8G V6-24 CvW - New Home @ Uray25

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW -Klokje Rond- Wk 4 publicatie "De Afrekenin

Bericht door marksanne »

Supergave foto's Cees! Die foto met jou erop is megastoer ook!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

Gaaf man, bewijst maar weer dat ie echt goed terecht is gekomen...

Chapeau Cees !!!
foks

Bericht door foks »

cvw schreef:En deze blijft gaaf............ :hypo:
'de afrekening' ? :lol: :wha:
dat is een kant die ik helemaal niet van jou ken! :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Ja, die foto's zijn mooi hé! :yes: Ik zit er ook nog steeds van te genieten.
Thanks Ray, ik weet niet of je het Autoweek commentaar gelezen hebt? Ze denken dat deze Galant heel oud kan worden. :) Henny gaf aan dat er zeker nog 1,5 tot 2 ton bij kan op de teller als je kijkt naar de huidige staat van de techniek. Dat zou betekenen dat wij er nog zo'n 10 jaren van kunnen genieten. We gaan het beleven. :yes:

Nog een paar foto's dan? Tuurlijk, doe ik. 8-)
Henny: "Cees, zijn die wiellagers nastelbaar bij de Galant? Want voel maar, er zit een heel klein beetje speling op."
Henny: "Cees, zijn die wiellagers nastelbaar bij de Galant? Want voel maar, er zit een heel klein beetje speling op."
De geliefde werkplek
De geliefde werkplek
Op de brug. Deze foto staat bij de inhoudsopgave van Autoweek 4-2013
Op de brug. Deze foto staat bij de inhoudsopgave van Autoweek 4-2013
De spanning van de Accu bij uitgeschakelde motor
De spanning van de Accu bij uitgeschakelde motor
De spanning van de accu bij draaiende motor. "Een prachtige waarde Cees" meldt Henny
De spanning van de accu bij draaiende motor. "Een prachtige waarde Cees" meldt Henny
marksanne

Bericht door marksanne »

Zometeen even langs een benzinepomp rijden hier om de hoek om een exemplaar te halen van AutoWeek!
cvw

Bericht door cvw »

foks schreef:
cvw schreef:En deze blijft gaaf............ :hypo:
'de afrekening' ? :lol: :wha:
dat is een kant die ik helemaal niet van jou ken! :)
Nee Foks, dat meldt Nic ook in het artikel. Gaandeweg de foto- en videosessie kwamen Luc en Nic met dit idee. Ze vonden de Galant zo'n "brute bak" en "imponerend" dat een soort maffia/gangster benadering wel een mooie insteek zou zijn.

A la Tom Cruise in MI-III.
tom-cruise-in-mission-impossible-ghost-protocol-3-1024-x-768-e1324353333398.jpg
Buzz Fuzz
Provincie: Overijssel

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik ga deze Autoweek ook halen zaterdag..

Prachtig!

Mooie fot'os reeds gezien en hopelijk met dito commentaar!
marksanne

Bericht door marksanne »

Net een exemplaar gehaald bij een pomp en direct gaan lezen. Leuk stuk! Ben ook benieuwd of we er iets van merken bij het aantal nieuwe aanmeldingen op GF :)
Twain

Bericht door Twain »

ja... daar hadden we eerder over moeten nadenken mark... dikke GF stickers op de deuren ofzo ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
cvw

Bericht door cvw »

twain schreef:....dikke GF stickers op de deuren ofzo ;)
Ook hierom vindt ik het jammer dat de video-opnamen verloren zijn gegaan. Bij die opnamen wordt er een "take" genomen waarbij je achter/naast de video-auto rijdt. Op een gegeven moment haal je die auto in en wordt er een shot van de zijkant van de auto gemaakt. En ja, dan komen de GalantFans.nl stickers op dat kleine achterzijruitje in beeld. :)
Die stickers zie je wel terug op de foto's, maar leesbaar zijn ze dan niet. :no:
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Net ook ff gehaald.
Leuk stukkie, maar idd wel een stoere foto zo hoe je erbij staat.:)
Alleen jammer dat gf er niet 1x in vermeld voor. :(
Wel leuk dat ze het zo doen.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Buzz Fuzz
Provincie: Overijssel

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik heb het blad ook gekocht!

Er stond een prima stukkie over de Galant in.

