Veel (bijna alle) 6G's krijgen in hun leven te maken met 2 typische problemen:
1. de elco's van ECU gaan lekken waardoor het motormanagement gek gaat doen of ermee stopt
2. de afwatering onder de luchtroosters bij het voorruit gaat lekken
Over die 2e gaat dit topic.
Natte voeten in je 6G? Haal het handschoenenkastje maar eens los en kijk helemaal rechts naar boven, richting het raam (wat je dan overigens niet kunt zien). Zie je daar (een bonk) roest of een gat zitten? Goede kans. Helaas. Het is een pestklus, maar de enige echt definitieve manier om dit euvel te verhelpen is 'even' het dashboard eruit halen (niet ingewikkeld, wel een paar uur werk) en dan het rotte stuk eruit halen en een nieuw stuk inlassen.
De oorzaak is meestal rottende bladeren en ander organisch afval dat via de luchtopeningen in de hemelwater-afvoer-goot komt. En de plek waar de rommel het makkelijkste blijft hangen is de tunnel die zorgt voor aanvoer van frisse lucht naar het interieur. De naden waarmee die 'tunnel' is vastgezet kunnen/zullen gaan roesten door de kitrand die loslaat. Eenmaal een paar jaar aan het roesten vreet de roest een weg naar binnen, onder de bekleding en zelfs dan kun je het een hele poos nog niet doorhebben.
Maar als het eenmaal nat is, dan moet je aan de bak. In mijn grijze (en trouwens in de witte GLi ook) waren ze rot. De grijze GTi heb ik eerst door een prutsgarage het laten fixen, maar hun oplossing was een erg slechte: PUR en kit en wat extra gaten. Ik heb toen besloten om het goed te doen en alles uit de auto te halen (bekleding, dashboard... ach alles eigenlijk).
Ook bleek er toen in de voetruimte een flink gat te zijn ontstaan. Allemaal gelast en daarna in de verf en tectyl gezet.
De foto's zeggen hopelijk genoeg!
Lekkage aan de afwatering fixen
Lekkage aan de afwatering fixen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Lekkage aan de afwatering fixen
Nog wat foto's!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Lekkage aan de afwatering fixen
Jezus, wat een Pokkke klus...
Zal die Witte van de week ook even controleren...
Zal die Witte van de week ook even controleren...
Re: Lekkage aan de afwatering fixen
inderdaad zeg.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Lekkage aan de afwatering fixen
Heeft mijn oude gdi ook een beetje last van. Compleet door gerot. Zie foto 
