Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 583
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door Yeti »

C-09 is de twee polige stekker die onder in de ventilator motor zit.. Deze bevindt zich onder het dashboard kastje (zwarte afdek plaat)

Je hebt aan beide kanten voor een kromme en een rechte draag arm waar de fusee kogels inzitten. Deze komen inclusief draagarm als je ze bij Mitsubishi besteld
Mijn advies is om geen aftermarkt delen te laten installeren omdat daarbij legio problemen (afbreken tijdens rijden) van bekend zijn.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 239
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door Qualconu »

Mogelijk bedoelt Eddy de stuurkogels
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de eerste eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 8 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de eerste eigenaar.
EddyB
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door EddyB »

Ze hebben inderdaad aan beide kanten de complete arm vervangen, rechts de gebogen en links de rechte. Niet origineel maar wel van "deutsche Spitzen qualitaet" van Herth+Buss. En eindelijk is dat gerammel waar ik mij al een jaar aan erger, weg.
MBT de ventilator ik heb nog even teruggelezen maar vind niet meer waar de C-09 Connector zit.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 583
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door Yeti »

Yeti schreef: 14 mei 2022, 17:30

Dan kan je kijken of er spanning bij de connector van de ventilator aan komt.
Je moet hiervoor het zwart plastic paneeltje verwijderen onder het handschoenen kastje. Wederom staat in het werkplaatshandboek (pagina 55-33) hoe je dit moet doen en waar de schroeven en clipjes zitten.

Dan kan je de stekker van de ventilator losnemen.
het is een twee polige stekker de dikke blauwe draad moet spanning krijgen (12Vdc) als de ventilator op het bedieningspaneel ingeschakeld is.

Tot zo ver. Als, na meten , alles ok is dan gaan we verder zoeken of de power transistor nog goed is en of de aansturing goed geregeld is.
Op de foto;

geel : locatie Ventilator connector
Rood: Locatie Power transistor connector
Loc_Vent_conn.jpg
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
EddyB
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door EddyB »

Hallo Yeti,
Helaas moest ik de klus uitstellen omdat ik voor mijn werk naar noorwegen moest. Gisteren vertrokken en onderweg voelde ik plots een heerlijk briesje. Bleek de ventilator het zo maar weer te doen! helaas duurde het maar 5 min. kan dit ergens op duiden? Ik heb pas vanaf Augustus weer tijd om beginnen met meten.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 583
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Centr. portiervergrendeling en Radio buiten werking

Bericht door Yeti »

Als hij het zo nu en dan doet, denk ik aan 2 dingen.

Of een los kontakt / draad doorgesleten
Of versleten koolborstels.

Als het de koolborstels zijn dan heb je een nieuwe / tweedehands ventilator nodig. Als je een ventilator ergens kan lenen dan is het vrij simpel te controleren door de olastic plaat onder het dashboard kastje weg te nemen, de connector van de ventilator los te halen en in de leen ventilator te steken. Doet de leen ventilator het dan weet je dat het aan de koolborstels ligt. Daar komt ook die zwarte troep vandaan die zich achter de "witte" rotor ophoopt. Allemaal koolborstelgruis.

Voor de rest moet je toch echt gaan meten / dingen controleren.

Veel plezier in Noorwegen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”