Mooiste Japanse sedan van het afgelopen decennium en daar ben ik het volkomen mee eens!
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Ook leuk verhaal Cees.
En tja, opvolger van een 8G???
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
cvw

Bericht door cvw »

Hoezo opvolger? We hebben het er dit weekend over gehad. Voorlopig is dat niet aan de orde. De huidige planning is dat we nog 10 jaar doorrijden met de 8G. :D
Als we dan van ons "benzine"geloof afgevallen zijn, dan zijn de Mitsubishi Outlander PHEV occassions misschien bereikbaar (lees: betaalbaar). Ach, de hybride trend zou dan zelfs voorbij kunnen zijn. In America en Duitsland verdwijnen de electrieke auto's alweer.

Gisteren lekker een eindje getoerd over de snelweg. :thx: En voordat de 8 in de garage zijn schoonheidsslaapje mocht doen eerst de foamspuit en washmitt over de lak gehaald. "Niet doen, vanavond en vannacht gaat het vriezen en dan is het spekglad op de oprit." Hahaha, not! Vanochtend waren alle stoepen en de straat witgevroren, behalve onze oprit. :wha:

Ondertussen stromen van alle kanten reacties binnen. Natuurlijk over die eerste foto, maar ook over de Galant. Bij veel mensen "Uit zicht geraakt, want kom je niet al te vaak meer tegen. Maar wel erg mooi en met een goede kwaliteit (dus)!"

@MD: Naams- of merkvermeldingen krijg je echt niet in zo'n artikel hoor. Heb ik al eerder ervaringen mee opgedaan. Het forum is echt wel ter sprake geweest en ook in een latere mailwisseling genoemd. Jammer? Ja! Begrijpelijk? Tsja. :?
Twain

Bericht door Twain »

een 8g vervang je natuurlijk met een andere 8g :D

zonder gekheid... nu zijn de jaren dat de 8g zijn ware ik zal tonen.. is de auto echt zo goed als de 10 jaar oudere 6g? is ze nog steeds zo degelijk als ze bijna 25 wordt? gek genoeg heb ik mijn twijfels.de laatste tijd lijken er hier op het forum steeds meer van die gekke kleine dingen naarvoren te komen... manke centrale vergrendeling, manke stoel verstelling, manke raambediening.... echt van die dingen die een auto kunnen opbreken als het doorzet ... maarja we zullen zien.

ik heb zelf niet voor niets 2 dezelfde auto's ;)

Wat betreft electrische auto's heb je gelijk.. die dingen zijn er al ruim 100 jaar en zijn nog nooit fuctioneel geweest, zodra de overheid (zoals in duitsland) de stekker uit het project trekt .. zal het snel dood bloeden.
ik geloof eigenlijk alleen in de met zonne panelen geproduceerde waterstof auto's als alternatief voor benzine auto's. Dat spul kan je ook gewoon tanken in een paar seconde/ minuten ... organische olie en alcohol maak je van eten en dat is gewoon weg not done alcohol zou je ook van afval kunnen maken (aardappel schillen enzo) maar om dat op een nationaal nivo uit te rollen ... is ook niet te doen. De hybrids zijn nu een tussenoplossing maar ze alleen maar nuttig vanwegen vele subsidies en valse energie labels.. al met al ben je nu het milieu vriendelijkst met een gas bak van 10 jaar of ouder dus ..........
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

menno3x8g schreef:Ook leuk verhaal Cees.
En tja, opvolger van een 8G???
Tijd voor een 6G op die brug, maar onze VR4 is nog niet Klokje Rond, dan die Witte maar... :)
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

twain schreef:.. al met al ben je nu het milieu vriendelijkst met een gas bak van 10 jaar of ouder dus ..........
Nou Cees dan zijn wij samen toch een groen duo! Toch vreemd dat in mijn persoonlijke kring niemand op het idee zou komen om mij een "groene" rijder te noemen... :mean: :vr4:
Afbeelding
Twain

Bericht door Twain »

dat heeft temaken met die zwarte strepen die je achterlaat bij het stoplicht.... ohw neej wacht dat ben ik ;)
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Oh f*ck ja, jij bent ook zo'n groene gas rijder! :thx:
Afbeelding
Jan

Bericht door Jan »

Net als de meeste hier de autoweek gehaald en genoten van het artikel. Echt leuk. Wel balen dat er geen video is. Wat is er eigenlijk mis gegaan?
Afbeelding
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

