zijn oor te knopen,als hij het al niet wist.
foks

Bericht door foks »

Twain schreef: Ik ken trouwens ook rekenvoorbeelden van ov +taxi/share/huur auto mensen die onder de 5000 km zitten kunnen beter helemaal geen eigen auto hebben, ergo als iedereen zou kiezen wat het goedkoopste zou zijn zou er helemaal niemand meer op benzine rijden.. :P
hmmmm... interessante stelling. Daar heb ik nou echt nog nooit over nagedacht. :idea:
niet dat ik mijn Galant weg doe als het niet hoeft
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Welkom bij GF
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Lowlands

Bericht door Lowlands »

foks schreef:
Twain schreef: Ik ken trouwens ook rekenvoorbeelden van ov +taxi/share/huur auto mensen die onder de 5000 km zitten kunnen beter helemaal geen eigen auto hebben, ergo als iedereen zou kiezen wat het goedkoopste zou zijn zou er helemaal niemand meer op benzine rijden.. :P
hmmmm... interessante stelling. Daar heb ik nou echt nog nooit over nagedacht. :idea:
niet dat ik mijn Galant weg doe als het niet hoeft
Dan kunnen we dit forum ook wel op doeken...Als het alleen maar om de rekensom gaat..
rock n roel

samen,
wel zo netjes nog wat te laten weten lijkt me.
Telefonisch krijg ik niemand te pakken en op mijn mail met vragen (herjeid uit dit topic) wordt niet gereageerd...
blijf dus maar een verder zoeken.
Dank voor jullie reacties!
Roel
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

Fluff schreef:Ik ben een van die tevreden 2 liter rijders, maar ik heb wel altijd spijt gehad dat ik niet voor de v6 ben gegaan. (al komt er binnenkort wel een ander blok in ;) )
Hier ook exact hetzelfde verhaal. Ik zou de V6 GDI willen hebben. Wel ben ik zeer tevreden met mijn 2L
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

M4v. de GDI is alleen verkrijgbaar als een 2.4 4-cilinder. De 2.5 V6 heeft normale injectie.
Afbeelding
Lowlands

Bericht door Lowlands »

Wat is dan eigenlijk het voordeel van de GDI?Heb ik me altijd al af gevraagd..Toch niet alleen maar zuiniger,al zou dat wel mee vallen..
foks

Bericht door foks »

Lowlands schreef:Wat is dan eigenlijk het voordeel van de GDI?Heb ik me altijd al af gevraagd..Toch niet alleen maar zuiniger,al zou dat wel mee vallen..
Het reageert sneller op de hoeveelheid gevraagd vermogen dan een conventioneel injectiesysteem.
[External Link Removed for Guests]
richard
Provincie: Overijssel

Bericht door richard »

rock n roel schreef:samen,
wel zo netjes nog wat te laten weten lijkt me.
Telefonisch krijg ik niemand te pakken en op mijn mail met vragen (herjeid uit dit topic) wordt niet gereageerd...
blijf dus maar een verder zoeken.
Dank voor jullie reacties!
Roel
Jullie zijn nu allemaal zover afgedwaald van het topic, dat hij het voor gezien houdt!
Toppie!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”