Klepstoter reinger test (beeindigd)
Klepstoter reinger test (beeindigd)
Vanmorgen raakte ik over de Mitsubishi aan de praat met een garagehouder hier uit het dorp. Leuke auto bla bla bla je kent het wel, totdat ik vertelde dat er een onwillige hydraulische klepstoter in zat. Af en toe hoor je dat kreng tikken en dat stoort me. Hij zei meteen: 'waarom gooi je er niet zo'n bus van die hydraulische klepstoter reiniger in'? Werkt perfect.
Er blijken dus flesjes op de markt te zijn die beweren dat ze dat getik tegen gaan of op zijn minst kunnen verminderen. Bij de lokale onderdelenboer heb ik het volgende flesje gekocht (voor 8,95):
[External Link Removed for Guests]
Dat flesje kieper je gewoon bij je motorolie en verder doe je helemaal niks. Volgens de man achter de balie is het ook ècht goed spul.
Als mensen overdreven gaan beweren dat iets ècht goed is, dan heb ik bij voorbaat al een gezonde achterdocht, dan willen ze blijkbaar graag aan je verkopen.
Nou goed, onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het hopelijk niet' tijd voor een test.
Ik heb het er dus zojuist ingemikt en daarna een minuut of 10 door het dorp gereden en tot nu toe heb ik geen tik meer gehoord, zal wel toeval zijn denk.
Ik ga jullie op de hoogte houden in ieder geval, wellicht is er inderdaad sprake van een wondermiddel...
Er blijken dus flesjes op de markt te zijn die beweren dat ze dat getik tegen gaan of op zijn minst kunnen verminderen. Bij de lokale onderdelenboer heb ik het volgende flesje gekocht (voor 8,95):
[External Link Removed for Guests]
Dat flesje kieper je gewoon bij je motorolie en verder doe je helemaal niks. Volgens de man achter de balie is het ook ècht goed spul.
Als mensen overdreven gaan beweren dat iets ècht goed is, dan heb ik bij voorbaat al een gezonde achterdocht, dan willen ze blijkbaar graag aan je verkopen.
Nou goed, onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het hopelijk niet' tijd voor een test.
Ik heb het er dus zojuist ingemikt en daarna een minuut of 10 door het dorp gereden en tot nu toe heb ik geen tik meer gehoord, zal wel toeval zijn denk.
Ik ga jullie op de hoogte houden in ieder geval, wellicht is er inderdaad sprake van een wondermiddel...
Laatst gewijzigd door Theo op 29 nov 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hydraulische klepstoter reinger test
De wonderen zijn de wereld nog niet uit..... 
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Ben benieuwd naar het tikken bij koude start.
Keep us informed!
Keep us informed!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Update na een kleine week:
Het maakt geen reet uit.
Wordt vervolgd over een week of 2 à 3.
Het maakt geen reet uit.
[External Link Removed for Guests]Theo schreef:Update na een kleine week:
Het maakt geen reet uit.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Wat bedoel je met 'geen reet uitmaken' eigenlijk? Is het tikken weer terug of juist nog steeds weg?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Ik bedoel ermee dat ik nog geen verschil merk.marksanne schreef:Wat bedoel je met 'geen reet uitmaken' eigenlijk? Is het tikken weer terug of juist nog steeds weg?
De klepstoter tikt nog steeds zo af en toe, het wondermiddel heeft tot op heden niet voor verbetering gezorgd.
Koude motor of warme motor maakt eigenlijk ook niet veel uit.
Een lange rit vindt het stotertje wel erg fijn heb ik gemerkt, die korte stukkies vindt hij maar niks.
Theo schreef:Update na een kleine week:
Het maakt geen reet uit.
weet toch wel dat je maar een 5 a 600 km met dat spul mag rijden !!
anders heb je kans op slijtage/schade in het blok.
dit geld voor elk merk van dit soort spul.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
is niet echt een reinigings middel dit.. dit is gewoon een beetje teflon en andere meuk in een flesje..
grapig is dat Dupot de uitvinder van teflon (ptfe) zelf zegt dat het geheel ongeschikt is voor gebruik in motorolie.. ik geloof echt voor geen meter in dit soort wonder middeltjes.. bij alle wetenschapelijke test bleek dat er geen merkbaar/meetbaar verschil was en zelfs dat bepaalde lagers juist extra aangetast waren...
grapig is dat Dupot de uitvinder van teflon (ptfe) zelf zegt dat het geheel ongeschikt is voor gebruik in motorolie.. ik geloof echt voor geen meter in dit soort wonder middeltjes.. bij alle wetenschapelijke test bleek dat er geen merkbaar/meetbaar verschil was en zelfs dat bepaalde lagers juist extra aangetast waren...
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Klepstoter reinger test (beeindigd)
Na twee weken nog geen resultaat, dus eruit met die zooi.
