Even voorstellen

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
kc0803

Even voorstellen

Bericht door kc0803 »

Hoi,
Ik ben Kees en ben van plan om op korte termijn een Galant wagon 8G 2.5 v6 aan te schaffen.
Zodra de auto aangeschaft is zal ik jullie van plaatjes voorzien.
Ook heb ik direct wat vragen:
* Ik heb een automaat op het oog. Hoe betrouwbaar is deze t.o.v. de handbak
* Er staan veel Galant wagons in Duitsland met grote prijsverschillen, naast de roest aan de wielkasten en kromme remmen ( automaat) zijn er nog meer zaken om echt goed op te letten. (tov het 'normale'checklistje voor 2e hands auto's?)
* Vanaf welke kilometerstanden moet ik een auto echt laten staan (bij normaal onderhoud)
* Welke opties moeten er absoluut opzitten ( in Duitsland is de 2.5 v6 niet standaard helemaal volgehangen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
to beer or not to beer that's the question
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door KNOEI 8G »

Ik zou voor de avance uitvoering gaan http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=13, Bijna full options op lederen bekleding na. Of de Elegance, alleen die heeft een minder mooie voorbumper ;)
Let ook op de draagarmen en als ik jou was zou ik een aankoopkeuring laten doen bij een mitsubishi dealer in de buurt. Heb ik ook gedaan en heeft met toch doen voorkomen dat ik een probleemwagen zou hebben gekocht!! Kost je +/- 40 euro maar die heb je zo terugverdiend!!
Afbeelding
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door marksanne »

Automaatbakken zijn erg betrouwbaar, maar.... de ATF moet wel echt de JUISTE zijn en als het niet tijdig ververst is of onbekend: zeer zeker vervangen! De ATF die deze bakken gebruiken moeten aan de SPIII norm voldoen en een van de zeer aanbevolen types is Amsoil ATF. Deze voldoet niet alleen aan de eisen, maar blijft vooral ook veeeeel langer voldoen aan die norm! Zie:
[External Link Removed for Guests]

Wat je NIET moet gebruiken of laten aansmeren is een Dexron III ATF want die zorgt voor een STERK verkorte levensduur van deze bakken! En binnen no-time zal ie ook minder mooi gaan schakelen!

Wat dat betreft denk ik dat de automaatbakken en de handbakken elkaar niet veel ontlopen. Ik hoor zelf minder over stukgelopen automaatbakken, maar er rijden er hier ook maar weinig dus helemaal objectief is dat oordeel dus niet. De handbakken zijn feitelijk ook best okee, maar opnieuw is de gebruikte bakolie van enorm belang. Daarnaast is bij een handbak de manier waarop ermee door de eigenaar(s) geschakeld is natuurlijk van belang, da's natuurlijk aan eenvoudig vast te stellen.

Verdere 'musts' die je in de auto 'moet' hebben... da's zo persoonlijk. Ik zou bij een volgende auto afhaken op een niet-gescheiden (L-R) climate control. Nu hebben we 'gewoon' 1 temperatuur-regeling is die is voor mij te warm en voor carolien te koud. Fantastisch als je het beiden lekker hebt. Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening zou er eentje kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken om 'ouderwets' met een sleutel de deuren te moeten ontgrendelen. En tenslotte (voor mij) cruise control: ik heb het in de Galant, maar niet in de Legnum. En als ik daarin rij dan mis ik het echt. Allemaal van die dingetjes waarvan de een zegt "must" en de ander kan het niets schelen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Neo--
Provincie: Gelderland

Bericht door Neo-- »

En welkom!!
Afbeelding
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Neo-- schreef:En welkom!!

Oh ja, welkom op GF! :bye
Afbeelding
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

welkom..

de wagen die ik een jaar geleden uit duitsland heb gehaald zou ik zo weer kopen.. toch kan ik er slecht tegen dat ik niet heb opgemerkt bij het test rijden/ bekijken van de auto dat de linkervoorwielophanging teveel ruimte had op de fusee kogel(s) is ookwel een beetje een bekend gebrek bij de galant.
daarnaast zou ik een verlaagde auto extra goed bekijken.. de mijne was erg zacht geveerd... in duitsland geen probleem... maaaarr zodra ik over de grens kwam.. en de eerste drempels tegen kwam .. :bump:

mocht je nog niet weten wat een auto importeren allemaal inhoud ik heb mijn ervaringen gepost ..
http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4531 dit is een link naar ons oude forum... je kan daar niet reageren..

EDIT: hier staan een aantal vaak voorkomende problemen en oplossingenhttp://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=10&t=135
Awesomeness = Verveling x Talent
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Welkom bij gf

Ben benieuwd wat je gaat kopen.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans