Nieuwe Galant-rijder meld zich

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Niekleair
Provincie: Zuid-Holland

Nieuwe Galant-rijder meld zich

Bericht door Niekleair »

Laat ik mij even voorstellen;

Wie ben ik
Ik ben Niek Uwland, 27 jaar jong/oud (afhankelijk van aan wie je het vraagt) en woon in het altijd gezellige Delft. Ik werk bij Gemeente Rijswijk als verkeerskundige.

Mijn Auto
Ik ben de (stiekem wel een beetje trotse) eigenaar van een Mitsubishi Galant 2.5 V6 Estate uit 1998. Sinds 2 weken, dat wel. Ik heb nog geen fotoshoot met mijn auto gedaan, deze foto's zijn door de garage waar ik 'm gekocht heb gemaakt.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Het interieur is gezien de kilometerstand in bijna perfecte conditie. Leuk is de radio met cassetedeck, al ga ik die wel verwisselen. De bediening eist iets te veel aandacht op tijdens het rijden. De auto zit afgeladen met gizmo's en opties, en tot nu toe werkt alles dat ik gevonden heb nog (al loopt de klok ongeveer een uur per week achter).

De auto heeft iets meer dan 3 ton gelopen, is in een best aardige conditie helemaal gezien wat ik ervoor neergelegd heb.

Mijn keuze voor een Galant
Na jaren met de fiets, OV en af en toe een gehuurde of geleende auto rondgereden te hebben ging het dit jaar toch kriebelen. Zeker na een vakantie in Canada, waar ik één van de auto's van mijn oom mocht gebruiken wanneer het mij uitkwam, hakte ik de knoop door. Ik moest een auto. Ik heb de Galant altijd een van de mooiste auto's uit zijn tijdsperiode gevonden. Sterker nog, na die tijd is er op de Ferrari 360 na geen mooiere auto uitgekomen imho. Maar in eerste instantie ging ik niet specifiek op zoek naar een Galant, al stond hij wel op mijn "shortlist". Op mijn Shortlist stonden:
- Mitsubishi Galant vanaf 1996
- Honda Accord (modeljaren 93 - 97)
- Subaru Legacy
- Volvo 740/940 estate
- Volvo V70
- Suzuki Baleno (eerste generatie, ik keek hier vooral naar omdat ergens iets zei dat ik een lichte ruime auto niet zomaar buiten beschouwing moest laten)

Na een zoektochtje langs diverse fora en sites kwam ik bij twee auto's uit die bij een niet nader te noemen bedrijf in Rotterdam stonden. Namelijk een blauwe Mitsubishi Galant 2.5V6 Estate met iets van 267K op de teller en een witte Suzuki Baleno met 150K. Ik wilde graag een proefritje maken, maar die wil verdween snel toen ik de wagens zag. De Mitsubishi was zo'n beetje compleet weggerot, van het interieur was niet veel over en de banden stonden leeg. De Suzuki stond er al niet veel beter bij. Een beetje teleurgesteld liep ik over het terrein om te kijken of ze nog wat anders leuks hadden staan, maar dat was (gelukkig) niet zo.

Nu wist ik dat er in Nieuw Vennep ook een Galant te koop stond. Ook een 2.5V6, full-leather interieur en volgens de website in goede staat. Nieuw Vennep heeft een treinstation, en volgens Google was het wel aan te lopen. Ik waagde er een belletje aan, en de dealer had de Galant nog staan. Twee uur later kwam ik in Nieuw Vennep aan. Bij het garagebedrijf werd ik vriendelijk geholpen, maar de Galant stond bij een andere vesting. Als hij achterin stond kon het wel lastig zijn een proefrit te maken, maar ik kon meerijden naar de Loods. De Galant stond achterin, maar er stonden niet zoveel auto's voor, dus na wat puzzelen met Alto's, Sportages en andere auto's werd de Galant uit de loods gereden.

Ik maakte een proefritje en stapte met zo'n grijns uit dat de verkoper meteen genoeg wist. Een dag later stond hij voor de deur.

Nu ben ik van plan om 'm niet te vaak te gebruiken. Maar in elk geval is één Galant weer met enige regelmaat op de Nederlandse weg te zien.
Ik heb me wel een beetje in de nesten gewerkt met deze keuze, de enige overtreffende trap is nu een VR4, maar goed dat probleem laat hopelijk nog een paar jaar op zich wachten.

Oops
miss_laatjuh
Provincie: Noord-Brabant

Re: Nieuwe Galant-rijder meld zich

Bericht door miss_laatjuh »

Welkom hier ..hele nette auto en leuk verhaal erbij :)
The Warrior
Provincie: Groningen

Bericht door The Warrior »

Welkom hier!
Mooie wagen hoor.
Ben zelf ook nog maar net lid hier en sinds kort ook trotse eigenaar van een mooie Galant Wagon en kan je zeggen het voeld erg goed!! ;-)
Galant Wagon 2.0 GLSi automaat '97................Chevy Van G20 LowTop '79...............Peugeot 206 cc '03
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Hey Niek, welkom op GF! Nette wagen heb je daar zeg, ik ken het gevoel. Als je eenmaal in zo'n V6 hebt gereden, dan ben je verkocht! :hypo:
Afbeelding
foks

Bericht door foks »

hoi, welkom, mooie v6
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
speedy500
Provincie: Zeeland

Bericht door speedy500 »

Welkom hier

Mooie V6 ziet er erg netjes uit
marksanne

Bericht door marksanne »

Ook vanuit mijn hier een officieel welkom, naast het PB berichtenverkeer :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Niekleair

Bericht door Niekleair »

Bedankt voor het hartelijke welkom! Ik heb in een avondje browsen op het forum al meer geleerd dan in de 27 jaar daarvoor over de Galant :)

Oops
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Welkom Niek! Je laat een mooi exemplaar Galant zien.
Grappig dat je lijstje met keuzes veel overeenkomsten vertoont met de mijne vele jaren geleden.
Over dat klokje: kijk bij de How-to's in het 8G gedeelte, staat een handleiding hoe het probleem te verhelpen.
Veel plezier!
:)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain

Bericht door Twain »

ola en welkom hier :)
Awesomeness = Verveling x Talent
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

Ola, welkom, een mooie en nette wagen zeg!
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Welkom bij gf
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”