Theo met Sigma
Theo met Sigma
Goedemorgen allemaal, of ik hier nog altijd welkom ben weet ik niet, maar ik probeer het toch.
Een paar jaar geleden reed ik een Galant V6 24V en heb me toen hier op het forum goed vermaakt. Sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een 91-er Sigma, wellicht dat de techniek van deze auto een beetje overlapt met de Galant en ik nog wat dingen kan leren hier.
Mocht ik hier ècht niet thuis horen, dan keer ik om en schuifel ik weer naar de uitgang, ik hoor het wel.
De auto (eigenlijk gewoon een grote Galant natuurlijk):
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Een paar jaar geleden reed ik een Galant V6 24V en heb me toen hier op het forum goed vermaakt. Sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een 91-er Sigma, wellicht dat de techniek van deze auto een beetje overlapt met de Galant en ik nog wat dingen kan leren hier.
Mocht ik hier ècht niet thuis horen, dan keer ik om en schuifel ik weer naar de uitgang, ik hoor het wel.
De auto (eigenlijk gewoon een grote Galant natuurlijk):
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Theo met Sigma
Zoals ik hem aantrof bij een handelaar:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Theo met Sigma
*verliefd kijken doet* wat blijven dat toch bazen wagens
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Theo met Sigma
Lijkt een beetje op een oudere BMW,met die koplampen zo..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- maarten_galant
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
- Provincie: Utrecht
Re: Theo met Sigma
Mooie wagen inderdaad! Welkom terug
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Re: Theo met Sigma
Hey Theo, welkom terug!
Je oude Galant rijdt nog steeds vrolijk zijn rondjes.
En zo'n Sigma: fantastische wagen .
Je oude Galant rijdt nog steeds vrolijk zijn rondjes.
En zo'n Sigma: fantastische wagen .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Theo met Sigma
Maarrr, wat is er met je 5-je gebeurd?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Theo met Sigma
Kijk! met de 'verkeerde auto' tòch een warm welkom, waar vind je dat nog
Gaaf dat je nog met de Galant rijdt Menno, leuk om te horen. De 525i, 535i en 325i heb ik allemaal nog, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien, wat dat betreft begint het hier op een soort museum/sloperij te lijken, ik kan overal slecht afstand van doen.
De Sigma heeft inderdaad iets weg van een ouwe BMW, misschien dat ik daarom zo van gecharmeerd ben, ik ben in ieder geval gek op die kwaaie voorkant. De Galant had dat trouwens ook, daar viel ik ook op de agressieve snuit.
Maar goed, ik ga hem dus langzaam maar zeker een beetje vertroetelen. Het beest (-je) heeft dik een jaar stil gestaan en de banden en remmen zijn daar niet van opgeknapt, trillingen onder het rijden en bij het remmen, ofwel roest op de schijven en platte kanten op de GoodYear's. Wel gewoon 'tikkie en lopen', daar sprong ik een gat van in de lucht.
Ik zal af en toe wat update's posten en wellicht wat vragen stellen, sterker nog, ik heb er al een:
Zit er in het aircosysteem van een ouwe Sigma al R134a of nog het oude R12?. De airco is leeg en ik wil hem een keer laten vullen om te kijken wat hij nog doet, maar dan moet je wel weten wat er in moet en dat kan ik tot op heden nergens vinden.
Wie weet er wat?
Gaaf dat je nog met de Galant rijdt Menno, leuk om te horen. De 525i, 535i en 325i heb ik allemaal nog, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien, wat dat betreft begint het hier op een soort museum/sloperij te lijken, ik kan overal slecht afstand van doen.
De Sigma heeft inderdaad iets weg van een ouwe BMW, misschien dat ik daarom zo van gecharmeerd ben, ik ben in ieder geval gek op die kwaaie voorkant. De Galant had dat trouwens ook, daar viel ik ook op de agressieve snuit.
Maar goed, ik ga hem dus langzaam maar zeker een beetje vertroetelen. Het beest (-je) heeft dik een jaar stil gestaan en de banden en remmen zijn daar niet van opgeknapt, trillingen onder het rijden en bij het remmen, ofwel roest op de schijven en platte kanten op de GoodYear's. Wel gewoon 'tikkie en lopen', daar sprong ik een gat van in de lucht.