Ja hoor :x : Ik de schappen vol met bladen aan het afstruinen naar de AutoWeek... Zoek... zoek...
"U bent naar iets speciaals op zoek?", hoor ik de Kioskman zijdelings naast me.
"Klopt!", zeg ik. "De AutoWeek. Een heel speciale, inderdaad. Die heb je blijkbaar goed verstopt. Waar heb je 'm liggen?"
"Aha, juist, de AutoWeek... Ja, die eh... heb ik niet"

:x

:bump: :bump: :bump: :emo:

Maar ik zal 'm krijgen!!! :yes: 8-)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
KissMyExhaust
Provincie: Flevoland

Bericht door KissMyExhaust »

Om heel eerlijk te zijn, heb ik dit verhaal helemaal niet gevolgd..
Ik liep gisteren in de Bruna (moest een pakketje weg brengen) en tijdens het wachten maar ff spieken bij de auto bladen.
"Hey, die galant ken ik! En die naam komt me ook bekend voor!"

Goede reclame hoe onverwoestbaar de Mitsubishi's zijn als je ze goede TLC geeft.
Nicely done Cees, jammer van de filmpjes helaas.
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Ik ga het artikel onder de scanner leggen en hier plaatsen. De kwaliteit is dan waarschijnlijk iets minder, maar de echte foto's hebben jullie al gezien. ;) Probeer ik vanavond even in orde te maken. :D
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe een 6G zich zou houden bij een dergelijke keuring. Dus Ray, zorg eens dat 'ie keuringsgereed is! Die tellerstand kun je vast wel even aanpassen. En ach, geen NAP bij een dergelijke keuring is niet zo spannend hoor. :wha:

"Een groen duo"! Dat roep ik ook steeds. "Nee deze Galant is niet milieuvervuilend want LPG". Voor het gemak vergeet ik gewoon dat het een categorie "G" auto is met, dus, een knalrood Energielabel. :hypo:
Toch heb ik vertrouwen in de Galant hoor. Ja, er zullen best dingen kapot gaan en vervangen moeten worden. Maar in mijn beleving is dat een gevolg van gebruik. Komen die mankementen zeker niet eerder naar voren in vergelijking met andere merken en types auto's. Ik hang met regelmaat rond op een Franse Leeuw forum. Die dingen hebben met een halve levensduur en een in vergelijking halve km-stand al veel grotere problemen en mankementen. Ik heb er vertrouwen in. Zolang het economisch verantwoord is om reparaties uit te voeren rij ik door met de 8G. Blijft moeilijk om de grens te trekken natuurlijk. Want eerlijk gezegd heb ik wel ff met de ogen geknipperd en mij achter de oren gekrabt toen ik voor Klokje Rond de onderhoudshistorie van de afgelopen 2 jaren op een rijtje zette. :? Daar gaat heel snel veel geld in zitten. :x:
Gelukkig bevestigde de keuring mijn indruk qua onderhoud en openstaande issues. Voorlopig moet het kunnen en staan er geen grote bekende reparaties op een lijstje.

Mark, troost je. Jij bent niet de enige die nietsvermoedend de Autoweek openslaat en verrast wordt. :D Die reactie heb ik vaker gehoord afgelopen week. ;)

Wat er exact met de video is misgegaan weet ik niet Jan. Ergens in het traject van overzetten tussen de fotograaf en de redactie is het misgegaan. Ik heb wel een idee waar, maar dat gaat toch niet meer helpen om de beelden alsnog boven water te krijgen. Heel jammer want er zijn echt mooie beelden vastgelegd denk ik.
cvw

Bericht door cvw »

Kijk eens of dit leesbare resultaten oplevert. ;)

EDIT by Xenon:

Sorry Cees, ik heb de scans toch even weggekaapt van GF. Tenslotte is het een scan van een volledig artikel uit een commerci€€l blad dat op dit moment nog in de schappen ligt.
Ondanks dat ik iedereen de inhoud van het artikel gun, kan ik me ook heel goed voorstellen dat men bij AutoWeek daar toch minder begrip voor zal hebben om het artikel op deze wijze te delen. Ik hoop op je begrip ;)
Twain

Bericht door Twain »

