Ben opzich niet heel handig met auto's maar probeer een hoop en krijg steeds minder vertrouwen in garages:p
Waarom kocht ik deze auto?
Ik had hiervoor een fiasco in auto techniek brava op lpg. Koud starten met deze machine was een RAMP maar bij het benzinestation stond ik altijd met een glimlach. 1800 km rijden voor een mijertje? Lekker:) totdat de distributie knapte, ik op de linkerbaan van de A10 tijdens spits stond en te laat op me werk. Ik stond die dag letterlijk vooraan in de file:p
Twee agenten na een tijdje dat ik er stond:"er komt zo een peloton ME aan die blokkeren de weg even en dan douwe we je ff naar de overkant" en ja hoor. A10 stilgelegd (had zo een mooie foto hiervan die weg is geraakt door een iPhone upgrade
Volgende dag een 300 euro barrelbmw gekocht (reed eerlijk gezegd nog best aardig maar vriendin wilde er niet in zitten) en daarna op zoek naar een nieuwe auto. Wilde wel weer op lpg rijden ondanks de nukken die dit met zich mee bracht.
Kwam ik op mp voor 3200 een mooie blauwe galant 2.0 met 160k op de teller tegen. Helaas was ik te laat maar wist toen wel welke auto ik wilde hebben
Hoe kwam ik op t forum?
Het eerste wat ik doe met een auto is geluid erin. Das me bij 4 auto's prima gelukt maar bij de galant was t errug moeilijk de accukabel naar de Kofferbak te krijgen. Googlen. Vette goeie how to gevonden. Via de wielkast door naar binnen. Het sleutelen aan eigen auto was geboren:p en ik heb gelijk een account aangemaakt
Gaat hier om een metallic groene GDI uit 2001 die toch wel wat werk had (helaas)
Heb de auto sinds april 2011. Toen stond er 193K op de teller
Ondertussen is het volgende aan de auto gebeurt
Subwoofer in de kofferbak en bedrading daarvoor aangelegd
distributie vervangen
multiriemen vervangen
rechts beide draagarmen vervangen
links rechte draagarm vervangen (en daardoor ook de ashoes)
wiellager en stuurkogel rechtsvoor
Schokbrekers + veren
k&n vervangingsfilter
Xenon 6000K dimlicht
Koplamprubbers (ontbraken)
Nieuwe remklauwen voor
Nieuwe remschijven en blokken voor
Nieuwe remblokken achter
powerfoam er doorheen
Amsoil oliefilter
Amsoil motorolie
Setje velgen voor winterbanden