Slotmechanisme linksvoor Mitsubishi Galant 2003

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Royalty
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2012, 15:29

Slotmechanisme linksvoor Mitsubishi Galant 2003

Bericht door Royalty »

Allereerst excuses. Is lang geleden dat ik hier nog was. Maar mijn Galant (8G) rijd ik nog steeds!

Het probleem.
Ik heb al enkele jaren een probleem met de centrale deurvergrendeling. Met één druk op de afstandsbediening ging 3 deuren gelijk open of dicht. Behalve mijn voordeur (LV). Voor deze moest ik namelijk een paar keer op de knop drukken. En meestal in de winter deed dit probleem zich voort. Met de sleutel in het slot had ik al getest dat LV zwaarder draait dan RV.

Nu toch maar gevraagd aan de garage om er naar te kijken. Deze heeft de slotmechanisme LV vervangen met een revisie onderdeel. Met de afstandsbediening gaan alle deuren tegelijkertijd weer open en op slot. Dus dat gaat weer goed. Alleen als je met de sleutel in de slot je deur wilt openen, dan gaat alleen die deur open. En niet de hele auto. Wat wel het geval was voor de vervanging. Hetzelfde voor de knop boven de deurhendel van binnen. Als van binnenuit deze knop draait, dat dan alle deuren op slot gaan. Dit werkt ook niet meer.

Nu mijn vraag aan jullie. What happened? Onderdeel is met hetzelfde onderdeel vervangen. Wellicht iets vergeten?
Alleen manueel werkt het niet op alle deuren en met de afstandsbediening wel. Ik vind het vreemd. Maar garage gaat er volgende week weer naar kijken.

Klopt het dat bij de 8G het normaal is als alle deuren van het slot gaan als je de linker voordeur opent? Dat is toch de functie van een centrale deurvergrendeling. Ik weet dat dit bij Franse auto's namelijk niet het geval is.

Bij voorbaat dank
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Slotmechanisme linksvoor Mitsubishi Galant 2003

Bericht door menno3x8g »

Bij een station V6 uit 1997 hier reageert de centrale vergrendeling op alle portieren die manueel bediend worden, incluis de achterklep.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Slotmechanisme linksvoor Mitsubishi Galant 2003

Bericht door Integra »

Dat deed mijn Galant inderdaad ook
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Slotmechanisme linksvoor Mitsubishi Galant 2003

Bericht door Yeti »

Het slot bevat 3 draden. Meet tussen pinnen 2 en 3. Indien geen continuiteit tussen deze draden is het sleutelslot van het handvat kapot.

Check ook even of ze de diverse stangen in de deur weer op de juiste manier hebben terug gezet en in de clipjes hebben geklikt.

alles staat beschreven in het werkplaatshandboek.

Indien je er dan nog niet uitkomt dan hoor ik het wel.

Succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”