"Een groen duo"! Dat roep ik ook steeds. "Nee deze Galant is niet milieuvervuilend want LPG". Voor het gemak vergeet ik gewoon dat het een categorie "G" auto is met, dus, een knalrood energielabel
het zit hem in de minimaal 10 jaar oud kees.. op dat moment begint de orgineel gebruikte energie om de wagen te bouwen zulke kleine hoeveelheden aan te nemen in een berekening die levensduur en de bouw energie meenemen dus... 10 jaar oud en 150k op de teller is altijd millieu vriendelijker dan een volkswaen up met 30 km op de teller. bij de oude auto heb je dus al de energie die is gebruikt om hem te maken al "gebruikt".. Als de mevrouw met de up dat ding bij 3000 km totallos rijdt zal die auto dus nooit meer zuiniger worden ... DUS .. een gebruikte auto ten opzichte van een nieuwe auto is het dus altijd nuttiger voor je groene imago .... het is maar net wat je allemaal meeberekend .

de tu delft heeft om van het gezeur af te zijn een keer echt uitgerekend wat er beteris voor het millieu.. drinken uit plastic bekertjes of drinken uit een koffie mok. in die berekening hebben ze voor het eerst echt alles meegenomen.. van energie om te maken/vervoeren tot de energie van afspoelen/weggooien/verwerken

bleek dus gelijk te zijn..

maar.... zodra je ipv 10 sec water 11 sec gebruikt om je mokje af te spoelen is plastic alweer beter
en als je beker geen 1000 keer mee gaat maar hij gaat maar 850 keer mee is plastic alweer veel beter

het is echt te makkelijk om die berekeningen te beinvloeden door 1 variable iets mooier voor te doen dan hij is

Bij auto's is het net zo...
de 8g is op gas is echt geen catogorie G op benzine waarschijnlijk wel ... de uitstoot cijfers die ik had bij de 4gas meting waren echt enorm goed .. daarom riep ik ook al dat er niets van die labels klopt ... veel teveel "valse" labels .. en dan bedoel ik niet zo zeer nagemaakt, maar eerder verheerlijkte informatie gebruiken als fabrikant.

NEIN NEIN NEIN... ik rij goen met mijn 8g :argue: ( al was het alleen maar vanwegen de kleur van het koetswerk)
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Helemaal mee eens:
1- Hoe langer een auto meegaat hoe energiezuiniger hij wordt. Bij een auto die na normaal gebruik (max 200dkm) en duur (max 10 jaar) wordt afgedankt zat 25% van het totale energieverbruik in de productie van de auto (geschatte getallen).
2- Nieuwe auto's gebruiken nieuwe grondstoffen van moeder aarde: vraagt om vervuiling en energieverbruik, en mogelijk worden er hier en daar wat oorlogjes uitgevochten vanwege de grondstoffen.
3- LPG is een relatief schone brandstof: het was origineel een bijproduct van de oliewinning en werd afgefakkeld, wordt nu ingezet voor mobiliteit. Geen enge middeltjes toegevoegd. Enige echte probleem is de CO2 uitstoot die hoger is dan die van benzine.

So: keep on smiling in my 1997 automobile on LPG :) !
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain

Bericht door Twain »

co2 is niet het gas waar je moeilijk over hoeft te doen.. co is het grote problemen kind.. co2 wordt gewoon door plantjes gegeten.
toen die vulkaan in ijsland een boertje liet kwam er een hoeveelheid co2 vrij waar heel europa jaren "op" zou kunnen vliegen/autorijden/varen
En idd LPG was anders ook in de brand gestoken LPG kan je niet zo "vrij" laten. Dus eigenlijk is het ongeveer milieu neutraal..(ik weet het, dat is tekort door de bocht) :D :D
Xenon

Bericht door Xenon »

Het duurt even, maar dan heb ik toch eindelijk ook de AW voor me liggen.
Ben ik dan weer de laatste :oops: ?