Ik zal af en toe wat update's posten en wellicht wat vragen stellen, sterker nog, ik heb er al een:
Zit er in het aircosysteem van een ouwe Sigma al R134a of nog het oude R12?. De airco is leeg en ik wil hem een keer laten vullen om te kijken wat hij nog doet, maar dan moet je wel weten wat er in moet en dat kan ik tot op heden nergens vinden.
Wie weet er wat?
Re: Theo met Sigma
Welkom terug Theo! Met een Sigma ben je zeker van harte welkom, zoveel broederschap is er zeker wel! Daarnaast maken we ons niet eens zo heel erg druk om welke auto men als (ex) Galant rijder nu heeft, een beetje meegluren en reageren op de topics mag altijd en door iedereen!
Over je aircovraag: ik ben 99% dat de Sigma's nog met R12 afgevuld zijn... R134a erin kan (!) met mazzel werken, maar ik heb ook al eens minder enthousiaste verhalen gehoord. Niet meteen dat het stukgaat, maar dat de koeling niet is wat je wenst...
Over je aircovraag: ik ben 99% dat de Sigma's nog met R12 afgevuld zijn... R134a erin kan (!) met mazzel werken, maar ik heb ook al eens minder enthousiaste verhalen gehoord. Niet meteen dat het stukgaat, maar dat de koeling niet is wat je wenst...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Theo met Sigma
Ik was er al een beetje bang voor, mijn 90-er BMW 525i heeft ook nog een R12 systeem, in de BMW wereld is men in 92 of 93 over gegaan op het mileuvrindelijke R134a. Dat zal dus wel voor alle merken opgaan, maar ik hoopte op een mazzeltje.
Op zoek naar een deskundig boefje met verboden handelswaar dus
Op zoek naar een deskundig boefje met verboden handelswaar dus
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Theo met Sigma
Weet zeker dat er r12 in zit. R134a in een r12 systeem moet gewoon werken, en koelend vermogen moet nagenoeg gelijk zijn. Echter, je systeem is er niet op gemaakt. Rubbers en dergelijke ook niet. Kans dat je lekkages krijgt is zeer aanwezig, vroeger kreeg je ook diverse ombouw setjes van r12 naar r134a.
Dat gezegd hebbende, ken ik iemand die een r12 systeem heeft, en hier al een jaar of 8 r134a in heeft. Iedere 2,5 jaar bij vullen, maar hij rijd wel lekker met airco iedere warme dag.... Dus het kàn wel...
Dat gezegd hebbende, ken ik iemand die een r12 systeem heeft, en hier al een jaar of 8 r134a in heeft. Iedere 2,5 jaar bij vullen, maar hij rijd wel lekker met airco iedere warme dag.... Dus het kàn wel...
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Theo met Sigma
Heb je wat aan deze link? [External Link Removed for Guests] bovenaan.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Theo met Sigma
Dank voor het meedenken, zoals ik nu lees is het goed mogelijk om het systeem met 134a te gaan laten draaien. Voor het mooie zoek ik dan wel een deskundig bedrijf in de Randstad, maar ook dat komt wel goed. Als ik iedere twee jaar opnieuw zou moeten vullen, dan zou dat ik dat niet eens een probleem vinden, als het maar koud is in de zomer.
Maar goed, eerst APK-klaar maken, daarna na de airco kiek'n. Door het lange stil staan heb ik last van roestige schijven en dus trillende remmen en de welbekende vierkante banden, boven de 100 km/u is het geen rijden nu. De remmen hebben eerste prioriteit.
Maar goed, eerst APK-klaar maken, daarna na de airco kiek'n. Door het lange stil staan heb ik last van roestige schijven en dus trillende remmen en de welbekende vierkante banden, boven de 100 km/u is het geen rijden nu. De remmen hebben eerste prioriteit.
Re: Theo met Sigma
Zojuist een flink rondje gereden met de bandenspanning op 1.3 bar en de trillingen verdwenen als sneeuw voor de zon, van 10 km/u t/m 140 was hij stil aan het eind van de rit. De auto hangt nu met de wielen van de grond en de banden op 3.5 bar. Kunnen ze lekker afkoelen en helemaal terug in de juiste vorm komen, ik heb goede hoop op volledig herstel. Zou wel lekker zijn aangezien het vrijwel nieuwe GoodYear's zijn van 2013.
