geëmigreerde Duitser

Algemene 6G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2013, 21:18
Provincie: Utrecht

geëmigreerde Duitser

Bericht door Leeuwenhart »

Vandaag met de Galant naar de RDW in Arnhem geweest. Zie foto.
Het was niet druk (vanwege corona deden ze alleen particulieren), dus ik was al snel weer weg.
Duitse APK (HU) is overgenomen, dus tot september 2022 klaar.
Wat rijdt die wagen lekker! Was mijn eerste snelwegritje (vanuit Veenendaal).

Als er iemand een GLSi met 2 liter automaat heeft, hoor ik graag welk leeg gewicht op het kenteken staat.
Op het papier dat ik van de RDW meekreeg, staat een Massa in rijklare toestand van 1305 kg. Dat is hopelijk niet het leeggewicht.

Zodra ik het Nederlandse kenteken heb, zal ik nog een foto plaatsen.
Bijlagen
bij de RDW in Arnhem
bij de RDW in Arnhem
ex: staalblauwe 1800 GLi hatchback uit 1992
2de ex: donkergrijze GTi 2.0 V6 hatchback uit 1995
nu: grijze 2.0 GLSi hatchback uit 1990
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door foks »

Die rode waar de trekhaak af kwam: (hatchback 2.0 automaat) Massa rijklaar 1335 kg / Massa ledig voertuig 1235 kg
De grijze die ik nu heb (zelfde) Massa rijklaar 1335 kg / Massa ledig voertuig 1235 kg

Dat kan zowiezo niet exact kloppen, want die grijze moet zwaarder zijn, door de opties die de rode niet had.
Dus ik vermoed dat ze een tabel hebben gehanteerd bij invoer.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Yeti »

Kijk even in het werkplaats handboek daar staan de af fabriek gewichten voor de diverse versies.
Afhankelijk van BJ, Chassis nummer, en versnellingsbak worden daar de gewichten aangegeven.

Indien je niet in het bezit bent van een werkplaats handboek PM even je VIN en ik kan het voor je opzoeken.

Wat ik weet toen ik mijn Eclipse invoerde (24 jaar geleden ) dat de RDW eiste dat er minimaal een halve tank brandstof en het orginele reservewiel geplaatst moest zijn anders was de weging niet geldig. Dus het gewicht op kenteken zal altijd hoger zijn dan de ledig voertuig gewichten.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2013, 21:18
Provincie: Utrecht

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Leeuwenhart »

Yeti: Mooie auto, die Eclipse. Officieel niet in Europa verkocht, lees ik op Wikipedia. Vandaar jouw import dus. Van welk jaar is-tie?

Yeti en foks: bedankt voor de info over gewichten. Mijn voornaamste zorg was dat ik onder de 1250 kilogrens wil blijven. Dat zal dan wel lukken, gezien het verschil tussen rijklaar en leeg gewicht. Ik hoop deze week de papieren te krijgen.
ex: staalblauwe 1800 GLi hatchback uit 1992
2de ex: donkergrijze GTi 2.0 V6 hatchback uit 1995
nu: grijze 2.0 GLSi hatchback uit 1990
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2013, 21:18
Provincie: Utrecht

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Leeuwenhart »

Vandaag mag de auto legaal de weg op! Dat heb ik dus ook gevierd ... met een rondrit!
Lijkt wel een nieuwe wagen met dat kenteken. Blij als een groot kind. :D
Op 11 januari volgt nog een grondige inspectie door mijn garage en komen er vier all-seasonbanden onder.
Bijlagen
Nieuwe kentekenplaten
Nieuwe kentekenplaten
nieuwe platen! (2).JPG
nieuwe platen! (3).JPG
nieuwe platen! (4).JPG
ex: staalblauwe 1800 GLi hatchback uit 1992
2de ex: donkergrijze GTi 2.0 V6 hatchback uit 1995
nu: grijze 2.0 GLSi hatchback uit 1990
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Leeuwenhart schreef: 14 dec 2020, 12:58 Vandaag met de Galant naar de RDW in Arnhem geweest. Zie foto.
Het was niet druk (vanwege corona deden ze alleen particulieren), dus ik was al snel weer weg.
Duitse APK (HU) is overgenomen, dus tot september 2022 klaar.
Wat rijdt die wagen lekker! Was mijn eerste snelwegritje (vanuit Veenendaal).

Als er iemand een GLSi met 2 liter automaat heeft, hoor ik graag welk leeg gewicht op het kenteken staat.
Op het papier dat ik van de RDW meekreeg, staat een Massa in rijklare toestand van 1305 kg. Dat is hopelijk niet het leeggewicht.

Zodra ik het Nederlandse kenteken heb, zal ik nog een foto plaatsen.
rijklaar gewicht is altijd 100 kg meer dan het ledig gewicht. Ledig zal hij dus 1205 zijn.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Yeti »

Leeuwenhart schreef: 16 dec 2020, 12:19 Yeti: Mooie auto, die Eclipse. Officieel niet in Europa verkocht, lees ik op Wikipedia. Vandaar jouw import dus. Van welk jaar is-tie?

Yeti en foks: bedankt voor de info over gewichten. Mijn voornaamste zorg was dat ik onder de 1250 kilogrens wil blijven. Dat zal dan wel lukken, gezien het verschil tussen rijklaar en leeg gewicht. Ik hoop deze week de papieren te krijgen.
De Eclipse was van 1997 maar in 1999 ingeruild voor een Nieuwe Galant (Zonder bijbetaling) en die Galant staat nog steeds bij mij in de Garage.

Vwb het ledig gewicht van jouw voertuig (BJ 1990 met A/T) is minimaal 1230kg voor SOHC motor en 1300kg voor een DOHC motor.

Afbeelding

Ingescande foto aangezien we toentertijd nog niet heel digitaal waren (1997)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door foks »

Hoe zit dat eigenlijk met die P-kentekenplaten, mag je dan met een willekeurig "niet-ingeschreven" voertuig een paar dagen rondrijden, bv. naar de keuring ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Uray25 »

ALLEEN naar de keuring...

En je moet hem eigenlijk ook nog verzekeren voor die dag...
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2013, 21:18
Provincie: Utrecht

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Leeuwenhart »

Uray25 schreef: 19 dec 2020, 18:17 En je moet hem eigenlijk ook nog verzekeren voor die dag...
Niet 'eigenlijk'. Het moet gewoon. Kostte me ongeveer 25 euro.

Het eendagskenteken is ook niet voor een willekeurig voertuig. Je krijgt een officieel document van de RDW (zie bijlage). Dat is dan wel gratis.
Bijlagen
Eendagskentekenbewijs-JMBLRE33AKZ503320 (Mitsubishi Galant).pdf
eendagskenteken
(300.2 KiB) 39 keer gedownload
ex: staalblauwe 1800 GLi hatchback uit 1992
2de ex: donkergrijze GTi 2.0 V6 hatchback uit 1995
nu: grijze 2.0 GLSi hatchback uit 1990
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door Uray25 »

Moeten en Doen, dat zijn 2 verschillende dingen, vandaar ook "eigenlijk"

;)
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: geëmigreerde Duitser

Bericht door foks »

boefje ;)

Fijn dat het gelukt is met de Galant in ieder geval, nu rondrijden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Algemeen”