Heb vanmorgen mijn knip geleegd bij de Halfords voor 5 liter Castrol Magnatec 5W-40 Volsynteet, pomtiedom effetjes 89,95 neergeteld voor 5 liter vettigheid.
Filtertje vervangen en olie ververst, ben benieuwd of dit beter werkt. Oude olie was wel wat aan de zwarte kant en zo dun als water.
Heb vanmorgen mijn knip geleegd bij de Halfords voor 5 liter Castrol Magnatec 5W-40 Volsynteet, pomtiedom effetjes 89,95 neergeteld voor 5 liter vettigheid.
Filtertje vervangen en olie ververst, ben benieuwd of dit beter werkt. Oude olie was wel wat aan de zwarte kant en zo dun als water.
dus nu terug naar de winkel om een baksteen door het raam te flikkeren? 
maar dan de brandende vraag... is het getik nu wel minder?
maar dan de brandende vraag... is het getik nu wel minder?
Weet je wat de pest is met auto's...twain schreef: maar dan de brandende vraag... is het getik nu wel minder?
Op het moment dat je net gewassen hebt, rijden ze ineens ook een stuk beter. Dat heeft met een soort roze bril te maken.
Met die reiniger dacht ik ook de eerste dag dat het beter was, nu met de nieuwe olie denk ik dat ook weer.
Maar mijn verstand zegt dat het wel weer toeval zal zijn. Zo'n stoter leidt nou eenmaal een eigen leven, soms word je er gek van en soms is hij dagen afwezig.
Ik weet het dus niet, eerst maar weer een weekje rijden.
Je moet hem ook voor dat je in je auto stapt even liefkozend aan praten!Misschien helpt dat... 
Lowlands schreef:Je moet hem ook voor dat je in je auto stapt even liefkozend aan praten!Misschien helpt dat...
schelden helpt beter
Dat doe je als het eerste niet werkt! 
Ik ben beslist geen chemicus. No way. Verre van dat.
Maar deze "reinigingsmiddelen" moeten een of andere vorm van een relatief agressief vetoplossend middel bevatten... in een product dat tegelijk een smerende werking moet hebben...
Zoiets valt bij mij in dezelfde categorie b*llsh*t als mij willen laten geloven dat iemand de trap op kan vallen.
Waar ik me wel iets bij kan voorstellen, is een olieproduct dat de vorming van sludge (op motoronderdelen aanzettende vervuiling in olie, in pakweg 100% de oorzaak van onze tikkende klepstoters) zoveel mogelijk beperkt.
Maar ja, dat helpt je weer niet van je reeds aanwezige sludge af. Of misschien héél langzaam?
Maar deze "reinigingsmiddelen" moeten een of andere vorm van een relatief agressief vetoplossend middel bevatten... in een product dat tegelijk een smerende werking moet hebben...
Zoiets valt bij mij in dezelfde categorie b*llsh*t als mij willen laten geloven dat iemand de trap op kan vallen.
Waar ik me wel iets bij kan voorstellen, is een olieproduct dat de vorming van sludge (op motoronderdelen aanzettende vervuiling in olie, in pakweg 100% de oorzaak van onze tikkende klepstoters) zoveel mogelijk beperkt.
Maar ja, dat helpt je weer niet van je reeds aanwezige sludge af. Of misschien héél langzaam?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Verse olie werkt inderdaad beter kan ik je vertellen, gaat een stuk beter nu.twain schreef: maar dan de brandende vraag... is het getik nu wel minder?
In de verte hoor ik hem soms nog lichtjes, maar het irriteert nu niet meer. Dat was dus wel anders...
Geweldig 'plasgootje' trouwens zo vlak boven de startmotor. Haal je het oliefilter los, loopt de olie via een bruggetje over de startmotor heen, grappig.
Die dure Castrol kun je alvast wel gaan inslaan, getik is helemaal weg nu, wonderbaarlijke genezing al zeg ik het zelf.
Prima investering geweest dus.
Prima investering geweest dus.
Yup nieuwe olie... daar houden onze v6jes van.. wellicht heeft je "engineflush" met die klepenstoter reiniger geholpen om wat sludge weg te "spoelen"
en krijgt het stotertje nu weer lekker verse olie
(die kanaaltjes zijn echt heeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein)
Mooi man
en krijgt het stotertje nu weer lekker verse olie
Mooi man
Ben blij voor je dat het getik weg is. Maar bereid je voor op de 'wederkomst' van getik, want ook ik heb regelmatig gedacht: hmmm... lekkere verse (goede!) olie en... Ahhh!! Stilte! YES! En dan een 4/5000 km later is het begint weer. Het goede nieuws is: met goede olie hou je het blokje optimaal gesmeerd (en gedeeltelijk gekoeld) dus het is zo-ie-zo een prima inverstering!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)