Meteen even de gelegenheid gehad om alle vier de wielen rond te draaien en links voor blijkt de rem wat aan te lopen, punt van aandacht dus.
Meteen even de gelegenheid gehad om alle vier de wielen rond te draaien en links voor blijkt de rem wat aan te lopen, punt van aandacht dus.
Re: Theo met Sigma
Mooi blokkie
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Theo met Sigma
Ja!Lijkt ook wel als of de motorruimte groter is dan bij de Galant..Ziet er niet zo in gepropt uit.Komt natuurlijk ook door dat de lucht aan de zijkant wordt aan gezogen..
Hij zit er ongeveer net zo in als bij de 7G van mij,alleen natuurlijk groter.
Hij zit er ongeveer net zo in als bij de 7G van mij,alleen natuurlijk groter.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Theo met Sigma
Ik kwam trouwens deze al lang verlopen advertentie tegen van de vorige verkoper, leuk leesvoer:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij adverteerde toen met een kilometerstand van 267.000, hij staat nu op 274.000. Distributieriem was toen net gedaan bij 263.000 km in 2011.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij adverteerde toen met een kilometerstand van 267.000, hij staat nu op 274.000. Distributieriem was toen net gedaan bij 263.000 km in 2011.
Re: Theo met Sigma
mooie Sigma zeg. Je ziet ze bijna niet meer. Veel plezier ermee!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Theo met Sigma
Prachtige wagen, dit beestje gaat bij jou een mooie toekomst tegemoet. Zeker als je die oudere advertentie leest en weet dat ie tot toen netjes onderhouden is!
Re: Theo met Sigma
Afgezien van wat lakdingetjes (krassen en steenslag en zo) zit er weinig of geen narigheid aan de koets, ook onder de auto geen narigheid of verroeste remleidingen of zo, bijna niet te geloven bij een auto van 24 jaar oud.
Je ziet ook dat het qua onderhoud ècht goed zit, er hangt vanaf de katalysator een splinternieuwe uitlaat onder, de remschijven hebben nog geen sijtagerand, de banden zijn nieuw, er hangt keurig een recent olieverversingskaartje aan de zijkant van het dashboard en de distributieriem is onlangs gedaan.
Voor mij is het leuke van het verhaal dat ik na 25 jaar BMW rijden (en soms een tijdelijk uitstapje naar o.a. de Galant) ik weer eens ècht vrolijk van een auto wordt. In een BMW rij je nooit met tegenzin, daarover geen twijfel, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel. De Sigma is vers speelgoed, met allemaal nieuw te ontdekken dingetjes, ben zo blij als een klein kind ermee. En ik vind hem verschrikkelijk mooi. Van voor, van achter, van links naar rechts, het is gewoon een schitterende creatie.
[External Link Removed for Guests]
Je ziet ook dat het qua onderhoud ècht goed zit, er hangt vanaf de katalysator een splinternieuwe uitlaat onder, de remschijven hebben nog geen sijtagerand, de banden zijn nieuw, er hangt keurig een recent olieverversingskaartje aan de zijkant van het dashboard en de distributieriem is onlangs gedaan.
Voor mij is het leuke van het verhaal dat ik na 25 jaar BMW rijden (en soms een tijdelijk uitstapje naar o.a. de Galant) ik weer eens ècht vrolijk van een auto wordt. In een BMW rij je nooit met tegenzin, daarover geen twijfel, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel. De Sigma is vers speelgoed, met allemaal nieuw te ontdekken dingetjes, ben zo blij als een klein kind ermee. En ik vind hem verschrikkelijk mooi. Van voor, van achter, van links naar rechts, het is gewoon een schitterende creatie.
[External Link Removed for Guests]
Re: Theo met Sigma
Jaja!En dat voor een auto die zo te zien toch al een hele tijd bij die handelaar stond..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Theo met Sigma
Prachtbak!
Re: Theo met Sigma
mooie wagen zo'n Sigma.
Je ziet ze bijna niet meer.
Je ziet ze bijna niet meer.
