Ik heb in 2021 een Galant opgehaald uit Duitsland. Het gaat hier om een Galant 2,5L V6 met tiptronic automaat van 2002.
Deze heb ik om laten bouwen naar een handgeschakelde bak, want ik heb hier zelf de ruimte, tijd en technische kennis niet voor om het zelf te doen.
Dit ombouwen heeft een aardig tijdje geduurd.
Inmiddels heb ik de auto al een paar maanden terug en staat nu in een afgesloten stalling, te wachten tot ik alle problemen heb opgelost.
Ik zit namelijk met de volgende problemen, en ja, dit is een lijstje:
1. Het blok loopt idle (warm of koud, maakt niet uit) op 5-cylinders, maar als je het gaspedaal indrukt gaat hij weer op 6-cylinders lopen. De ECU geeft aan dat er een storing met de EGR is, maar ik weet niet of dit relevant is. Verder mist er op de throttle-body een vacuumbuisje, waar ik niet van kan uitvinden waar deze naartoe moet lopen.
2. Vervolgens heb ik ook nog een O2 sensor defect, tenminste, dat geeft hij aan. Ik moet deze nog doormeten. Ik weet niet of dit relevant is aan punt 1.
3. Er is een ABS storing aanwezig waarbij er aangegeven word door MUT (ik ken een garage met een MUT) dat er geen communicatie mogelijk is met de module. Waar kan ik bij dit soort dingen het beste zoeken? Zover mij bekend, is de zekering nog intact.
Wie kan mij hiermee het beste helpen? Ik ben geen auto-technicus, dus ik ben wat gelimiteerd in m'n technische kennis. Het scheelt wel dat ik een ICTer ben, dus ik ben wel wat technisch.

Alvast bedankt!
Groet,
Tom