Ik heb misschien vandaag 1 reden gevonden voor het falen van de gdi motoren.
Ook mijn falende gdi motor heb ik er uit gehaald en vervangen voor een v6.
Maar vandaag ging ik de benzinefilter vervangen, die heb ik bij deze auto nog nooit vervangen.
Ik heb de galant ongeveer 9jaar.
Ik weet ook niet of de vorige eigenaar het filter ooit heeft vervangen.
Het was wel een originele die dr onder zat, ik heb er nu ook weer een originele onder gedaan.
Maar ik keek toevallig in de oude filter en ik zag geen filter materiaal meer zitten.
Dat zou een reden kunnen zijn voor het falen van de motoren.
Bij de gdi komt de benzine eerst in de hoge druk pomp, die maalt een hoop kapot.
Maar dat houd op een moment ook op.
Het gruis dat uit de pomp komt gaat naar de injectoren, die kunnen verstopt raken.
Dat zou dus uit eindelijk problemen kunnen veroorzaken.
Dus voor ons slecht presterende gdi motoren.
Wat zijn jullie gedachte hier over?
Reden falen van de gdi motoren.
Reden falen van de gdi motoren.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Reden falen van de gdi motoren.
Hmmm... tank jij toevallig E10?
Want E10 staat bekend als rubber- en aluminiumvreter. Ondanks dat je de Galanten E10 mag voeren (volgens de E10-site, maar die kunnen veel roepen), ben (en blijf) ik er huiverig voor.
Want E10 staat bekend als rubber- en aluminiumvreter. Ondanks dat je de Galanten E10 mag voeren (volgens de E10-site, maar die kunnen veel roepen), ben (en blijf) ik er huiverig voor.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Reden falen van de gdi motoren.
Nee tank geen E10.
95 of 98 alleen.
Het zou eventueel een productiefout kunnen zijn.
Dat het filtermateriaal van mindere kwaliteit is/was.
Mitsubishi heeft wel eens terug roep actie's gehad bij de galant.
Ik ga eens proberen wat uit te zoeken.
95 of 98 alleen.
Het zou eventueel een productiefout kunnen zijn.
Dat het filtermateriaal van mindere kwaliteit is/was.
Mitsubishi heeft wel eens terug roep actie's gehad bij de galant.
Ik ga eens proberen wat uit te zoeken.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26
Re: Reden falen van de gdi motoren.
De meeste injectoren hebben een klein filtertje boven in de injector. Haal dees der eens uit.. daar ben ik wel vaker troep in tegen gekomen.
Re: Reden falen van de gdi motoren.
Heb die injectoren al lang niet meer.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Reden falen van de gdi motoren.
de gdi is de enige mitsu motor die geen e10 mag hebben
euro 95 en 98 hebben ook een oplossend vermogen al is het minder hoog dan e10 gdi motoren zijn erg gevoelig als het gaat om de aanvoer van brandstof, enige vervuiling in het brandstof aanvoer systeem is funnest, een brandstoffilter behoord best wel vaak te worden vervangen, vaak wordt er gesproken over 50 a 75.000 km. Ik zou moeten opzoeken wat het is voor de galant, maar ik kan je op een briefje geven dat het niet 20 jaar en 400.000 km is.
euro 95 en 98 hebben ook een oplossend vermogen al is het minder hoog dan e10 gdi motoren zijn erg gevoelig als het gaat om de aanvoer van brandstof, enige vervuiling in het brandstof aanvoer systeem is funnest, een brandstoffilter behoord best wel vaak te worden vervangen, vaak wordt er gesproken over 50 a 75.000 km. Ik zou moeten opzoeken wat het is voor de galant, maar ik kan je op een briefje geven dat het niet 20 jaar en 400.000 km is.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Reden falen van de gdi motoren.
In Euro 95 zit ook al tussen de 5% en 7% Ethanol toegevoegd, wordt in 2020 naar 10% getrokken dus E10.
Alleen in Super 95 zit geen Ethanol.
Alleen in Super 95 zit geen Ethanol.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.