Afgelopen donderdag al begonnen aan de evo. Haalt toch wel weer herineringen op van een paar jaar geleden een jaar of 6 a 7. Dat ik ook al met de auto bezig ben geweerst. Het voorbereidende werk gedaan en het interieur gestript ook ivm met laswerkzaamheden een goed en veilig gevoel.
En gisteren op de brug gezet om vandaag dus flink aan de bak te gaan. Eerst nog even de auto van het vrouwtje gedaan en zonder kleerscheuren wederom door de apk nouja even 2 bandjes waren door de oudheid gescheurt tot aan het kanvas. Daarna direct op de evo gestart.
Zoals je al ziet heb ik er een andere achterklep op gezet ivm de orginele spoiler die er op komt. Deze is nog helemaal strak zonder gaatjes.
Ook kan dan de hoes die ik heb over de gehele auto heen als hij buiten staat te wachten op volgende week zaterdag.
Lekker kaal interieurtje
Vandaag echt begonnen met de voorbumper er af te halen en de sideskirts zodat de auto ook op een 2 koloms brug kan zonder dat de poten van de brug mijn skirts omvouwen.
Nadat de voorbumper had gedemonteerd op de 4-kolommer en met de voetjes van de vloer om de skirts er af te halen om hem ook op een 2 koloms brug te zetten.
Staat toch wel erg imposant zo zonder voor bumper
Maar het is tijd om wat smerige handjes te krijgen...
Zo ziet de engine bay er uit na uren veel werk afgelopen winter is er niets meer veel van te zien. Spruitstuk is echt overleden en spuugt lekker op de klepdeksel en het is zelfs zo heet geweest dat de sparkplug cover is gesmolten
Nog een paar fototjes van de roest die onder de bejaarde opa zit :
Dit is eigenlijk het vaste punt bij de coltjes en lancer kwa roest. HEt water gaat onder de kit door en gaat het lekker liggen broeien....
Dit is de andere kant.
Voorzijde links en hier onder voorzijde rechts :
Zoals te zien is op de foto's is er aardig wat roest. Maar nu al zijn de plannen gewijzigd. Ik ga van een donor auto de halve bodem omlassen tot ongeveer aan de helft van het stuk van de voetplaat waar je dus met je voeten zit inclusief de dorpel. Aan de linker kant heeft hij een aardige puist zitten en een deuk. Dus dan heb ik ook weer een strak randje waar de krik op gezet wordt. Dit zal een hoop tijd schelen want recht toe recht aan lassen is niet zo erg moeilijk. Dan van onder en boven goed doorlassen en afsealen met bodykit.
Zo al aadig op weg met demontage...
En daar het hart van de evo met bijna 280.000 km op zijn klokje. Het ging redelijk vlot en het motortje lag er met 3.5 uur lag de motor er naast.
En hangt de boel er een beetje zielig bij ..
Echoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
Vanavond richting loods gegaan en daar de motor op de nieuw aangeschafte motorbok op te hangen en daar lekker aan te gaan sleutelen.
Dit is tot nu toe de status wat ik gedaan heb vandaag en de auto is totaal kaal aan de voorzijde dwz alleen de bedrading zit er nog in en het subframe met de leidingen en stuurbekrachtiging dus dat wordt het volgende stap om volgende week mee te beginnen.
Gr. remco