Een nieuwe GalantFan!

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
TheMisterPixel
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2020, 11:40
Provincie: Utrecht

Een nieuwe GalantFan!

Bericht door TheMisterPixel »

Ik ben Liam van Leusden, 18 jaar, woon in Vianen (UT), studeer ICT in Tilburg en ben auto gek!

Ik had een Nissan 100NX 1.6. Echt een fantastisch leuk bakje. Het klinkt misschien als een cliché, maar ik doe hem weg met pijn in mijn hart (staat overigens nog steeds te koop :D ( [External Link Removed for Guests] ). Omdat ik meer luxe wilde en nog steeds een interessante auto wil die ook mooi is voor het oog, kwam ik uit bij de Galants! Ik heb de 8G V6 gekocht van David ( viewtopic.php?f=23&t=3658 ). De rijervaring is echt heel goed. Hij heeft maar 60 PK meer als de NX, maar het voelt als veel meer dan dat (niet dat ik veel ervaring heb met krachtige auto's :P). Er is één voornaamste reparatie die ik wil uitvoeren, dat is de roest rechtsachter bij de wielkast. Dit vind ik geen porum, en kan alleen maar erger worden.

Verder wil ik een dubbeldin radio met Android Auto inbouwen. Gelijk al een vraagje daarover. Hoe makkelijk/moeilijk is het om een standaard dubbeldin radio in te bouwen? En is er een ISO connector met standaard pinout?

Ik heb nog geen eigen gemaakte foto's, ik heb hem pas sinds gisteravond, maar David had in zijn verkoop topic al mooie foto's gemaakt.
Laatst gewijzigd door TheMisterPixel op 17 dec 2020, 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Uray25 »

Dubbeldin zou geen probleem moeten zijn.

En, ja, er is een ISo Adapter te verkrijgen.

Met andere woorden, zo gepiept allemaal.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door foks »

van de 8G's weet ik niet veel, maar namens de ouwebrikkenclub welkom :yes:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Uray25 »

@foks, nounounou, niet meteen zo doen he....
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door menno3x8g »

Namens de oudenieuwebrikkenclub: ook welkom!
Die V6 is idd een heerlijke auto. Veel plezier ermee.
En als je nog LPG weet in te bouwen, dan rij je voor een prikkie.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Yeti »

Welkom Liam,

Inmiddels is het plaatwerk voor die achterranden goed verkrijgbaar.

Een verloopkabel voor de Radio naar ISO zijn er al onder de €10,-

[External Link Removed for Guests]

Veel rij- en reis plezier
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Esperante »

Hey Liam, welkom!

Gaaf om te zien hoe ik niet meer de enige ben die van een 100NX naar een Galant is gegaan, ik had er ook eentje (alleen had ik een spoiler).

Dubbeldin radio is naar mijn ervaring best simpel, alleen zal je de middenconsole los moeten halen om het jezelf een stuk makkelijker te maken.

Verder voor de roest randen kan ik je adviseren om contact op te nemen met PandaParts (Ran-Dizzle hier op het forum). Mocht je ooit iets nodig hebben is hij je contactpersoon.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
TheMisterPixel
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2020, 11:40
Provincie: Utrecht

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door TheMisterPixel »

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb contact opgenomen met PandaParts. Ik vraag me af of ik ergens een instelling verkeerd heb staan op het forum oid, want ik krijg geen meldingen of mailtjes binnen bij nieuwe reacties. Heeft een van jullie een tip?

En Esperante, leuk om te horen! Was dat een GTI met de 2.0?
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Qualconu »

Bovenin bij de naam van het onderwerp, klik je op het pijltje van het onderwerpgereedschap (dropdown-menu)
Vervolgens klik je op "abonneer op onderwerp".
Op dezelfde wijze kun je het ook weer ongedaan maken.
Abonneer op onderwerp.png
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Een nieuwe GalantFan!

Bericht door Esperante »

TheMisterPixel schreef: 31 dec 2020, 18:50 Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb contact opgenomen met PandaParts. Ik vraag me af of ik ergens een instelling verkeerd heb staan op het forum oid, want ik krijg geen meldingen of mailtjes binnen bij nieuwe reacties. Heeft een van jullie een tip?

En Esperante, leuk om te horen! Was dat een GTI met de 2.0?
Ik had een 'normale' 1.6. Had op zich wel een GTI gewild, maar goed ik ben en blijf van mening dat er in een 100NX gelimiteerd potentie zit...
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”