Mitsubishi Galant 7G LPG G3 1994 *Sold*
BMW 520iA 1990
BMW 520iA 1990
Re: Theo met Sigma
De linker voorrem heb ik zojuist opgefrist, de bovenste zuiger was slecht gangbaar. Even uit elkaar pulken en aan de slag met schuurpapier korrel 1200 en aansluitend nieuwe keerringen en stofringen monteren. Het stelde allemaal niet veel voor, op wat roest na op de buitenrand zag alles er nog netjes uit van binnen.Theo schreef: Meteen even de gelegenheid gehad om alle vier de wielen rond te draaien en links voor blijkt de rem wat aan te lopen, punt van aandacht dus.
Remmen doet hij nu vrijwel zonder trillingen en ook meteen een stuk gretiger, lekker. Ook leuk om te zien dat het serieuze stoppers zijn met die dubbele zuigers.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Theo met Sigma
Lekker bezig! Prachtige auto. Nu ik opnieuw de foto van het motorblok zie, denk ik ineens: "een swap naar een GTO/GT3000 twin turbo blok!" het zou bijna plug-en-play moeten zijn als ik zo kijk!
Sorry, een tikje van me... altijd op zoek naar meer powah!!!
Sorry, een tikje van me... altijd op zoek naar meer powah!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Theo met Sigma
Ja en nee
In principe ben ik ook niet vies van een beetje power, vorig jaar reed ik nog met een Audi A8 4.2 en een paar weken geleden had ik een BMW 740i voor de deur staan. Twee auto's met een kleine 300PK en dus serieus snel.
De ellende is altijd dat ik er onrustig van wordt. Je wil eigenlijk constant die power voelen, maar iedere keer zit er weer een achterbumper van een opa in de weg. Je hebt de hele dag het idee dat iedereen je bewust in de weg rijdt, erg storend.
Maar met mijn 47 lente's ben ik tegenwoordig meer van het rustig en comfortabel kroezen en dat gaat prima met dit ongeblazen motortje, ik laat 'm nog effe zitten als je het niet erg vind
In principe ben ik ook niet vies van een beetje power, vorig jaar reed ik nog met een Audi A8 4.2 en een paar weken geleden had ik een BMW 740i voor de deur staan. Twee auto's met een kleine 300PK en dus serieus snel.
De ellende is altijd dat ik er onrustig van wordt. Je wil eigenlijk constant die power voelen, maar iedere keer zit er weer een achterbumper van een opa in de weg. Je hebt de hele dag het idee dat iedereen je bewust in de weg rijdt, erg storend.
Maar met mijn 47 lente's ben ik tegenwoordig meer van het rustig en comfortabel kroezen en dat gaat prima met dit ongeblazen motortje, ik laat 'm nog effe zitten als je het niet erg vind
Re: Theo met Sigma
Afgekeurd op twee uitgedroogde remslangen achter, te hoog CO en een koplamp die een gat in de lucht schijnt, maar waarvan de verstelling vast zit.
Remslangen zijn inmiddels vernieuwd, koplamp ga ik volgende week bekijken en het hoge CO zou wel eens een gevolg van het lange stilstaan kunnen zijn. Even vlak voor de herkeuring een lang en sportief ritje maken. Wellicht moet het motortje een paar boeren laten en ademt hij daarna weer zoals het hoort.
Remslangen zijn inmiddels vernieuwd, koplamp ga ik volgende week bekijken en het hoge CO zou wel eens een gevolg van het lange stilstaan kunnen zijn. Even vlak voor de herkeuring een lang en sportief ritje maken. Wellicht moet het motortje een paar boeren laten en ademt hij daarna weer zoals het hoort.
Re: Theo met Sigma
Dat is geen verkeerd lijstje voor de apk. Idd, goed warm rijden en dan direct aan t apparaat laten hangen
Re: Theo met Sigma
Ik zal voor alle zekerheid het luchtfiltertje nog even checken en een flesje 'wonderspul' in de tank gooien voor de snelle rit. Daarna direct vanaf de snelweg direct op het uitlaatgassenapparaat en hopen dat het goed zit. Zo niet, dan wordt het een zoekplaatje.
In principe heb ik de tijd tot 12 september. Ik heb hem 12 augustus op naam gezet en meteen geschorst, bij mijn weten moet je de motorrijtuigenbelasting alsnog betalen als je hem binnen een maand weer uit de schorsing haalt, en we benne Hollander hè.
In principe heb ik de tijd tot 12 september. Ik heb hem 12 augustus op naam gezet en meteen geschorst, bij mijn weten moet je de motorrijtuigenbelasting alsnog betalen als je hem binnen een maand weer uit de schorsing haalt, en we benne Hollander hè.
Re: Theo met Sigma
beetje bio ethanol bijmengen?... je zal ook nog wel wat oude rommel in de tank hebben zitten
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Theo met Sigma
Er zat nog een liter of 20 oude benzine in de tank, die heb ik aangevuld met verse 98. Auto liep nog wel gewoon netjes op het oude spul.
Maar bio ethanol bijmengen? Is dat gunstig voor de CO meting denk je?
Maar bio ethanol bijmengen? Is dat gunstig voor de CO meting denk je?
Re: Theo met Sigma
Staat die in de garage bij jou,of op straat?Op straat kan dan niet..Theo schreef:Ik zal voor alle zekerheid het luchtfiltertje nog even checken en een flesje 'wonderspul' in de tank gooien voor de snelle rit. Daarna direct vanaf de snelweg direct op het uitlaatgassenapparaat en hopen dat het goed zit. Zo niet, dan wordt het een zoekplaatje.
In principe heb ik de tijd tot 12 september. Ik heb hem 12 augustus op naam gezet en meteen geschorst, bij mijn weten moet je de motorrijtuigenbelasting alsnog betalen als je hem binnen een maand weer uit de schorsing haalt, en we benne Hollander hè.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Theo met Sigma
Goed warm rijden, en anders een versnelling lager. Ik heb zelden een auto moeten afkeuren op co , in 99,9 procent van de probleem gevallen helpt flink warm rijden perfect.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Theo met Sigma
Hij staat lekker binnen bij de kachel.Lowlands schreef: Staat die in de garage bij jou,of op straat?Op straat kan dan niet..
Re: Theo met Sigma
Hij had alweer een paar dagen stil gestaan en het APK station zit hier om de hoek. Voor de meting heeft hij wel een tijdje stationair gedraaid, maar wellicht is dat niet voldoende geweest om de katalysator goed op temperatuur te krijgen.Galant-gti-2.0 schreef:Goed warm rijden, en anders een versnelling lager. Ik heb zelden een auto moeten afkeuren op co , in 99,9 procent van de probleem gevallen helpt flink warm rijden perfect.
Met een beetje mazzel ga ik dinsdag al voor de herkeuring, dan heb ik tijd om de koplampverstelling gangbaar te maken.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Theo met Sigma
Stationair is niet goed als de co al aan de hoge kant is. Echt een aantal km rijden, max in de 4e versnelling en goed warm rijden. Komt helemaal goed
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Theo met Sigma
Moet je wel een afspraak maken op tijd.Anders zijn ze met een andere bezig en ondertussen koelt die van jou weer af..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Theo met Sigma
Recht in mijn ziel, zeggen dat je maximaal in de vierde versnelling moet rijden als je er maar vier hebt...Galant-gti-2.0 schreef:...max in de 4e versnelling en goed warm rijden...
Maar als jullie (en de keurmeester ook) allemaal goede hoop hebben dat het goed komt met een stevig ritje, dan vertrouw ik daar op. Het blok loopt ècht spatzuiver, geen trillinkje te bekennen en echt indrukwekkend stil, dat zit wel goed.
Ik vraag me trouwens af hoeveel Sigma's er nog rondrijden in Nederland. Je ziet ze nooit en er is helemaal niks voor te koop qua gebruikte onderdelen, zonder dat iemand er erg in had, heel stilletjes verdwenen uit het straatbeeld. Is dat te achterhalen op een of andere manier?
Re: Theo met Sigma
Erg mooie wagens die sigma's
Zit er af en toe ook stiekem naar te kijken.
En dat wat mark zegt. De 3000gt bi turbo blok erin en knalluh
Zit er af en toe ook stiekem naar te kijken.
En dat wat mark zegt. De 3000gt bi turbo blok erin en knalluh
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Theo met Sigma
Van het type Mitsubishi Sigma 3.0 Dohc A/t U9 zijn er nog 28 in NL die op kenteken staan. Daarnaast nog 3 op basis van alleen het model Sigma. Geen idee of er nog andere types zijn die in een aparte categorie verzameld zijn. Ik kom dus tot 31 Sigma's in NL.
Ter vergelijk: Er staan nog 1372 GALANT kentekens geregistreerd. En dat zijn er zomaar ff 900 minder als 1 jaar geleden.