Veren van schokdemper halen

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Veren van schokdemper halen

Bericht door menno3x8g »

Zit al een tijdje te prutsen om de veren van mijn achterste schokdempers te halen.
Wat ik ook probeer, het lukt niet om het smalle deel van de veren over de eerste hobbel te halen.
Suggesties???
IMG_20220112_150920.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Veren van schokdemper halen

Bericht door Qualconu »

Ik vermoed dat de veer niet over de "hobbel" heen moet, maar dat die "hobbel" mee omhoog van de spindel afgeschoven moet worden.
Op deze foto lijkt dat in ieder geval zo
Eibach B8 Shocks Mitsubishi Galant 8G.jpg
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Veren van schokdemper halen

Bericht door menno3x8g »

Dank voor je reactie. Ik heb dat geprobeerd met een moker, bleef muurvast zitten. Inmiddels is het gelukt. Hoe? Door de schotel waarop de veer rust af te flexen en de veer naar de onderzijde van de schokdemper eraf te halen. Pfff. Gelukkig hebben de nieuwe dempers dit probleem niet en kon ik alles met weinig gedoe weer monteren aan mijn Galant. De achterzijde is nu gestabiliseerd. Binnenkort volgt de voorzijde ... (maar dat laat ik de vakman doen, ik hou niet zo van die springpartijen).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Veren van schokdemper halen

Bericht door Qualconu »

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan :)
Heb me af zitten vragen wat de functie van die "hobbel" was.
Daar moeten we dan maar 'n quizvraag van maken
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”