Om die vraag goed te kunnen beantwoorden moet je hem eigenlijk omdraaien..Lowlands schreef:Waarom hebben de galants dan voor de 8 g helemaal geen last van rottige solderingen.?.
Dus.... Waarom heeft de 8g last van rotte solderingen en de voorgangers niet???
m.a.w. wat is er veranderd in het productie proces. (een mogelijk antwoord op die vraag staat hier boven namelijk, loodvrije soldeer de ontwerpfase van de 7g valt buiten de introductie periode.. en de 6g al helemaal )
maar ok.. stekkers aandrukken.. de type stekkers verschillen niet zoveel met de vroegere galants.. dus waarom zouden die harder moeten worden aangedrukt, in japan kan je van 1 ding veilig uitgaan.. er gaat niemand van de ene op de andere dag ineens stekkers harder aandrukken. een japanse productielijn werkt als volgt :
we bouwen met zijn alle een auto.. gaat er iets mis of iets stuk.. dan moet er worden uitgezocht waar de fout is begonnen.. en passen dan het proces aan (overheid regels enzo) toyota heeft dit concept geheel uitgewerkt en dat noemen we lean. ik geef als voorbeeld toyota omdat ze daar een goede manier hebben gevonden om het geheel samen te vatten, en het een aardig inzicht geeft hoe japanners denken en doen.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
als je de werkwijze van Toyota gaat bestuderen vallen een paar dingen extreem op: discipline is er daar 1 van, juist door die discipline acht ik de kans dat iemand zomaar stekkertjes tehard aandrukt NIHIL. Daar komt nog bij dat verschillende mensen dat zelfde werk zullen hebben gedaan..de kans dat 1 van hun zachter duwt is eigenlijk 100% Je zou dus kunnen zeggen doordat het klokje in 100% van de gevallen stuk gaat is enige menselijke variatie uitgesloten... de kans dat de oorzaak dus ligt tijdens de productie van de printplaat is dus vele malen groter.. Hoewel het in theorie zou kunnen dat er gereedschap is gebruikt, zoiets als een momentsleutel , maar dan voor het aandrukken van stekkertjes. Is de kans dat dat is gebeurd ook niet zo heel erg groot.. 1 waarom zou je hem vaster dan vast willen drukken.. het is gewoon een stekker die over wat omgevouwen pinnen schuift? het is immers maar een klok. mocht de stekker loskomen dan komen de inzittende niet in levensgevaar o.i.d. ook zal de klok geen blijvende schade ondervinden aan een los stekkertje (zoals bv een koppakking kan hebben bij verkeerd vast draaien) de stekker is beveiligd tegen terug schuiven dus hard aandrukken heeft totaal geen zin. maar misschien wel het belangrijkste!! Je kan de stekker helemaal niet te hard aandrukken.. de behuizing zit namelijk in de weg!!
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de kwaliteits-controle van de fabrikant .. die schroeven een aantal modellen uit elkaar vlak na productie en gaan op zoek naar juist fouten zoals te hard aandraaien.. te hard of tezacht aanduwen o.i.d. die dingen die tijdens het in elkaar zetten fout kunnen gaan en welke de kwaliteit van de auto verlagen. dit is namelijk met stip de goedkoopste manier om de kwaliteit van je auto te verbeteren.(je hoeft er geen onderdelen voor te her ontwikkelen)
natuurlijk waren wij er geen van alle bij.. maar de kans dat het grote spaghettimonster in de lucht bestaat is mijn inziens groter dan dat het klokje kapot is gegaan door het te hard aandrukken van de stekker.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;