Vast wel :emo:

Maaruh... gaaf gedaan, Cees. :yes: 8-)
cvw

Bericht door cvw »

cvw schreef:Kijk eens of dit leesbare resultaten oplevert. ;)

EDIT by Xenon:

Sorry Cees, ik heb de scans toch even weggekaapt van GF. Tenslotte is het een scan van een volledig artikel uit een commercieel blad dat op dit moment nog in de schappen ligt.
Ondanks dat ik iedereen de inhoud van het artikel gun, kan ik me ook heel goed voorstellen dat men bij AutoWeek daar toch minder begrip voor zal hebben om het artikel op deze wijze te delen. Ik hoop op je begrip ;)
No Problem. ;)
foks

Bericht door foks »

twain schreef:co2 is niet het gas waar je moeilijk over hoeft te doen.. co is het grote problemen kind..
Bij LPG (en daar rij jij op) is niet Co, maar Nox, het probleem, heb ik wel eens begrepen. :lol:
Twain

Bericht door Twain »

foks schreef:
twain schreef:co2 is niet het gas waar je moeilijk over hoeft te doen.. co is het grote problemen kind..
Bij LPG (en daar rij jij op) is niet Co, maar Nox, het probleem, heb ik wel eens begrepen. :lol:
Dat klopt.. en dat was juist mijn punt ;)
om een onvolledige verbranding te krijgen met gas moet je toch wel iets heel fout doen.. met benzine is het veel moeilijker om een nette verbranding te krijgen.. en mede daarom is lpg dus millieu vriendelijker
de nox waarde is bij lpg idd iets hoger dan bij benzine.. maar lager dan bij diesel.. het ging me meer om de hoax waarbij co2 altijd de schuldige is en enorm gevaarlijk ... waar het eigenlijk co is (en andere gassen) die we echt niet in de lucht willen hebben.. (daargaan we met zijn alle echt dood aan) en plantjes eten CO niet. dus bijna alles wat in de lucht komt blijft daar ook. of het gaat een verbinding aan met water en dan krijg je een vervelend zuur.
cvw

Bericht door cvw »

Zaterdagnacht. Het is ruim na twee uur als ik over de brug rij richting het dorp. Ik heb er een rit naar Brabant op zitten om vier pubers op te halen van een hardstyle feest. Ze zitten op hun gemakkie op de achterbank en naast mij op de bijrijdersstoel. Ik laat de Galant uitrollen op het lange stuk dat vanaf de hoge brug naar beneden gaat richting het dorp. Onderaan moet ik linksaf, onder het viaduct door. De handel van de automaatbak schuif ik naar rechts. Met een lichte tik richting de “-“ lock ik de automaat in de 2e versnelling zodat ik op de motor afremmend uit kan rollen richting de stoplichten. “Hoef ik niet zoveel te remmen zodirect” is mijn gedachte. We zijn de stoplichten genaderd tot zo’n honderd meter afstand als er links onder het viaduct vandaan een witte Golf tevoorschijn komt. De auto is rijkelijk voorzien van blauw-oranje bestikkering en heeft de welbekende blauwe lichtbalk op het dak. Hij draait linksaf. “Mooi, die ben ik kwijt. Gaat zeker bij het station kijken” .

Mijn stoplicht verspringt ondertussen van rood naar groen, ik mag door. “Hmm, de olie is warm, er is geen ander verkeer en de heren zeuren me al tijden aan mijn kop. Let’s do it!”. Ik laat de snelheid een stuk verder zakken als nodig is voor deze bocht. Een korte beweging van de versnellingspook naar achteren zorgt voor het verspringen van het groene lampje in de display van “2” naar “1”. “Bijna 3000 toeren, ideaal” schiet door mijn gedachten. De witte Golf is ondertussen uit het zicht. Die is verdwenen in een andere richting en heeft de eerste bocht alweer genomen. Ik stuur in en laat de Galant soepel de bocht aansnijden. Onder het viaduct gekomen trap ik het gaspedaal vast op de bodem. De Galant schiet vooruit. De toerenteller gaat met een rotgang richting de hogere getallen en ondertussen galmt er een prachtige V6 jank vanuit de uitlaat de nachtelijke stilte in. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik 3 paar glimmende ogen en big smiles. Een zacht “Wow!” probeert de acceleratie van de auto in te halen richting de voorstoelen. Ik trek de versnellingshandel terug naar links. De 1e versnelling is te lang voor de geldende maximumsnelheid alhier dus terug maar weer naar “hoe het hoort”. Tsja, je moet als vader toch het goede voorbeeld geven is mij altijd verteld. De schakelcomputer neemt direct mijn werk weer over en zet de automaatbak in zijn 4e versnelling. Zachtjes zoevend rijden we het dorp verder door naar het afleveradres van 3 van de heren.

