Motortrilling tijdens gas geven.
- FrozenMule
- Provincie: Gelderland
Motortrilling tijdens gas geven.
Mensen daar ben ik weer.
mijn dis riem is vervangen (alles van de distributie is vervangen) maar toen ik de auto ophaalde kreeg ik te horen dat de auto trilt en resoneerd door de auto. in eerste instantie dacht ik aan pu motor steun rubbers, maar nadat ik deze zelf heb afgesteld opnieuw bleek het er nog steeds te zitten. ik denk nou dat het de belans as is maar ze garandeerde me dat het goed is terug geplaatst.
Dus weet iemand wat het dan kan wezen of is het tog de balans as ?
mijn dis riem is vervangen (alles van de distributie is vervangen) maar toen ik de auto ophaalde kreeg ik te horen dat de auto trilt en resoneerd door de auto. in eerste instantie dacht ik aan pu motor steun rubbers, maar nadat ik deze zelf heb afgesteld opnieuw bleek het er nog steeds te zitten. ik denk nou dat het de belans as is maar ze garandeerde me dat het goed is terug geplaatst.
Dus weet iemand wat het dan kan wezen of is het tog de balans as ?
love and hate are just two sides of the same coin.
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Motortrilling tijdens gas geven.
Ik heb ff gekeken in je topic en zag dat je een automaat hebt ,wij hebben ook gehad dat de hele auto heftig ging trillen bij het optrekken ..echt vervelend ..olie ververst en het probleem was opgelost (al is het natuurlijk wel raar dat het is gebeurd na de distr vervangen maar je weet nooit) accu 10 min losgooien kun je ook proberen dan leert je automaat opnieuw in ,als het toch meer technisch blijkt te zijn kan ik je niet helpen :p maar volgens mij is simpel beginnen niet verkeert toch ? En wat nieuwe olie is altijd goed voor je G 
Als ie stationair trilt:
- cilinderuitval
- motorsteun (toch maar even checken)
- lek uitlaat(spruitstuk)
- vliegwiel (N/A)
Alleen rijdend:
- zie boven
- iets in de aandrijflijn (bijvoorbeeld lager, homokineet)
- rem die aanloopt
- cilinderuitval
- motorsteun (toch maar even checken)
- lek uitlaat(spruitstuk)
- vliegwiel (N/A)
Alleen rijdend:
- zie boven
- iets in de aandrijflijn (bijvoorbeeld lager, homokineet)
- rem die aanloopt
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- FrozenMule
thnx mensen ik zal morgen even bekijken wat het nou echt is.
Klinkt de auto bij optrekken als een trekker ?! BalansAs...
Hmmm ... mijn 3 cylinder mini stofzuiger trilt altijd bij stationair of optrekken .... verbaasd altijd hoe rustig mijn galant is .....
- FrozenMule
Beste forum, het is op gelost, ze wisten niet dat de motor 2 balans assen had :0 ze waren vergeten die aan de olie pomp vast zit -______- maar goed thiz op gelost
Btw weet iemand als de "oude" spruitstuk van een 136 pk motor zo op de motor kan? Dus dat de bevestiging punten het zelfde zijn op de Motor van een 133 pk, zo ja heeft iemand er nog 1 liggen? Want ik wil die pizza calzone spruitstuk dr af hebben :p
Btw weet iemand als de "oude" spruitstuk van een 136 pk motor zo op de motor kan? Dus dat de bevestiging punten het zelfde zijn op de Motor van een 133 pk, zo ja heeft iemand er nog 1 liggen? Want ik wil die pizza calzone spruitstuk dr af hebben :p
Hoezo?Heb je trek in pizza Calzone??? 
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- FrozenMule
Hahahahah ja best wel XD
Zie je wel, toch weer die BalansAs...
Enne, Pizza, lekker, doe er ook maar een koude klets bij...
Enne, Pizza, lekker, doe er ook maar een koude klets bij...
- FrozenMule
- FrozenMule
mag op slot, is helemaal oplost
Waar zit zo'n balansas eigenlijk? Ik heb alle onderdelen van V6 motoren al meermalen in m'n handen gehad, maar ik kan er geen link mee maken naar wat ik zou begrijpen als balansas. Is het iets specifiek voor 4 cylinder motoren ofzo?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- FrozenMule
ja volgens mij alleen voor de viercilinders, 1tje zit er aan de olie pomp vast en de andere heeft een eigen polie die aangedreven wordt via de dis riem. omdat de v6 elkaars trillen opheef is het niet nodig om ze met assen te balanceren
dat is niet helemaal waarFrozenMule schreef:ja volgens mij alleen voor de viercilinders, 1tje zit er aan de olie pomp vast en de andere heeft een eigen polie die aangedreven wordt via de dis riem. omdat de v6 elkaars trillen opheef is het niet nodig om ze met assen te balanceren
een lijn 6 heeft geen balansassen nodig een "slim" gebouwde v6 heeft verzwaarde" armpjes" en gewichten aan de krukas dat balanceerd het grootste deel.. maar dan krijg je nog een soort van 2e orde trillingen die weer opgevangen worden door het vliegwiel en motorsteunen.. de meeste v6 motoren hebben minimaal 1 balansas.. ik weet eerlijk gezegd echt niet waar dat ding dan moet zitten bij de galant (ik heb er ooit flink naar zitten zoeken op de tekeningen... en helaas kon ik hem niet vinden..
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent