baby on board

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Twain
Provincie: Zuid-Holland

baby on board

Bericht door Twain »

Na voor de zoveelste keer stom te zijn aangekeken vraag ik het maar hier, wellicht is er iemand hier die licht op de zaak kan werpen.

Iedereen kent ze wel, maar wat betekenen ze nu eigenlijk. letterlijk is het natuurlijk baby aan boord of vrij vertaald: "ik heb een jong kind in de auto"
Maar wat is de boodschap? zijn die mensen zo blij met hun baby dat heel de wereld het moet weten?
is het een soort excuus brief " ik ben een dom wijf met een kind sorry dat ik 70 op de linkerbaan rij en/of 70 door de bebouwde kom? "
Of is het de bedoeling dat ik iets aan mijn rijstijl doe zodra ik zoon bordje zie? en zo ja, wat dan?
En als de bedoeling is dat ik extra goed ga opletten , moet je dan juist niet alle afleiding (zoals gele bordjes en of knuffels) uit mijn zicht houden..

en nee dit is geen grap, ik vraag het me echt al jaren af waarom hang je dat bordje in je auto.

Afbeelding
Awesomeness = Verveling x Talent
cvw
Provincie: Gelderland

Re: baby on board

Bericht door cvw »

Hahaha, je hebt eigenlijk wel gelijk dat je deze vraag stelt. :yes:

Voor mij geldt dit bord als waarschuwing. Hangt dat kreng aan de ruit, dan blijf ik ver uit de buurt van die auto. De persoon achter het stuur is drukker bezig met zijn jonge kroost in het kinderzitje dan met autorijden. Zij zijn het gevaar op de weg. Het is dus geen vraag aan mij om op te passen, maar een waarschuwing voor mij dat er een onbetrouwbare en onberekenbaar figuur zich in mijn omgeving bevindt die denkt een auto te kunnen besturen.

Voor de "jagers" onder ons heeft dit bordje nog een betekenis mits er een vrouwspersoon achter het stuur zit: Doorrijden, teveel foute hormonen voor succes. :wha:
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Bericht door MarkDuffy »

Ikzelf dacht altijd dat mensen dan hopen dat je meer oplet ofzo.
Maar als ik er verder overna ga denken kan ik me ook wel voorstellen dat het misschien met een ongeluk te maken zou hebben.
Gebeurd er een ongeluk dat er gezocht word na een eventuele baby? :P
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Weleens op de achterkant van het bordje gekeken?
Naamloos-1.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
foks

Bericht door foks »

goed punt zeg. Ja, ik gok ook maar op de "zieligheidsfactor".
Kennelijk moet je bij een aanrijding minder hard naar binnen komen zetten dan je normaal zou doen.
Dat is de gedachte die ik er bij krijg. Maar als je daar dan over nadenkt, slaat dat nergens op ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Fluff
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door Fluff »

Het is er bij topgear of in een of andere comedy show ook over gegaan, daar zeiden ze: Oh nu ik dat bordje heb gelezen zal ik niet bij jou naar binnen rijden maar bij de auto langs je..
Ik snap het nut er ook niet helemaal van..
ghino

Bericht door ghino »

ze *hopen* dat je dan voorzichtiger gaat rijden bij hun in de buurt omdat ze een kindje aan board hebbe.

feitelijk betekend het gewoon : pas op... heb geneukt en nu benk te druk bezig met dat mormel in bedwang te houden om op te letten :)
Twain

Bericht door Twain »

Afbeelding
Awesomeness = Verveling x Talent
foks

Bericht door foks »

Jezus is pas net 3 dagen oud man ... je stuurt de hele christelijke kalender in de war ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Tsjonge jonge, wie heeft die plank gezaagd? Levensgevaarlijk met al die uitstekende stukken, straks bezeerd iemand zich daaraan.
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”