“We zijn er bijna mannen” meldt ik om ze weer helder te krijgen op de achterbank. Ik draai “hun” straat in. Links ligt een sloot met daaromheen een klein parkje. Aan de andere kant van dat parkje loopt de straat die de andere richting uit gaat. Vanuit mijn ooghoeken zie ik daar 2 koplampen aankomen. “Verrek, denk ik, da’s die politieauto. Die hebben de gang er in gehouden in het dorp anders hadden ze hier nooit kunnen zijn”. 20 meter verder stop ik en laat 3 heren uitstappen. Ze zijn nog uitgelaten van het geslaagde feest en beginnen spontaan een dansje te maken op de muziek die nog steeds door hun hoofd galmt. “Bedankt voor het rijden en welterusten” vormt het afscheid. Ik kijk in mijn spiegel en laat de rem los. Langzaam begint de 8G te rollen. “Krijg nou wat, lampen! Daar komt een auto aan. Verrek, da’s die politieauto” zeg ik tegen mijn zoon die nog naast mij zit. “Die is op zoek naar ons, let maar op. Hebben ze ons gehoord in het dorp, of zijn ze sowieso nieuwsgiering naar verkeer op dit tijdstip” vraag ik mij af. Omdat de 3 heren vrolijk staan te dansen op de stoep maakt de Golf een tussenstop. Ik laat de Galant rustig doorrollen richting huis, 2 straten verderop.

Omdat ik geen zin heb in een controle op dit tijdstip geef ik iets meer gas terwijl ik ruim onder de geldende maximum snelheid blijft. Linksaf, rechtsaf, bochtje naar links en daar komt onze oprit in zicht. Zodra ik binnen bereik ben druk ik op de knop van de afstandsbediening. De garagedeur komt in beweging en draait omhoog. Een blik vooruit en in de achteruitkijkspiegel leert mij dat er geen ander verkeer in de straat is. Ik draai de Galant voor de oprit en zet de automaat in “R”. “Doe de lichten vast uit” schiet door mijn hoofd. Met de linkerhand draai ik routineus de verlichting uit ondertussen achteruit rijdend richting de garage. Vanuit mijn rechterooghoeken zie ik een auto de straat in draaien, 100 meter verderop. “Daar heb je ze” zegt mijn zoon droogjes. “Maar niet voor mij” is mijn aanvulling op zijn opmerking. De Galant schuift ondertussen de garage in. Als hij halverwege is druk ik alweer op de afstandsbediening. De garagedeur begint aan zijn sluitprocedure terwijl ik de Galant op zijn plek strak langs de muur in de garage parkeer. Het sluit dit keer prachtig op elkaar aan; de inparkeerprocedure en het sluiten van de deur. Op het moment dat de deur met een lichte piep op zijn sluitpunt aankomt draai ik de contactsleutel om. Het is direct stil in de garage op enkele warmtetikjes van de uitlaat na. Enigszins gedempt door de garagedeur horen we een Golf langzaam door de straat rijden. Het geluid verdwijnt verderop in de bocht en de stilte keert terug voor onze deur.......... :wha:
marksanne

Re: 8G V6-24 CvW - "Live goes on"

Bericht door marksanne »

Mooi geschreven Cees!
Xenon

Re: 8G V6-24 CvW - "Life goes on"

Bericht door Xenon »

8-) :yes:
foks

Bericht door foks »

spannend :yes:
Echo Whiskey

Bericht door Echo Whiskey »

Wat ben jij een asociale weggebruiker, je zal begrijpen dat dit verhaal in combinatie met je profielfoto mijn beeld van jou geen goed doet.

:uhu:
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Hahaha, je gedraagt je als een grote boef! Waar heb jij dat geleerd? :wha:
Weer leuk verhaal Cees :thx: .
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Weer een stuk voor in de "Grote GF verhalenbundel" :D
Afbeelding
martijn

Bericht door martijn »

:wha: Mooi verhaal cees ! je zou een boek moeten gaan schrijven ;)
cvw

Bericht door cvw »

Hmm, ik schrijf toch liever een "Real life" verhaaltje op het forum. Zo'n boek is gelijk zo dik man.
Oh ja, zolang ik geen witte jurk aan heb en vanaf een balkon "Bedankt voor de blumen" roep ben ik echt niet roomser dan de Paus. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”